ما همه در این با هم: از جهانی همه گیر جهانی همبستگیهای

گسترش از زمان همه گیر جهانی بی سابقه است. آینده عواقب دشوار است برای پیش بینی (را جهانی و جغرافیای سیاسی اساسا

توسط NEWSATROPAT در 13 خرداد 1399

گسترش از زمان همه گیر جهانی بی سابقه است. آینده عواقب دشوار است برای پیش بینی (را جهانی و جغرافیای سیاسی اساسا تغییر? را جهانی غالب نظام اقتصادی جایگزین نمی شود? خواهد همه گیر املا عذاب برای جهانی کلانشهر؟). درجه عدم اطمینان افزایش مییابد پارانوئید متحده ذهن (مانند اعتقاد به این که ویروس در آزمایشگاه تولید شد و به هر طریقی در جهان با منحرف نیت).

در چنین لحظات بحرانی برخی بر این باورند که زمان از سیاست های شتاب که آهسته تصمیم گیری باید جایگزین سریع عملیات اجرایی. راهنمایی از کارشناسان و حمایت از علم (به عنوان اگر آن را یک و جهانی منسجم) به طور گسترده ای قابل استناد نیست. اما علم است که خود را در تلاش برای پاسخ به اطلاعات جدید و به رستگاری بینی که در آن است در معرض توسط شهروندان و دولت به طور یکسان. با آغاز ماه آوریل به عنوان شوک اولیه شروع به غرق شدن در سازمان تجارت جهانی در مقایسه با زمان بحران به رکود بزرگ هشدار مشابه عواقب به خصوص در آسیب پذیر ترین بخش از جمعیت جهان است.

به عنوان ضعیف ترین و آسیب پذیر ترین هستند نیروبخش خود را به صورت فشار از coronavirus عواقب ناشی از بسیاری از قطعات الهام گرفته از جمعی اقدامات شروع به ایجاد شبکه ای از فعالان رهبری پاسخ به بحران ساختمان به طور بالقوه همبستگی جهانی و شبکه های. پس از بحران 2008 مجمع اجتماعی جهانی بزرگترین جامعۀ مدنی جهانی ابتکار عمل را به تاریخ سازمان یافته یکی از موفق ترین حوادث در برزیل. شرکت کنندگان گالوانیزه نیاز به کار در سطح جهان به ارائه یک پاسخ به عواقب ناشی از بحران مالی جهانی. این مراسم طنین انداز با شعارهایی مانند "خود را از بحران, راه حل های ما".

این شعار برای چندمین بار در اطراف این سیاره در میان فعالان جنبش و افزایش خلق و خوی در فوروم اجتماعی برای چند سال. به اصطلاح بهار عربی و مربع حرکات باعث شد که انگیزه. نکته بسیار مهم ساخته شده توسط آن شعار و آن تظاهرات بود که این بحران با توجه به شيوع جهانی فردگرا و استثماری سرمایه داری مرکب مردسالاری و استعمار. سیستم های فعلی از مشارکت سیاسی از طریق نمایندگی سیاسی بودند تلقی می شود در واقع معکوس به فرد و رهایی بودند و عمیقا رقابت. پاسخ مناسب فعالان در سراسر جهان اعتقاد بر این است که دگرگون است که ذهن مجموعه (سیاسی, اقتصادی و فرهنگی) نیاز به ریشه در همبستگی جهانی و همکاری است.

در حال حاضر به نظر می رسد به عنوان اینکه فوروم اجتماعی ممکن است به تعویق انداختن آن 2021 رویداد جهانی است. این بود به خصوص جشن یکی از عنوان آن مشخص سالگرد 20th باشد پس از اولین جلسه خود در پورتو آلگره, برزیل در ماه ژانویه سال 2001. اما همچنین ممکن است که یک تجدید مویرگی مطرح کنید متفقین شبکه های اطراف مسائل و سیستم عامل جهانی تاج حکومت می تواند به یک جدید افزایش انرژی به روند آن. برخی از سازنده آن شبکه ها به خصوص برجسته در هماهنگی جنبش های اجتماعی در پاسخ به تاج بحران در همه قاره ها از این سیاره است. شاید میزان که خیلی ارتباطی است که در حال حاضر بر اساس مهارت استفاده از اینترنت مبتنی بر فن آوری ممکن است کمک در آینده به فعال سازماندهی. به عنوان فعالان ماهر تر در استفاده از فن آوری های جنبش همبستگی جهانی در آینده می تواند تبدیل به بیشتر فراگیر کمتر وابسته به تبعیض در دسترس بودن منابع سفر و اجازه می دهد برای نمایندگی در غیر این صورت بی سابقه مردم را تامين و منافع.

جهانی همبستگیهای گسترده ای را در یک رژیم سیاسی جهانی اتصال می تواند تقویت شبکه پر شیوه های توسعه محلی بلکه در جهانی جدید محلات فراهم شده توسط مشترک ارتباطات آنلاین سیستم عامل است. سرعت جذب این اشکال جدید ارتباطات و جمعی عمل غیر قابل تصور بود تنها چند هفته پیش. چگونه آنها را به شکل جمعی همبستگیهای جهانی و روایات, به نوبه خود تاثیر بر جهان چگونه کار می کند از طریق اثرات این بیماری همه گیر. "همبستگیهای جمعی" و اثر "اعتقاد روایت" و فریم بحران در تصمیم گیری در هسته از دو تفسیر اخیر توسط Slavoj Zizek و دیوید Tuckett در مورد واکنش جهانی به این بیماری همه گیر کوروناویروس. من آنها را در نظر بگیرند به نوبه خود.

تروما و عزاداری در coronavirus بار

تأمل در واکنش به همه گیر Slavoj Zizek به نقل از الیزابت Kübler-راس کار. او پیشنهاد یک تجزیه و تحلیل از چرخه غم و اندوه در پنج مرحله: انکار و خشم و چانه زنی افسردگی و پذیرش. این مراحل نیست و صرفا محدود به عزاداری مرگ اما همه فاجعه بار ضرر و زیان (یک کار در یک رابطه شکست یک پروژه یا ایده). پیشرفت از طریق فاز خطی است و برخی از آنها با تجربه چندین بار قبل از این کار از عزاداری به اتمام است. گاهی اوقات این فرآیند با شکست مواجه شد. زیگموند فروید به نام سازمان ملل متحد-سوگواری از دست دادن مالیخولیا شدید بیماری روانی است. Zizek در می یابد که "[o]ne می توانید تشخیص همان پنج مرحله هر زمان که یک جامعه در مواجهه با برخی از رویداد آسیب زا." او نشان می دهد خود را به نقطه را با نمونه هایی از فاجعه زیست محیطی دیجیتال, کنترل مغلوب ساختن پیشی جستن در انتخابات ریاست جمهوری و قرون وسطی آفت. در coronavirus همه گیر او می نویسد:

"اول وجود دارد انکار (هیچ چیز جدی است که در برخی از غیر مسئولانه افراد در حال درست كردن وحشت); سپس خشم (معمولا در یک نژادپرست یا ضد دولت شکل: کثیف چینی در حال گناه ما دولت است و نه کارآمد...); بعد می آید چانه زنی (OK وجود دارد برخی از قربانیان, اما آن را کمتر جدی تر از سارس و ما می توانیم محدود کردن آسیب); اگر این کار نمی کند, افسردگی مطرح می شود (اجازه دهید بچه خودمان, ما همه محکوم به فنا)."

چگونه می تواند ما او شگفتی به دست آوردن پذیرش نهایی کار را از طریق این سانحه از دست دادن ؟ آنچه را که از چنین پذیرش شبیه به افراد ، گروه ها و جوامع جهانی جامعه ؟ برای Zizek, ما نیاز به قبول است که این بیماری همه گیر خواهد شد "نه منفجر و سپس شکست دور" آن را به "ماندن در اینجا و فقط باقی بماند آوردن دائمی ترس و شکنندگی به زندگی ما است." ما باید قبول "است که یک زیر لایه از زندگی ارواح ابلهانه تکراری قبل از زندگی جنسی از ویروس ها که همیشه اینجا بود که همیشه با ما خواهد بود به عنوان یک سایه تیره نما یک تهدید برای بقای ما انفجار زمانی که ما دست کم انتظار آن را."

این به معنای واقعی کلمه درست است اما آن را حتی بیشتر تند و تلخ در آن باره حس. چه Zizek توصیف است, sub-انسان های با کیفیت از یک زندگی است که آشتی خود را با آن آسیب پذیری و مرگ و میر. یک زندگی است که ارواح (نه کاملا زنده و نه مرده یا) قبل از روابط جنسی (نمی تواند اتصال با دیگران برای ایجاد چیزی جدید), آن است که ابلهانه تکراری (مانند سقراط را در زندگی بررسی و هانا آرنت را parvenu وجود این عاری از هر گونه خود مختاری). این ضد زندگی درایو در زندگی افراد ، گروه ها و جوامع به عنوان یک سایه تیره آن چیزی است که فروید به نام مرگ درایو. ویروس Zizek توصیف عمیقا تو در تو در عمق و آشکار خود را از طریق کره زمین نفی و انکار واقعیت است.

شاید هر چند Zizek را مراقبه در آنچه که او تعریف می کند به عنوان "بی معنایی زندگی ما" در مواجهه با چنین ویرانگر بیماری همه گیر است که تا حدودی اغراق آمیز است. ما زنده وجودهای شکننده به مقصد مرگ, اما آنها لزوما بی معنی است. همه گیر ندارد ذاتی معنی اما در پذیرش عدم لازم است معنای (عمیقی از دست دادن را در خود دارد) وجود دارد امکان از مجموع ساخت و دادن حس به عنوان او در واقع می نویسد: بعد از آن.

اگر از یک طرف و پذیرش ممکن است به نظر می رسد برای نشان دادن یک عمل ارسال به یک قدرت قریب به اتفاق قربانیان که در برابر آن وجود ندارد و امکان رهایی و از طرف دیگر پذیرش وجودی ما آسیب پذیری و مرگ و میر به عنوان حقایق زندگی می کند, در واقع ما به صورت رایگان. ترس و شکنندگی می تواند از طریق کار, اگر در ناقص و متزلزل راه را خلاق و معنی دار خودمختار وجودهای. از سیاست و مستقل عمل می تواند اصلاح شده و عملیات اجرایی توسط قادر مطلق رهبران هدایت علام دانشمندان لازم نیست که برای آرزو. این هم Zizek نتیجه زمانی که او نشان می دهد "همبستگی جمعی" به عنوان یک پاسخ مناسب به این بیماری همه گیر و به خطر استبدادی ریش.

دیده می شود مانند این که در حال حاضر شیوع کروناویروس نیز ارائه می دهد یک فرصت در میان مرگ و ناامیدی آن را به ارمغان می آورد. ناگهانی و شوک عمیق باعث می شود انکار انسان آسیب پذیری غیر ممکن است. شاید پس از آن ما می توانیم یدکی خودمان مخدر ، deadening اثرات انکار بیماری همه گیر. همان اثر است که رهبری ما را به آستانه فاجعه زیست محیطی و تشدید مخرب اجتماعی و بی عدالتی. ممکن است ما قادر به درک نیاز بلکه این امکان را به اساسا تغییر راه ما از زندگی خواهد شد و یا ما می خواهیم به ادامه مسیر انکار و مطلق است که باعث می شود ما معتقدیم که صرف فن آوری مقدمات را جلوگیری از فاجعه زیست محیطی ؟ ما تلاش برای بازگشت به همان باقی می ماند و در مسیر فاجعه ؟ متناوبا خواهد شد و ما قادر به قبول ما آسیب پذیری و ایجاد تغییرات رادیکال به راه ما مربوط به هر یک از دیگر در مقیاس جهانی و به محیط زیست ؟

Zizek مهمتر باعث می شود ارتباط بین بیماری های همه گیر و جنبشهای اعتراضی. این باید ما را آگاه چگونه این فرآیند به رسمیت شناختن و پذیرش مرگ انسان و interrelatedness بسیار متفاوت هستند و در واقع در جوامع است. فردی و جمعی رهایی در هم تنیده و وابسته به یکدیگر است. اجازه دهید من به نوبه خود در حال حاضر به خواندن از بحران کنونی که منجر بینش بیشتر در رابطه بین پذیرش حقایق از زندگی همبستگی معنی دار و دسته جمعی تضمینی و عمل سیاسی.

تصمیم گیری در مواقع مختلف

دیوید Tuckett است مدیر مرکز مطالعات تصمیم گیری عدم قطعیت در دانشگاه کالج لندن است. از طریق کار پیشگامانه او یک مدل تصمیم گیری در سریع ء و استرس شدید در محیط های که در آن اثرات گسترده در زندگی بسیاری از. او به تازگی منعکس در پاسخ به covid-19 همه گیر توسط بازارهای مالی است. او ملاحظات اعمال می شود به طور کلی الگوی پاسخ به همه گیر ملی و فراملی حکومت موسسات.

وقاحت ساده Tuckett مدل محور حدود سه امتیاز است. افراد و گروه های توسعه 1) "اعتقاد روایات" برای توجیه خود را پیگیری 2) "phantastic اشیاء" (باورهای ناخودآگاه) در زمینه های رادیکال عدم قطعیت در مورد آینده است. پاسخ به حوادث (ناشی از از دست دادن بسیار سرمایه گذاری "phantastic اشیاء") در محدوده 3) توهم رفتار مبتنی بر واقعیت مبتنی بر تفکر است.

پس از شوک از زمان همه گیر یک "phantastic شی" این باور از کنترل وقایع خارجی و فردی زندگی را در هم شکسته شد. مانند Zizek, آنچه از دست داده است و در این رویداد آسیب زا نیز اعتقاد فردی و جمعی قادر مطلق خود و یک زندگی عاری از عدم قطعیت است. از جمله اعتقاد به ساختار روایت است که پایدار و در صورت فعال انکار حقایق واقعی از زندگی, تصمیم گیری های بازیگران (فردی و جمعی) در زمان در رفتن در مورد زندگی خود را. با انفجار از coronavirus واقعیت ساخته شده خشونت فوران به زندگی تقریبا تمام انسان (هر چند با به طور چشمگیری متفاوت اثرات). شوک ناشی از این خشونت اختلال (در واقع باطل) اعتقاد به این سیستم ترکیبات واقعی ضرر و زیان ناشی از این بیماری همه گیر (سوگ انزوا افزایش بیکاری).

صدمات حمله غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی راه. آنها تحریک عمیق اختلالات به افراد و گروه ها حس خودشان و متعلق. اغلب پاسخ های پی در سیستم باور باطل با تروما و کمک به شکل پیکربندی بحران در وهله اول. یک باور جدید سیستم هنوز تدوین نشده است. در فترت و ناتوانی می توانیم پیروز شویم و اقدامات ممکن است بی اثر است. این امور بیشتر می تواند در بالا بردن احساس ناتوانی در مواجهه با تروما. بدون ماتم از دست دادن phantastic شی آن است که غیر ممکن است برای سوگواری از دست دادن یک عزیز, شخص, شغل, یک شیوه زندگی است.

به یاد بیاورید که چگونه برای Zizek اولین مرحله از غم و اندوه است و انکار. در مصاحبه خود Tuckett نشان دهنده چگونه به کندی واکنش نشان می دهند تعجب آور نیست در اولین مرحله از عمده بحران. اتهام سستی شده اند ابراز شده به طور گسترده ای. چین, ایتالیا, انگلستان, ایالات متحده, برزیل, هند, که متهم شده اند کم اهمیت جلوه دادن شدت از این چالش است. در حالی که دلایل و منطق نسبت داده شده است متفاوت باشد چه یکی از شیوع جهانی از این اتهامات. فراخوان دوباره Zizek را characterisation: "هیچ چیز جدی است که در برخی از غیر مسئولانه افراد در حال درست كردن وحشت". دعوت به انجام به طور معمول گسترده بود (گاهی اوقات توجیه تصورات غلط از عواقب عمدا به دنبال گله مصونیت).

تحقق شرایط تغییر می آید به عنوان یک شوک است. Tuckett توصیف یک شوک زمانی که بازارهای مالی به طور چشمگیری کاهش یافت و در مارس 9. برای اولین بار وجود دارد یک کاهش در نرخ بهره در آمریکا در دندان های یک رئیس جمهور که انکار کرد که coronavirus بود شدید تر از آنفولانزای فصلی. بعد از آن روز به وجود آمده در کاهش قیمت نفت 10 دلار است. نتیجه این ترکیب چک واقعیت آشکار خود را در موجی از عمده ارزش زیان در سراسر جهان است.

در به نقل از مصاحبه با اشاره به این بازار سود در مارس 10, Tuckett می گوید: "ارتجاعی در روز سه شنبه است چیزی بیش از تلاش های بازار سعی کنید به چسبیدن به توهمات خود را از دیروز." متناوبا, او نشان می دهد از زمان تروما می تواند از طریق کار اگر سرمایه گذاران و به طور گسترده تر کسانی که تحت تاثیر coronavirus همه گیر خواهد شد و در مجموع ایجاد اعتقاد جدید, روایت جدید نمایندگی "است که ادغام جدید وضعیت سلامت" و پیامدهای آن.

روند ساخت و ساز جدید از محکومیت روایات و سبک زندگی را می توان نشان داده شده است با تصویر زیر پیشنهاد شده توسط Stefano Bolognini رییس جمهور سابق بین المللی Psychoanalytic Association. در یک آنلاین وبینار در زمان بیماری همه گیر او پیشنهاد کرد که ما می تواند از فکر می کنم خودمان را به عنوان در حال حاضر در چادر زندگی می کنند پس از یک زلزله قدرتمند را نابود کرده است و یا نا امن خانه ما. چادر که فریب آمیزی به یاد تعطیلات کمپینگ و ماجراجویی است نه یک مکان هیجان انگیز در تمام زندگی در زمانی که زندگی شما شده است به طور چشمگیری تغییر حوادث خارج از کنترل خود. تصویر از چادر و ارتباط آن دعوت ما را نیز به زیر را در نظر بگیرید. که در خانه بودند بیشتر تحت تاثیر قرار? ویلا و آپارتمانهای shanties? ساختمان های تاریخی و یا اخیر ، آیا خانه های جدید ضعیف شود مانند آنهایی که افتاد ؟ و یا می شود آنها را قوی تر و پایدار برای همه ؟ این پرسش که فعالان جهانی درخواست شده است همچنین قبل از بحران و در حال حاضر تاکید بیشتر است.

خانه ما زندگی می کردند در ترمیم خواهد شد اما آنهایی که جدید ساخته خواهد شد. چه کسانی که خانه ها را مانند آنچه در این محله و در واقع آنچه در جهان خواهد شد شبیه به بسیاری از عوامل بستگی دارد. Tuckett مشاهده می کند که بازارهای مالی وارد این بحران با یک طرز فکر گمراه کننده خوش بینی شبیه به یکی از قبلی بحران 2008. مالی اپراتورهای عمل به عنوان اگر آنها می تواند به کنترل بازارهای مالی به میزان بیشتری از آن را در واقع ممکن است. سیاسی, اقتصادی, اجتماعی, جامعه جهانی با نزدیک شدن به این بحران با یک طرز فکر مشابه انکار و توهم از کنترل است. هسته ای, فاجعه, فاجعه زیست محیطی و افزایش نابرابری های اجتماعی سه زمان ویرانگر چشم انداز واقعیت و یا احتمال آن را رد کرده است.

به طور مشابه برای Zizek پذیرش این بحران "می تواند دو جهت. این می تواند به معنای فقط دوباره عادی از بیماری: OK مردم خواهد بود در حال مرگ است, اما زندگی را در رفتن شاید وجود خواهد داشت و حتی برخی از عوارض جانبی. یا پذیرش می تواند (و باید) سوق دادن ما به بسیج خودمان را بدون وحشت و توهم به عمل در همبستگی جمعی." آن را از طریق گسترده همبستگی است که معنا پیدا کردم و با توجه و بحران غلبه کند. جهانی فعال شبکه ها از جمله محیط زیست صلح و حقوق بشر حرکات (انسان حق کار, برای, غذا, برای, مسکن, به سلامتی) می تواند انرژی و تفکر به کار را از طریق این بحران است. در مبارزه به کار را از طریق بحران کنونی می تواند به آدرس انکار از محیط زیست و بحران های اجتماعی.

به باز گفتن این نکته این بحران جمعی از تروما است. هر دو واژه حمل معنای پارگی و برش. جهانی تروما جدا هر یک از ما از هر کس دیگری و از قبلی ما selves. هنگامی که زخم نیست مورتال تروما می تواند ما را وادار به بسیج انرژی شفا. به عنوان تروما است که جمعی در حال حاضر آن می تواند بسیج جمعی انرژی شفا.

من آرزو می کنم برای تشکر از آکادمی فنلاند برای حمایت مالی به پروژه های تحقیقاتی 'دموکراتیک تصمیم گیری در عرض چند ملیتی جنبش های اجتماعی'.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن