ما خواستار چین به انتشار بودیسم 11th Panchen لاما

توسط: PTI | واشنگتن | منتشر شده: 15 مه سال 2020 4:14:29 pm در سال 1995 یک جوان تبتی پسر Gedhun Choek

توسط NEWSATROPAT در 26 اردیبهشت 1399
توسط: PTI | واشنگتن | منتشر شده: 15 مه سال 2020 4:14:29 pm
US urges China to release Buddhism's 11th Panchen Lama در سال 1995 یک جوان تبتی پسر Gedhun Choekyi Nyima به رسمیت شناخته شده بود به عنوان 11th Panchen لاما دوم بالاترین مقام معنوی در بودیسم تبتی پس از دالایی لاما. (منبع: Pixabay)

ایالات متحده خواست چین به انتشار بودیسم تبتی را 11th Panchen لاما بود که به اسارت گرفته شده در سن شش سالگی توسط مقامات چینی.

در سال 1995 یک جوان تبتی پسر Gedhun Choekyi Nyima به رسمیت شناخته شده بود به عنوان 11th Panchen لاما دوم بالاترین مقام معنوی در بودیسم تبتی پس از دالایی لاما.

روز بعد Nyima تا به حال ناپدید شدن جهان جوانترین زندانی سیاسی.

"ما نمی هر گونه ایده در این محل نگهداری و بله ما همچنان به فشار مقامات چینی به انتشار Panchen لاما و به او اجازه دهید و اجازه دهید جهان می دانم که در آن او است" Ambassador-at-Large برای آزادی بین المللی مذهبی سام براون بک به خبرنگاران گفت: در طی یک کنفرانس تلفنی در روز پنج شنبه."

"و این طول می کشد در افزایش بهره چین همچنان به دفاع از حق تعیین آینده دالایی لاما که آنها نه حق دارند به انجام" براون بک گفت: در پاسخ به یک سوال.

در همین حال ایالات متحده کمیسیون آزادی بین المللی مذهبی (USCIRF) در بیانیه ای تصریح کرد فراخوان خود را برای وزارت امور خارجه برای پر کردن جای خالی ویژه و هماهنگ کننده برای تبت مسائل.

انتصاب هماهنگ کننده ویژه برای تبت مسائل موظف است با تبت سیاست عمل از سال 2002 با این حال این موقعیت خالی بوده است پس از 20 ژانویه 2017.

قبلی ویژه هماهنگ شده اند بسیار مهم برای بالا بردن مشخصات آزادی مذهبی مسائل در تبت و بسیج منابع دولتی برای رسیدگی به این موضوع را گفت.

"حزب کمونیست چین در تلاش است برای پاک کردن هویت منحصر به فرد از بودیسم تبتی" اشاره کرد USCIRF کمیسر گری Bauer.

"ما نیاز به استفاده از تمام ابزارهای سیاست پولی در دسترس از جمله موقعیت ویژه و هماهنگ کننده برای تبت مسائل برای مقابله با این قبر تهدید به آزادی مذهبی" او گفت:

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن