شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کرد 'بزدل' افغانستان حملات

توسط: PTI | سازمان ملل متحد | منتشر شده در تاریخ: مارس 14, 2020 1:01:03 pm دبیرکل سازمان ملل متحد آن

توسط NEWSATROPAT در 25 اردیبهشت 1399
توسط: PTI | سازمان ملل متحد | منتشر شده در تاریخ: مارس 14, 2020 1:01:03 pm
UNSC condemns 'cowardly' Afghan attacks دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ نیز به شدت محکوم وحشتناک حمله کرد و گفت که کسانی که در انجام این "غیر قابل قبول" جنایات باید پاسخگو باشند.

شورای امنیت سازمان ملل به شدت محکوم کرد "بزدلانه" حملات تروریستی در کابل و ننگرهار در افغانستان که به کشته شدن بیش از 40 نفر, تشریح عمدی هدف قرار دادن نوزادان مادران و بهداشت کارگران در بیمارستان های زنان و زایمان به عنوان "شنیع".

شبه نظامیان با حمله به بیمارستانی در کابل به کشته شدن دست کم 20 غیر نظامی از جمله دو نوزادان و مادران آنها در کنار برخی از پرستاران.

در یک حمله جداگانه در همان روز یک بمب گذار انتحاری هدفمند در مراسم Nangahar استان – یک چشمه از دولت اسلامی گروه تروریستی داعش در کشتار حداقل 24 نفر و زخمی شدن 68.

"اعضای شورای امنیت تأکید کرد که تروریسم در همه اشکال آن و تظاهرات به منزله یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی. به عمد هدف قرار دادن نوزادان و کودکان و مادران و سلامت کارگران به عنوان چنین است به خصوص شنیع و باید محکوم شوند" شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) گفت: در بیانیه ای در روز چهارشنبه.

این تاکید بر نیاز به داشتن عاملان سرمایه داران و حامیان مالی از این "قابل سرزنش" اعمال تروریسم پاسخگو و آنها را به عدالت و خواست همه کشورها برای همکاری فعالانه با دولت افغانستان و سایر مقامات مربوطه.

به شورای امنیت سازمان ملل "را محکوم کرد در قوی ترین شرایط فجیع و بزدلانه تروریستی" که در محل MSF درمانگاه در کابل و در یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار ،

"حملات رخ داده در طول ماه رمضان. برای دومی حمله داعش-K ادعا کرده است" آن گفت:.

دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ نیز به شدت محکوم وحشتناک حمله کرد و گفت که کسانی که در انجام این "غیر قابل قبول" جنایات باید پاسخگو باشند.

"دبیر کل را به شدت محکوم وحشتناک حمله (سه شنبه) در بیمارستانی در کابل که به کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم از جمله زنان و کودکان" بیانیه صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل را سخنگو گفته بود.

اشاره به این حادثه تلخ نیز زیر با نگرانی از تشدید خشونت در این کشور به حملات ادعا نمرات از زندگی در بلخ و خوست و ننگرهار ولایت آن را گفت.

اعضای شورای امنیت تاکید دبیر کل تماس ها برای جهانی آتش بس در نور از زمان COVID-19 بیماری همه گیر. دبیر کل نیز با ابراز عمیق ترین همدردی خود را به خانواده های قربانیان و دولت و مردم افغانستان است.

"او تاکید کرد که حملات علیه غیرنظامیان را غیر قابل قبول هستند و بیمارستان و تجهیزات پزشکی و پرسنل ویژه تحت حمایت قوانین بین المللی بشردوستانه. کسانی که در انجام این گونه جنایات باید پاسخگو باشند" در این بیانیه از سخنگوی خود را گفته بود.

از سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در زمان به توییتر برای بیان "شوک و نفرت" بیش از این حملات است. سازمان ملل متحد انسانی هماهنگ در کشور توبی Lanzer او بود "خشم" با حمله غمگین Bistar بیمارستان 100 تخت تسهیلات که پر بود از بیماران و کادر پزشکی هنگامی که حمله صورت گرفت.

"آن گدا باور است که چنین عمل شنیع می تواند متعهد شود که افغانستان در حال ویران شده توسط این COVID-19 pandemic" او در بیانیه ای گفت:. "شهروندان دریافت مراقبت در بیمارستان, بهداشت, پزشکی, زیرساخت ها و کمک به کارگران تحت حفاظت قوانین بین المللی بشردوستانه; نقض باید بررسی شود و کسانی که در پشت حملات به عدالت به ارمغان آورد ،

که روزانه در نشست خبری روز سه شنبه سخنگوی دبیر کل استفان نواز بود پرسید: اگر سازمان ملل متحد تا به حال هیچ ایده که عاملان این حمله شد.

"من هیچ اطلاعات بیشتری از شما جز به یاد داشته باشید که آن را واقعا وحشتناک حمله. هر از دست دادن زندگی غم انگیز است; هر حمله غم انگیز است اما برای حمله به یک بخش زنان و زایمان است... این واقعا فراتر از رنگ پریده" نواز گفته بود.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب