UNHRC خواستار تحقیقات در سابق ببرهای تامیل رهبر بیش از 'عمده فروشی استخدام' از کودک سربازان

توسط: PTI | ستوان کلمبو | منتشر شده در تاریخ: 26 ژوئن 2020 2:28:14 pm سازمان ملل متحد بدن تقاضا آمد

توسط NEWSATROPAT در 7 تیر 1399
توسط: PTI | ستوان کلمبو | منتشر شده در تاریخ: 26 ژوئن 2020 2:28:14 pm
NHRC calls for investigation on former LTTE leader over 'wholesale recruitment' of child soldiers سازمان ملل متحد بدن تقاضا آمد و به عنوان کارونا بود که جستوجو کرد بیش اخیر خود ادعا تجلیل از قتل سریلانکا سربازان در طول جنگ.

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیقات در سابق ببرهای تامیل معاون رهبر کارونا امان بیش از "عمده فروشی استخدام" کودک سربازان را برای جدایی طلب تامیل ،

سازمان ملل متحد بدن تقاضا آمد و به عنوان کارونا بود که جستوجو کرد بیش اخیر خود ادعا تجلیل از قتل سریلانکا سربازان در طول جنگ.

کارونا نام مستعار Vinatagamurthi Muralitharan شد و پنج سوال برای بیش از هفت ساعت با تحقیقات جنایی وزارت (CID) بیش از سخنان خود که او را کشته و بیش از 2000 سریلانکا سربازان در جزیره شمالی در طول ببرهای تامیل را جدایی طلب جنگ به طول انجامید که بیش از سه دهه.

پرداختن به یک گردهمایی در شرق در مارس 19, کارونا ادعا کرده بود که او خطرناک تر از coronavirus را به عنوان او را کشته بود بین سال های 2000 - 3000 سرباز به نمایندگی از ببرهای تامیل در فیل عبور در طول جنگ.

پس وحی تعدادی از افراد از جمله سیاستمداران به نام به حال برای کارونا را بازداشت و تحقیقات راه اندازی می شود به این موضوع است. "او همچنین باید بررسی شود برای عمده فروشی استخدام کودک سربازان را یک جرم تحت قانون بین المللی" UNHRC توییتی.

کارونا که رقابت در اوت 5, انتخابات پارلمانی از طریق خود حزب سیاسی بود LTTE معاون رهبر و شرقی آن استان فرمانده هنگامی که آنها یک دولت موازی در پیشنهاد خود را به نظامی ایجاد یک جداگانه تامیل میهن در سریلانکا را در شمال و شرق منطقه است.

او معاون LTTE supremo Velupillai Prabakaran. در سال 2004 او راه می رفت از ببرهای تامیل با ولایت کادرها و بعد از تشکیل خود را حزب سیاسی.

کارونا را ترک ببرهای تامیل با کادر شدت تضعیف LTTE منجر به شکست نهایی در دست دولت و نیروهای نظامی در سال 2009 انتخاب شد به پارلمان در سال 2010 شد و معاون وزیر در پس ماهیندا Rajapaksa دولت حتی پس از خروج از ببرهای تامیل سازمان ملل متحد را متهم کرده بود که کارونا استخدام underaged به خود ساز و برگ سیاسی تامیل Kairali Viduthalai Pulikal (TMVP).

کارونا ادعای کشتن سربازان منجر به یک طوفان سیاسی در اجرا تا اوت 5 نظر سنجی. او که خود را به عنوان متحد از نخست وزیر ماهیندا Rajapaksa. Rajapaksa حزب اما علنا افراطیترین از کارونا پس از ادعای خود از قتل سربازان.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.

آخرین مطالب