ترکیه رئیس جمهور به طور رسمی باعث می شود ایاصوفیه مسجد

توسط: AP | آنکارا | به روز شده: ژوئیه 11 سال 2020 3:53:11 pm فایل عکس: نفر بازدید این ایاصوفیه یا Ayas

توسط NEWSATROPAT در 28 تیر 1399
توسط: AP | آنکارا | به روز شده: ژوئیه 11 سال 2020 3:53:11 pm
Changes to Istanbul's Hagia Sophia could trigger heritage review – UNESCO فایل عکس: نفر بازدید این ایاصوفیه یا Ayasofya, یک سایت میراث جهانی یونسکو است که بیزانس کلیسای جامع قبل از آن را تبدیل به یک مسجد و در حال حاضر یک موزه در شهر استانبول ترکیه به تاریخ 2 ژوئیه سال 2020 است. REUTERS/Murad Sezer/فایل عکس

رئیس جمهور ترکیه روز جمعه به طور رسمی تبدیل استانبول ششم-قرن ایاصوفیه را به مسجد و اعلام کرد آن را باز کنید برای مسلمان عبادت ساعت پس از یک دادگاه لغو یک سال 1934 تصمیم گیری است که تا به حال ساخته شده مذهبی برجسته یک موزه است.

این تصمیم موجب ترس عمیق در میان مسیحیان ارتدوکس. در اصل یک کلیسای ایاصوفیه تبدیل شده بود به یک مسجد پس از استانبول را فتح توسط امپراتوری عثمانی اما تا به حال شده است یک موزه برای آخرین سال 86, نقشه کشی, میلیون ها نفر از گردشگران سالانه است.

توضیح داد| چرا ترکیه می خواهد برای تبدیل ایاصوفیه به مسجد

وجود شادی در خارج از قرمز مایل به قهوهای رنگی تیره ساختار با آن آبشاری گنبد و چهار مناره. ده ها تن از مردم در انتظار حکم دادگاه شعار "خدا بزرگ است!" هنگامی که خبر شکست. جمعیت زیادی بعد از دعا در خارج از آن.

در پایتخت آنکارا قانونگذاران ایستاده بود و تحسین به عنوان تصمیم خوانده شد در مجلس.

ترکیه بالا دادگاه اداری انداخت و وزن خود را در پشت یک دادخواست آورده توسط یک گروه مذهبی و لغو 1934 تصمیم دولت که تبدیل سایت به یک موزه شده است. در عرض چند ساعت رئیس جمهور رجب طیب اردوغان امضا فرمان توزیع بیش از ایاصوفیه به امور دینی ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری.

در یک سخنرانی تلویزیونی آدرس به ملت اردوغان گفت: اولین نماز داخل Hagia Sofia برگزار خواهد شد در تاریخ 24 ژوئیه و از او خواست احترام به تصمیم گیری.

"من تاکید است که ما باز خواهد شد ایاصوفیه به عبادت به عنوان یک مسجد با حفظ شخصیت خود از انسانیت مشترک میراث فرهنگی," او گفت: "آن است که ترکیه حق حاکمیت به تصمیم می گیرید که هدف Hagia Sofia استفاده خواهد شد."

او با رد این ایده که تصمیم به پایان می رسد ایاصوفیه وضعیت به عنوان یک ساختار است که به ارمغان می آورد ادیان با هم.

"مثل همه ما دیگر مساجد درهای ایاصوفیه باز خواهد شد به تمام مردم محلی و یا خارجی مسلمانان و غیر مسلمانان" اردوغان گفت.

به عنوان خوانده شده| تغییرات در استانبول ایاصوفیه می تواند باعث میراث نقد و بررسی – یونسکو

اردوغان گفته بود به نفع عطف بسیار نمادین میراث جهانی یونسکو به یک مسجد با وجود گسترده انتقادات بین المللی از جمله از ایالات متحده و رهبران مسیحی ارتدوکس که به خواست ترکیه برای حفظ موقعیت خود به عنوان یک موزه نماد همبستگی میان ادیان و فرهنگ ها است.

این حرکت را تهدید به تعمیق تنش با کشور همسایه که نخست وزیر Kyriakos Mitsotakis را محکوم تصمیم به عنوان توهین به ایاصوفیه را عام بود.

"این یک تصمیم گیری است که نیاید همه کسانی که تشخیص ایاصوفیه به عنوان یک بخش ضروری میراث فرهنگی جهانی" Mitsotakis گفت. "این تصمیم به وضوح تاثیر می گذارد نه تنها روابط ترکیه با یونان بلکه روابط خود را با اتحادیه اروپا یونسکو و جامعه جهانی به عنوان یک کل است."

در یونان دومین شهر تسالونیکی, معترضان با تجمع در مقابل ساختمان یک کلیسا است که مدل در ایاصوفیه و خرس به همین نام است. آنها شعار می دادند: "ما می خواهیم نور شمع در ایاصوفیه!" برگزار شد و یونانی پرچم و بیزانس آگهی ها.

قبرس "به شدت محکوم کرد ترکیه اقدامات در ایاصوفیه در تلاش خود را برای منحرف کردن اذهان داخلی نظر و تماس در ترکیه را به احترام به تعهدات بین المللی خود ایم" وزیر امور خارجه نیکوس Christodoulides.

ولادیمیر Dzhabarov معاون رئیس کمیته امور خارجی در مجلس سنا به نام عمل "یک اشتباه است."

"تبدیل آن به مسجد را نمی خواهد هر چیزی را برای جهان اسلام. آن را آورد و ملت ها با هم, اما در مقابل, به ارمغان می آورد آنها را به برخورد" او گفت:.

بحث بازدید در قلب ترکیه مذهبی-سکولار تقسیم. ملی گرا و محافظه کار گروه در ترکیه به مدت طولانی آرزو داشت برای برگزاری نماز در ایاصوفیه که توجه آنها را به عنوان بخشی از مسلمان عثمانی میراث. دیگران معتقدند آن باید یک موزه به عنوان نماد مسیحی و مسلمان شد.

"این یک ساختار است که با هم به ارمغان آورد هر دو بیزانس و عثمانی تاریخ" گفت: Zeynep Kizildag 27-year-old مددکار اجتماعی که پشتیبانی نمی کند تبدیل. "این تصمیم به تبدیل آن به یک مسجد است مثل پاک کردن 1000 سال از تاریخ در نظر من است."

Garo Paylan یک قومی ارمنستان عضو مجلس ترکیه در توئیتر خود نوشت که آن را "یک روز غم انگیز برای مسیحیان (و) برای همه کسانی که بر این باورند در تکثرگرا ترکیه است."

"این تصمیم به تبدیل ایاصوفیه به مسجد زندگی را مشکل تر برای مسیحیان در اینجا و برای مسلمانان در اروپا," او نوشت. "ایاصوفیه نماد ما تاریخ غنی. آن گنبد بزرگ بود به اندازه کافی برای همه است."

این گروه آورده است که پرونده به دادگاه در اعتراض به قانونی بودن 1934 تصمیم, مدرن, جمهوری ترکیه سکولار وزرای دولت با این استدلال این ساختمان از اموال شخصی از عثمانی سلطان محمد دوم که فتح استانبول در سال 1453.

"من تعجب نیست که دادگاه وزن به تحریم اردوغان حرکت می کند چرا که این روزها اردوغان از دادگاه ترکیه اردوغان چه می خواهد" گفت: Soner Cagaptay از واشنگتن موسسه.

"اردوغان می خواهد به استفاده از ایاصوفیه را تبدیل به یک مسجد به تجمع خود را از جناح راست پایه" گفت: Cagaptay نویسنده "اردوغان امپراتوری." "اما من فکر نمی کنم این استراتژی کار خواهد کرد. من فکر می کنم که از رشد اقتصادی هیچ چیز به بازگرداندن اردوغان محبوبیت است."

در پاریس سازمان ملل متحد فرهنگی بدن یونسکو گفت: ایاصوفیه بخشی از مناطق تاریخی استانبول ملک محاط در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یک موزه است.

"ایالات متحده باید یک تعهد برای اطمینان حاصل شود که تغییرات تاثیر نمی گذارد `ارزش برجسته جهانی' از محاط سایت بر سرزمین خود" مدیر کل آدری Azoulay گفت.

استانبول-بر اساس اسقف عام بارتولومیو من به عنوان رهبر معنوی جهان را مسیحیان ارتدوکس هشدار داد در ماه گذشته است که ساختمان را تبدیل به مسجد "تبدیل خواهد شد میلیون ها نفر از مسلمانان سراسر جهان در برابر اسلام است."

روز جمعه اسقف اعظم Elpidophoros آمریکا گفت: تصمیم گیری در خلاف جهت چشم انداز سکولار ترکیه را بنیانگذار مصطفی کمال آتاتورک "که قابل درک است که ایاصوفیه باید خدمت همه ترکیه را مردم و در واقع تمام جهان است."

"روز از فتح باید یک فصل بسته ما جمعی تاریخ," او گفت: آسوشیتد پرس افزود که ترکیه از دولت "هنوز هم می تواند عاقلانه را انتخاب کنید" اما اجازه ایاصوفیه باقی می ماند یک "بنای یادبود به تمام تمدن ها و ارزش های جهانی."

اسقف کیریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه خواستار "احتیاط" و حفظ "زمان وضعیت خنثی" برای ایاصوفیه که او گفت: یکی از مسیحیت "عابدانه تکریم نمادها است."

وزیر خارجه آمریکا, Mike Pompeo گفت: در ماه گذشته که نقطه عطفی باید یک موزه به عنوان پل ارتباطی بین ادیان و فرهنگ ها است. نظرات خود را جلب ملامت از ترکیه وزارت امور خارجه گفت که ایاصوفیه داخلی بود موضوع از حاکمیت ملی.

اردوغان یک مسلمان مؤمن است اغلب استفاده می شود ایاصوفیه موضوع تا بر طبل حمایت خود را اسلامی ریشه دارد ،

برخی از اسلامی نماز برگزار شده است در این موزه در سال های اخیر است. در عمده نمادین حرکت اردوغان از او باز آیه ای از قرآن وجود دارد در سال 2018 است.

ساخته شده تحت بیزانس امپراتور ژوستین ایاصوفیه اصلی بود صندلی شرقی کلیسای ارتدوکس برای قرن ها که در آن امپراتور تاج گذاری شد در میان مزین به سنگ مرمر و موزاییک دکوراسیون.

مناره اضافه شد بعد ساختمان بود تبدیل به یک امپراتوری مسجد پس از 1453 عثمانی و فتح قسطنطنیه — شهرستان است که در حال حاضر به نام استانبول.

ساختمان افتتاح شد درهای خود را به عنوان یک موزه در سال 1935 یک سال پس از شورای وزیران تصمیم گیری.

موزاییک تصویر می کشد و عیسی و مریم و قدیسین مسیحی بودند که گچ بری در خط با قوانین اسلامی کشف شد و از طریق دشوار کار مرمت به موزه. ایاصوفیه محبوب ترین موزه در ترکیه در سال گذشته, نقشه کشی بیش از 3.7 میلیون بازدید کننده.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن