تونس پارلمان رد پیشنهاد برای استعمار فرانسه عذرخواهی

توسط: AP | تونس | منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 5:47:35 pm معترضان نگه پوستر در طول یک تظاهرات در

توسط NEWSATROPAT در 21 خرداد 1399
توسط: AP | تونس | منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 5:47:35 pm
معترضان نگه پوستر در طول یک تظاهرات در اعتراض به خشونت های پلیس و کشته شدن اخیر جورج فلوید, سیاه و سفید مردی که در بازداشت پلیس در مینیاپولیس, ایالات متحده آمریکا پس از مهار توسط ماموران پلیس روز شنبه 6 ژوئن 2020 در تونس. (AP Photo/Hassene Dridi)

پس از گرم, 14 ساعت بحث و تونس پارلمان در روز چهارشنبه را رد کرد و خواستار حرکت در فرانسه به عذر خواهی برای جنایات مجاز در طول دوران استعمار و پرداخت غرامت.

مخالفان استدلال می کردند که این حرکت می تواند فاجعه اقتصادی با توجه به اینکه فرانسه تونس را بالا شریک تجاری و شماره 1 سرمایه گذار خارجی است. آن نیز به 1 میلیون و تونس.

اما طرفداران این حرکت گفت: عذرخواهی لازم است به "روشن کردن صفحه در این دوره تاریک" در تاریخ دو کشور قرار داده و روابط خود را بیشتر بر یک برابر است.

بحث آمد در میان تجدید خشم در برخی از کشورهای اروپایی در مورد استعمار را در جرایم ناشی از, تظاهرات در آمریکا بیش نژادی و بی عدالتی و خشونت پلیس پس از جورج فلوید مرگ است.

فرانسه را اشغال تونس به عنوان یک تحت الحمایه برای 75 سال از سال 1881 تا 1956. سربازان فرانسوی تنها چپ تونس خاک در سال 1963.

حرکت به تقاضای یک "رسمی و عمومی عذرخواهی از دولت فرانسه برای, جنایت, ترور, شکنجه و تجاوز و اخراج اجباری و غارت منابع طبیعی" ارائه شد توسط اسلامگرای حزب ملی ائتلاف Al Karama که فقط 19 قانونگذاران در 217 کرسی مجلس است.

بحث رد شد اوایل روز شنبه پس از 14 ساعت از مناظره با 77 قانون گذاران رای گیری به نفع, 46 رای ممتنع و پنج رای مخالف. به تصویب آن نیاز به اکثریت مطلق 109 رای.

این لایحه همچنین خواستار "پرداخت غرامت به دولت تونس و به تمام کسانی که دچار درد استعمار". "ما نمی متحرک توسط هر تلخی و یا نفرت, اما این عذر خواهی را التیام زخم های گذشته" استدلال رئیس جمهور Al Karama Seifeddine Makhlouf.

او با استفاده از به عنوان مثال از آلمان عذر خواهی کرد که به فرانسه پس از اشغال نازی ها اشاره کرد که دو کشور "در حال حاضر متحدان و همکاران پیشرو در اروپا". او باعث اعتراض هنگامی که مورد حمله اولین رئیس جمهور تونس حبیب بو رقیبه در تماس تلفنی با "بنده از فرانسه".

نماینده مجلس Mustapha بن احمد از Tahya Tounes حزب گفت: "ما برای اکثر کودکان از بورقيبة که رهبری مبارزه برای آزادی از این کشور پس از سال های طولانی زندان و تبعید و مدرن ساخته شده تونس توسط generalising آموزش و فروش زنان است."

رهبر وزش حزب اسلامگرای Ennahdha بودند گفت: این حرکت می تواند آسیب تونس منافع اقتصادی و مهم بین المللی داد. دیگران اشاره کرد تونس را سال بحران اقتصادی و 15 درصد نرخ بیکاری و گفت: این حرکت خیلی با عجله آماده شده است.

"ما در حال رفتن به خوراک تونس با چنین حرکات" گفت: اسامه Khelifi از مرتد Tounes ،

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن