به سمت شهری دموکراسی مستقیم در بوج هند

در سال 2001 در این منطقه از Kachchh شاهد عظیم 7.7 قدر از زلزله یکی از مرگبارترین در تاریخ هند. در حال حاضر در

توسط NEWSATROPAT در 20 خرداد 1399

در سال 2001 در این منطقه از Kachchh شاهد عظیم 7.7 قدر از زلزله یکی از مرگبارترین در تاریخ هند. در حال حاضر در سال 1998 بوده است متزلزل قدرتمند cyclone. پس از این دوقلو حوادث شهر بوج یکی از مهمترین مراکز تجارت منطقه شاهد هجوم گسترده مردم از روستاهای اطراف به شدت به دنبال غذا و سرپناه و پوشاک و معیشت. این شهر شاهد چشمگیر 100% افزایش جمعیت آن از 99,000 در سال 2001 به نزدیک به 200000 نفر در سال 2019.

این منجر به آلاینده از زاغه شهرک مسکونی توسط 31 درصد از جمعیت شهرستان را شامل عمدتا از مسلمانان Dalits و دیگر اقلیت و یا به حاشیه رانده جوامع است. افزایش جمعیت همراه نبود یک متناسب با افزایش دسترسی به خدمات اساسی. نه این شهرستان مواجه شد با فقیر و مسکن بیش از حد سازمان ملل متحد-درمان ضایعات نسل کمبود آب و آلودگی حاصل مخاطرات بهداشتی در میان بسیاری دیگر. این نشان دهنده این واقعیت از هندی ترین شهرهای, که منفجر شد و به صورت تصاعدی با حدود 377.16 میلیون زندگی در 7,933 شهرستانها طبق سرشماری سال 2011 (با توجه به هند زیستگاه گزارش 2016) و در عین حال توانایی خود را برای ارائه امکانات اولیه مانند سرپناه و مواد غذایی و فاضلاب و زیرساخت های بی پایان.

خانه در شهر

اما به زودی پس از زلزله چیزی آغاز شده دم در بوج برای به چالش کشیدن روند کلی ضعیف و برنامه ریزی شهری. پس از برخی از طرح های کوچک اینجا و آنجا در سال 2008 چندین سازمان های جامعه مدنی شروع یک فرایند سیستماتیک از پاسخ به بحران با استفاده از مترقی مفاد 74 متمم قانون اساسی. این اصلاحیه با هدف توانمند سازی شهری و محلی بدن (ULBs) برای فعال کردن آنها را به عنوان "نهادهای خود دولت"; آن مقرر در قانون اساسی در بخش کمیته در شهرستانها با جمعیت بیش از 3 lakhs (300,000) به درگیر در برنامه ریزی مالی و اداری توابع. متاسفانه این مقررات باید به سختی اجرا شده در هند پس از آن مهم است که در بوج روند decentralising برنامه ریزی و حکومت آغاز شد و تحت برنامه ای به نام خانه ها در شهر (HIC).

نسبت به حکومت غیر متمرکز

این HIC برنامه های آلی نتیجه سال کار در اداره توانمندسازی زنان و محیط زیست و زیرساخت ها و مسکن توسط سازمان های جامعه مدنی (سازمان های جامعه مدنی) است که تا به حال ظهور به عنوان یک جمعی تحت Kachchh منو Nirman Abhiyan (ساختمان جدید Kachchh کمپین) پس از گردباد ویرانگر در سال 1998 است. این سازمان های جامعه مدنی کار کرده و نسبت به امداد رسانی و توانبخشی که بلافاصله پس از دوقلو بلایای اما با یک چشم انداز دراز مدت تقویت فرآیندهای تصمیم گیری و همکاری در تولید گذاری synthesising دانش و منابع برای توانمند سازی جوامع محلی.

Garnering تجارب از این کار پنج سازمان های جامعه مدنی آغاز کار نسبت به یک چشم انداز مشترک از دموکراسی مستقیم و با وقار زندگی برای شهروندان در بوج. Kutch Mahila Vikas Sangathan و SETU Abhiyan با تمرکز بر بسیج و توانمندسازی جوامع; Hunnarshala با تمرکز بر ویژگی های ورودی برای ساخت و ساز از خانه ها ، کانال ها و زیرساخت های دیگر; خشک جوامع و تکنولوژی (عمل) مشغول به کار در حصول اطمینان از آب اعتماد به نفس در یک خشکسالی بسیار مستعد منطقه و Sahjeevan متمرکز بر محیط زیست و تنوع زیستی-مسائل مربوط. این سازمان های جامعه مدنی متمرکز بر تقویت فراموش مهارت کار جمعی, re-طراحی رفاه, ساخت ترتیبات برای خدمات اساسی با ایجاد فضایی برای گفتمان دموکراتیک همکاری, و به دنبال پاسخگویی از دولت است.

این HIC برنامه گذاشته استرس از همان آغاز بر ایجاد دسترسی مرجع تخصصی تصمیم گیری است. بیش از چند سال آینده به کمک آنها آغاز بخش و منطقه کمیته زاغه کمیته آب و فاضلاب کمیته فروشنده تعاونی مهاجر و pastoralist تعاونی و زنان فدراسیون.

چگونه HIC کار می کند

کوچکترین واحد 300-450 خانوار در یک مستعمره یا یک محله به شکل یک منطقه کمیته (AC) با 6-7 اعضای. نمایندگان از هر یک از AC فرم بخش کمیته (WC, 10-12 اعضا) که نشان دهنده جمعیت 10000 یا بیشتر. WC به ریاست انتخاب Corporator مربوطه ward, در دیدار یک بار در ماه برای به روز رسانی و برنامه ریزی است. مطمئن شوید که این کمیته در حال فراگیر و نماینده به حاشیه رانده بخش آنها باید 50% زنان, نمایندگی و رزرو برای کاست های مختلف, گروه, گروه های مذهبی و گروه های شغلی.

"بخش کمیته آماده سازی یک بخش طرح است که می رود از طریق کمیته های منطقه برای اولین بار است که لیست و prioritises خواسته های خود را بر اساس منطقه ، بخش کمیته collates همه خواسته برای دیدن اگر بخش-سطح اولویت می تواند ظهور به خصوص با توجه به جدی ترین مشکلات از محرومیت می گوید:" Aseem میشرا هماهنگ کننده HIC برنامه.

این برنامه ها پس از آن به شهرداری برای در نظر گرفتن در ساخت سطح شهرستان بودجه. شهرداری نیز پشتیبانی HIC برنامه ایجاد جدید بخش, دفاتر, برای دسترسی آسان تر شهروندان به WC اعضای. برای فعال کردن اطلاعات دسترسی به تمام بخش دفاتر تخته های عمومی پروژه های در حال انجام هزینه و اطلاعات تماس برای corporators و افسران. "به نفع شکل گیری بخش کمیته این است که آنها را کمک کرد مسائل فوری نگرانی رو به جلو به عنوان یک اولویت است. اگر شهرداری نادیده مردم نگرانی وجود دارد که یک بخش کمیته است که می تواند فشار را بر روی آنها می گوید:" Aishuben Sama Corporator برای بخش هیچ. 2.

وقار مسکن

یکی از اولین مداخلات از HIC برنامه مربوط به طراحی وقار مسکن توسط Hunnarshala پایه و اساس است. پایه و همراه با KMVS و خشک جوامع و تکنولوژی (عمل) است و در حال حاضر هماهنگی مسکن و طراحی تحت مسکن برای همه برنامه عمل (HFAPoA) برای بوج و هفت شهر دیگر قرارداد توسط گجرات دولت. علاوه بر این یک زاغه فدراسیون برای حقوق مسکن تشکیل شده توسط KMVS, Hunnarshala بنیاد و شهری SETU, برای تقویت روند وقار مسکن در شهرستان به تقاضای زمین برای مسکن (که رسما برای ارائه در ایالت اوریسا). شناخت زمین از جمله حقوق به دست آمده است در یکی از مستعمره تا کنون.

قانون همچنین کمک می کند تا به حل و فصل مسائل مربوط به آب از جمله ارتباطات پایدار و احیای این شهرستان در بسیاری از دریاچه ها. "سانجی نگاری در بخش هیچ.3 تا به حال جدی بحران آب به عنوان خطوط لوله گذاشته شد اما بدون آب ساخته شده در دسترس است. قانون کمک در پیدا کردن محلی تاالب (talav) بود که در نیمه تخریب توسط زباله. ما توصیه مستعمره به تشکیل یک Neer برای samiti (آب کمیته) و بحث در مورد آنچه ممکن است راه حل وجود دارد می تواند به حل و فصل چنین وضعیتی می گوید:" Dayaram Parmar, یک عمل شهر همکار. آب کمیته در چندین محل ارائه ساکنان با یک طعم و مزه از آنچه در آن به معنی حکومت و مدیریت مشترک منابع است. قانون نقش خود را به دیدن اگر وجود دارد به اندازه کافی زنان نمایندگان و به حاشیه رانده جوامع به عنوان بخشی از این کمیته ها. به عنوان بخشی از تلاش های غیر متمرکز مدیریت آب برنامه های آماده شده در مشاوره با بخش کمیته ها و ساکنان محلی برای ادغام برنامه های بخش nos. 2. و 11.

Sahjeevan کمک در زمینه های نقشه برداری از تنوع زیستی تالاب ها و گیاهان-جانوران. این مپ بزرگ و یا درختان و گونه های رایج در سراسر بوج و ایجاد آگاهی در میان شهروندان محلی برای حفاظت از آنها. آن را نیز جمع آوری داده ها در گیاهان و جانوران و تنوع زیستی نقاط به ترکیب به بخش برنامه های. Sahjeevan نیز به تازگی سازماندهی 'تنوع زیستی برنامه آگاهی" برای بچه های مدرسه از بخش هیچ. 8, 2 و 11 و در حال آماده سازی تنوع زیستی برنامه های مدیریت. آن است که در حال حاضر نسبت به راه اندازی مدیریت تنوع زیستی کمیته (BMCs), موظف زیر تنوع زیستی عمل 2002 برای حفاظت از محیط زیست در سطح محلی و یا معادل آن موسسات در سطح بخش.

از جمله به حاشیه رانده

با توجه به مردمی بسیج, بوج سیاست و مدیریت گردان هستند بیشتر در اطراف نیازهای مردم از جمله کسانی که به حاشیه رانده. تعدادی از تعاونی کار بر روی مسائل خاص مانند برابری جنسیتی و حفاظت از محیط زیست با وقار, مسکن, حقوق فروشندگان خیابانی و چوپان (که با استفاده از بوج را در مناطق محیطی و فروش شیر در شهرستان) در حال تقویت بیشتر تمرکز زدایی روند.

مستمر یادگیری و کار در حال ظهور از این تعاونی تغذیه می شود به تصمیم گیری در WCs و ACs. برای مثال سخی Sangini (SS) شهری همراه کوچ Mahila Vikas Sangathan تمرکز روی آوردن زنان در سند چشم انداز شهر و نیازهای زنان در جوامع فقیر به برنامه ریزی شهری. "شهری, برنامه ریزی فرایند مردانه به عنوان آن را با تمرکز در درجه اول در زیرساخت جاده ها و ساختمان ها. می گوید:" Jigna Sunil Gor از اس اس. او می افزاید: "ما به طور منظم در آینده تجسم تمرینات با زنان در پاسخ به سوال از چه نوع mohallas' (محله) آنها می خواهم به زندگی می کنند ؟

از یکی از این آن بیرون آمد که زنان نیاز به امن تر و پاک تر و باز و فضاهای سبز و که آنها تقاضا اولویت بالاتر برای آب و فاضلاب و محیط زیست از جاده ها و پلها". SS است که در حال حاضر نسبت به کار از جمله مسائل در بخش فرآیند برنامه ریزی است.

یک انجمن به نام شهری Seri Pheriya Sangathan (شهرستان فروشندگان خیابانی انجمن) تشکیل در سال 2017, را قادر می سازد فروشندگان خیابانی به صورت جمعی و خواستار حقوق خود و برای ایجاد یک فضا برای دیدگاه های خود را در برنامه ریزی شهرستان. راجش Valji Davda که اجرا می شود سریع مواد غذایی در سبد خرید به ما گفت که "وجود دارد در حدود 1500 فروشندگان از مجموع 2000 که بخشی از انجمن متمرکز بر حل و فصل روز به روز مسائل را از دسترسی به فضا از جمله آزار و اذیت پلیس مسائل". تا کنون فروشندگان شده اند بخش های اصلی از WCs و ACs اما انجمن در حال حاضر مصمم به فعال در آنها..

یکی دیگر از جمعی شکل گرفته در سال 2016 بوج Shahar Pashu Uchherak Maldhari Sangathan (بوج شهر چوپان سازمان) پدید آمده از نیاز به صدای مسائل بر اساس شهر Maldharis (سنتی pastoralist جامعه Kachchh). برخی از Maldharis مستقر در داخل و اطراف بوج برای آخرین 40-50 سال و متعارف خود آداب و رسوم هنوز هم قوی است. با توجه به Sulemann Rahatmulla Sumra که ما آنها را ملاقات در خود اسکان موقت در بخش هیچ.2, "ساخت Sangathan کمک کرده است بسیاری در حمایت, در تفکر بلند مدت در دسترسی به مقامات اما ما هنوز نیاز به فشار برای نیازهای ما در شهرداری برنامه ریزی و تعامل با بخش کمیته در آینده".

هنوز فاصله برای رفتن

این بوج HIC فرایند الهام بخش نمونه ای از پایین به بالا اجتماعی و محیط زیست حساس دموکراسی با تمرکز بر حق شرکت و شرکت در یک گفت و گو در مورد شهر برنامه ریزی است. فعال کردن نرم افزار-مشارکت فعال زنان Dalits مهاجران شهر چوپان و دیگر به حاشیه رانده بخش و شناخت خود آژانس چالش تبعیض در هر دو سنتی و مدرن سیستم کار می کند و به سمت ساخت جامعه فراگیر باشد.

البته هر گونه فرایند است که تلاش برای تبدیل سنتی بی عدالتی و همچنین مدرن 'رشد' پارادایم مبتنی بر بهره کشی از طبیعت و مردم نمی تواند موفقیت یک شبه. این HIC روند هنوز به تکامل منسجم چشم انداز کلی از همه دور تندرستی است که در آن معیشت اجتماعی, ایمنی و توانمندسازی محیط زیست نیازهای اساسی اعتماد به نفس و عدالت و کرامت را تضمین نمود.

این نوع از تجسم این است که هنوز بخشی از بخش فرآیند برنامه ریزی است. علاوه بر این یک تلاش هماهنگ مورد نیاز است از تمام تعاونی با هم کار کنند و interweave تلاش های خود را به صورت متقابل تقویت شود. در ضمن تمرکز قدرت سیاسی در گاندینگر (پایتخت کشور) نیز تاثیر می گذارد بوج تلاش در حکومت غیر متمرکز و به لحاظ سیاسی به چالش کشیده است. در نهایت جناح راست سیاست است که موجب تضعیف تدریجی قانون حملات فعالان و ایجاد مذهبی و اختلافات قومی است که به طور قابل توجهی موثر بر مردمی کار می کنند. هماهنگ وکالت در سطح دولت و همبستگی شبکه با دیگر سازمان های جامعه مدنی می تواند به مقابله با این چالش است.

با وجود این محدودیت HIC برنامه نشان دهنده تحول بالقوه از یک روند مردمی با اولویت بندی نیازهای مردم را قادر می سازد خود تأمین و فعال نگه داشتن شهری دولت به حساب. با ایجاد دسترسی انجمن ها از تصمیم گیری, آوردن تجربه دموکراسی به مردم روزمره زندگی بوج HIC روند امتیاز نسبت به امکانات اساسی زیست محیطی دموکراسی است.

از همه مهمتر, این سوال برخی از اصول است که جریان اصلی شهرنشینی وابسته به. به عنوان دیوید هاروی می گوید:"این سوال که چه نوع از شهرستان ما می خواهیم را نمی توان جدا از این که از چه نوع روابط اجتماعی, ارتباط, به, طبیعت, سبک زندگی, تکنولوژی و زیبایی شناسی ارزش های مورد نظر ما". این بوج حکومت فرآیند فعال باز این افق است.

Shrishtee و Ashish کار با Kalpavriksh و Vikalp سنگم.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن