ایالات متحده مدیون سیاه امریکا غرامت

قیام برانگیخت در مینیاپولیس توسط پلیس قتل جورج Floyd – که در سراسر کشور و در سراسر جهان در حال ساخت و در حال ح

توسط NEWSATROPAT در 10 تیر 1399

قیام برانگیخت در مینیاپولیس توسط پلیس قتل جورج Floyd – که در سراسر کشور و در سراسر جهان در حال ساخت و در حال حرکت فراتر از جنبش علیه نژادپرستی پلیس است که قبل از آن.

به عنوان فعالان جامعه چالش مقامات بریده بریده اجرای قانون بودجه و نیروی جدی ملی گفتگو در مورد این ابزار از ادارات پلیس و چشم انداز انحلال آنها – ما نیاز به بحث در مورد نژادپرست تاریخ که ما را در اینجا.

مرکزی به یک ارزیابی صادقانه از آن تاریخ است استخراج ثروت از جمعیت از ایالات متحده آمریکا آغاز به کار تا به امروز. تظاهرات سرنگونی مجسمه مؤتلفه سربازان در خدمت به عنوان یادآوری از اسارت نسل از مردم در زمان تاسیس این کشور در کنار یک جنگ بر جمعیت بومی.

ژوئن 19th مشخص شده 152nd سالگرد Juneteenth زمانی که آخرین بردگی آفریقایی مطلع شدند خود را "آزادی" دو سال پس از آزادی اعلام. در عین حال دولت آمریکا به پرداخت غرامت برای برده داری و یا پس از آن سیستم های نژادپرستانه حکومت پس از. سیاه و سفید آمریکایی خواستار غرامت برای برده داری از موسسه وجود داشته است. اما طرفداران برای پرداخت غرامت امروز باید اشاره کرد که سرقت از ثروت از کار و زندگی به پایان نمی زمانی که برده داری را – آن را ادامه داد و در اشکال دیگر و در حال انجام است. تاریخ اقتصادی ایالات متحده را می توان روایت را از طریق داستان هایی که سرقت از طریق خشونت.

در واقع رئیس جمهور تصمیم به برگزاری اولین کمپین تجمع از Covid-19 شیوع در Tulsa, اوکلاهما, برجسته, تاریک, تصویر از این تاریخ است. Tulsa, سایت 1921 سفید supremacist یورش که درگیر جرم قتل صدها نفر از مردم سیاه و سفید و غارت سیاه تولسا مالی مرکز – شناخته شده به عنوان "سیاه و سفید وال استریت." تا این روز بازماندگان از کسانی که مورد حمله قرار ندارد دریافت غرامت. مشابه قساوت گرفت در ویلمینگتون کارولینای شمالی در سال 1898 که بسیار سازمان یافته سفید اوباش سرنگونی دولت های محلی – که شامل سیاه, مقامات – قتل عام ساکنان سیاه و تصرف ثروت سیاه و سفید.

تاریخ آمریکا مملو از نمونه هایی از نژادپرستانه و خشونت و سیاست هایی که تا به حال ماندگار عواقب برای افراد – و در مجموع برای جامعه سیاه و سفید. در دهه 1960 هنگامی که دولت فدرال ساخته شده بین 95 در امتداد ساحل شرق و پانصد ساختمان تخریب شد و در بوستون به راه است. این محل در محله Roxbury و کسب و کار منطقه ویران شد توسط تخریب. هر چند تظاهرات متوقف ساخت بزرگراه را از طریق شهرستان وجود دارد هنوز نه شده, بازیابی و نه برای جبران ضرر و زیان. فدرال و دولت های شهرستان انجام شده مشابه ضرب و جرح در محله در سراسر کشور به عنوان بخشی از پروژه های راهسازی به نام "نوسازی شهری."

این لحظات را از دست داد اما نباید مبهم بیشتری نکته درباره تاریخ اقتصادی ایالات متحده: جریان پایدار انگلی استخراج از ثروت اغلب از طریق خشونت. از طریق فدرال سیاست های مسکن و درنده شیوه های وام دهی بانک ها وام payday در شرکت ها و بخش های دیگر از صنعت – شرکت های شهرداری و صاحبان اموال به طور مستقیم غنی شده خود را از طریق impoverishing مردم سیاه و سفید.

نتایج شده اند فاجعه بار برای سیاه امریکا بیش از نسل منجر پیشگیری نژادپرستانه تفاوت که رندر سیاه و سفید زندگی یکبار مصرف. در این میان بوده اند فراگیر سلامت بی عدالتی در میان مردم و جوامع است. از مادری سلامت به آسم و مزمن دیگر مسائل مربوط به سلامت, سیاه امریکا خرس فشار از عوارض و مرگ و میر در ایالات متحده است.

ما در حال حاضر شاهد اثرات مخرب این اختلافات با Covid-19 بیماری همه گیر. این جای تعجب نیست که این ویروس که در ابتدا تحت تاثیر سفید و مرفه مسافران معطوف به طور نامتناسبی سیاه و جوامع بومی. اگر چه آمریکایی های سیاه و سفید هستند و 13 درصد از جمعیت ما را تشکیل می دهند 23 درصد از COVID-19 مرگ و میر ناشی از آن مسابقه شناخته شده است. حدود 1 در 2000 سیاه که مردم از این ویروس فقط در چند ماه. تنها 1 در 5 سیاه و سفید کارگران از خانه کار می کنند به دلیل تمرکز ما در مخاطره پایین دستمزد بخش خدمات – و یا در Covid-19 زبان, "کار ضروری" – که مکان ما را در معرض خطر بالاتر. در همان زمان extant سلامت نابرابری مانند دیابت و فشار خون و آسم – محصولات ساختاری و عوامل محیطی شکل نژاد پرستی – منجر به افزایش Covid-19 مربوط به مرگ و میر.

ادامه نژادپرستانه بهره برداری سرکوب و دزدی از ثروت و زندگی و معیشت را تنظیم صحنه برای امروز قیام. سیاه آمریکایی ها در حال مرگ هستند در شماره های بالاتر با توجه به همگرایی متعدد نژادپرستانه سلامت, نابرابری, متزلزل شرایط کار و نژادپرستانه پلیس و خشونت که جای ما را در معرض خطر بیماری و فقر و مرگ. اعتراضها به بازداشت پال خواستار قطع بودجه دولت و لغو پلیس. در کنار این مطالبات نیاز برای پرداخت غرامت به عنوان جبران خسارت به قرن نژادپرستانه و خشونت و ظلم و ستم.

به عنوان سیاه و سفید فعالان را قبل از آنها امروز جنبش سیاه زندگی کرده و در ایران تهیه پیش نویس یک برنامه جبران. منتقدان از غرامت آن سوال امکان پرسیدن که چگونه این امر ممکن است به شناسایی سیاه افرادی که ادعا می کنند می تواند به رنج می برد از بی عدالتی در گذشته دور. اما بازماندگان و نوادگان قربانیان جنایات مانند تولسا کشتار که ترجمه به طور مستقیم به ثروت هستند و امروز زنده است. نه تنها غرامت صالح و لازم است اما نمونه هایی از جبران بی عدالتی در تاریخ و امروز از جمله در ایالات متحده نشان می دهد که آنها ممکن است. ما باید حرکت گذشته انحراف و بهانه و پرداخت غرامت است که آن را مدیون به سیاه امریکا است.

هر افتتاحیه کنگره جلسه بیش از 30 سال گذشته Rep. جان کنیرز معرفی HR 40 – لایحه خواستار فدرال کمیسیون به مطالعه پرداخت غرامت پیشنهادات و توصیه مسئله – فایده ای نداشت. کنگره باید تصویب HR 40 در پاسخ به امروز از قیام.

علاوه بر این, در اینجا یک لیست به هیچ وجه جامع از آنچه در ایران می تواند مانند نگاه:

  • شرکت های بزرگ که سود از برده داری باید مشمول مالیات به ایجاد منابع مالی برای جوامع به استفاده از نسبت پرداختن به بهداشت و مسکن و مسائل زیست محیطی نژاد پرستی. بودجه نیز باید سرمایه گذاری در تحقیقات و معنی دار, راه حل های نژادپرستانه و نابرابری های سلامت و عوامل اجتماعی مؤثر. از جمله شرکت های بزرگ عبارتند از: JP Morgan Chase, ایتنا, بازار بورس نیویورک و بسیاری دیگر.
  • در مورد Covid-19 و تاثیر مخربی در امریکا شرکت ها کارفرمایان و بخش دولتی باید پرداخت و دیگر کارگران ضروری خطر پرداخت و جبران خانواده های کسانی که جان خود را از دست داده اند و امرار معاش به دلیل عدم حمایت برای کار ضروری.
  • حساب مورد نیاز است بلافاصله در محل بودند که سایت های جرم خشونت و سرقت یا تخریب از ثروت است. سیاه بازماندگان و نوادگان چنین رویدادی نیاز به جبران و ثروت و دیگر منابع توزیع شود و به جوامع است که رنج می برد در پی. این تلاش ها بود مسلما شامل هر شهر و بسیاری از شهرهای – در ایالات متحده است. Tulsa پلیس در بیانیه ای رسمی عذرخواهی برای نقش خود را در سال 1921 کشتار, اما این شهر هنوز به جبران آن فرزندان. شیکاگو فعالان برنده مالی و دیگر غرامت برای بازماندگان خشونت های پلیس ارائه یک مثال برای دیگر شهرستانها.
  • موسسات که بهره مند از برده داری مدیون فرزندان مردم که در اسارت تولید ثروت در پایه های خود را. دانشگاه جورج تاون و ویرجینیا کلامی حوزه علمیه ارائه شده شروع شده توسط هر دو مرتکب به پرداخت غرامت مالی برای افرادی که اجداد اسارت نهفته در پایه خود را پایدار ثروت است. دانشگاه ها مانند قهوه ای دانشگاه هاروارد و ییل باید اذعان کرد نقش برده داری در تاریخ و تغییر نام سالن و حذف تندیس تجلیل صاحبان برده اما در عین حال متعهد به غرامت مالی. آنها باید.

اشغال وال استریت و اخیرا برنی ساندرز اند نکردم توزیع مجدد ثروت از 1% به 99%. اما این تماس نیاز به رفتن بیشتر در محور نژادی عدالت است. به عنوان تماس های جهانی برای اصلاحات و توزیع مجدد ثروت بیشتری به دست آورید پشتیبانی غرامت باید یک بخش مرکزی و یا به عنوان تاریخ نشان داده, سیاه امریکا را دریافت پایان کوتاه از این اصلاحات است.

به عنوان ما تماس بگیرید برای حمایت ما نیاز به انجام این کار در کنار خواسته های بومی فعالان آمریکایی برای بازگشت از زمین – سرقت از آن نیز پایه و اساس اقتصاد ایالات متحده است. ما نیز باید توجه به تماس های بین المللی خواستار غرامت از ما موسسات اروپایی و قدرتهای استعماری.

ما در حال زندگی در بی سابقه ای برابر با جهانی همه گیر تأثیر همراه نژادپرستانه خطا در خطوط یک رکود اقتصادی و بیکاری توده و دولت پلیس با خشونت با هدف خشونت سرکوب سیاه-led مخالفت. در پاسخ ما نه تنها نیاز به لغو تمام ابزار نژادپرستانه سرکوب مانند پلیس – ما همچنین می خواهم غرامت برای خسارت های انجام شده در طول قرن ها بدون وقفه سفید supremacist خشونت و وحشیگری در قلب سرمایه داری. حل و فصل این اشتباهات کلیدی برای ساخت یک فقط آینده است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب