ثروتمند و قدرتمند در حال تلاش برای به سکوت روزنامه نگاران در سراسر اروپا

Oteli ste medije novinarstvo ne damo ("شما در زمان بیش از رسانه های ما نمی خواهد داد تا روزنامه نگاری") خواندن

توسط NEWSATROPAT در 24 تیر 1399

Oteli ste medije novinarstvo ne damo ("شما در زمان بیش از رسانه های ما نمی خواهد داد تا روزنامه نگاری") خواندن یک بنر در یک 2019 اعتراض در زاگرب برگزار شده توسط کرواتی انجمن روزنامهنگاران در برابر موجی از اقدامات قانونی علیه خبرنگاران در سراسر کشور کرواسی. یک نظرسنجی هماهنگ توسط انجمن روزنامهنگاران شناسایی بیش از 1000 اقدامات قانونی یا تهدید علیه رسانه ها و روزنامه نگاران توسط سیاستمداران کسب و کار (از جمله کرواتی پخش عمومی) و چهره های عمومی است. صحبت با دویچه وله رابرت Mihaljevic, editor-in-chief منطقه ای روزنامه Podravski گفت: "دادگاه های محلی در حال همکاری با سیاسی strongmen تلاش برای خاموش کردن هر صدای انتقادی."

یک لحظه و اجازه دهید که تعداد غرق در. بیش از یک هزار و تهدیدات طولانی و پر هزینه دادگاه حلق آویز بیش از روزنامه نگاران و سران کشور تنها چهار میلیون نفر است.

در حالی که این تعداد تکان دهنده است آن است که حاکی از روند رو به رشد در سراسر اروپا; استفاده از استراتژیک دعاوی علیه مشارکت عمومی – گاهی شناخته شده به عنوان SLAPPs – به تهدید و سکوت بحرانی گزارش. این می تواند بسیاری از اشکال سوء استفاده از قوانین مانند افترا حفظ حریم خصوصی و یا رسانه های تنظیم برای محدود کردن بحرانی پوشش.

صلح سبز بین المللی و دانشگاه آمستردام تعریف SLAPP به عنوان "طرح دعوی در دادگاه آورده توسط یک فرد خصوصی (از جمله افرادی که توسط مقامات دولتی اقدام در ظرفیت) با هدف خاموش کردن اعمال مشارکت عمومی" است که می تواند شامل طیف وسیعی از فعالیت ها از تظاهرات مسالمت آمیز به نوشتن وبلاگ.

قدرت نفوذ و ثروت مشتاق به باقی می ماند در سایه ایجاد زیستگاه ایده آل برای SLAPPs. مالت است که شاید نمادین ، هنگامی که او ترور شد این روزنامه نگار دافنه Caruana Galizia مواجه شد بیش از 40 افترا اقدامات بسیاری به ارمغان آورد و توسط برجسته و صاحبان کسب و کار سیاستمداران است. حتی پس از مرگ او خانواده هایی هستند که نیاز به دفاع از بیش از 30 اقدامات قانونی.

این نه فقط آنها. مالت وبلاگ نویس مانوئل دلیا چهره های قانونی از Christo Georgiev بلغاری صاحب Satabank بیش از یک پست که در آن او ادعا می کند او را تهدید توسط تاجر انگلستان وکیل با کلمات: "نمی شود احمق است. این افراد نمی خواهد ناراحتی شما و یا هزینه شما خوب است. شما هیچ چاره ای اما به پرش خاموش دینگلی صخره".

رفتارهای شبیه به این نیست جدا شده به مالت. روزنامه لهستانی گازتا Wyborcza ساخته شده است نام خود را دقیق قدرتمند است. به عنوان یک نتیجه و خروجی آن روزنامه نگاران مواجه شده اند متعدد حقوقی تهدیدات بسیاری از قانون حاکم و حزب عدالت از تلویزیون دولتی پخش و شرکت معدن لهستانی KGHM.

اخیر reprivatisation رسوایی در ورشو کیفیت COVID-19 facemasks خریداری شده از چین اتهام سانسور موسیقی در جشنواره های کسب و کار ارتباط بین قانون و رهبر حزب عدالت و اتریش تاجر: هر داستان آنها در حال تهدید بیش نشان دهنده یک نیاز مبرم برای پاسخگویی.

اما اگر رسانه ها و روزنامه نگاران و ناشران قادر به ارائه این تابع با توجه به وجودی تهدید به اقدام قانونی که خواهد شد ؟

این روزنامه نگار فرانسوی Inès Léraud شده است گل نشسته با قانونی تهدید برای گزارش در کشاورزی-کسب و کار غول Chéritel و SumOfUs برای مواجه دادگاه اقدام برای میزبانی, درخواست تماس در پی پال را تعطیل حساب های مورد استفاده توسط نئو نازی ها گروه در آلمان است.

و اینها فقط نمونه های ما در مورد می دانیم. بسیاری از آنها غیر قابل نفوذ سپر حقوقی معرض خطر و رسانه ها تا کنون-کاهش دسترسی به وکیل. اما ما می توانیم یک چیز می گویند با یقین است. آنچه در همه آنها مشترک است این وحدت و اجتناب تاثیر ثروت است.

در سال 1989 جامعه شناس پنه لوپه Canan کاوش اجتماعی تاثیر SLAPPs گسترده تر در فرایندهای دموکراتیک و نوشت: "هر SLAPP پنجره روی ارتباط بین ساختارهای دموکراتیک و قوانین قضایی. آن یک پنجره بر روی لینک بين سیاسی تحمل و اقتصادی تسلط و پنجره در تنش بین مشروطه و سرمایه داری". هیچ چیز تغییر کرده است از آن زمان به بعد وجود دارد اما برق امید.

در ماه ژوئن 2020, ایتالیایی دادگاه قانون اساسی به پارلمان این کشور یک سال به لغو احکام زندان برای جنایی افترا برای روزنامه نگاری است. این مهم است اگر بخشی, پیروزی, که امیدوارم باز درب برای بیشتر معنی دار اصلاحات در ایتالیا.

اما هنگامی که ما را دو قدم به جلو ما اغلب یک قدم به عقب. در مالت دادرس جو Mifsud اخیرا توصیه می شود از سرگیری جنایی افترا به "حمایت از دولت فلسطینی از اتهامات کاذب".

ما در حال مبارزه در برابر تهدیدات: رسانه ها آزادی واکنش سریع ارائه می دهد پشتیبانی از روزنامه نگاران مواجه حقوقی تهدیدات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای نامزد.

اما این کافی نیست. اروپا باید تغییرات جدی برای اطمینان از آزادی رسانه ها است که به اندازه کافی محافظت می شود. در این سال جامعه مدنی و آزادی مطبوعات سازمان خواسته اند کمیسیون اروپا به اقدام است.

ضد SLAPP بخشنامه می تواند ایجاد یک اتحادیه گسترده حداقل استاندارد برای حفاظت از روزنامه نگاران و جامعه مدنی با اعلام مدعیان آوردن سوء استفاده از پرونده های حقوقی. آن می تواند ایجاد پادمان برای SLAPP قربانیان از جمله توانایی برای مسابقه روا از برخی ادعا و همچنین قوانین است که نیاز به شاکی برای نشان دادن مناسب احتمال موفقیت است.

در حال حاضر کسانی که می خواهند به تعطیل روزنامه نگاران تا قادر به فروشگاه در سراسر اروپا به صورت قانونی و قضایی است که آنها را مناسب. اصلاح موجود در اتحادیه اروپا قانون هر دو را حذف توانایی تعقیب به انتخاب دادگاه است که باید کمی اتصال به اختلاف و ایجاد حمایت در برابر برنامه از 'پایین ترین مخرج مشترک از آزادی مطبوعات' در مرزی روزنامه نگاری اختلافات.

چیزی است که باید انجام شود. بدون معنی و تغییرات قابل توجهی در سطح ملی و اتحادیه اروپا و گسترده ای در سطح رسانه های آزادی همیشه پاره بین مشروطه و سرمایهداری و بدون هر گونه ایده که نیروی برنده خواهد شد. اما در حالی که این نقش را در سراسر هر کشور در هر اتاق خبر ما فراموش نمی تاثیر SLAPPs باید بر روی تک تک روزنامه نگاران.

در زاگرب در سال 2019 رابرت Mihaljevic برجسته تاثیر این قوانین می تواند داشته باشد: "شما می توانید احساس خود نیاز به سانسور در اتاق خبر. من حتی نمی نوشتن ستون دیگر چرا که اگر من نوشتن این راه من می خواهم پرونده های حقوقی و ادعای غرامت به مخاطره می اندازد شغل ما است."

موارد کیفری و مدنی افترا و یا دعاوی مدنی مانند SLAPPs می شود به گزارش www.mappingmediafreedom.org. رسانه ها آزادی پاسخ سریع (MFRR) نیز فراهم می کند مالی قانونی برای حمایت از روزنامه نگاران و کارکنان رسانه ها و رسانه ها. برای اطلاعات بیشتر در مورد کمک های قانونی مراجعه کنید www.mfrr.eu/support/legal-support و یا تماس با ECPMF در [email protected]



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن