پست-COVID جهان نیاز به یک راه بهتر برای اندازه گیری رشد اقتصادی

به عنوان مثال: تولید ناخالص داخلی در نظر ماشین ما تولید آن نیست ولی از نظر تولید گازهای گلخانه ای آنها را تولی

توسط NEWSATROPAT در 7 تیر 1399

به عنوان مثال: تولید ناخالص داخلی در نظر ماشین ما تولید آن نیست ولی از نظر تولید گازهای گلخانه ای آنها را تولید. این می افزاید: ارزش نوشیدنی های شیرین به فروش می رسد, اما آن را نمی دهد تعداد موارد دیابت و هزینه های خود را برای سلامت عمومی است. در میان کشورهای با همین اندازه اقتصاد آن را در نظر نمی هزینه در شرایط نارضایتی تولید شده توسط نابرابری های اجتماعی به عنوان اندازه گیری شاخص جينی.

در همان زمان تولید ناخالص داخلی را نادیده می گیرد بسیار پربار هزینه-کاهش فعالیت های است که با این وجود بخشی از محاسبه آن است. در میان چنین کارهای خانگی (مثل پخت و پز انجام لباس های شسته شده اتو یا دوخت یک لباس) و یا کمک از بسیاری از فعالیت های اقتصادی به جامعه جدا از رسمی اجازه کار. این باعث می شود تولید ناخالص داخلی برای ایجاد متعدد حسابداری پارادوکس: 2008 زلزله زده استان سیچوان در چین از خروج از منطقه در خرابه ها و کشتن بیش از 80 ، 000 مردم در واقع افزایش در اندازه گیری رشد اقتصادی در منطقه, پس از تخریب فیزیکی از خانه ها و ساختمان ها به حساب نمی در برابر تولید ناخالص داخلی (حتی اگر آن را طول می کشد را به حساب های شخصی و تجاری درآمد از دست دادن کسانی که برای مثال از دست یک کسب و کار).

بسیاری از کشورها از این رو گامهای نسبت به تنظیم شیوه ای که در آنها اندازه گیری عملکرد اقتصادی خود را. در تاریخ 2 ژوئن 1974 در تاجگذاری سخنرانی پادشاه بوتان Jigme Singye Wangchuck اظهار داشت که "خوشبختی ناخالص ملی مهم تر از تولید ناخالص داخلی". همیشه از خوشبختی ناخالص ملی (قدر) بوده است هدایت اصل بوتان سیاست و مدل خود را از توسعه است. هند برای مثال نیز مدت طولانی است که کار بر روی یک سهولت اول زندگی که معیاری است برای سنجش کیفیت زندگی, ظرفیت های اقتصادی و پایداری.

این معکوس دستور غذا برای جهان در حال توسعه

ایده پیشرفت بر اساس تولید ناخالص داخلی ثابت می تواند فاجعه آمیز برای کشورهای در حال توسعه. آن را به عنوان به خوبی شناخته شده است منشاء آن تاریخ به بعد از جنگ کینزی ذهنیت و دستور است که توصیه به تقویت بازار داخلی به عنوان یک ضروری مورد نیاز برای اقتصادی مجدد. ما می توانید خلاصه این منطق در این راه: برای اقتصاد سرمایه داری به کار به اندازه کافی فرآیندهای انباشت (پس انداز و سرمایه گذاری) نیاز به سرمایه گذاری جدید ظرفیت تولیدی. افزایش ظرفیت تولیدی ترجمه به عالی اشتغال است. عالی اشتغال منجر به درآمد بالاتر است. درآمد بالاتر ایجاد یک بازار با بیشتر قدرت خرید و مصرف ظرفیت که به نوبه خود به نفع مولد سرمایه گذاری منجر به گسترش چرخه.

با پیروی از این منطق معمول تشخیص این است که آنچه از دست رفته است در بازار داخلی از کشورهای در حال توسعه بیشتر از تقاضا موثر است. است که چرا سیاست های عمومی در این کشورها با هدف تحریک گفت: تقاضا است. چنین اشتباه منطق فرض می شود که می تواند وجود دارد هیچ پیشرفت در کینزی دایره مگر اینکه کشاورزان یقه آبی کارگران و گروه های فقیر می توانید مطمئن باشید یک قدرت خرید مشابه که از طبقه متوسط به طوری که هر دو ممکن است خرید همان چیز و تقویت بازار داخلی است.

که طول می کشد زمان. آن را ممکن است برای بلند کردن میلیون ها نفر از فقر و آنها را تبدیل به طبقه متوسط شبه بنابراین تنها گزینه باقی مانده برای کشورهای در حال توسعه شده است به تلاش برای ادغام بازار ملی آن طبقه متوسط با بیشتر بازار های بین المللی از وسط کلاس از کشورهای توسعه یافته ترویج ادغام اقتصادی و افزایش exportations. اما این سیاست به دور از تقویت بازارهای داخلی کشورهای در حال توسعه را تضعیف آنها. آنچه مورد نیاز خواهد بود به تقویت بازارهای داخلی از اقتصادهای در حال ظهور?

امرار معاش اقتصاد پس از COVID-19

برای یک بازار داخلی به رشد تقاضای موثر لازم است اما کافی نیست. موثر عرضه نیز مورد نیاز است. برای Jean-Baptiste-می گویند قانون (شناخته شده به عنوان می گویند قانون) به کار ("عرضه خود را ایجاد تقاضا") لازم است نه تنها برای مصرف کنندگان بالقوه به منابع برای به دست آوردن کالا که در بازار لوازم, اما کالا که در بازار لوازم نیز باید مطابق با نیازهای آسیب پذیرترین گروه های به حاشیه رانده شده. "همانطور که از نقطه نظر تقاضا موثر به معنای داشتن پول" می نویسد: گابریل زید "از نقطه نظر عرضه موثر به معنی pertinence". به عبارت دیگر: وسواس با رشد اقتصادی تولید منحرف اثر معکوس زمانی که بازار تنها تامین محصولات که نمی برآوردن نیازهای واقعی اما محصولات است که در هر دو صورت ایجاد نیاز به بیش از آنها را حل کند و یا دیگری با هدف جلب رضایت منافع است که کاهش نمی مبرم ترین خواسته های مردم است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن