در مورد دیجیتال جنبش عدم تعهد

این مهم است که به تاکید است که مشمول مالیات ظرفیت GAFAM نیست فقط به طور کلی به این معنا است که آنها به طور منظ

توسط NEWSATROPAT در 7 تیر 1399

این مهم است که به تاکید است که مشمول مالیات ظرفیت GAFAM نیست فقط به طور کلی به این معنا است که آنها به طور منظم گزارش سود بالا بلکه خاص به این زمان. قیمت سهام شرکت های فن آوری در حال افزایش, به عنوان آنها را بر روی یک پایه مشتری موجود و سیگنال آمادگی برای فاجعه خیز جهان است که وال استریت به نظر می رسد بیشتر مشتاق به عادی تر به آدرس. این پنج شرکت در میان هشت که بازار سرمایه رشد بیشتر در سال گذشته با وجود همه گیر. همه گیر کار کرده است را به نفع خود در بسیاری از راه. بنابراین آن را حس می کند برای اطمینان سهم خود را حداقل به عنوان فوق العاده به عنوان سود خود را.

بازار سرمایه سود در سال 2020 توسط بخش

Screenshot 2020-06-27 at 10.59.48.png
منبع: ایسنا

و با این حال چگونه می تواند به دولت در واقع جمع آوری مالیات از سیستم عامل های دیجیتال? به شما یک حس مقیاس مشکل غیر انتفاعی عادلانه مالیات علامت تخمین می زند که بین سال های 2010 و 2019 GAFAM+ Netflix بکشد باید قوی تر طرح های اجتناب از مالیات به پرداخت بین $100-155 میلیارد کمتر از آنچه که واقعی نرخ مالیات مورد نیاز خواهد بود. که بیش از همه پول کشورهای ثروتمند متعهد به ارائه به اصطلاح کشورهای در حال توسعه در قالب آب و هوا سرمایه گذاری در طول سال 2020 است.

با توجه به این کلی چالش های اقتصادی به راه انداخته توسط COVID-19 و مشکل از مالیات شرکت های بزرگ چگونه خواهد دولتها صندوق کمک های اجتماعی و برنامه های خدمات عمومی? در اتحادیه اروپا خیلی از COVID-پاسخ هزینه بودن تامین مالی بدهی. در حال حاضر در نظر گرفتن وضعیت دولت که در حال حاضر در حال مبارزه با رکود و تورم و "ناپایدار سطح بدهی" قبل از همه گیر مجبور اقتصاد خود را کامل متوقف کند. که وخیم واقعیت بسیاری از دولت ها در به اصطلاح جهانی جنوب. انتخاب این دولتها محدود به: الف) فوق العاده مالیات بر کسانی که پس انداز و/یا در حال ساخت سود فوق العاده ای در این بیماری همه گیر; یا ب) یا فلج تورم است.

بیایید فراموش نکنید تهدید به تلافی جویانه تعرفه ها توسط ما است که قطعا نگه داشتن دولت در جنوب جهانی از به طور فعال به کاوش توسعه جدید شرکت مالیات رژیم (آنها تمایل به توقف در چارچوب آن وضع مالیات از شهروندان خود برای استفاده از این خدمات) و تأمل در آنچه این جهانی سیستم مالیات می تواند مانند نگاه.

بیانی بعد از مالیات: تعریف ارزش

OECD طرح با هدف ایجاد یک راست به مالیات جهانی سود شرکت های چند ملیتی که آیا آنها حضور فیزیکی در یک کشور یا نه. دقیق سهم مربوط به هر کشور که در آن یک پلت فرم به کاربران خواهد بود بر اساس یک سری معیارهای تعریف دقیق و توزین شد که بخشی از مذاکره است. اسناد و مدارک رسمی از روند مذاکره با این وجود پیشنهاد می کنم این امر می تواند بر درآمد در حال ظهور از فروش در هر کشور است. طرفداران این سیستم به نظر می رسد دیده می شود به اندازه کافی پایه فرسایش و سود تغییر به اعتماد شرکت های چند ملیتی به گزارش محلی سود شفاف.

اما عدم نتیجه گیری این مذاکرات در یک شیوه ای است که تلقی عادلانه به همه احزاب است به احتمال زیاد به گسترش شکاف میان بازیگران کلیدی و سرب نسبت به تکه تکه شدن وب است. زیر بنای این تنش های رو به رشد هستند دو موضوع کلیدی: عدالت توزیعی و ارزش سیستم های.

عدالت توزیعی

این عدالت توزیعی موضوع می تواند تلقی داخلی: این سوال نیست راه است که در آن وب سایت است که بشود نسبت به ایجاد ارزش و محدودیت های آن, اما راه های که در آن ارزش هایی است که برای توزیع شود.

در مناطق مانند آمریکای لاتین و آفریقا و درآمد حاصل از فروش بالا نیست. درآمد مردم اجازه نمی دهد آنها را برای مصرف در نرخ متوسط آمریکا یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا. جنوب خواهد در نتیجه بهره مندی از یک چارچوب است که وزن آن به اندازه پایگاه کاربر در داخل آن کشور و اطلاعات است که استخراج شده از آن بیش از وزن آن درآمد حاصل از فروش. تعداد کاربران و داده های استخراج شده را در عمل به عنوان یک پروکسی برای آنچه که در واقع با ارزش: این دانش است که در حال ایجاد شده توسط این کاربران از طریق هر کلیک و هر قطعه از اطلاعات آنها ها. در این راه یکی می تواند استدلال می کنند که بحث در اطراف مالیات از سیستم عامل های دیجیتال خطرات نه تنها ادامه دارد اما بیشتر entrenching استعماری ارتباط بین شمال و جنوب که در آن چه ارزشمند است تعریف شده است در راه است که به طور سیستماتیک به نفع شمال هزینه جنوب.

در طول زمان اگر حل نشده تنش برجسته این نقد است که به احتمال زیاد به قطعه وب در امتداد مرزهای ملی. هنگامی که مردم احساس می کنند که تحت درمان قرار نگرفته نسبتا آنها تمایل به راه رفتن. در دیجیتال از نظر این اغلب سهامداران در قالب یک فایروال: ارائه دهندگان خدمات اینترنت موظف به مسدود کردن تمام ترافیک به وب سایت های که مطابق با قانون است. کشورهایی مانند چین و اخیرا روسیه همچنان به توسعه فناوری و زیرساخت های است که اجازه می دهد تا آنها را به طور موثر خود را حذف از سیستم جهانی اطلاعات است. با تنش ها بین ایالات متحده و چین در حال افزایش و با ارائه دهندگان تکنولوژی به دست آوردن کشش و اعتماد در سراسر جهان جنوب این نقد باید جدی گرفته شود. چین فایروال قابلیت را هم به استاد اما با تامین مالی و سیاسی را پرورش احساس بی عدالتی موثر پیاده سازی ممکن است شروع به ظاهر زودتر از انتظار می رود.

اگر یک توافق جهانی می کند تحقق نیست و دولت ها در سراسر جهان توسعه سیستم های خود را به طور یک جانبه ما ممکن است شروع به دیدن دهندگان جلو و خدمات خود را از بازار که در آن انطباق هزینه های درک شده به سنگین تر بودن سود مورد انتظار است. ما دیده ایم این اتفاق می افتد زمانی که اتحادیه اروپا به طور کلی حفاظت از داده ها و مقررات (GDPR) در زمان اثر و – حداقل به طور موقت – هزاران نفر از ما روزنامه تصمیم گرفت برای جلوگیری از اتحادیه اروپا برای بازدید کنندگان به منظور جلوگیری از پذیرش خطرات است.

به عکس آنچه که تکه تکه وب می تواند شبیه به کسانی که از شما مسن تر از 30 ممکن است به یاد DVD مناطق. اگر دستگاه خود را به رسمیت شناخته دی وی دی خریداری شده بود در خارج از منطقه خود را, آن را نمی خواهد آن را بازی کند. تکنولوژی طراحی شده برای اطمینان از احترام به مرزهای سیاسی.

نقشه از DVD مناطق با کلید

Screenshot 2020-06-27 at 11.04.56.png
به اشتراک گذاشته شده بر روی یک مجوز GFDL.

سیستم ارزش

این سیستم ارزش موضوع می تواند تلقی خارجی: این سوال بسیار راه است که در آن ارزش های تعریف شده در عرصه دیجیتال و در نتیجه راه که در آن ما دیجیتال اکوسیستم است که موفق بودن.

این نقد بر دو جنبه کلیدی: اولا راه فعلی ما سیستم تبدیل رایگان به کار و ثانیا محدود تعریف دانش آن را می سازد بر و می سازد.

دیجیتال کار: در حال حاضر سیستم عامل رسانه های اجتماعی با تکیه بر طراحی برای اطمینان از کاربران باقی می ماند رو به عنوان زمان زیادی را که ممکن است به منظور دستیابی به دو فراگیر اهداف: الف) به آنها خدمت می کنند بیشتر تبلیغات ro فردی کاربران; و ب) به حداکثر رساندن تعدادی از موارد که در آن هر یک از فعالیت های کاربر می تواند surveilled به منظور استخراج الگوهای رفتاری است که قادر به آموزش مداوم از کلی گزینش و آگهی در خدمت سیستم, افزایش اثر خود را بر تمام کاربران. تکنولوژی غول که مدیریت جهانی ما سیستم اطلاعات متمرکز در استخراج اطلاعات از ما در حالی که به حداکثر رساندن سود با فروش توجه ما را به تبلیغ کنندگان. و برای رسیدن به این هدف آنها بوده است مایل به توسعه مکانیزم قادر به ایجاد اعتیاد است. این باید در نظر گرفته شود غیر قابل قبول نه تنها به خاطر این بدان معنی است که آزادی مردم را از فکر حمله شده اما همچنین به این دلیل آن را hijacks مقدار محدود از زمان آزاد کارگران را به دست آورد و تبدیل این زمان به کار دوباره.

در ایجاد دانش: ما جمعی و جهانی سیستم اطلاعات باید با مدیریت سود رانده شرکت های بزرگ. سرمایه داری ذاتا در تنش با علم و دانش ایجاد: سیستم سرمایه داری در سیستم های دانش است که در خدمت سود. به این ترتیب سرمایه داری تلاش برای قرار دادن وب سایت به یک کنترل جعبه یک فرایند است که با تعریف severs آن رشته و محدودیتهای توسعه آن است. سرمایه داری مانع توانایی ما به اهرم وب برای فعال کردن درک انسان در آن عمیق ترین حس. در یک سرمایه داری منطق و مدیران مجبور هستند به طور سیستماتیک منحرف کردن منابع دور از خلق دانش است که نمی توان از ترجمه به پوند یا سنت.

این تنش ها در حال حاضر fragmenting وب, نه در طول مرزهای ملی اما همراه سیستم های اختصاصی. در حالی که اوایل توسعه شبکه جهانی وب بود سوخت با همکاری و استانداردهای باز در طول دهه های گذشته شرکت های بزرگ به طور فزاینده ای مورد آزار قرار گرفته طراحی پایه اصول و موازین قانونی به منظور حفظ اطلاعات مردم و قفل شده است به خدمات خود را. این نوع از شرکت های بزرگ تکه تکه شدن وب سایت است که اغلب کمتر مورد بحث بوده اما همین تاثیر مخرب زمانی که آن را می آید به خلق دانش.

نسبت به فن آوری در دستور کار است که اولویت توسعه دانش

اکثر اگر نه همه بحث های مربوط web tech امروز دایره در اطراف پنج سوال اساسی:

1) چگونه می خواهد این سیستم که از طریق آن دانش ایجاد شده است تامین می شود?
2) خواهد شد که مدیریت آن ؟
3) چه دانش ایجاد خواهد شد?
4) خواهد شد که دسترسی به چنین علم و دانش ،
5) چگونه خواهد ما توزیع ارزش ایجاد شده که دانش ؟

بحث در اطراف این مالیات به وضع در سیستم عامل های دیجیتال واقع شده است و در این آخرین سوال که تبدیل شده است به خصوص مهم به دلیل همه گیر ناشی از بحران اقتصادی است. اما بحث این است و باید بسیار وسیع تر است.

دانش (و آن egotistic دوقلو قدرت) نهفته است در توانایی برای اتصال قطعات از اطلاعات است. در اصلی آن غیر متمرکز طراحی وب شمارش ما برای اتصال قطعات از اطلاعات با قرار دادن لینک بین آنها و در نتیجه ایجاد معنای جدید. وب باز بودن به ما اجازه بهره مند شوند تا حدودی به همان اندازه از این تلاش جمعی از آپلود و ایجاد ارتباط بین قطعه از اطلاعات است.

امروز وب, رشد, اما بیشتر در خصوص آن تجاری و پس از آن تمرکز وب اطراف یک زن و شوهر از تکنولوژی غول بدان معنی است که این سیستم در حال حاضر ساخته شده و کنترل شده توسط این بازیگران است. بزرگ با تکنولوژی منحصر به فرد دسترسی به برج که از آن کامل ملیله از گرفتاری های ایجاد شده توسط این اتصالات می شود به طور کامل قابل مشاهده است. بزرگ تکنولوژی در حال حاضر ممتاز دسترسی به دانش است که پدیدار از ما کار جمعی بر روی وب و یک موقعیت ممتاز است که از طریق آن به تعریف آنچه که دانش تولید شده به ترتیب اولویت و مصرف می شود.

برای مثال تخمین زده می شود که گوگل و Facebook را تحت تاثیر قرار بیش از +75% ترافیک به ناشران بزرگ. راه که در آن مردم دسترسی به محتوا از این ناشران تعریف شده توسط یک, مات, مجموعه ای از الگوریتم ها که به دنبال به افزایش درک انسان از رویدادهای عمومی (و یا زندگی خود را) اما کاربر نامزدی.

این است که یک خرده کار. حتی بنیانگذاران فعلی ما با تکنولوژی غول درک ، بنیانگذاران گوگل استدلال در مقاله ی دانشگاهی که راه اندازی این موتور جستجو که: "اهداف تبلیغات مدل کسب و کار همیشه مربوط به ارائه کیفیت جستجو را به کاربران".

در عین حال تعدادی از عوامل از جمله عدم وجود جایگزین مدل های کسب و کار و فراگیر کوچک-دولت نئولیبرالی طرز فکر از اوایل 2000s که در آن این شرکت ها تکامل یافته و رشد فعال تبلیغات به entrench خود را به عنوان استاندارد مدل کسب و کار. و اعمال نفوذ شبکه اثرات اقتصاد مقیاس و ارتش از لابی این شرکت گسترش مدل به نقطه ای است که گوگل و Facebook امروز بسیاری از مردم در نظر آنها مترادف به وب.

ما نیاز به یک تغییر رادیکال. ما نیاز ما اطلاعات سیستم به طور بشود نسبت به حل چالش های بزرگ ما به عنوان انسان در این سیاره کمک به ما در درک چگونه برای کاهش و انطباق و توزیع اثرات تغییر آب و هوا; و کمک به افراد شکوفا با ایجاد یک دولت از فراوانی است که حداقل تضمین های مردم و نیازهای اساسی برآورده خواهد شد آزاد کردن فضای ذهنی به طوری که آنها می تواند به کشف و درک کنند که آنها و ارائه آنها را با ابزار برای تعامل معنی داری با دیگران در این سفر است.

نیاز به یک دیجیتال جنبش عدم تعهد

هر چند همبستگی در مقیاس سیاره ای شده است هرگز بیشتر لازم است ما نمی توانیم انتظار کشورهای غنی از شمال منجر به تغییر در نحوه سازماندهی ما سیستم های ما ایجاد دانش. فرهنگ جنوب در هم تنیده هستند و با rationalities که تربیت سرمایه داری خود را که آنها در تلاش برای تصور هر تلفظی از یک فن آوری آینده این است که اساسا متفاوت از فن آوری ما در حال حاضر.

اگر وب است که برای جلوگیری از تکه تکه شدن آن خواهد شد چرا که جنوب را به چالش. جنوب به آن نیاز دارد: آن شرایط مادی باعث منظم زوزه از ناآرامی های اجتماعی است. جنوب لازم تخیل: از آن به بعد از همه دیده می شود خود آن فرهنگ را درهم شکست استعمار تنها برای دیدن قطعه از آن repurposed به روایت مطلوب به آن حاکمان جدید. از جنوب به اهرم لازم: آن است که بیشتر از 50% از جمعیت جهان است که دسترسی به اینترنت اقامت – افرادی که دانش نشده است تجزیه جهانی اطلاعات سیستم. به این ترتیب در مجموع جنوبی است و کلید همه بازیگران فکر کردن در مورد آینده است.

از آنجا که روابط نابرابر قدرت مشخص شده در سراسر این قطعه جدید نیست شاید آن لحظه خوب دوباره سوخت و تقویت صفوف فضایی که طراحی شده است برای مقابله مرکزی قدرت از طریق هماهنگ همبستگی: جنبش عدم انسلاک.

این جنبش جوانه زده در طول جنگ سرد به اطمینان حاصل شود پیرامونی می تواند مقاومت در برابر تلاش های ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی برای کنترل ما سیاست و منابع است. فعلی زمینه برای تماس های قوی گشت – در دیجیتال (persian) حداقل.

جدید دیجیتال جنبش عدم تعهد می تواند نه تنها کمک برای تبدیل سیستم مالیاتی آن را نیز می تواند پیشرفت بسیار مورد نیاز سیاره ای مدل دانش است. برای رسیدن به این هدف ما باید به هم بچسبند و عمل به عنوان یک بلوک – آگاهانه از کمی ما را به از دست دادن اما همه این است که هنوز به دست آورد.

آخرین مطالب