رئیس جمهور تایوان می گوید می خواهد مذاکرات با چین اما نه " یک کشور و دو سیستم

توسط: تابناک | منتشر شده در تاریخ: مارس 20, 2020 8:57:33 am Tsai و نشستند ون تایوان جمهور امواج در ح

توسط NEWSATROPAT در 31 اردیبهشت 1399
توسط: تابناک | منتشر شده در تاریخ: مارس 20, 2020 8:57:33 am
China taiwan ties, china taiwan border issues, china taiwan relations, Tsai Ing-wen, xi jinping Tsai و نشستند ون تایوان جمهور امواج در حالی که نشسته در یک وسیله نقلیه او به عنوان برگ رأی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس در تایپه, تایوان, در روز شنبه, ژان. 11, 2020. عکاس: بتسی Joles/ایسنا

تایوانی جمهور Tsai و نشستند ون خواست چین شی جین پینگ را به "پیدا کردن یک راه برای همکاری وجود داشته باشد" با این جزیره را دولت دموکراتیک به عنوان شروع دوره دوم بالا سوار با سابقه تصویب امتیاز و یک افزایش در ایالات متحده پشتیبانی می کند.

در یک سخنرانی پس از مقایسه کردن مراسم روز شنبه در تایپه Tsai, 63 صادر شده یکی از پرقدرت ترین تماس و در عین حال به صورت مساوی در گفت و گو با پکن است. یازدهم را دولت قطع ارتباطات مستقیم در سراسر تنگه تایوان در طول Tsai و برای اولین بار طی چهار سال با استناد به امتناع از قبول دو طرف متعلق به "یک چین است."

"Cross-تنگه روابط برتر تاریخی نقطه عطف است. هر دو طرف باید یک وظیفه برای پیدا کردن یک راه برای همکاری وجود داشته باشد در دراز مدت و جلوگیری از تشدید تضاد و تفاوت" Tsai گفت. "من همچنین امیدوارم که رهبر در سمت دیگر این تنگه را در همان مسئولیت و همکاری با ما به طور مشترک ایجاد ثبات بلند مدت توسعه متقابل تنگه روابط است."

خانه مدرن به نام "صلح و برابری و دموکراسی و گفت و گو" در روابط بین دو طرف و تصریح کرد مخالفان او را به اتحاد با چین تحت "یک کشور دو سیستم" مانند چارچوب مورد استفاده در هنگ کنگ. او همچنین متعهد به ساخت هسته ای در صنایع از جمله 5G و دیگر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بیو تکنولوژی پزشکی و دفاع و انرژی های تجدید پذیر.

"تایوان رابطه با آمریکا ادامه خواهد داد برای گرم کردن به عنوان ایالات متحده-چین ارتباط همچنان به شکستن" استفان قهوهای مایل به زرد جمهور تایپه-based Cross-تنگه سیاست ارتباط گفت: قبل از Tsai و سخنرانی. "تا زمانی که آمریکا و چین رابطه زمان باقی مانده متقابل تنگه روابط بهبود نمی بخشد. تمام تایوان می توانید انجام دهید و خانه مدرن انتظار می رود که به انجام این است که برای جلوگیری از تحریک و تغییر وضع موجود بلکه نمی دادن."

این رویداد نشانه تاریخی دیگر نقطه بالا برای خانه مدرن دموکراتیک و مترقی که رشد کرده است بیش از چهار دهه اخیر از یک گروه طرفدار استقلال مخالفان برای تبدیل شدن به تایوان در غالب بلوک سیاسی. لغزش پیروزی در انتخابات در ماه ژانویه مجددا DPP کنترل از قوه های مجریه و مقننه و در سمت چپ Kuomintang — که حکومت تایوان برای مقدار از زمان پس از چینی ها جنگ داخلی به پایان رسید و در سال 1949 — گیر در اپوزیسیون.

Tsai و شروع دور دوم او با تایید امتیاز از 61 درصد که بالاترین سطح از او در مارس سال 2016 بر اساس یک نظرسنجی که توسط گوینده TVBS دوشنبه منتشر شد.

DPP افزایش است طرح میتوانست به تلاش برای توسط یازدهم رئیس جمهور چین به استفاده از خود را اقتصادی کشور ممکن است به منظور جلب تایوان به سمت وحدت مقابله. Tsai views تایوان به عنوان یک کشور مستقل و دارای رد پکن "یک چین" خط پایین.

"پکن داده است تا در امید برای تظاهرات از 'صداقت' از Tsai — تا حدودی به دلیل آنها مجموعه ای از نوار بیش از حد بالا و تا حدودی به دلیل آنها باور نمی کنم او صادقانه به هر حال" جاناتان سالیوان مدیر چین برنامه در دانشگاه ناتینگهام. "هیچ یک از اعتدال که Tsai نشان داده شده است به اندازه کافی خوب به نفی مقرر نظر در پکن که او یک استقلال گرگ در وضعیت موجود لباس گوسفند."

در دوره اول Tsai بارها و بارها بهره مند از دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن از اختلافات با چین, برگزاری بی سابقه ای از تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا در دسامبر 2016 و تامین امنیت تایوان اولین آمریکایی جت جنگنده معامله در سه دهه. Tsai را برای حمایت از دموکراسی تظاهرات در این مستعمره سابق بریتانیا از هنگ کنگ در سال گذشته به او کمک کرد تحکیم او چین-شکاک پایه و امن مجدد انتخابات است.

مغلوب ساختن پیشی جستن دولت انداخت وزن خود و در پشت یک کمپین بین المللی برای اعطای تایوان دسترسی به مجمع بهداشت جهانی در اوایل این هفته. و در حالی که این تلاش در نهایت شکست آن را برجسته طول که ایالات متحده مایل به رفتن به پشت بیشتری بین المللی نقش تایوان.

پس Tsai و کار آمد در سال 2016 پکن را متقاعد هفت سابق تایوانی متحدان به تغییر روابط با جمهوری خلق چین است. تایوان در حال حاضر به رسمیت شناخته شده و تنها 15 کشور عمدتا کوچک متحده در آمریکای لاتین و اقیانوسیه. Tsai و نیز پیشرفت کمی در تامین امنیت دو جانبه ایران با آمریکا

وزیر خارجه آمریکا, مایکل Pompeo تبریک گفت Tsai در بیانیه ای روز شنبه گفت امریکا "به مدت طولانی در نظر گرفته تایوان یک نیروی خوب در جهان و یک شریک قابل اعتماد است." دو طرف "باید یک چشم انداز مشترک برای منطقه یک که شامل قانون شفافیت رفاه و امنیت برای همه" او گفت:.

مخاطرات برای Tsai می تواند افزایش یابد و در دوره دوم به عنوان اختلافات بین واشنگتن و پکن سریع پیش بینی است که دو طرف در حال تبدیل به یک جنگ سرد جدید. در حالی که Tsai بود که تا کنون اجتناب از هر گونه حرکت که ممکن است سریع و تهاجمی پاسخ توسط پکن, او ممکن است بیشتر از خواسته های DPP طرفدار استقلال بال پس از آن انتخابات اخیر موفقیت است.

یک شکل به سازمان دیده بان است Tsai ورودی معاون رئیس جمهور لای اعظم-te. لای یک نخست وزیر سابق که در توصیف خود را به عنوان یک "استقلال کارگر" است که بسیار صریح حمایت رسمی از چین از هر دو Tsai و یا سلف خود, معاون رئیس جمهور, Chen Chien-jen.

Tsai و سخنرانی دو روز قبل از لی کچیانگ نخست وزیر چین برنامه ریزی شده است برای ارائه گزارش سالیانه خود به کنگره ملی خلق در پکن یک پلت فرم است که رهبران چینی اغلب استفاده می شود برای ارائه با اشاره پیام به تایوان است. در سال گذشته Li قول داد که چین را "قاطعانه مخالفت و جلوگیری از هر گونه تجزیه طلبان طرح و یا فعالیت های تایوانی به دنبال استقلال است."

"پکن ادامه خواهد داد به استخدام یک مخلوط آن با هویج و چماق رویکرد با تایوان اما با تاکید بر دومی گفت:" راسل Hsiao, مدیر اجرایی مستقر در واشنگتن جهانی تایوان موسسه. "اکثر شاخص نقطه به نقطه چین تشدید آن چند وجهی فشار علیه تایوان است."

اگر چه تایوان است اجتناب شود coronavirus شیوع مانند کسانی که در چین یا کره جنوبی Tsai و چهره های بسیاری از همان دغدغه اقتصادی به تایوان ، رشد در سه ماهه اول سرد به کمترین رشد از سال 2016 با افزایش تعداد اقتصاددانان پیش بینی اقتصاد برای اولین بار انقباض از سال 2009.

و تایوان شرکت ها نیز می تواند دچار خسارت های ناخواسته از مغلوب ساختن پیشی جستن تلاش برای عقب راندن برابر نفوذ چینی مانند ایالات متحده به قوانین جلوگیری از هر گونه chipmaker با استفاده از تجهیزات آمریکایی از تهیه Huawei Technologies Co. تایوان بزرگترین شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., می شود حدود 14 درصد از درآمد خود را از Huawei.

"در چهار سال آینده, تایوان, چهره انواع تهدیدات از چین و برخی از ایالات متحده گفت:" اشلی فنگ تحقیقات مرتبط با مرکز امنیت نوین آمریکا. "فرصت برای چین و تایوان به همکاری بیش از چهار سال آینده محدود و کوچک شدن است."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب