تراشه: May – مقالات کوتاه در اینجا و در حال حاضر

Nagg و Nell در آخر بازی توسط ساموئل بکت Shimer کالج شیکاگو 2009. | Wikicommons/جاناتان Timm. برخی از حقوق این

توسط NEWSATROPAT در 12 اردیبهشت 1399
Beckett
Nagg و Nell در آخر بازی توسط ساموئل بکت Shimer کالج شیکاگو 2009. | Wikicommons/جاناتان Timm. برخی از حقوق این سایت متعلق به.

هدیه ای از Covid-19

توسط Samir Gandesha

کلمه آلمانی برای سم است das هدیه. سوئیچینگ بین زبان آلمانی و انگلیسی denotations به ارمغان می آورد به ذهن ارتباط نزدیک بین این دو معنی نیز نشان می دهد کلمه یونانی "didonai" (به به) و "dosis" (هدیه) ریشه فارسی "دوز" به این مفهوم چیزی است که داده شده است. این Covid-19 virus می تواند به عنوان یک دوز سم (das هدیه); یک نوع از ارائه و یا هدیه.

این بیماری همه گیر به ارمغان می آورد به نمایش رابطه بین تروما بدون شک ناشی از سراسر جهان به فردی و عمومی سلامت جسمی و روانی و اجتماعی و روابط شکل از حکومت و "اقتصاد" از یک طرف و ماهیت تفکر ، در پروژه خود را از درگیر شدن در یک destruktion (ساختارشکنی) از تاریخ متافیزیک غربی در Sein und Zeit, مارتین هایدگر پیشنهاد را به فکر بازگشت به کهن یونانی تجربه بودن تجربه در نظر او بلافاصله مسدود شده و تحت پوشش بیش از متافیزیک' فراموشی بودن (seinsvergessenheit) در آن positing از مخالفان بین بودن و زمان. (هایدگر را می توان به عنوان مراجعه کننده در اینجا به افلاطون ادعا در Theatetus که فلسفه آغاز می شود در thaumazein (θαυμάζειν) یا "wonder" در اینکه در آن زمانی بازی از aletheia یا همزمان پنهان و افشای.)

***

هدیه ای از دس هدیه ای است که آن را به ما می دهد یکی دیگر از راه تفکر در مورد ریشه های فلسفه است. شاید فلسفه آغاز می کند در تعجب یا سوال "بودن" (seinsfrage), از "چرا چیزی وجود دارد و نه هیچ چیز" در همه. اگر چه همه فلسفه به جای آغاز می شود در تروما, درک به عنوان یک پارگی در تار و پود نمادین سفارش و یا وب سایت این معنی است که شامل یک جهان (lebenswelt)? نشده Covid-19 شکسته ما جهان ؟ تروما به عبارت دیگر به Hal Foster فریم آن را "بازگشت واقعی است."

برای افلاطون در این سانحه به عنوان شگرف منشاء فلسفه او بود محاکمه و اعدام توسط (دموکراتیک) پلیس فلسفه خود را به عنوان شخصیت البته با سقراط. افلاطون فلسفه سیاسی است بنابراین فلسفه در برابر سیاست است. در نتیجه شاید بیش جبرانی تلاش برای ایجاد جهانی امن برای فلسفه این است که فلسفه در برابر سیاست تغییر ظاهر به عنوان یک فلسفه سیاسی. مسلما ناب لحظه از تروما presaging فلسفه بود و در واقع یک طاعون نه بر خلاف یکی از ما در حال حاضر زندگی می کنند. این افسانه تبسی طاعون افتتاح است که تراژدی ناب و باعث تفکر شکل که بوده است به نام "اولین فیلسوف است." Oedipus رانندگی به آگاهی می رسد این شهر رنج می برند اما شروع خود به خود و البته belies خود (سازنده) عدم خودشناسی.

جوان هگل درک آسیب زا منشاء فلسفه در اوایل خود را تلاش برای دست و پنجه نرم کردن با پست-Kantian چشم انداز از فلسفه به طور خاص با سیستم های از فیشته و شلینگ. فلسفه در صحنه می آید او استدلال می کند در اصطلاح Differenzschriftبه عنوان یک راه درمان diremptions (zerissenheit) که در توصیف جهان از هم پاشیده پس از پر سر و صدا و عمیقا جابجا انقلاب فرانسه – انقلاب که ادموند برک به عنوان درک بنیادی Oedipal. در حالی که هگل بعدا به نوبه خود چنین تفکر به شر یا "نفی منفی" بد در الهی شده (فرم دیگری بیش از حد غرامت), Theodor W. Adorno unearths ضربه هسته هگل فلسفه را به ارمغان آورد به سر در مارکس Das Kapital به عنوان آنچه آدورنو تماس در منفی Dialektik – از "پدیدارشناسی از ضد روح."

تاریخ جهانی است از این رو نمی مترقی تحقق واقعا انسان اخلاقی شکل زندگی (sittlichkeit) اما فقط آن مخالف است. هگل را از شر مستلزم منطق که telos نیست سرشاری از روح آن ذلت به عنوان بهترین مدلول توسط آخرالزمانی پناهگاه ساکنان در یک proleptic شکل اجتماعی انزوا با Clov, هام و هام را پدر و مادر مسن که خود را محدود به سطل زباله در بکت Endgame.

***

در سراسر جهان در حال حاضر مردم می خواهم بدانم که آیا Covid-19 است و در واقع آخر بازی از تاریخ جهانی در پوشش نئو-لیبرال جهانی شدن است.

Covid-19 بدون شک به منزله یک بحران و کلمه "بحران" مشتق از یونانی krisis (تصمیم گیری) و krinein (برای تصمیم گیری). در اواخر فارسی میانه کلمه می آید به معنی نقطه عطف یک بیماری است که تعیین کننده نقطه که در آن وضعیت بیمار آشکارا بهبود یا بدتر. امروز ما شاید برگرداندن ناخودآگاه به این حس خاص کلمه که ما با وسواس کش رفتن تلفن های هوشمند ما برای گزارش از وضعیت گسترش: این منحنی در شکوفایی یا رکود بازار? در عبارت ناشناخته فقط دو هفته پیش اما در حال حاضر در همه جا و غیر قابل اجتناب: ما با جدا کردن خودمان از یک دیگر مانند هام را ناراضی خانواده "مسطح منحنی"?

این بحران نیز با طبیعت ما نئولیبرالی سرمایه داری روابط اجتماعی. می تواند ما همیشه بازگشت به گذشته نرمال status quo ante? اما این بود که عادی همیشه واقعا طبیعی? "آه, روز های خوب قدیمی" آه هام را. این بود که ما باید به یاد داشته باشید پس از بشر جهانی که در آن انسان به سرعت در حال تبدیل شدن پس از مرگ است که می گویند: به طور فزاینده ای منسوخ شده است. نیست منطق این ویروس در برخی از سطح به سادگی گسترش و تعمیق منطق است که جهان به جای کیفی فرار از آن ؟ آنچه در حال حاضرباید تغییر دهید ؟ کلید درک این بحران به عنوان یک بحراناست که به می گویند که یک لحظه از تصمیم (هر چند یکی امیدواریم بدون decisionism) است که تا چه حد خود ما آسیب زا در حال حاضر نشان می دهد آنچه آدورنو به نام "تقدم شیء" (vorrang des objekts) و یا به عنوان اشاره به بالا در Lacanian ثبت نام اضطراب تحریک واقعی است.

که یکپارچگی من محدود مطلق احتمالا آلوده هر چند بدون علامت آسیب پذیر بدن است که حل نشدنی از یکپارچگی آن از دیگران در اطراف من هر دو در مجاورت کمتر از در قاره دور.

***

ویروسی بیماری های همه گیر مانند Covid-19 و تغییر آب و هوا که از آنها حل نشدنی می دانیم هیچ مرزهای. رفاه و در واقع پر رونق بدن من است مشروط بر این که از غیر انسان گونه های جانوری و محیط زیست-سیستم های آنها ساکن و را تشکیل می دهند. در مقایسه با حیرت در وجود چرا چیزی وجود دارد و نه هیچ هدیه ای از دس هدیه می تواند در نظر گرفته و سپس به عنوان یک درس در ارزیابی میکنید ؟ آن را افشا آنچه می تواند به نام یک منفی اومانیسم ریشه در هستی شناسی یا جوهر انسان – عرفانی "sendings بودن" نفس استقلال و یا اراده به قدرت – اما در غیر قابل اجتناب ارزیابی میکنید از لرزش شکنندگی و آسیب پذیری عمیق به درد و رنج و در نهایت به نهایی که آخر بازی: مرگ خود را.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب