پس Vedomosti! چه اتفاقی افتاد به روسیه را پیشرو مالی رسانه

این روزها من Facebook خوراک پر از پست های مردم commiserating مرگ Vedomosti روسیه را پیشرو مالی روزانه.

برخی از روزنامه نگاران پست عکس هایی از زندگی در اتاق خبر, دیگران سرزنش صاحبان سابق برای فروش خروجی به کرملین و پس از آن گروه سوم به اشتراک گذاری پست ها اعلام کرد که بسیار واجد شرایط روزنامه نگاران و سردبیران به دنبال شغل جدید است. جمعی این عزاداری به پیروی از اخبار این هفته که پنج معاون سردبیران چپ Vedomosti در اعتراض به انتصاب جدید editor-in-chief, Andrey Shmarov که آنها می گویند: “بارها شکسته, روزنامه, سرمقاله, استانداردها و قوانین’.

چند سال پیش من شروع به نوشتن یک کتاب در مورد روسیه رسانه های مدیران هم با من همکار الیزابت Schimpfossl. این گروه مجزا از ویراستاران ارشد و رسانه های بنیانگذاران در شوروی سابق و روسیه به عنوان مهم hub بین کسب و کار و جامعه است. آیا وفادار به رژیم و یا نه همه آنها می دانند که چگونه به حرکت به آبهای تیره از کرملین سیاست است. آنها می دانند که چگونه به تعامل با قدرت بازی با کرملین و صاحبان رسانه های خود را بدون لزوما به خطر انداختن وجدان خود را در روند. در همان زمان, آنها همچنین می دانیم که چگونه برای حفظ مخاطبان خود را’ وفاداری بیش از حد نگه داشتن خوانندگان را سرگرم و مشغول و در نتیجه پول در آینده است.

در میان موارد من کار کرده اند در Vedomosti توسط همه به معنی بیشتر کنجکاو – از نظر تاریخ بنیانگذاران اصول کار و توانایی مقاومت در برابر رژیم سیاسی است. کار در Vedomosti به معنای بازی در لیگ برتر و یک جایی میان روسیه را رسانه نخبگان اما با تغییر مالکیت روسیه رسانه های بازار به وضوح از دست داده و جای دیگری که در آن یک روزنامه نگار می تواند به دنبال کیفیت روزنامه نگاری.

شفافیت و صداقت

تاریخ Vedomosti شروع می شود در سال 1999 و خرس علامت گذاری به عنوان زمانی که آن را راه اندازی شد و موسس آن است. روزنامه نگار هلندی Derk Sauer یک مائوئیست خود را سال جوان تر و رانده اعتقاد به این که جهان ناعادلانه محل پوشانده بودند متعدد درگیری در سراسر جهان قبل از ورود او در اتحاد جماهیر شوروی. در یک مصاحبه با من Sauer در توصیف این کشور که در آن او وارد شد و در سال 1989 به عنوان “تلخ” و “تاریک” و بنابراین برای اضافه کردن رنگ های بیشتر به اوایل فروپاشی شوروی سابق زندگی او شروع به تولید مجلات براق و بعد از آن اولین فیلم انگلیسی زبان روزنامه روسی مسکو تایمز.

به تدریج Sauer شرکت رسانه های مستقل به رشد عمده رسانه های کنگلومرا. اما برخورد او با سرمایه داری نیز تغییر او در نهایت او را به سمت چپ پشت سر او فوق العاده سوسیالیستی اعتبار. هنوز اصول عامل از رسانه Sauer کمک کرد تا در جای خود قرار داده (به عنوان مثال چگونه اطلاعات باید گزارش شود چه کار باید ظرف مدت یک newsroom) و به خصوص ارتباط بین المللی ساخته شده او را یک نوع بسیار متفاوت از رسانه های صاحب مقایسه با همکاران روسی خود را.

در طول سال 1996 انتخابات ریاست جمهوری رسانه های روسی بودند بد با یک موج pro-یلتسین تبلیغات. بسیاری از محترم روزنامه نگاران آشکارا درگیر ترویج اطلاعات تایید نشده در مورد بوریس یلتسین را به حریف رهبر حزب کمونیست گنادی Zyuganov. برخی با شوق و ذوق مشغول است که در مبارزات انتخاباتی در حالی که دیگران بودند دستور داد به انجام این کار توسط صاحبان رسانه.

Boris_Yeltsin_waves.jpg
بوریس یلتسین | CC-4.0 خدمات مطبوعات ریاست جمهوری / Wikimedia Commons. برخی از حقوق این سایت متعلق به

زمانی که یلتسین برنده و برخی از الیگارشی دریافت شوروی سابق دارایی های صنعتی را به عنوان وفاداری پاداش چند مانده بودند دست خالی. دومی راه اندازی شد و در عین حال یکی دیگر از کمپین رسانه ای در برابر رقبای کسب و کار خود را کرده است. برای دو سال در این کشور غرق در یک سری از “جنگ رسانه” که در سمت چپ یک علامت بر روزنامه نگاران شاغل در زمان: صاحبان رسانه, مهم نیست چقدر بزرگ و نه کوچک و بی شرمانه weaponised دارایی های خود را برای حمله به تجاری و مخالفان سیاسی. هیچ حرفه ای اصول باقی مانده بودند در روزنامه نگاران در اختیار داشتن.

در این جا بود که Derk Sauer راه اندازی Vedomosti مالی روزنامه در برابر سهام متعلق به توسط او به وال استریت ژورنال و فردا نیوز – دو رهبران جهانی در مالی روزنامه نگاری. این علامت های تجاری بزرگ نه تنها ارائه دسترسی به داستان های خود را که به روسی ترجمه شده. آنها اساسا ساخته شده Vedomosti “غربی” روزنامه در خاک روسیه. این حامیان نیز محافظت Vedomosti از اتهامات که از آن می تواند یک ابزار شخص دیگری در دست – می شود آن را یک سیاستمدار و یا یک oligarch. به رقبای خود Sauer و لئونید Bershidsky روزنامه اولین سردبیر قرار می گیرد پوستر تجاری در اطراف مسکو: “هر oligarch می توانید خرید روزنامه ما. در یک کیوسک.”

اصول است که صرفه جویی در

در اتاق خبر, Sauer, به دنبال شیوه های آمریکایی و انگلیسی و روزنامه نگاری. Vedomosti روزنامه نگاران بودند مطلع هنگامی که دفتر تجاری امضا قرارداد جدید با تبلیغ و Sauer, صاحب, نمی دانم در مورد تحقیقات خود روزنامه نگاران بودند انجام (که در کلمات خود را, آیا هزینه های او را شخصی روابط با همسایگان در مسکو نخبگان محله Zhukovka). صحبت کردن در سال 2012 لئونید Bershidskiy روزنامه اولین editor-in-chief, به یاد می آورد که او فقط یک بار تا به حال به شکستن اصول خود و جلوگیری از انتشار یک تحقیق که آسیب Sauer کسب و کار. و به نظر می رسد او هنوز هم تاسف است که واقعیت امروز است.

برای اولین بار در شوروی سابق روزنامه نگاری, روزنامه نظر صفحه که به طور کامل جدا از صفحات خبری در Vedomosti. اخبار ویراستاران تا به حال هیچ ایده ای در مورد این موضوع از فردا op-ed بخش است. مهمتر از همه اولین نسل از ویراستاران ارشد هم قرار دادن مجموعه ای از دستورالعمل ها (به اصطلاح “دگم”) که هر Vedomosti روزنامه نگار را دنبال کرده است. در میان رسانه های روسیه رسانه های این نوع دستورالعمل ها شد و نادر است. هیچ سفرهای پرداخت شده توسط تبلیغ کنندگان یا خبرسازان; کارکنان باید سکوت در مورد تحقیقات; روزنامه نگاران باید روشن خود را در مورد منابع اطلاعاتی و حمایت از اظهارات خود با حقایق.

pjimage.jpg
Vedomosti اصول این “دگم”.

صادق بودن با خوانندگان و شفاف با منابع اطلاعاتی تنها راه برنده شدن شهرت و احترام در میان مخاطبان است. این “دگم” شد سنگ تهداب روسیه روزنامه نگاری و یکی که دو نسل از روزنامه نگاران استفاده می شود به استاد مهارت های خود را. اهمیت آن نیز در این واقعیت است که دگم اصول جهانی هستند به راحتی اعمال می شود به هر رسانه ای در سراسر کشور است و این رشد از تلاش های رتبه-و-فایل روزنامه نگاران به توسعه “قواعد بازی” در میان هرج و مرج در روسیه رسانه های جنگ.

این اصول تعیین شده توسط Sauer تیم در اوایل 2000s کمک Vedomosti به کار به مدت 20 سال بدون حوادث. روزنامه شد, یک منبع مهم اطلاعات برای همه درگیر در کسب و کار صنعت و خدمات مالی – روزنامه اشغال این تو رفتگی در دیوار و هرگز درگیر صمیم قلب در سیاست است. این به این معنی نیست که Vedomosti اجتناب گزارش در مسائل سیاسی. اصل اساسی است که هدایت تیم تحریریه بود “پول عامل”: یعنی چه خاص خبری تکه گزارش می تواند از زاویه امور مالی ؟ چگونه برخی اخبار قطعه می تواند بر خوانندگان بالقوه و تجار و بازرگانان را که هزینه تصمیم گیری ؟ این کمک کرد تا این تیم برای جلوگیری از برخی سمی داستان مربوط به سیاستهای پوتین و حفاظت از روزنامه. در این میان کرملین مجازات رسانه ها بودند که به انتقاد از سیاست های خود و یا مجبور به تبلیغ برای ترک رسانه ها.

اساسا Sauer و این تیم ایجاد اعتماد نوار نقاله از اخبار که تحویل قابل اعتماد محتوا به صورت روزانه. و آن را کار کرده اند و حتی بیشتر — تا زمانی که دولت مداخله کند.

کرملین حملات برگشت

در سال 2013 Derk Sauer شدت پایین به عنوان رئیس Vedomosti مدیره. اگر چه Sauer انتظار نیست که وضعیت بدتر خواهد پس از خروج ابرها بیش از Vedomosti رشد سنگین تر است. پس از الحاق کریمه به روسیه, دولت آغاز جدید ضد فشار دهید. در سال 2014 پارلمان روسیه به تصویب یک قانون است که موظف روسیه, اخبار رسانه برای کاهش مالکیت خارجی به حداکثر 20 درصد وادار بین المللی صاحبان خود را به فروش سهام به کرملین پسند تجار و بازرگانان. در مورد Vedomosti فنلاندی Sanoma media group, انگلیسی FT و آمریکایی داو جونز شرکت تا به حال به از دست دادن تقریبا نیمی از سهام خود را. به تدریج همه آنها به فروش دارایی های خود را به Demyan Kudryavtsev شاعر رئیس سابق کومرسانت انتشارات و مشاور سابق فراری oligarch بوریس Berezovsky.

Kudryavtsev شرکت را ندارد هر گونه تغییرات کارکنان در Vedomosti و نه آن را دخالت در newsmaking روند – تا آنجا که ناظران می توانید حدس بزنید. اما تحقیقات اخیر نشان داد Kudryavtsev خرید Vedomosti در سال 2015 پشتیبانی توسط وام از دولتی Gazprombank. به عنوان تحقیقات ادعا روس نفت روسیه بزرگترین شرکت دولتی نفت شرکت متعلق به Vedomosti پس از 2015 را از طریق زنجیره ای از شرکت های. با توجه به این تحقیقات میخائیل Leontyev, روس نفت معاونت ارتباطات و بحث برانگیز مجری تلویزیون شخصا جستجو برای نامزدها به سر روزنامه. (وقتی پرسیده شد که به نظر در زمان Leontyev رد این ادعا است.)

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>