ourVoices پادکست: Decolonising اقتصاد جهانی

ourVoices یک پادکست جدید از # teamnigel را ourEconomy بخش که به بررسی بحران اقتصادی ما سیستم و ترویج هوشمند بح

توسط NEWSATROPAT در 28 خرداد 1399

ourVoices یک پادکست جدید از # teamnigel را ourEconomy بخش که به بررسی بحران اقتصادی ما سیستم و ترویج هوشمند بحث در مورد آنچه که باید آن را تعویض کنید.

پادکست به ارمغان می آورد با هم برخی از هیجان انگیز ترین اندیشمندان از سراسر جهان می دهد و صدا را برای کسانی که در حال قرار دادن جدید اقتصادی, ایده های به عمل از زمین تا.

در این آخرین قسمت از ourVoices لورا باسو صحبت می کند با طیف وسیعی از دانشگاهیان متخصص و چهره های عمومی – از جمله Jayati Ghosh, Yanis Varoufakis والدن بللو و Ashish Kothari – به در نظر گرفتن چگونه قوانین امروز, اقتصاد جهانی در حال کفه را به نفع شرکت های بزرگ و موسسات مالی.

زیر گوش – و عضویت در اپل پادکست Spotify در یا ساوندکلاود.

متن

لورا باسو: ما متصل در مقیاس سیاره ای. همان فرایند است که اجازه داده است این بیماری همه گیر کوروناویروس به گسترش تا کنون به سرعت – جهانی شدن – همچنین بدان معنی است که همه ما و منابع ما زیرساخت های ما مواد غذایی, انرژی, لباس, دستگاه های الکترونیکی ما تقریبا همه چیز ساخته دست بشر است که ما در اطراف ما شامل چند جزء است که کسی از جای دیگری کار کرده است. ما در اقتصاد جهانی است. آن را تحت تاثیر قرار نه تنها هر انسان بلکه هر حیوانی ما آب و هوا و هر جنبه ای از محیط زیست ما.

در عین حال بیشترین پوشش رسانه ای از اقتصاد متمرکز در سطح ملی و هنگامی که مشکلات جهانی مانند نابرابری و فقر و یا عقب ماندگی را دریافت توجه آنها اغلب درمان به عنوان نتیجه نیروهای طبیعی یا ناشی از فساد یا بد حکومت در کشورهای در حال توسعه.

در این قسمت از ourVoices ما می خواهید به حفاری عمیق تر به ساختار اقتصاد جهانی به درک و چرا از آن است که برخی از نقاط جهان بسیار بیشتر ثروت و قدرت بیش از دیگران است. ما می پرسند که آیا اقتصاد جهانی زمین بازی تقلب را به نفع کشورهای غنی در هزینه های پایین تر در کشورهای با درآمد و اگر چه می توان در مورد آن ؟

استیون پینکر (نویسنده کانادایی): برای بسیاری از تاریخ بشر امید به زندگی در بدو تولد ماند حدود 30 سال اما امروز از آن است که بیش از 70 سال در جهان به عنوان یک کل بیش از 80 سال در شانس تر توسعه یافته بخش از جهان است. 200 سال قبل بیش از 10 درصد از مردم در جهان زندگی می کنند بالاتر از خط فقر شدید. امروز بیش از 90 درصد انجام دهد. برای بسیاری از تاریخ بشر همه بی سواد امروز بیش از 80 درصد جمعیت با سواد. تعداد کمتری از مردم در حال مرگ هستند در جنگ کمتر مردم گرسنه به مرگ کمتری از مردم در حال مرگ از بیماری های عفونی. به طوری که جهان بهتر و بهتر پوشش بیشتر و بیشتر منفی است. البته مشکلات وجود دارد و بسیاری از آنها وحشتناک است. اما تصدیق جهان در حال پیشرفت است که یک ماده از داشتن وضع آفتابی و یا پوشیدن رز رنگی, عینک و یا دیدن شیشه به عنوان نیمه پر. آن را با توجه به داده های آن را با توجه به سرد, سخت, واقعیت های عینی. [منبع]

لورا باسو: قبل از coronavirus همه گیر شد ادعا کرد که اغلب توسط چهره های عمومی و دانشگاهیان از جمله استیون پینکر (نویسنده کانادایی است که بشریت تا به حال هرگز آن را خیلی خوب با یک میلیارد نفر از مردم برداشته از فقر شدید در 25 سال گذشته و معجزه اقتصادی چین نشان می دهد که جهانی شدن منافع همه است.

از سوی دیگر جهانی شدن این رشد انتقاد از راست به تازگی با ادعا می کند که آن محروم طبقات زحمتکش از آمریکا و اروپای غربی – برخی از ثروتمندترین مناطق جهان به نفع کشورهای نوظهور که در آن تولید شغل شده اند برون سپاری. این امر منجر به ظهور تعرفه جنگ و دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن تعیین به امریکا بزرگ 'دوباره'.

دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن: ایالات متحده از دست داده و بیش از 3 میلیون شغل ساخت نزدیک به یک چهارم از تمام استیل شغل و 60 000 کارخانه پس از چین به عضویت سازمان تجارت جهانی. و ما متصلب تا 13 تریلیون دلار در تجارت کسری بیش از دو دهه گذشته اما کسانی که در روز بیش از. ما دیگر تحمل چنین سوء استفاده. ما نمی خواهد اجازه می دهد تا ما کارگران به victimised ما شرکت به فریب خوردن و ثروت ما را به غارت می شود و منتقل می شود. [منبع]

سپس دوباره در 1990s و 2000s اولیه جهانی شدن تحت حمله از چپ اساسا مخالف عقل است. جهانی عدالت یا ضد جهانی شدن جنبش توده به دست آورد توجه در طول سال 1999 'نبرد در سیاتل' در برابر سازمان تجارت جهانی. جنبش استدلال کرد که جهان اقتصادی سفارش انباشته بود به نفع کشورهای ثروتمند و شرکت های بزرگ اجازه می دهد آنها را برای استخراج ارزش از جنوب جهانی در حالی که برون سپاری محیط زیست آسیب برساند.

والدن بللو یک دانشگاهی و سیاستمدار سابق در فیلیپین شد و از چهره های پیشرو در جنبش عدالت جهانی. او توضیح می دهد که چگونه وعده از بازار آزاد جهانی شدن در حقیقت منجر به تخریب و نصب فقر و نابرابری.

والدن بللو: ظهور آن خارج از بحث است. اول با نهادهایی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که در خط مقدم بازار محور توسعه پارادایم یا رایگان-بازار پارادایم. و این بحث شدت با ظهور تجارت جهانی در سال 1995. چه این موسسات شد هل دادن بود که, بیشتر, بازار, بهتر, بیشتر کارآمد اقتصاد خواهد بود بالاتر رشد و در نهایت کمتر فقر و نابرابری. این بود که بسیار مرتبط با شرکت های چند ملیتی است که به دنبال پایین آوردن بازار, موانع سرمایه گذاری, موانع است که مشخص می شود بسیاری از اقتصاد کشورهای در حال توسعه. آنچه که ما رقیب بود که مخالف بود اتفاق می افتد بیشتر به شما 'liberalised' (به عنوان آنها آن را به نام) بیشتر و فقر بیشتر نابرابری و بیشتر به رکود اقتصادی.

لورا باسو: با توجه به آکسفام آخرین گزارش جهان 2,000 میلیاردرهای ثروت بیشتری از 4.6 میلیارد نفر که 60 درصد از جمعیت کره زمین است. بین 2017 و 2018 ثروت فوق العاده غنی رشد $2.5 میلیارد دلار در هر روز به طور متوسط در حالی که پایین نیمی از جمعیت جهان را دیدم ثروت خود را کاهش 500 میلیون دلار در روز بیش از مدت مشابه.

[کلیپ از تی آر تی در سال 2019 آکسفام گزارش] [منبع]

این نیز مهم است به یاد داشته باشید که فقیرترین مردم در جنوب جهانی تمایل به بسیار فقیرتر از فقیرترین جهانی در شمال. با توجه به بانک جهانی حتی معجزه اقتصادی است که چین دارای سرانه تولید ناخالص داخلی در حدود 9000 دلار در حالی که در آمریکا این $60,000. در اوگاندا آن 600 دلار. و نابرابری در کشورهای در حال توسعه و کشورهای نوظهور افزایش یافته است و حتی بیشتر از کشورهای توسعه یافته است.

در حالی که جریان اصلی روایت به توضیح این عدم تعادل با تمرکز بر فساد و بد حکومت در درآمد کشورها دیگران ادعا می کنند که قوانین و ساختارهای اقتصاد جهانی در حال تقلب به نفع کشورهای ثروتمند. از این دیدگاه آن است که غیر ممکن است برای به اصطلاح کشورهای جهان سوم به 'گرفتن' به دلیل ثروت جهانی اول به دست آورد در هزینه از عقب ماندگی جهان سوم. یکی را به دست آوردن است دیگر از دست دادن.

این توازن جهانی عملکرد از طریق ترکیبی از دولت و قدرت شرکت های بزرگ. شرکت های چند ملیتی هستند که برندگان بزرگ در اقتصاد جهانی امروز. آنها به دنبال عمل بالاتر از مرزهای ملی و این است که چگونه آنها می آیند برای اعمال فشار بر انتخاب مقامات ملی استخراج ارزش از سراسر جهان و جلوگیری از پرداخت مالیات. در حالی که این شرکت های فراملی بسیاری هستند که مقر آن در "سه گانه" از ایالات متحده, اروپای غربی و ژاپن است. و ملت-متحده تمایل به فشار منافع خود را در شرکت های بزرگ است.

اقتصاددان Jayati Ghosh توصیف این نوع از جهانی شدن به عنوان شکل جدیدی از امپریالیسم است که جایگزین فرم های اولیه از امپریالیسم است که بیشتر بر اساس مستقیم فتح و سلطه.

Ghosh به من صحبت کرد در مورد برخی از این قوانین جهانی و رژیم ابتدا با قوانین مالکیت معنوی تعیین شده توسط سازمان تجارت جهانی یا WTO:

Jayati Ghosh: بیشتر آشکار توافق نامه حقوقی هستند البته کسانی که از چند جانبه سازمان ها مانند سازمان تجارت جهانی, برای مثال, حقوق مالکیت معنوی. در حال حاضر گسترش انواع مختلف حقوق مالکیت فکری ثبت اختراعات در همه نوع از همه چیز انواع علائم تجاری, انواع طراحی صنعتی کنترل و غیره همه آنها به این معنی است که انواع خاصی از شرکت ها معمولا مبتنی بر در جهان توسعه یافته می تواند کنترل فن آوری و کنترل دانش است. گاهی اوقات همه نوع از چیزهایی که در حال درمان به عنوان مالکیت معنوی است که دانش است که این شرکت ها ایجاد کرده است. بیایید می گویند کشاورزان با استفاده از دانه در جنوب هند است. آنها به طور سنتی استفاده می شود این دانه ها اما در حال حاضر آنها گفت: بدون, ثبت اختراع برای این دانه ها متعلق به یک شرکت چند ملیتی. شما نمی توانید اجازه آنها به گیاه آن است. کشاورزان به طور سنتی کنار بگذارید بخشی از برداشت خود را به استفاده به عنوان بذر برای سال آینده اما در حال حاضر آنها در حال گفت نه این است که متخلف در حقوق مالکیت فکری از یک شرکت خاص.

لورا باسو: یکی دیگر از مهم منطقه است که در آن اقتصاد جهانی معماری امتیازات شرکت های چند ملیتی در راه است که تخلیه منابع دور از جهان جنوب است که از طریق اجتناب از مالیات:

Jayati Ghosh: در حال حاضر که دیگر چیز بسیار بزرگ است. این یکی دیگر از راه های که در آن بین المللی معماری تقریبا تشویق شرکت های چند ملیتی به طعمه بقیه جامعه است. در حال حاضر ما باید این شرکت های بزرگ جهانی و در آنها می توانید انتخاب کنید هنگامی که و که در آن و اگر آنها از پرداخت مالیات. چگونه کار می کند ؟ کار می کند از آنجا که شرکت های چند ملیتی به طور معمول تمایل به راه اندازی دفاتر در حوزه های قضایی خود را از کشورهایی است که بسیار پایین مالیات است. که جای تعجب نیست اما آنچه که جای تعجب است که این پناهگاه های مالیاتی هستند. هر کس فکر می کند این پناهگاه های مالیاتی در حال تمام کسانی که کمی جزایر کیمن پاناما و غیره, اما آنها نه بدترین. بدترین مجرم هستند و کشورهایی مانند انگلستان با Jersey, Guernsey و غیره هلند است که بسیار مهم پناهگاه مالیاتی در سوئیس است که بسیار مهم پناهگاه های مالیاتی ایرلند است که بسیار مهم پناهگاه های مالیاتی و برخی کشورهای ایالات متحده مانند دلاور مثلا که بسیار کم نرخ مالیات.

لورا باسو: در همه این موارد شرکت, لابی نقش کلیدی در ساخت این قوانین و در تصمیم گیری چگونه آنها اعمال خواهد شد. تلاش برای اصلاح برخی از این عدم تعادل – به عنوان مثال پس از آن تغییرات به قوانین مالکیت معنوی و یا یارانه های کشاورزی – اغلب سیراب و یا شامل چاپ کوچک است که به پایان می رسد عدم حل مشکل است.

در سازمان تجارت جهانی وجود یک مکانیسم است که توسط آن کشورها می تواند حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری با هر یک از دیگر. این می تواند دوباره اریب با کشورهای قدرتمند مبارزه خود را برای شرکت های بزرگ. و معاهدات مذاکره خارج از سازمان تجارت جهانی – مانند نفتا و جایگزینی آن و یا دو جانبه معاهدات – اغلب حاوی سرمایه گذار دولت اختلاف شهرک – یا ISDSs – که به این معنی است که شرکت های بزرگ می تواند حتی دولت به دادگاه به طور مستقیم.

دانشگاهی و فعال راج پاتل می گوید ما بیشتر است.

راج پاتل: و این یکی بیشتر خطرات ناشی از موافقت نامه های تجاری. وقتی که شما شنیدن موافقت نامه های تجاری واقعا آنچه شما در حال شنیدن است مکانیزم برای شرکت به شکایت که چرا آنها بسیار مشتاق در این توافق نامه. و در حالی که ما مانع سازمان تجارت جهانی با انتصاب هر قضات جدید به آن حل اختلاف بدن USMCA یک تجدید این نوع از تعهد به تضمین این که وجود دارد راه هایی برای شرکت ها به پوند از گوشت.

و گاهی اوقات این توافقنامه تجارت مسائل بسیار محکم ادغام با عنوان به شما می گویند آنچه که بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تا هستند. چرا که اگر کشورها به شدت در بدهی (و منظورم این بدیهی است که ما به شدت مدیون کشور, اما این نوع از کشور که نمی باید به نگرانی در مورد بدهی های خود را به دلیل آن را فقط می توانید با چاپ پول بیشتر) مانند کشورهای کم درآمد و مستعمرات سابق آنها را مجبور به صرفنظر کردن از حق حاکمیت به بانک جهانی و صندوق بین المللی پول.

و صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در ارائه راه حل های مفید مانند "خوب چرا شما رها کردن این جنگل و صادرات آن ، یا چرا شما نمی توانید این روغن را به خارج از زمین و فروش آن در بازار بین المللی برای دلار و سپس استفاده از آن دلار به بازپرداخت وام است که شما مدیون ما هستند." و این نوع ظاهرا به خوبی معنای اقتصاد کلان, مشاوره پایان می رسد تا فقط یک راه برای سرمایه گذاران خارجی به تعمیق خود را نگه دارید و بر اقتصادهای محلی, اما همچنین اجازه می دهد غالب بورژوازی خود را درگیر در منابع طبیعی و اقتصاد برای توقف وضع موجود کشور در جنوب جهانی در راه است که استمرار بدبختی نه تنها از آن طبقه کارگر اما مردم بومی و قفل کل کشور به این این پست از استعمار روابط سلطه.

لورا باسو: در واقع بسیاری از قوانین اقتصاد جهانی ساخته شده است در عموم پاسخگو فضاهای اما در پشت درهای بسته در دفاتر وکلا. این درست است به خصوص وقتی که می آید به امور مالی. Jayati Ghosh توضیح داد که چگونه قوانین مالیه ساخته شده در حوزه های قضایی فقط در دو شهر.

Jayati Ghosh: بنابراین امور مالی جهانی در حال حاضر توسط اداره همه نوع از قوانین. و قوانین آن موضوع واقعا قوانین تنها دو مکان در جهان است. لندن و نیویورک. این قوانین حاکم بر این راه است که سرمایه گذاری در عمل در همه جا در جهان, آیا شما در حال صحبت کردن در مورد غنا یا برزیل یا ویتنام یا هر جا. و چگونه این اتفاق افتاد ؟ آن را واقعا اتفاق افتاده است چرا که تمام جریان سرمایه همه آنها تقاضا انواع مختلف تضمین می کند. بیایید می گویند شما در حال اعطای وام. بیایید می گویند شما یک بانک است که در واقع فراهم می کند و وام برای کسی که در یک کشور در حال توسعه. شما اصرار خواهد شد هنگامی که شما در حال طراحی است که وام است که اعتبار قانونی آن وام است که با اشاره به یک مجموعه خاص از قوانین. 95 درصد از این قوانین شهر نیویورک و یا شهر لندن. این تا حدودی به دلیل این مکان را بزرگ مالی لابی, اما آن را نیز به دلیل این های قضایی باید قوانینی است که واقعا بسیار مطلوب به سرمایه است.

لورا باسو: برای Ghosh, گام های اساسی را می توان به تصحیح این عدم تعادل جهانی چه او خواند "امپریالیسم رفته وحشی". مردم می توانند با هم برای تحت فشار قرار دادن دولت خود را به خارج از ناعادلانه تجارت و سرمایه گذاری معاهدات و فشار برای مکانیزم برای حل و فصل بدهی.

نیز وجود دارد راه های عملی برای شروع مقابله با اجتناب از مالیات. Ghosh بخشی از یک کمیسیون است که طرفداران یک واحد مالیاتی در شرکت های چند ملیتی به طوری که هر کشور می شود سهم عادلانه خود را بدون توجه به آنچه ترفندهای حسابداری شرکت ها سعی کنید به بازی.

اقتصاددان و سیاستمدار Yanis Varoufakis در سال های اخیر شده است در خط مقدم تماس های جدید اقتصادی جهانی معماری. او نشان می دهد به روز رسانی جایگزین پیشنهادات مطرح شده توسط جان مینارد کینز در 1944 در برتون وودز کنفرانس هنگامی که قوانین جدید برای تجارت بین المللی تاسیس شد و در پی جنگ جهانی دوم است. در قلب این چشم انداز بین المللی پاکسازی اتحادیه کمک خواهد کرد که تعادل جریان مالی جهانی. مظنون به من صحبت کرد در مورد پاکسازی اتحادیه.

Yanis Varoufakis: بنابراین این ایده از یک پاکسازی اتحادیه است که واقعا بسیار ساده است. خدای ناکرده ما نمی خواهیم به یک ارز مشترک در حس همه ما با همان پول در جیب ما است. اما چه خوب می خواهد و این ایده اولیه از جان مینارد کینز از 1944 - که ما در حال به روز رسانی انبوه - این است که ما یک واحد مشترک از حساب و همه ما تجارت را گرانتر در آن واحد مشترک از حساب. آن را نه آمریکا نیست انگلیسی, اما آن چیزی است که مانند یک مصنوعی ارز که به همه ما کمک می کند. و تصور یک وضعیت که در آن همه تجارت را گرانتر است که ما یک توافق است که هر کشور است که بیش از درصد معینی از تولید ناخالص داخلی خود در کسری یا مازاد مشمول مالیات است کمی در هر معامله. و همه است که می رود به یک صندوق مشترک که از آن ما سرمایه گذاری در بخش هایی از جهان که نیاز به سرمایه گذاری به منظور توازن. که ایده اولیه به جای تسلط دلار و مغلوب ساختن پیشی جستن. بین المللی پاکسازی اتحادیه در حال رفتن به تعمیر همه چیز, اما آنچه در آن است رفتن به رفع گرايش سرمایه داری جهانی به منفجر کردن و بزرگ ریاضت اقتصادی در برخی کشورها و مشکل ساز رشد دیگران است.

لورا باسو: پاکسازی اتحادیه بخشی از بلند پروازانه گسترده تر برنامه ریزی برای تبدیل سرمایه داری جهانی, که همچنین شامل ملی سرمایه گذاری بانک ها, تغییر مالکیت, حقوق و جهانی جهانی پایه سود سهام.

Yanis Varoufakis: ما نیاز به سرمایه گذاری های عمومی و بانک ها برای گرفتن بیش از حد نقدینگی بیش از حد و قرار دادن آن به خوبی استفاده کنید. در تغییرات تکنولوژیکی است که متمایل به سبز گذار است که همه ما نیاز دارند. و ثالثا بسیار مهمتر تغییر حقوق مالکیت است. ما یک پیشنهاد اساسی جهانی سود نه درآمد. ما فکر می کنیم که بیایید شروع با 10 درصد از سهام از شرکت های بزرگ است که به جهانی حقوق صاحبان سهام صندوق که از آن سود که تجمع و سپس توزیع به شکل اساسی جهانی سود هر کس می شود به همین دلیل در یک حس ما ایجاد شده است که سرمایه با هم. اگر شما این افزایش از 10 تا 20 و 30% آنچه شما در نهایت تا پایان با یک بازار مبتنی بر سوسیالیسم.

والدن بللو یکی دیگر از چشم انداز برای تبدیل اقتصاد جهانی آنچه که او خواستار 'deglobalisation'. در این زمان دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن و تجارت و جنگ و اصطلاح deglobalisation می آورد به ذهن تصاویر از انزوا و پرخاشگری است. اما Bello چشم انداز به وجود آمد از جنبش عدالت جهانی است و بر اساس ایده های تعبیه بازار به ارزش های جامعه به جای جوامع به گروگان برگزار می شود به بازارهای; تولید برای بازارهای داخلی و اقتصادی دموکراسی و زندگی هماهنگ با محیط زیست است.

والدن بللو: ما استدلال شد این در تعدادی از ابعاد. در اخلاق فلسفی در سطح ما گفت که شما نمی تواند اجازه دهید بازار درایو جامعه و آنچه که ما خواستار در آن سطح دوباره تعبیه بازار در جامعه است. در بازار داخلی سطح ما خواستار شد برای قوی تر دولت حمایت از نظر تأمین رفاه انسان. و به عنوان یک نتیجه, ما گفت که جامعه مدنی نیاز به یک خویشتن داری در دولت واقعا مطمئن شوید که دموکراسی رونق گرفت. در سطح بین المللی ما شد و گفت که ما نیاز به حمایت از اقتصاد داخلی برای بازار داخلی است. که بدان معنی است که ما مورد علاقه تعرفه که ما مورد علاقه مقررات تجارت بودند که نه تنها سلامت قوانین و مقررات و غیره اما مقررات که کنترل بی ثباتی عوارض واردات, برای مثال در اقتصاد داخلی از نظر bankrupting صنایع و ایجاد بیکاری فوق العاده ای. ما همچنین گفت: شما واقعا نیاز بسیار قوی کنترل بر سرمایه گذاری به طوری که فراملی سرمایه گذاران نمی خواهد تا پایان مصرف بیش از اقتصاد است. بنابراین ما می گفتند ما نیاز به یک سری از پادمان در اقتصاد ملی و بازار ملی است.

این دیدگاه این معنی نیست که به عنوان بسیاری از مردم که انتقادی از ما فکر می کردم که ما فکر delinking اقتصاد ملی از بازار بین المللی است. هیچ ما نمی گفت که. ما برای سالم ادغام در اقتصاد جهانی یک تعادل سالم بین المللی و اقتصاد داخلی است.

لورا باسو: با توجه به محیط زیست Ashish Kothari, به, واقعا رسیدن به مقابله با بحران اقتصادی و بی عدالتی ما نیاز به چالش نه فقط شرکت های بزرگ, رانده شده, جهانی شدن اما در کل ایده توسعه اقتصادی است. از این منظر توسعه به خودی خود یک فرم از neocolonialism است که wreaked ویران کردن بر روی هر دو مردم و سیاره است. Kothari شروع به من گفتن چه توسعه آمده است به معنی:

Ashish Kothari: بنابراین اساسا آنچه در آن است در سراسر جهان است که سه یا چهار چیز است. اولا که پیشرفت مادی بسیار مورد نیاز برای این مسیر توسعه است. هر کشور از طریق این که به معنی بیشتر بهره برداری از طبیعت بیشتر بهره برداری از طبیعت و غیره. آن بدان معنی است که همه به حرکت از سنتی به مدرن است. این پروژه مدرنیته یعنی در واقع همه به قالب خود را در راه است که در آن ایالات متحده و اروپا است تولیدات خود را. این بدان معنی است که آن را ok به طبیعت به بهره برداری می شود و مردم به بهره برداری می شود چرا که در نهایت همه به نفع ظاهرا از این پروژه از توسعه است. و این رو بدان معنی است که اگر طبق معمول اتفاق می افتد در هزینه کسی, برخی از انسان ها آن همه خوب است. اگر شما نگاه کنید به عنوان مثال در مارگارت تاچر معروف, نکته, "هیچ جایگزین وجود دارد" آن را به معنای وجود دارد هیچ راه دیگری برای رفتن. ما تمام شده است به فروش می رسد این رویا که اگر ما این کار را انجام همه ما می تواند موفق شود ما می توانیم تمام زندگی راه زندگی آمریکایی ،

لورا باسو: Kothari استدلال می کند که ما باید به رها کردن ایده توسعه و به جای در آغوش postdevelopment. زمینه postdevelopment استدلال می کند که در حال حاضر وجود دارد گزینه های موجود برای توسعه راه های سازماندهی جوامع که احترام هر دو استقلال جوامع و محیط زیست است. برای Kothari وجود تنوع گسترده ای از اقتصادی و سیستم سیاسی است که با ارائه گزینه های مثبت برای توسعه, اما آنها به اشتراک گذاشتن برخی از پایه اصول جهانی.

Ashish Kothari: در هسته این تنوع وجود دارد یک موضوع مشترک از ارزش های اخلاقی. گفت که اقتصاد باید بر اساس مراقبت و به اشتراک گذاری نه بر حرص و آز. گفت که من زندگی من زندگی می کنند و ادعا می کنند هویت من, اما به عنوان بخشی از یک جمعی می شود و مسئول است که جمعی. عوام به جای خودخواهی و خصوصی سازی. وجود دارد یک دسته کامل از این سخاوت, تنوع, استقلال, آزادی, سادگی, ارزش یا اخلاق است که نشان می دهد خود را در یک راه یا دیگری در این پیشنهادها.

لورا باسو: این راه های جایگزین که در برخی موارد از گذشته زنده ماندن و دیگران ظهور در حال حاضر. اغلب-با ذکر مثال از یک سنت است که فراهم می کند یک جایگزین برای توسعه بومی عمل Sumak Kawsay یا "Buen Vivir که به معنی' زندگی خوب' در هماهنگی با ما در جوامع خودمان و محیط زیست ما است. مفهوم Buen Vivir بود و حتی تعبیه شده به اکوادور قانون اساسی تحت ریاست جمهوری Rafeal کوریا. مفاهیم مشابه هستند سواراج از هند و اوبونتو از آفریقای جنوبی است. به عنوان مثال به تازگی اورژانس جایگزین برای توسعه degrowth جنبش است.

این دیگر شیوه های زندگی هستند و نه فقط نظری اما در حال قرار دادن به عمل توسط جوامع در سراسر جهان به عنوان مثال زنان کشاورزان تمرین کشاورزی اکولوژیک (اگرواکولوژی) در هند است. کوتاری و همکاران خود را راه اندازی یک وب سایت جهانی ملیله از گزینه های اجازه می دهد تا این جوامع مختلف به شبکه با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه است.

از من خواسته Kothari در مورد دریافت حکمت است که جنوب جهانی باید به دنبال توسعه پروژه – با توسعه اقتصادی و زیست محیطی تخریب می آید که با آنها – به منظور غلبه بر فقر است.

Ashish Kothari: من فکر می کنم ما نیاز نداریم همان مدل برای رفع نیازهای مردم در جنوب جهانی که جهانی از نورت استفاده کرده است. دوباره بیایید کشاورزی است. به جای رفتن به شیمیایی صنعتی و کشاورزی است که باعث بزرگ کربن تولید گازهای گلخانه ای و انواع دیگر مشکلات کوچک آلی مبتنی بر کشاورزی در واقع می تواند در ایجاد امنیت غذایی و حاکمیت بدون ایجاد همان زیست محیطی و آب و هوا مشکلات. ما می توانید همین کار را با انرژی غیر متمرکز انرژیهای تجدید پذیر می تواند در واقع دیدار با مردم نیازهای انرژی بدون ایجاد همان نوع از مشکلات است که متمرکز سیستم باعث شده است که سوخت های فسیلی ایجاد می شود. بنابراین من فکر می کنم در هر بخش شما در واقع می توانید این نوع از گزینه های دیگر است که تضعیف این استدلال که جهانی جنوبی بالاتر از محرومیت و فقر را در واقع باید یک بزرگ زیست محیطی و اثرات زیست محیطی بر روی زمین است.

در عصر ما از جهانی همه گیر افزایش زیست محیطی تفکیک نابرابری و تقسیم آن ضروری است برای رسیدن به مقابله با اقتصاد جهانی و ساختارهای سیاسی رانندگی این فرآیند است. و آن است که آیا با قرار دادن فشار بر دولت ما به مالیات شرکت ها به درستی و یا به خارج از سمی قراردادهای تجاری و خواستار بیشتر ساختارهای دموکراتیک و یا با درگیر شدن با جایگزین جامعه اقتصاد بر روی زمین راه وجود دارد همه ما می تواند بخشی از ایجاد چیزی جدید.

فردی استوارت: با تشکر از شما برای گوش دادن به این ourVoices پادکست از # teamnigel. اگر شما لذت می برد این پادکست و دیگران را تشویق به گوش دادن سر به آیتونز اشتراک و به ما ترک یک بررسی.

# teamnigel مستقل جهانی در رسانه های پلت فرم است که تنها ممکن است به دلیل نوع خود کمک های مالی. برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر و یا به کمک مالی سر به opendemocracy.net.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب