مقامات فشار آمریکا و چین روابط به سمت نقطه بدون بازگشت

توسط: نیویورک تایمز | واشنگتن | به روز شده: ژوئیه 26 سال 2020 2:58:04 pm حوادث هفته گذشته آورده روابط

توسط NEWSATROPAT در 5 مرداد 1399
توسط: نیویورک تایمز | واشنگتن | به روز شده: ژوئیه 26 سال 2020 2:58:04 pm
حوادث هفته گذشته آورده روابط به دیگری کم شتاب مارپیچ رو به پایین. (فایل)

گام به گام ضربه ضربه ایالات متحده و چین در حال برچیدن دهه از سیاسی و اقتصادی و تعامل اجتماعی تنظیم صحنه برای یک دوره جدید از رویارویی با این نمایش ها از مهمترین و متهاجم صدای در هر دو طرف.

با رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن انتهایی بد در انتخابات به عنوان انتخابات نزدیک خود را ملی مقامات امنیتی را شدت حمله خود را در چین در هفته های اخیر با هدف قرار دادن مقامات آن دیپلمات ها و مدیران. در حالی که استراتژی تقویت شده یک کلید کمپین پیام, برخی از مقامات آمریکایی نگران مغلوب ساختن پیشی جستن را از دست خواهد داد و نیز تلاش برای مهندس تغییرات غیر قابل برگشت به گفته افراد آشنا با تفکر است.

چین رهبر Xi Jinping است ملتهب مبارزه مسواک زدن کنار نگرانی های بین المللی در مورد این کشور افزایش استبداد به تحکیم خود قدرت سیاسی و سرکوب آزادی های اساسی از سین کیانگ به هنگ کنگ. با انجام این کار او را سخت کرده است نگرش در واشنگتن سوخت برخورد که حداقل برخی در چین بر این باورند می تواند خطرناک برای کشور و منافع.

اثر ترکیبی می تواند به اثبات تهمت را مهم ترین میراث سیاست خارجی حتی اگر آن را یکی از او همواره به دنبال: جبهه گیری اساسی استراتژیک و ایدئولوژیک تقابل بین دو اقتصاد بزرگ.

یک دولت گسترده و رقابت شدید است و هدف نهایی از رئیس جمهور متهاجم مشاوران. در رویارویی و اجبار پرخاشگری و تضاد باید وضعیت موجود با حزب کمونیست چین مهم نیست که رهبری ایالات متحده در سال آینده. آنها آن را "عمل متقابل."

وزیر امور خارجه مایک Pompeo اعلام کرد در یک سخنرانی پنج شنبه که رابطه باید بر اساس اصل "بی اعتمادی و بررسی" گفت که دیپلماتیک باز هماهنگ با رئیس جمهور ریچارد نیکسون نزدیک به نیم قرن پیش تا به حال در نهایت تضعیف منافع آمریکا.

"ما باید اعتراف یک حقیقت است که باید راهنمای ما در سال ها و دهه های آینده: که اگر ما می خواهید به رایگان در قرن 21 و نه چینی ها قرن از آن Xi Jinping رویاهای قدیمی پارادایم کور تعامل با چین به سادگی نمی خواهد آن را انجام داده" Pompeo گفت. "ما باید ادامه آن را و ما نباید به آن بازگشت."

حوادث هفته گذشته آورده روابط به دیگری کم شتاب مارپیچ رو به پایین.

روز سه شنبه وزارت امور خارجه دستور داد چین به تعطیل آن هوستون کنسولگری باعث دیپلمات ها وجود دارد برای سوزاندن اسناد در یک حیاط. روز جمعه در اقدامی تلافی جویانه چین دستور داد که ایالات متحده برای بستن کنسولگری خود را در جنوب غربی شهر چنگدو. وزارت خارجه چین روز بعد را محکوم کرد آنچه از آن به نام "ورود مجبور" به هوستون کنسولگری ایالات متحده مأموران اجرای قانون بعد از ظهر جمعه.

در این میان وزارت دادگستری اعلام کرد اتهامات جنایی علیه چهار عضو از افراد ارتش آزادی بخش برای دروغ گفتن در مورد وضعیت خود را به منظور عمل به عنوان undercover هوش فعالان در ایالات متحده است. هر چهار نفر دستگیر شده اند. یک تانگ ژوئن بود که تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا دیویس مشتعل دیپلماتیک بن بست زمانی که او به دنبال پناه در چینی کنسولگری در سان فرانسیسکو بود اما گرفته به بازداشت پنج شنبه شب.

این می آید در بالای یک ماه است که در آن دولت اعلام کرد تحریم های ارشد مقامات چینی از جمله یک عضو دفتر سیاسی حاکم بر جرم توقیف از مسلمانان; لغو وضعیت ویژه ای از هنگ کنگ در دیپلماتیک و روابط تجاری و اعلام کرد که چین گسترده دریایی ادعا می کند در دریای چین جنوبی غیر قانونی بودند.

دولت نیز تحمیل ممنوعیت سفر در دانش آموزان چینی در سطح تحصیلات تکمیلی و یا بالاتر با روابط به نهادهای نظامی در چین است. مقامات در حال بحث در مورد اینکه آیا برای انجام همان به اعضای حزب کمونیست و خانواده خود را یک حرکت فراگیر است که می تواند قرار داده و 270 میلیون نفر در لیست سیاه.

"زیر, رئیس جمهور, وزیر Pompeo و دیگر اعضای دولت را به نظر می رسد گسترده تر اهداف" گفت: Ryan Hass یک چین مدیر باراک اوباما در شورای امنیت ملی که در حال حاضر در موسسه بروکینگز.

"آنها می خواهند به reorient ایالات متحده-چین در رابطه به سمت همه جانبه سیستمیک رقابت است که نمی توان معکوس با نتیجه آینده ایالات متحده آمریکا, انتخابات," او گفت:. "آنها بر این باورند این جهت گیری مجدد مورد نیاز است برای قرار دادن ایالات متحده در یک رقابتی جای پا در برابر آن 21 قرن ژئواستراتژیک رقیب."

از شروع به تهمت عهد کرده است به تغییر رابطه با چین اما عمدتا وقتی که می آید به تجارت. در اوایل این سال مذاکره آتش بس در این کشور جنگ تجاری مورد ستایش قرار داد توسط برخی از مشاوران به عنوان امضا موفقیت. که هنوز هم در اثر هر چند کون یک موضوع را تحت الشعاع قرار گسترده تر مبارزه کنند.

فراتر از چین چند دولت در سیاست خارجی اهداف شده اند به طور کامل به دست آورد. مغلوب ساختن پیشی جستن شخصی دیپلماسی با کیم جونگ سازمان ملل متحد کره شمالی, رهبر, هیچ کاری برای پایان دادن به این کشور سلاح های هسته ای برنامه.

او خروج از ایران بیشتر متحدان بیگانه و ساخته شده است که کشور را رهبران و حتی بیشتر متخاصم. تلاش خود را برای تغییر دولت در ونزوئلا شکست خورده است. او وعده خروج تمام نیروهای امریکایی از افغانستان است و در عین حال به رخ می دهد.

در پکن برخی از مقامات و تحلیلگران را علنا رد بسیاری از مغلوب ساختن پیشی جستن دولت حرکت می کند به عنوان کمپین سیاست متهم Pompeo و دیگران ترویج ذهنیت جنگ سرد به امتیاز برای یک سربالایی انتخاب مجدد مبارزه است. وجود دارد در حال رشد است به رسمیت شناختن هر چند که این درگیری ریشه اجرا عمیق تر.

وسعت دولت کمپین اتحاد توجیه کسانی که در چین و احتمالا یازدهم خود را — که به مدت طولانی مشکوک است که ایالات متحده هرگز قبول این کشور رشد اقتصادی و نظامی ممکن است و یا آن استبدادی نظام سیاسی.

"این فقط ملاحظات انتخاباتی گفت:" چنگ Xiaohe استادیار در دانشکده مطالعات بین المللی در دانشگاه Renmin در پکن. "آن را نیز تشدید و در نتیجه ذاتی تضاد بین چین و ایالات متحده است."

در حال حاضر وضعیتی وخیم از coronavirus همه گیر برخی از مقامات چینی به دنبال جلوگیری از جنگ باز با ایالات متحده است. آنها خواسته اند که مغلوب ساختن پیشی جستن دولت به تجدید نظر در هر یک از آن اعمال و خواستار همکاری و نه تقابل البته بدون ارائه امتیازات قابل توجهی از خود به خود.

"با جهانی ضد چین و احساسات در بالاترین سطح خود در دهه مقامات چینی نشان داده اند علاقه ای به بررسی پتانسیل offramps به زمان مرگ مارپیچی در ایالات متحده-روابط چین گفت:" جسیکا چن وایس یک دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه کرنل که مطالعات چینی سیاست خارجی و افکار عمومی.

"پکن نیست خراب برای یک مبارزه همه جانبه با ایالات متحده" او گفت: "اما حداقل دولت چین تلافی خواهد کرد برای نشان دادن جهان و آینده نگر بایدن دولت — که در چین را نمی توان مرعوب و یا تحت فشار قرار دادند."

با توجه به اندازه هر یک ملت را اقتصاد و entwinement وجود دارد محدودیت به انهدام روابط و یا آنچه برخی از مغلوب ساختن پیشی جستن مقامات تماس "واشدن." در ایالات متحده, غولهای کسب و کار و مدیران که ورزش زیاد نوسان در میان سیاستمداران از هر دو طرف ادامه خواهد داد به فشار به صورت متوسط بیش رویکرد به عنوان اعضای مغلوب ساختن پیشی جستن کابینه که به نمایندگی وال استریت منافع انجام داده اند. چین در حال ساخت جهش در علم و فناوری و آموزش و پرورش است که آمریکایی ها و شهروندان دیگر کشورهای غربی می خواهند برای به اشتراک گذاشتن در. در روز شنبه سخنرانی حتی Pompeo اذعان کرد "چین عمیقا یکپارچه به اقتصاد جهانی است."

تنها دو هفته پیش وزیر امور خارجه وانگ یی به نام در ایالات متحده به قدم به عقب از رویارویی و کار در چین است. در واقع مقامات در پکن به نظر می رسد استعفا داد و به این احتمال که هیچ چیز را برای بهتر تغییر دهید قبل از سال آینده.

"بسیار کمی وجود دارد که چین می تواند انجام دهد به گرفتن ابتکار عمل" گفت: Wu Qiang یک تحلیلگر مستقل در پکن. "این بسیار کمی فعال گزینه است."

مغلوب ساختن پیشی جستن whipsaws در زبان خود را در چین. او به نام Xi "بسیار دوست خوب" و حتی خصوصی او را تشویق به حفظ ساختمان توده اردوگاه های اقامت اجباری برای مسلمانان و رسیدگی به هنگ کنگ به معترضان طرفدار دموکراسی راه خود را با توجه به کتاب جدید توسط John R. بولتون سابق مشاور امنیت ملی. زمانی که او در آخرین صحبت با یازدهم وی با بیان "احترام بسیار!" در توییتر.

با انتخابات بلندی مغلوب ساختن پیشی جستن تن تغییر کرده است. او بازگشت به هجوم چین به عنوان او را در سال 2016 سرزنش پکن برای همه گیر و حتی با اشاره به کروناویروس با یک نژادپرست عبارت "کونگ آنفولانزا." مبارزات انتخاباتی خود مشاوران ساخته شده اند تهاجمی و بلاغت در چین یک ستون از استراتژی خود را باور دارد می تواند کمک انرژی رای دهندگان.

گرم زبان همراه با دولت سیاست اقدامات در واقع می تواند با داشتن یک گالوانیزه اثر بر شهروندان چینی برخی از تحلیل گران و چهره های سیاسی در پکن می گویند.

"من به شدت اصرار مردم آمریکا به تجدید انتخاب تهمت چرا که تیم او تا به بسیاری از دیوانه اعضا مانند Pompeo," هو Xijin سردبیر ملی روزنامه گلوبال تایمز نوشت در توییتر در روز جمعه. "آنها کمک چین تقویت همبستگی و انسجام در یک راه خاص."

این ارتباط ممکن است تغییر مسیر و حتی اگر سابق معاون رئیس جمهور جو بایدن شکست مغلوب ساختن پیشی جستن در ماه نوامبر. ایده انطباق سیاست آمریکا نسبت به رقابت با چین تا به حال قوی حمایت هر دو حزب در طول 3 1/2 سال است.

دولت چین اولیه نادرست از شیوع کروناویروس ها و اقدامات خود را در هنگ کنگ است که به طور گسترده ای دیده می شود به عنوان یک فانوس دریایی از ارزش های لیبرال در چین شده اند سیگنال لحظات این سال کمک به تکتونیکی تغییر در نمایش ها در سراسر طیف سیاسی.

چین hawks در دولت ضبط بر روی آنها به طور علنی از فشار خود دیدگاه: که حزب کمونیست چین به دنبال گسترش ایدئولوژی و استبدادی چشم انداز در سراسر جهان و شهروندان لیبرال ملت باید بیدار به خطرات و اماده کردن خود برای یک جنگ است که می تواند برای چند دهه.

از اواخر ماه ژوئن دولت نورد چهار مقامات بالا به این صورت.

دادستان کل ویلیام Barr متهم به شرکت های آمریکایی از "شرکت مماشات" در حالی که کریستوفر Wray اف بی آی گفت که آژانس او بود باز یک چین جدید-مرتبط با ضد جاسوسی بررسی هر 10 دقیقه.

مغلوب ساختن پیشی جستن مشاور امنیت ملی رابرت اوبراین هشدار داد که حزب کمونیست چین با هدف بازسازی جهان در تصویر خود را. "تلاش برای کنترل فکر و فراتر از مرزهای چین است که به خوبی در جریان است," او گفت:.

Pompeo سخنرانی روز شنبه بود که به عنوان نقطه گذاری. او را انتخاب کتابخانه ریاست جمهوری از مرد و اعتبار با باز کردن ایالات متحده-روابط چین برای اعلام سیاست شکست.

"رئیس جمهور نیکسون یک بار گفت که او می ترسید او تا به حال ایجاد یک "فرانکشتاین' با باز کردن جهان به CCP" Pompeo گفت: با اشاره به حزب کمونیست چین "و در اینجا ما هستند."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن