موسیقی مساجد و فرشتگان

ایاصوفیهایاصوفیه ساخته شده توسط ژوستین بزرگ بین 532 و 537 و به باقی می ماند مرکز شرقی کلیسای ارتدوکس برای تقری

توسط NEWSATROPAT در 6 مرداد 1399

ایاصوفیه

ایاصوفیه ساخته شده توسط ژوستین بزرگ بین 532 و 537 و به باقی می ماند مرکز شرقی کلیسای ارتدوکس برای تقریبا یک هزار سال است. اما از لحظه ای که در 1453 زمانی که Mehmed فاتح سوار را به کلیسای جامع بر اسب سفید gazed در هیبت و دستور داد تا نیروهای نظامی خود را برای جلوگیری از غارت Ayasofiya بود که به مقصد برای تبدیل شدن به یک مسجد.

وضعیت آن به عنوان مسجد مورد مناقشه نیست تا 1918 که استانبول را اشغال توسط بریتانیا و نیروهای زیر آتش بس از Mudros. وجود داشت جدی صحبت از بازگشت ایاصوفیه به یک کلیسای جامع اما با توجه به منابع (به نقل از Cumhuriyet), نخست وزیر انگلیس دیوید لوید جورج ترس از واکنش میان مسلمان از اعضای نیروهای مسلح و امپراتوری.

هر چه موقعیت لوید جورج بود, دیدگاه وجود دارد معمولا در ترکیه برگزار شد و در واقع در یونان است که غرب فشار بازی بخشی قاطع در آتاتورک تصمیم در سال 1935 به نوبه خود Ayasofiya به یک موزه شده است.

در جولای 10, 2020, رئیس جمهور, رجب طیب اردوغان, حکم صادر شده است که Ayasofiya باید باز برای نماز. به گفته نیویورک تایمز "آقای اردوغان آنقدر متزلزل با احساسات است که او خواب نیست تا زمانی که اولین نور صبح روز بعد. آنچه که او فکر می کردم به عنوان یک دوران تحقیر به پایان رسید."

از آن آسان است برای همدردی با رئیس جمهور غرور در عقب سابق غربی دخالت سیاسی در ترکیه و ایستادگی شجاعانه برای یک ایمان است بسیار اشتباه گرفته و مورد آزار قرار گرفته در جهان ما. اما من امیدوارم که در ساعت های بی خوابی او نیز در امان فکر برای مهربان مشترک-زندگی روح Sevda و برای هماهنگی بین مسیحی و مسلمان که هر دو Ayasofiya و سن ta مرمره نمایندگی کند.

اگر به اعتقاد من رئیس جمهور انگیزه عمیق معنویت و امپریال مبالغه و سپس این افکار قطعا باید نگران او بود. من امیدوارم که او غیر روحانی بیدار و منعکس شده در جاه طلبی های خود را برای کشور خود او را از خطر سقوط به غربی پوپولیستی نئو-محافظه کار تله که در حال حاضر گرفتار برخی از اعضای ترکی راست خود را در دام: غرور از "امریکا بزرگ دوباره" و عصبانی jingoism برخی از Brexiteers قطعا نه شایسته پختگی و پیچیدگی های عثمانی گذشته و از نیازهای ترکیه (یا هر کسی) آینده است.

به عنوان سحر شکستن

من امیدوارم که به عنوان سحر شکستن بود در کاخ او و قبل از او به خواب رفت رئیس جمهور منعکس شده است که یک همکار سابق وفادار شهروند و تجسم همه چیز که خوب است در فرهنگ ترکی بود که بیداری به سر دیوار سلول زندان. Osman کاوالا زندانی شده برای نزدیک به 3 سال در حال حاضر در ستم و سورئال اتهامات عنوان شده علیه. اگر کسی مظهر چه خوب و عاقلانه در عثمانی فرهنگ آن است Osman. Osman خستگی ناپذیر کار کرده به صورت فرهنگی و معنوی هماهنگی. استعداد خود را برای ایجاد پل بین فرهنگ ها و ادیان است که در حال حاضر بیش از همیشه مورد نیاز. اگر رئیس جمهور بخواهد برای کمک به بازگرداندن واقعی ارزش های انسانی از زمان عثمانی و روح واقعی Ayasofiya او باید رایگان عثمان در حال حاضر.

و من امیدوارم که او در نهایت خوابش برد که مهم حقیقت معنوی خطور کرد که می تواند وجود دارد هیچ دولتی از گریس برای کسی که آزاد مساجد اما زندانی فرشتگان.

متعدد وجود دارد راه های خلاق به رئیس جمهور می تواند در مقابله با هر دو رویاها و کابوس خود را. ترکیه ستودنی روشنفکر قوانین در مورد دسترسی به مساجد. روشن است از برنامه ای برای پوشش و کشف موزاییک برای نماز که نوعی از جدول زمانی پیش بینی شده است.

می ایاصوفیه به عبادت مسیحی? آن یک ساختمان بسیار بزرگ. می توانید یک فضای تعیین شده برای مسیحی ؟ سوابق هستند وجود دارد. علما و وکلا قادر به توافق برای مثال معنوی و چارچوب قانونی برای خانه ای از یک در برلین توصیف امام Kadir Sanci به عنوان "یک سیگنال به جهان". به عنوان چیز ایستاده خروج از "جهان شمولی" از Ayasofiya در منافع یک ایمان می رود بسیار در برابر روح امام را عاقلانه کلمات.

سن ta maramara داستان بار که شاید دور از کامل اما که در آن وجود دارد معتبر چشم انداز از عشق و آرامش و زندگی مشترک. اگر رئیس جمهور بخواهد, او می تواند خود را شایسته ترکیه استثنایی گذشته از Ayasofiya از یک انسانی با شکوه آهنگ از "افتخار و دلیل"[i] از عثمان کاوالا.

[i] نقل قول از اپرا "Osman Bey و حلزون".



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب