Netflix را 'غیر مومن,' رنگ یک تصویر گمراه کننده از یهودیت ارتدوکس

'محاکمه', Netflix, اخیر, درام, مینی سریال شده است به خوبی دریافت شده توسط منتقدان به تحسین آن اقدام و تولید ار

توسط NEWSATROPAT در 2 تیر 1399

'محاکمه', Netflix, اخیر, درام, مینی سریال شده است به خوبی دریافت شده توسط منتقدان به تحسین آن اقدام و تولید ارزش است. بیننده ممکن است این را به عنوان یک علامت صحت اما سری' نمایندگی از یهودیت ارتدوکس است و اساسا ناقص است.

آزادانه در دبورا فلدمن 2012 پرفروشترین کتاب این مینی سریال داستان یک جوان Satmar Hasidic که برگ شوهرش او جامعه و رعایت مذهبی برای پیدا کردن خودش در برلین.

'نامتعارف"s مشکل این است که آن را نمی تواند فرار از این کلیشه, کلیشه ها در سبک خود است. این یکی از تعداد رو به رشد از فیلم و تلویزیون را نشان می دهد که نمودار زندگی قابل مشاهده اقلیت یهودیان را انتخاب کنید که به ترک ارتدکسی برای یک زندگی سکولار است که شناخته شده به عنوان رفتن "خاموش derech" (به معنی "از راه"). این مسلم است که اگر یکی نیست به یک جا داده تو رفتگی در دیوار در ارتدکسی تنها راه برای رفتن است به ترک آن – همه-یا-هیچ چیز گزاره. این استمرار این اسطوره وجود دارد که تنها یک چشم انداز از یهودیت ارتدوکس.

هیچ چیز می تواند بیشتر از حقیقت و در عین حال این روایت تکرار شده است دوباره و دوباره در طول سال. نگاهی به 'قیمت فوق یاقوت' (1998) که در تصویر می کشد پرشور اما نا امید ارتدوکس زن که دغدغه شوهر نمی تواند او را راضی و که conniving brother-in-law جنسی ضرب و جرح ، اخیرا 'نافرمانی' (2017) معاملات با یک دو جنسی زن که برگ او خاخام پدر و ارتدکسی و حرکت به نیویورک بعد از رابطه عاشقانه با زن مذهبی به نور می آید. اینها فقط نوک سابق ارتدوکس فرهنگی یخ.

این دغدغه با یهودیان ارتدوکس نیز گسترش رسانه ها ، نیویورک تایمز روز شنبه مجله تا به حال چند سال پیش منتشر شده یک داستان پوشش در زنان و مردان جوان که "پناهنده" از Lubavitch (به مراتب کمتر منزوی گروه از Hasidism به تصویر کشیده شده در "نامتعارف') و سمت چپ ارتدکس یهودیت برای سبک زندگی سکولار. در همان مجله نوعی اب نبات Broedesser-Akner دنبال آن در "خاموش derech" گروه پشتیبانی. دیگر رسانه ها از جمله بی بی سی منتشر کرده اند داستان های جوان مردم را ساخته اند که رادیکال خروج از آنچه آنها را به عنوان افراطی و untenably محدود کننده زندگی است.

یک دیدگاه یکپارچه

دبورا فلدمن که خود داستان زندگی الهام بخش هر دو کتاب و مینی سری سزاوار احترام برای انتخاب شخصی او ساخته شده است که در سال های پس از او خروج از Satmar جامعه است. اما 'نامتعارف' سقوط به دام همان به عنوان بسیاری از فیلم هایی که قبل از آن آمد. این ارائه یک دیدگاه یکپارچه در یهودیت ارتدوکس که در واقعیت وجود دارد این است که یک زنجیره از روش درون قلمرو قانون یهودی. وجود دارد گزینه های دیگر از رفتن OTD اما آنها فراهم نیست و به همان اندازه پورنو کپی کنید.

این دقیقا به این نوع از ارائه اطلاعات نادرست که باعث بینندگان به generalise مورد ارتدکسی و حدس در مورد سرکوب شدید که موجب شد هواداران به ترک برابر شده است. فیلم ساخته نشده در مورد کسانی که متولد شده در جامعه Hasidic که معطوف به "مرکز" و یا "چپ" از ارتدوکس طیف و حفظ روابط سالم با تولد خود را خانواده.

و آنچه از آن ارتدوکس که نمی سقوط به "فوق العاده" دسته بودند که مطرح نیست به عنوان Hasidic و به چالش اغلب دلهره آور در درون جوامع خود را? وجود دارد فقط به عنوان بسیاری از و احتمالا بیشتر از این یهودیان که انتخاب کرده اید باقی بماند.

به عنوان قلب غم انگیز به عنوان شرایط خود ممکن است آنها را مدیریت برای پیدا کردن یک مسیر در استمرار روش که باعث می شود ارتدکس زندگی برای آنها کار می کنند. این به آن معنا نیست که آنها نمی مبارزه روزانه است که آنها نمی دست و پنجه نرم کردن با احکام و قوانینی که در زمان دشوار است برای آنها را به قبول و که آنها نمی گاهی اوقات فکر می کنم چقدر راحت تر زندگی خود را ممکن است اگر آنها رفت OTD. آنها گاهی اوقات کشتی راه خود را از طریق بحران های به طوری که آنها ممکن است به طور موقت کور اندیش در مورد نهایی کردن آنها در ماندن ارتدوکس. است که در ترازنامه از زندگی آنها رد و بدل یک مجموعه ای از رضایت دیگری است که به معنی بیشتر برای آنها.

از جمله یهودیان ارتدوکس باقی ماندن در چارچوب گسترده تر شیوه زندگی است که اعتصاب وتر در درون آنها و اجازه می دهد تا آنها را به خوبی و حتی با خوشحالی. برای زنان موقعیت خود را به عنوان Akeret HaBayit (بنیاد از خانه) به این معنی است که مبارزات خود را و انتخاب اغلب برجسته تر و بالقوه خود به خطر انداختن اما آنها را انتخاب و در هر دو شخصی و حرفه ای قرار می گیرد.

آن زمان رسانه های جریان اصلی و فهیم مردم شروع به رسمیت شناختن است که یکپارچه تحریف و گمراه کننده راه یهودیت ارتدوکس شده است نشان داده شده در نشریات و تولیدات سمعی و بصری است که فقط. بیشتر رسانه های کلیشه بر اساس ناقص توصیفاتی از یهودیان و از "افراطی" جوامع یهودی را تشدید کند یک محیط که در آن افزایش یهودی ستیزی است که بیشتر سوخت جنایات نفرت.

روزنامه نگاران فیلمنامه نویسان و مدیران بهتر می تواند خدمت به خود و مخاطبان خود را با به رسمیت شناختن که ملاحظه متنوع جمعیتی از یهودیان ارتدوکس سزاوار دقیق تر و متعادل نمایندگی. ارتدکسی است که قطعا نه همه-یا-هیچ چیز معامله است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب