نپال نقشه لایحه در حال حاضر قانون هند می گوید نا امید

نوشته شده توسط Yubaraj Ghimire , Shubhajit Roy | کاتماندو, New Delhi | به روز شده: 19 ژوئن 2020 4:12:35 am

توسط NEWSATROPAT در 30 خرداد 1399
نوشته شده توسط Yubaraj Ghimire , Shubhajit Roy | کاتماندو, New Delhi | به روز شده: 19 ژوئن 2020 4:12:35 am
Nepal new map, Nepal map, Nepal map bill, Nepal map bill passed, Nepal Assembly, Nepal Assembly map bill, Nepal Assembly map bill passed, World news, Indian Express نپال وزیر خارجه Pradeep Gyawali امتیاز به یک نقشه از نپال طی مصاحبه ای در کاتماندو نپال (File/عکس از آسوشیتدپرس)

نپال مجموعه خود را در یک دوره برخورد با هند روز شنبه پس از مجلس به اتفاق آرا پاک یک قانون اساسی اصلاح لایحه حمایت این کشور از نقشه جدید که شامل سرزمین با هند است.

رئیس جمهور Bidhya دوی Bhandari به او موافقت برای این لایحه در عرض چند ساعت از تصویب آن در Rastriya سبها.

این اظهارات مرز ردیف با هند که در حال حاضر رد نپال ادعا می کنند به مناطق Kalapani, Lipulekh و Limpiyadhura در Uttarakhand گفت آن است که "ناقض ما درک کنونی برای برگزاری مذاکرات در برجسته مسائل مرزی".

در دهلی نو گفت: منابع دولت شد "نا امید" در شیوه ای که در کاتماندو نمی سعی کنید برای ایجاد یک "فضای مساعد" و "وضعیت مثبت" با وجود feelers برای مذاکرات. تعهد منابع گفت: در دولت نپال.

در Rastriya سبها, 57 58 عضو — به جز رئیس — رای 'aye" در حمایت از این لایحه. رئیس گانش پراساد Timilsina گواهی خانه قطعنامه.

این لایحه زودتر تصویب توسط مجلس نمایندگان به نخست وزیر KP Sharma Oli قانون اساسی حکم به "اصلاح" سرزمین های از هند به عنوان وعده داده شده.

"ما باید این مناطق را تحت کنترل اداری" گفت: Radheshyam Adhikary, عضو مخالفت کنگره نپال در Rastriya سبها.

"ما تا به حال به نقشه جدید از آنجا که هند با وجود قبول داشتن این مناطق به عنوان حکم شامل آنها را در آن نقشه و یک جانبه ساخته شده است یک جاده وجود دارد," او گفت:.

این مرجع ممکن است 8 افتتاح Dharchula-Lipulekh جاده در Mansarovar Yatra دنباله هند وزیر دفاع Rajnath Singh.

اعضای حاکم نپال و حزب کمونیست بودند بیشتر صوتی سرزنش هند برای مسائل آینده به سر.

Narayan Kaji Shrestha معاون سابق نخست وزیر و وزیر امور خارجه گفت: "ما فقط می خواهیم که این موضوع باید حل و فصل از طریق مذاکره و بر اساس حقایق و شواهد است. اجتناب از مذاکرات خواهد وضعیت را بدتر کند."

Oli صحبت نمی کنم در خانه بحث در این موضوع اما بعد, در حالی که در پاسخ به یک بحث در بودجه سالانه گفت: "همبستگی با هیچ کس مخالفت با متمم قانون اساسی, لایحه نشان می دهد که ما ایستاده با هم در موضوع و وحدت ملی است که بدون هیچ تلاشی از هر طرف به تقسیم ما موفق خواهد شد."

با این لایحه تبدیل به قانون آن خواهد بود و اجباری برای دولت به استفاده از جدید نقشه رسمی و ملی نشان است که در نقشه.

نپال وزارت امور خارجه در عین حال نشان داد که در آن روشن خواهد شد به هند تلاش خود را برای برگزاری یک گفت و گو پس از ماه نوامبر گذشته به زودی پس از هند شامل Kalapani, Lipulekh و Limpiyadhura در آن نقشه جدید منتشر شده پس از انشعاب از جامو و کشمیر را به دو سرزمین های اتحادیه.

"ما ساخته شده این درخواست نوشته شده دو بار. همه که هند گفته بود که آن مشتاق است در یک گفت و گو. تا به امروز هرگز به ما یک چارچوب زمانی مشخص و رسمی یا غیررسمی" وزارت منابع گفت.

در مورد خواسته نپال در هند و چین faceoff در Ladakh منابع گفت: "ما به حفظ یک وضعیت خنثی اما ما صمیمانه آرزو می کنم که هر دو طرف آن را مرتب کردن مسالمت آمیز و از طریق گفت و گو است."

در دهلی نو منابع دولت گفت: هند پیشنهاد کرده بود یک "ویدئو کنفرانس" تلفن تماس خارجی دبیر جدا از امکان بازدید از هند با نپال و افغانستان به بحث و مرز موضوع است. منابع گفت: پیشنهاد فرستاده شد قبل از این موضوع گرفته شد تا در نپال مجلس.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن