نئولیبرالیسم است که بیش از خوش آمدید به دوران نئو-illiberalism

بحران reduxبه عنوان coronavirus و سیاسی آن رزمندگان نگه داشتن جهان, گروگان آن است که مربوط به مورد مداقه قرار

توسط NEWSATROPAT در 18 اردیبهشت 1399

بحران redux

به عنوان coronavirus و سیاسی آن رزمندگان نگه داشتن جهان, گروگان آن است که مربوط به مورد مداقه قرار دادن (جغرافیای) سیاسی و اقتصادی زمینه ای که در آن همه گیر ظاهر شده است. بسیاری از تجزیه و تحلیل دیدگاه نئولیبرالیسم به عنوان مقصر داشتن منجر به برچیدن و marketization از خدمات عمومی مانند بهداشت و درمان است که ما در حال حاضر به پرداخت قیمت. این ویروس تایید ورشکستگی نئولیبرالی سرمایه داری بر تولید جهانی شبکه های غربی شرکت های بزرگ و کارخانه های چینی اجازه می دهد این ویروس به گسترش در سراسر جهان است. افسوس که نئولیبرالیسم در مشکل است یک بار دیگر شاید علاج ناپذیری بیمار است. که گفت: مرگ نئولیبرالیسم شده است تلفظ قبل از نه در پی 2007-08 بحران مالی که از آن با این حال به سرعت مطرح قوی تر از قبل. علاوه بر این نئولیبرالیسم غربی شاهد یک جهش قابل توجهی بیش از سال گذشته نیست حداقل بهتر به جای تغییر منطق سرمایه داری جهانی.

Coronavirus ارائه می دهد فرصتی برای تغییر جهان برای بهتر نیست حداقل با واگرد دهه neoliberalization به حیاتی حرفه ای در مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش قدردانی آنها سزاوار است. متاسفانه به عنوان دقیق در نائومی کلاین دکترین شوک, بحران نیز ارائه فرصت کافی برای تاسیس منظور تحقق بخشیدن به جاه طلبی های که غیر قابل تصور در زمان عادی. اقتصاد سیاسی جهانی قبل از شیوع کرونا تعریف شد با ظهور جهانی میلیاردر, کلاس, تکنولوژی, سیستم عامل و illiberal(izing) ملی, سیاست داشتن به طور مشترک رو یک رمان موج (جغرافیای) سیاسی-اقتصادی بازسازی که من به نام Neo-illiberalism. چه خواهد بود که اثرات coronavirus در این وضعیت موجود ؟

طبیعی جدید

در کنار بحران مالی 2008, آرا برای مبارزه با تروریسم در اروپا و تهمت کرده اند که اغلب به عنوان پارگی به نئولیبرالی وضعیت موجود. اما به عنوان در سال 2008 پس از سال 2016 نیز آورده بیشتر از همان: بیشتر کاهش مالیات برای شرکت های بزرگ و ثروتمندان بیشتر زیست محیطی و مالی و مقررات زدایی بیشتر کاهش در خدمات عمومی یعنی بیشتر سیاست های نئولیبرالی امضا. که گفت: به واسطه سیاست همان سیاست های نئولیبرالی قابل ملاحظه ای تغییر کرده است. که در آن قبل از امواج neoliberalization شده اند متغیر اعدام توسط احزاب میانه رو دیدن حق مرکز خود را متعهد به سیاست مترقی در مقابل مرکز-چپ پشتیبانی اقتصادی neoliberalization از سال 2016 یک اتحاد جدید پدید آمده بین مرکز و راست دیدن دومی جریان اصلی به عنوان مرکز-احزاب راست از جمله آمریکا جمهوری خواهان و محافظه کاران را به طور پیوسته رادیکال خود موجب دل کندن سابق خود تعهد به چه طارق علی به نام 'شدید مرکز. با وجود این واقعیت است که مرکز-راست احزاب شرکت-تولید نئولیبرالی نظم جهانی آنها پس از آمدن به دوباره اختراع خود را به عنوان ملی رقبا به 'globalist' وضعیت موجود که به آنها عادت در حال حاضر به عنوان چپ.

که در آن قبل از امواج neoliberalization منجر به محدودیت کنترل دموکراتیک بر سیاستگذاری اقتصادی حاضر ملی موج کاپیتان دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن و خود را از شرکتی تعریف شده است با تلاش های سیاسی illiberalization, گستاخی به دنبال خنثیسازی نهادی راه اندازی لیبرال-دموکراتیک کنترل و توازن دیدن قانونی و قضایی شاخه های دولت در معرض یک تشنه قدرت اجرایی است. گسترده تر اجتماعی ضد قدرت هستند نیز تحت حمله از دانشگاه ها و رسانه ها به سازمان های غیر دولتی همراه با حملات بر روی طیف وسیعی از قانون اساسی پایه و یا حقوق اساسی محدود illiberal ورزش از قدرت مطلق. در حالی که این توسعه نوید پایان مترقی نئولیبرالیسم سیاسی illiberalization در نهایت هنوز هم محافظت ترتیب از سرمایه داری جهانی هسته هدف از این پروژه نئولیبرالی.

ظهور نئو-illiberalism ممکن است در مقایسه با یک ویروس به موجب آن غربی لیبرال دموکراسی به طور فزاینده آمده شبیه به illiberal دموکراسی و (رقابتی) رژیم های اقتدارگرا در جای دیگر. که در آن illiberalizing رژیم در مجارستان و لهستان در حال آلوده کردن نئولیبرالی اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) به عنوان یک کل و نه به خاطر از مرکز-راست, سیاسی, پوشش های ارائه شده توسط اروپایی حزب مردم (EPP), neo-illiberalism به منزله اساسا یک پدیده جهانی است. برای مثال برزیل و هند به تازگی در آغوش سیاسی illiberalization بدون رد نئولیبرالی اقتصاد در حالی که illiberal چین و روسیه به همان اندازه محکم خود را به حکومت استبدادی. در میان دیگران چه متحد و دیگر این رژیم است بسیج تفرقه nationalisms دیدن متنوع 'strongmen' انطباق با قانون اساسی دولت را به طور معمول bulldozering تکثرگرا فضای سیاسی در حالی که محافظ مربوطه نئولیبرالی رابط بین اقتصاد ملی و جهانی سرمایه داری.

سرمایه داری جهانی

برای درک ظهور نئو-illiberalism ما نیاز به بازگشت به این هزاره یک زمان که در آن مختلف تحولات منجر به neo-illiberal سنتز شد و قرار داده در حال حرکت است. در کنار حملات تروریستی در خاک آمریکا که مشتعل تدریجی جریان اصلی از راست روایات, از سال 2001 است که با ورود illiberal چین به نئولیبرالی سازمان تجارت جهانی (WTO). دیدار بی سر و صدا در دوحه پس از شورش در سیاتل چین به سازمان تجارت جهانی ورود منادی بزرگتر جغرافیایی شیفت های گرفته شده توسط مشهور BRIC مخفف (برزیل و روسیه و هند و چین) ابداع شده است که در سال توسط گلدمن ساکس اقتصاددان جیم اونیل. اونیل گیراندم قوی تر رشد اقتصادی در غیر غرب و خواسته رهبران غربی به عنوان سمبل پیشرو در غیر غربی متحده به حکومت کلیدی سیستم عامل بود که متوجه شدم بعد که دهه آسانسور گروه بیست (G20) به عنوان پیشرو در جهان فروم در حکومت جهانی است.

در کنار جستجو برای بازارهای جدید و ارزان نیروی کار 2000s مشخص شدند صعود از مالی دریایی جهان – حقوقی قلمرو متشکل از پناهگاه های مالیاتی و پنهان کاری های قضایی که در آن شرکت های بزرگ و ثروتمندان ذخیره کردن پول خود و اموال – که شد سرمایه داری جهانی مرکزی سیستم عامل توسط هزاره سوم. پس از آن سازه های دریایی پول از روسیه و جاهای دیگر آب گرفتگی به شهرها مانند لندن اشتعال یک صرف ولگردی و قانونی شکنی در املاک و مستغلات, فوتبال, باشگاه, شرکت های رسانه ای و نفوذ سیاسی. در میان دیگران چیزهای فلات قاره جهان فعال دیدنی تقلب شرکت مانند آن است که منجر به سقوط ما غول های انرژی انرون که لقب حسابداری بودند کپی و جا به جا شده توسط بانک های غربی تنظیم صحنه برای بحران مالی بعد از آن دهه است.

کلید نهایی توسعه ترسیم به این هزاره تولد سیستم عامل های دیجیتال. اختراع شده توسط گوگل به عنوان آنچه که سوزانا Zuboff تماس خودکار معماری عملکرد به عنوان یک آینه یک طرفه', نظارت سرمایهداری است و پس از رشد به یک دستگاه در سراسر جهان اختصاص داده شده به رفتاری مشاهده دستکاری و تغییر پیوسته enmeshing خود را با هسته منطق انباشت سرمایه. مهمتر رقمی شتاب فوق روند: نه تنها رقمی سوخت سرمایه جهانی پرواز به دریایی گمنامی آن را نیز تقویت جریان اصلی از راست روایات از طریق YouTube و Facebook الگوریتم. بسیار شبیه نامرئی دریایی جهان افزایش نظارت سرمایه داری تا حد زیادی رفت خسته شده اید با کمک ضد تروریسم قانون مانند سال 2001 Patriot Act را قادر می سازد گسترده نظارت است.

در حال رشد تحت رادار در جنگ با ترور و بحران مالی در اولین دهه از قرن بیست و یکم شاهد تولد اساسا جهانی دریایی دیجیتالی و financialized بیش از حد داری. توضيحات مانند سایه بانک فانتوم سرمایه گذاری و تاریک پول انجام عدالت به نقش خود را به عنوان بلوک های ساختمان های اساسی دنیای جدید. در میان دیگر عوامل دریایی جهان بود زمین صفر از بحران مالی که در آن بانک ها نگه داشته سمی خود را سرمایه گذاری. این دنیای جدید است 'صفحه اصلی' از هزار میلیارد دلار از شرکت های فن آوری که با دیگر (پوسته) شرکت فرم مبتنی بر وب از شرکت سازه که رئیس نهایی صاحبان تشکیل یک جهانی میلیاردر کلاس حدود دو هزار نفر از افراد و خانواده ها است. مانند این است که جهانی که در آن نئولیبرالی فن سالاری است که به طور فزاینده ای ذوب شده با الیگارشی. با توجه به رشد دیدنی و جذاب از درآمد و ثروت نابرابری در سراسر جهان سالارانه enmeshment از superrich و قدرت دولتی نه تنها تعریف نخبگان در روسیه و یا خلیج فارس, اما به طور فزاینده ای تعریف کشورهای غربی مانند آمریکا که در آن multibillionaire فعالان مانند برادران کخ باید به طور موثر صورت گرفته بیش از حزب جمهوری خواه.

در کنار بهبود اقتصادی 2010s تعریف شد با افزایش coalescence مالی و تکنولوژی بخش است. در یک مدل توسعه برچسب وال استریت اجماع سیاسی اقتصاددان Daniela گابور یک انطباق از نئولیبرالی اجماع واشنگتن در چارچوب G20 بانک ها و موسسات مالی در سراسر جهان آمده اند به آغوش فن آوری مالی (fintech) رانده شده توسط گرسنگی سیری ناپذیر برای اطلاعات شخصی به عنوان مواد خام برای financialized نظارت سرمایهداری. حیاتی که در آن دره سیلیکون طولانی لذت می برد جهانی با تکنولوژی در انحصار این 2010s شاهد ورود چینی bigtech رقابت برای سلطه جهانی. غربی های مالی لابی ابراز آن ترس از چینی سیستم عامل مانند Alibaba و Tencent که آنها را به عنوان همه آمریکایی bigtechs 'نورد را به یکی از عامل تحت کنترل حزب کمونیست چین (CCP). این ترس بی اساس نیست: از کجا Facebook مواجه می شوند بسیاری از مشکلات در ساخت جهانی cryptocurrency بانک مرکزی چین خود را توسعه داده است جایگزین و CCP به تازگی دستور داد چین بانک ها و تکنولوژی سیستم عامل به اتخاذ آن است. در کلمات مارک زوکربرگ: دولت آمریکا به نقش فعال تر 'در غیر این صورت مالی ما رهبری تضمین شده نیست'.

در حالی که بقیه جهان به طور پیوسته خریداری شده به فن آوری های چینی دیگر BRICs را پذیرفته اند (قطعات) چین استراتژی های دیجیتال. به عنوان مثال که در آن یک اقلیت کوچک از هند 1.4 میلیارد جمعیت داشته و در یک حساب بانکی در سال 2014 این تعداد از سال افزایش یافته است فراتر از یک میلیارد دلار است. گفت که این بانک حساب های همراه برای بیومتریک اطلاعات شخصی و منتقدان شناسایی این سیاست به عنوان بخشی از Narenda مودی دستور کار سیاسی برای تبدیل هند به یک ناسیونالیست هندو نظارت دولت است. هم در زمان coronavirus از اولین عناوین خبری, the New York Times شناسایی سه رقابت سند چشم انداز در آینده نظارت سرمایهداری: جایی که چینی ها 'در حال حرکت سریع و شکستن همه چیز بدون هر گونه توجه به حریم خصوصی و حقوق شهروند و اتحادیه اروپا تلاش می کند به یک نکته اخلاقی در اطراف حریم خصوصی و رضایت با ما در میان.

ملی لنینیسم

اگر چه 'در حال حرکت سریع و شکستن همه چیز خوب است توضیحات برای چین چین باید به یاد داشته باشیم که این فلسفه به مدت طولانی هدایت دره سیلیکون که در آن درخواست برای بخشش trumps التماس برای اجازه. اختلال تاسیس صنایع شیوه ها و فرآیندهای تعریف سیستم عامل مانند Uber عامل بدون هر گونه توجه به قانون و یا پایه نجابت. با افزایش غربی neo-illiberalism علاوه بر این, این فلسفه نیز وارد شده به دولت است. مبارزه با تروریسم در اروپا, برای مثال, بهترین درک به عنوان یک فرایند مداوم اختلال تاسیس سیاسی شیوه ها و روش های از دوری می گزیدند کنفرانس های مطبوعاتی به غیرقانونی بسته شدن مجلس. به عنوان اقتصاددان خاطرنشان کرد: 'محافظه کاران' مخل استراتژی خواهد بود نه خارج از محل در دره سیلیکون".

که در آن شایع دیجیتالی دارای اختلال طیف وسیعی از تاسیس صنایع از هزاره سوم و تنظیم مناظر خود را در وقت امور مالی در پی بحران مالی 2010s مشخص شده توسط tech از نفوذ تاسیس سیاست است. که در آن Facebook و گوگل جای خود را به کارکنان ما در مبارزات سیاسی تا کنون پس از ظهور, باراک اوباما یک اکوسیستم کامل از تکنو-metapolitical بازیکنان پس از رشد در اطراف این سیستم عامل: در کنار اختصاص داده شده رباتها و ترول مزارع در حال حاضر وجود دارد یک شبکه رسانه های اختصاص داده شده به جریان اصلی راست روایات که Breitbart اخبار – تامین مالی توسط ما میلیاردر رابرت Mercer, کاپیتان های این identitarian عوام فریب استیو Bannon – برجسته ترین. تصویب راست روایات با تاسیس رسانه های, آیا شرکت های بزرگ جهانی بازیکنان مانند NewsCorp یا عمومی و ملی رسانههای آورده جناح راست از فرهنگ جنگ به تاسیس عرصه جرم به واسطه سیاست است.

مهم دیگر بازیکنان در این اکوسیستم در حال تجزیه و تحلیل داده های شرکت های مانند کمبریج Analytica (CA) دوباره شامل مرسر و Bannon و همچنین Palantir فن آوری متعلق به ما tech میلیاردر Peter Thiel. که در آن CA بنیانگذار الکساندر Nix شد تحصیلات در نخبگان Eton College در کنار دیوید کامرون و بوریس جانسون, Thiel نه تنها لذت می برد گوش مغلوب ساختن پیشی جستن به عنوان مشاور اما همچنین کسانی که از مارک زوکربرگ به عنوان Facebook عضو هیئت مدیره که در آن او نگه داشته این شرکت از واقعیت جاری سیاسی تبلیغات. که در آن ما روزنامه نگار جین مایر صحبت می کند از "فاکس نیوز کاخ سفید' به برجسته کردن ارتباط نزدیک بین تهمت و دوم در جهان قدرتمند ترین رسانه نجیب زاده در عصر دیجیتال اولین بار در جهان در توییتر ریاست جمهوری ممکن است به همان اندازه برچسب روی Facebook کاخ سفید تاکید بر راه هایی که در آن تهمت تبدیل شده دیجیتالی جرم به واسطه ویروس را فعال کنید توسط قدرتمند ترین در جهان رسانه ای نجیب زاده. به عنوان استدلال با مغلوب ساختن پیشی جستن دیجیتال مدیر کمپین: 'بدون Facebook, ما نمی خواهد که برنده'.

جهانی ظهور نئو-illiberalism پوشش داده شده با اثر انگشت از شرکت فنی: که در آن WhatsApp واسطه الگوهای رفتاری کمک Jair Bolsonaro فرض کنیم قدرت در برزیل و فیلیپین' رودریگو Duterte اولیه بود متشکریم از Facebook سیاسی قابلیت های. هنگامی که در قدرت این 'strongmen' عمل می کنند مانند مخل tech اجرائی در حالی که تخریب لیبرال دموکراسی و در آغوش ابزار نظارت به لنگر حکومت خود در هند برای مثال رمزگذاری واتساپ به تازگی در بر داشت به هک می شود, اجازه می دهد مودی برای ردیابی مخالفان سیاسی خود را. اما اگر چه اسرائیل و نرم افزارهای جاسوسی و هکرها روسیه نقش مهمی در مرزی گسترش neo-illiberal سیاست را به طور کامل درک سیاسی امکانات عصر دیجیتال ما نیاز به تغییر مسیر ما زل زل نگاه کردن به پکن که در آن فن آوری های دیجیتال میباشد در ورزش از کنترل اجتماعی است.

در ترکیب اقتصادی neoliberalization با illiberal کنترل سیاسی از اواخر دهه 1970 CCP شده است یکی از جهان neo-illiberal پیشگامان. کارشناسان توصیف حاکم بر ایدئولوژی CCP به عنوان یک کنجکاو ترکیبی از ناسیونالیسم و لنینیسم پس از چین ایدئولوژیک رد هر دو فرانسوی و روسی انقلاب که به گفته Wang Hui شکل گرفته پس از انقلاب فرهنگی و حل و فصل شد در میدان تیان آن من. مهمتر رد 'دو جنبش رهایی – سوسیالیسم و لیبرالیسم' – دقیقا همان چیزی است که غرب به مراتب مناسب است که پس از. به عبارت دیگر آنچه پدیدار تحت neo-illiberalism جهانی ایدئولوژیک همگرایی. فقط این را در نظر بگیرید: در اوج به اصطلاح اروپایی 'پناهندگان بحران' در سال 2015 که شتاب جریان اصلی از راست روایات در سراسر غرب neo-illiberal چین نیز شاهد ظهور خود و Alt سمت راست lingo برای 'libtards" یا "عقب لیبرال" با موهن عباراتی مانند baizuo (白左) یعنی " سفید سمت چپ ظاهر در وبلاگستان.

پس از سال 2016 این کوکتل از ناسیونالیسم و لنینیسم قرار داده است و علامت آن در غرب با پروژه های ملی مانند امریکا برای اولین بار! و Brexit هدایت شده توسط خود اعلام کرد Leninists مانند Bannon یا بوریس جانسون' مشاور Dominic Cummings. فعال توسط far-right جنگ فرهنگ آگاهانه توسط یکی دیگر از کمونیست – مارکسیست ایتالیایی آنتونیو گرامشی – این مخل Leninists تعیین کرده اند چشم خود را بر شکستن لیبرال دموکراسی و حکومت قانون است. برای انجام این کار آنها تظاهر به نمایندگی از 'ملت' و خستگی ناپذیر بی اعتبار ساختن زیرساخت های هسته لیبرال دموکراسی فریم های کلیدی آن موسسات به عنوان "دشمنان مردم', 'خرابکاران' و 'خائن'. در کلمات Bannon این identitarian toyboy از میلیاردر کلاس: 'لنین می خواستم برای از بین بردن دولت که هدف من بیش از حد. من می خواهم به همه چیز ریزد و نابود کردن تمام از امروز استقرار'.

Alibamazonia

که در آن اقتصاددان برانکو Milanovic پیش بینی جهانی برخورد بین دو نوع ایده آل سیاسی سیستم عامل در قرن بیست و یکم – لیبرال سرمایه داری کاپیتان آمریکا در مقابل سیاسی سرمایه داری و پشتیبانی توسط چین – در واقع این دو در حال حاضر قابل ملاحظه ای همگرا. کاهش می یابد به هسته آن جایی که چین و غیر غربی جهان باز کرد تا از لحاظ اقتصادی در تصویر ما و غرب در واپسین دهه های قرن بیستم امروز شما می توانید به طور آزمایشی استدلال می کنند که آمریکا و گسترده تر غرب در حال از لحاظ سیاسی بسته در تصویر از چین است. جدید سنتز neo-illiberalism صحبت می کند که به چه Thomas Piketty انداز به عنوان "تاجر nativism" یعنی ازدواج بین نئولیبرالیسم و identitarian ناسیونالیسم. علاوه بر تاکید بر روند reglobalization به جای deglobalization افزایش neo-illiberalism همچنین نشان می دهد که مرکز سرمایهداری جاذبه منتقل شده: که در آن بخش های سنتی حاشیه باید به طور پیوسته فرض فنی هسته ای سنتی کشورهای غرب شاهد یک روند معکوس از آنچه در اواخر المللی ایمانوئل والرشتاین تماس های نیمه peripheralization. در سخنان مارتین ولف: "به عنوان اقتصادهای غربی تبدیل شده اند بیشتر در آمریکای لاتین در توزیع درآمد خود را از سیاست و نیز تبدیل شدن به بیشتر آمریکای لاتین'.

که در آن مورخ نیل فرگوسن هنگامی که صحبت از 'Chimerica' به تاکید وابسته به شرکت ارتباط بين دو ابرقدرت امروز ما می تواند شناسایی خطوط از آنچه که شما ممکن است تماس Alibamazonia: یک قرن بیست و یکم امپریالیستی فدراسیون تکنو-ملی متحده یعنی جهانی اتحاد بین ملی 'strongmen' و سیستم عامل های دیجیتال. رابطه همزیستی به عنوان اجرای دیجیتال نظارت نیاز به عقبگرد از لیبرال دموکراسی و طراحی است که به نوبه خود باعث تقویت illiberal سیاسی حکومت. در کلمات سوزانا Zuboff: 'نظارت سرمایهداری طول می کشد و حتی گسترده تر به نوبه خود نسبت به سلطه از آن نئولیبرالی کد منبع را پیش بینی ... هر چند هنوز هم صدایی مانند هایک و حتی Smith, آن, ضد جمع جاه طلبی های آشکار آن به عنوان سیری ناپذیر کودک و خوردن آن از پیری پدران'. در واقع رقمی و نظارت نه تنها مختل Smithian بازارهای رقابتی بلکه Lockean مفاهیم مالکیت خصوصی و در نهایت تهدید به خنثیسازی همه لیبرال تضمین آزادی های فردی.

علاوه بر نوید ارضی تغییر از غرب به شرق در میان دیگران نماد توسط سازمان ملل متحد (سازمان ملل متحد) قرارداد اخیر با چین WeChat (Tencent) برای ساده کردن آن ارتباطات دیجیتال, neo-illiberalism نیز نوید یک بازسازی اساسی بین ملی و جهانی مقیاس به ترتیب به عنوان درک عمومی و فضاهای خصوصی به موجب آن دهه neoliberalization تبدیل سابق در تصویر دوم در حالی که دومی شاهد یک برون مرزی تغییر به دیجیتال و دریایی دامنه, افزایش دادن به خصوصی سرمایه داری قدرت گسترده نسبت غذا خوردن دور در ملی متحده و بین المللی وزارت امور خارجه سیستم. این پیش پا افتاده ترین توضیح برای غرب ظهور نئو-illiberalism: که در آن دهه از نئولیبرالیسم به طور موثر قرار داده تا برای فروش, neo-illiberalism نوید لحظه ای که نئولیبرالیسم نهایی برندگان به دنبال به خرید و خصوصی خود دولت: 'نئولیبرالیسم نهایی مرزی'.

همه گیر

اگر چه coronavirus ممکن است نهایی ناقوس مرگ به نئولیبرالیسم آن را باید به یاد داشت که نئولیبرالیسم بسیار تغییرپذیر ایدئولوژی – مجهز به استفاده از خود را شکست و خود را برای پیشرفت است. به بیان دیگر اگر نئولیبرالیسم در حال مرگ است ما به دنبال در یک حرکت آهسته مرگ: که در آن برخی از شناسایی آن مرگ قریب الوقوع پس از داتکام تصادف در هزاره سوم نئولیبرالیسم قطعا خود را از دست توضیحی اورا پس از بحران مالی سال 2008 است. بر این اساس اگر چه هنوز هم به جلو انجام شده توسط یک میانه اجماع غربی نئولیبرالیسم تر شد استبدادی. و که در آن 2016 دیدم میانه اجماع سقوط, دیدن نئولیبرالیسم هسته اقتصادی پروژه های انجام شده توسط قاطع illiberal سیاست, سوال این است که آیا امروز coronavirus را به پایان دادن به این پروژه اقتصادی. برای مثال کلید رکن است که پروژه هایی مانند سرمایه جهانی در تحرک و بانک مرکزی استقلال هنوز هم ایستاده است. بعلاوه اگر چه غیر سیاست های نئولیبرالی به خوبی ممکن است به تصویب رسید برای جلوگیری از ویروس مانند معرفی کنترل سرمایه این ممکن است به طور موقت اقدامات برای صرفه جویی در این پروژه در دراز مدت است.

که گفت:, اگر coronavirus ثابت می شود نهایی ناقوس مرگ به نئولیبرالیسم که حتی فایننشال تایمز در اشاره به, آن را هنوز هم ممکن است یک برکت و رحمت برای ویژگی های اصلی از neo-illiberalism. به عنوان مثال که در آن ویروس است که به عنوان یک کیفرخواست از نئولیبرالی جهانی شدن آن با اینحال سوخت عقبگرد از لیبرال دموکراسی و اجرای دیجیتال نظارت است. در واقع برای جهان faux Leninists و فناوری میلیاردرهای ویروس نهایی مخل در مراسم بهره برداری می شود. که در آن ما خواهان استفاده کرده اند این بیماری همه گیر به قانونگذاری نئولیبرالی معافیت های مالیاتی و مقررات زدایی به عنوان بخشی از یک بسته نجات که trumps 2008 دریافت بسته کمک مالی به ما باید دست کم نگیرید که تا چه حد نسبت ناروا ممکن است بهره برداری از این بیماری همه گیر به نفع خود او نیست حداقل برای فرار از چشم انداز انتخابات از دست دادن و دادستان است. بسیاری از 'strongmen' به استقبال این ویروس به لنگر حکومت خود نه کم ویکتور وزیر طلبانه بهره برداری از این ویروس به سرعت بخشیدن به مجارستان تحول از لیبرال دموکراسی نسبت به illiberal دیکتاتوری با اتحادیه اروپا یک بار دیگر به دنبال راه های دیگر نتیجه تایید خود را neo-illiberal خوردگی.

که در آن بسیاری از کشورها هنوز به راه اندازی تست توده قابلیت برای پیگیری این ویروس و ایجاد دوام مسیرهای خارج از اجتماعی مستندات یک طیف وسیعی از کشورها را سیراب قانون حفظ حریم خصوصی به صورت دیجیتالی مسیر ویروس از جمله چپ ائتلاف دولت مانند اسپانیا. این ویروس منجر به راه اندازی مجدد از نئولیبرالیسم مشهور تینا سرود – هیچ جایگزین وجود دارد – زیرا که در مورد مراقبت گسترده نظارت زمانی که زندگی می کند در معرض خطر هستند ؟ به عنوان استدلال توسط جیمی بارتلت, 'بلندی ناکجاآباد به ترس یک پوسته دموکراسی اجرا توسط ماشین آلات هوشمند و جدید نخبگان از "مترقی" اما استبدادی تکنوکرات'.

تقلید از ویژگی های اصلی از چین fin-تکنولوژی-دولت ادغام اپل و گوگل ملحق شده اند نیروهای خود را برای اجازه به دولت برای پیگیری این ویروس در حالی که دولت آمریکا وعده داده است برای اجرای یک دیجیتال دلار و کیف پول به عنوان بخشی از آن coronavirus نجات بسته است. در واقع ویروس های مالی ثروت باد اورده برای شرکت های با تکنولوژی نه Thiel را Palantir داشتن امضا قرارداد با خدمات بهداشت ملی (NHS) برای بهینه سازی و مدیریت داده ها. در یکی از اولین اقدامات برای مقابله با ویروس, Dominic کامینگز دعوت همه bigtechs به خیابان داونینگ. همانطور که اشاره شد در سیمی مجله: 'به صورت کامینگز این فناوری بزرگ در مقابل ویروس بد'. Palantir در حال حاضر در مذاکرات با دولت ها در سراسر اروپا است.

در سراسر جهان به ویروس ترغیب توسعه دیجیتال نرم افزار با استفاده از اطلاعات مکانی و شناخت فن آوری برای ردیابی سلامت جامعه و محل نگهداری آنها. در هند مودی را سرسپردگان در حال شهروندان را وادار به ساعتی selfies برای پیگیری این ویروس از طریق خود نگهداری و عدم رعایت خواهد شد در نتیجه اجرا توده قرنطینه جایی که ابتلا به این ویروس به نظر می رسد ، در انجام این کار coronavirus را تهدید به تعمیق چهره زشت از neo-illiberalism تعریف جرم زندانی کردن برنامه های از Uighurs در چین Xijiang به پناهندگان به طور نامحدود قفل شده است تا در امتداد دریای مدیترانه و آمریکا-مکزیک مرز. و در حالی که همه گیر است و در عین حال برای رسیدن به جهان های فقیر نشین و زاغه نشین ها و تهدید زندگی آسیب پذیر ترین سهل انگاری در پاسخ به این ویروس در جهان توسعه یافته توسط defunded سیستم مراقبت های بهداشتی در حال ساخت نئولیبرالیسم را ضمنی و اجتماعی Darwinist تمایلات تکان دهنده صریح و روشن.

به عنوان rise of neo-illiberalism سیگنال های عمیق جغرافیای سیاسی و اقتصادی تغییر همه گیر ممکن است به خوبی استفاده شود به rewire جهان میراث سیستم عامل. ما در حال حرکت به سمت یک مالی تنظیم مجدد که قرار بود در سال 2008 بود اما به تعویق افتاد طریق پولی ژیمناستیک ؟ آیا چین انحلال عظیم آن برگزاری خزانه ایالات متحده آمریکا? را ابرقدرت جهان سطح شیب دار تا خطر جنگ و یا آنها را از سازش یا ما در حال حاضر به دنبال در خطوط جدید حل و فصل ؟ علاوه بر این با اقتصاد جهانی در حال سقوط کردن صخره و بدترین هنوز به بسیاری از کوچک و متوسط شرکت رو به ورشکستگی در حالی که آمازون و یک تعداد انگشت شماری از دیگر bigtechs بشدت در حال گسترش کسب و کار خود را. چه خواهد شد پس, تاج, جهان چگونه است ؟ خواهد شد و سرمایه داری برای زنده ماندن ؟

در حالی که ما پیش بینی آنچه ممکن است در آینده یکی از بزرگترین اجتماعی اختلالات ریزش متعارف اجتماعی بورس فیزیکی نزدیکی و تماس با ما به عنوان ما همه قفل در خانه ما را وادار به دیجیتال رابط به طور مداوم نشت داده ها به گسترش دستگاه نظارت سرمایهداری. اگر چه لحظه ای است که هیچ جایگزین بهتر است ما مطمئن شوید که ما به دست گرفتن لحظه ای: مخل ویروس ارائه می دهد باور نکردنی چشم انداز اجتماعی reprogramming برای بهتر و بدتر است. مبادا فراموش کنیم که این بحران صرفا بیولوژیکی – آن را عمیقا سیاسی است.

این مقاله مبتنی بر یک دیگر مقاله علمی در حال حاضر تحت بررسی دقیق. یک کپی دیجیتال ممکن است در دسترس از نویسنده درخواست ([email protected]).



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن