Montanelli: مجسمه خود را و میراث است برای بحث

مگر اینکه شما به دنبال سیاسی بسیار نزدیک شما ممکن است شنیده ام از یک بحث شدید در مجسمه یک روزنامه نگار به نام

توسط NEWSATROPAT در 28 خرداد 1399

مگر اینکه شما به دنبال سیاسی بسیار نزدیک شما ممکن است شنیده ام از یک بحث شدید در مجسمه یک روزنامه نگار به نام Indro Montanelli.

Montanelli (1909-2001) مشغول به کار برای سال های بسیاری در Corriere della Sera; او سپس به خود را در بر داشت خود موفق روزنامه Il Giornaleمستقر در میلان که او راه می رفت پس از بیست سال سن 85 به عنوان سیلویو برلوسکونی – ناشر و سپس تازگی انتخاب نخست وزیر – سعی در دیکته های مختلف تحریریه خط. Montanelli در نتیجه بازگشت به Corriere در سال 1995; برای شش سال او تولید به یاد ماندنی روزانه ستون به نام "La بند di Montanelli". این بندهای نیست دقیقا شعر در عین حال احترام به عنوان یک پارادایم از روزنامه نگاری.

این toscanaccio – در بروسقو اهل توسکانی -- از Fucecchio در نزدیکی فلورانس, مشهور شد برای او بسیار مستقیم رفتار. او معروف او آموخته تجارت در ایالات متحده که در آن او کار می کرد برای ایالات فشار دهید. جملات کوتاه بدون کلمات بزرگ و یا تنها زمانی که به شدت لازم است – مستقیما به نقطه. اگر چه هنوز هم بسیاری از آموخته اند که اساسی خود را درس و حفظ و شوهر سبک خود را در خودشیفتگی Montanelli حداقل تاثیر در راه ایتالیا بهترین روزنامه نگاران نوشتن.

یکی از این Beppe Severgnini مهم ترین و با استعداد در میان Montanelli را شاگردان. در 1994-95 در بین کوبیدن درب در برلوسکونی و دوباره Corriere, Montanelli راه اندازی یکی دیگر از عمر کوتاه روزنامه La Voce. Severgnini شد یک خبرنگار خارجی وجود دارد; او حرفه ای بود رو به ستاره شدن. او 1.1 میلیون پیروان توییتر و طول می کشد بخشی در سازمان ملل متحد آموزشی در مورد وضعیت جهان است.

بحث اصلی

پس چه بحث در مورد ؟ این است: باید Montanelli مجسمه بود پایین آورده یا نه ؟ به را تشکیل می دهند ذهن ما ما واقعا باید به حفاری تا برخی از حقایق دیگر. Montanelli شد یک افسر جوان در شرق آفریقا است. در سال 1935 او قرار داده بود توسط بنیتو موسولینی رژیم در راس یک گردان. او نوشت: یک کتاب در مورد این تجربه XX battaglione eritreo (20th اریتره گردان). آن را به خوبی بررسی توسط Corriere – آغاز یک زندگی حرفه ای طولانی در بالا بسیار از روزنامه نگاری جشن در پایان آن با یک دولتمرد مانند برنز.

که مجسمه بود daubed در صورتی رنگ ایتالیایی فمینیست سال گذشته است. Montanelli گرفته بود یک برده جنسی در اتیوپی یک اریتره دختر 12 ساله – که به "اجاره شده بود به او" را به عنوان او معروف بازگو کرد. اما در پی بین المللی سر و صدا پس از قتل نژادپرستانه آفریقایی آمریکایی جورج فلوید بسیاری فکر می کنم که این فمینیست حمله عالی است اما نه به اندازه کافی – مجسمه باید برداشته شود در دسترس نباشد. میلان باغ است که در آن مجسمه قرار داده شده است به نام "Giardini Montanelli". معترضان می گویند این نام را باید تغییر دهید. شده اند وجود دارد توییتر طوفان در این مورد.

Severgnini یک Corriere مقاله نویس و منظم مفسر برای نیویورک تایمزنوشت پرشوری قطعه در ژوئن 11 این استدلال که این معترضان هستند فقط متعصب – Montanelli مجسمه باید ماندن که در آن است. "دست Montanelli," او نوشت. از بین بردن آن او استدلال "ارسال خواهد بسیاری از میانه های سمت راست است که فقط در حال انتظار برای آنها را با آغوش باز." عادلانه نقطه. او سپس گفت که این در حال حاضر اتفاق افتاده در آمریکا که در آن "متعصب 'سیاسی' صحت کمک به دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن در انتخابات." نیازی به گفتن نیست, رسانه های اجتماعی طوفان تبدیل به یک طوفان به طوری که آن رسیده نگهبان.

در جای دیگر در مقاله بحث برانگیز Severgnini اذعان کرد که Montanelli داستان با اریتره دختر "نبود نمونه, البته, اما آن را نمایندگی نمی کند مرد روزنامه نگار و چیزهایی که در آن او اعتقاد داشت و برای که او می جنگیدند." Severgnini می دانستند Montanelli شخصا آنها با هم بسیار نزدیک است و این بحث باید لمس کرده ایم یک عصب. شدید دفاع همه قابل فهم است.

کدام باغ ؟ مال من یا مال شما ؟

من شخصا دوست دارم Montanelli نوشتن تا آنجا که من عاشق Severgnini است. کتابخانه من است خانه را به بیش از شصت کتاب بین آنها است. یکی است که حتی یک ترجمه در آلمانی; یکی دیگر از دو در انگلیسی. اما چرا من می خواهم به نگه داشتن سه هست ؟ یادگاری. من از طرفداران هر دو نویسندگان. اگر به تمام شصت tomes انباشته شدند, آنها می خواهم به صورت یک مقاله توتم.

در عین حال معاصر, مجسمه – اگر ما واقعا باید بیشتر مجسمه ها در این کشور خفه کننده زیر سنگ مرمر و برنز باید از طریق فکر درستی است. یک مثال ؟ باراک اوباما سزاوار یک مجسمه در ما حداقل اگر یکی وجود ندارد در حال حاضر برای آوردن آمریکایی ها با هم متضاد دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن سیاست است. شما ممکن است فکر می کنم از دیگران امیدوارم زنان نیز مستحق دائمی یادبود; اما سابق فاشیستی که در عمل دور از irreproachably که rearguard گردان آیا کشتن مردم که تنها بخشی از بازخرید خود را با نوشتن استثنایی? هرگز فراموش نکنید که: به خود را برای پذیرش خود Montanelli پیوست موسولینی ارتش داوطلبانه باور به قدرت تبدیل فاشیسم و به دنبال ماجراجویی است.

بنابراین اجازه دهید نه احساسی در مورد این. ما در حال صحبت کردن در مورد فضای عمومی پس از همه, ما پشت باغ (من یکی نیست به هر حال). در نظر بگیرید: مجسمه خود را ندارد در Fucecchio یا, اما در وسط یک شهر جهانی با جمعیت شهری بیش از 5 میلیون نفر است. این نیست اخبار محلی آن را یک ماده مناسب برای بحث ملی. ناظران خارجی به دنبال در. آن را در مورد که ما به عنوان یک کشور مدرن و چقدر ما قدر خود ما جمهوری را تاسیس ارزش. چگونه این به آشتی با Montanelli را هوموفوبیا ، "اگر ما اجازه می دهد 'ازدواج' ما نمی خواهد هر گونه استدلال به مخالفت با به سکس-ازدواج و یا هر گونه تغییرات دیگر در موضوع" او نوشت: در Corriere اخیرا در 15 ژانویه سال 1999.

هیچ گفت و گو بدون پلاک – هیچ مجسمه ؟

برخی از ما ممکن است بی شرم تحسین از کار روزنامه نگاری در ایتالیا, تاریخ و سیاست, من این کار از یک مرد بالغ و نیرومند نویسنده است که بازنگری در برخی از اقدامات خود را به عنوان یک جوان بالغ و فشرده همه خوب آب از زبان ایتالیایی میوه; در عین حال استدلال آوردن Montanelli مجسمه پایین باید گوش به دقت – شاید مجسمه نباید قرار داده شده است تا در وهله اول. این یک مکالمه ارزش پیگیری است. بحث را ادامه دهد و نه تعطیل.

بله باید آن; چرا که از یک سال قبل از درگذشت این toscanaccio آمد تا با این کار به عنوان یک بند پاسخ به یک زن جوان بود که او را فرستاده یک نامه در مقاله خود: "من امیدوارم که شما ناراحت نمی [درباره اریتره دختر داستان]. اگر شما, شما فقط خودتان را سرزنش می کنند."

پس چرا قرار نیست این آخرین جمله در یک پلاک در زیر مجسمه روشن است که بله او کاریزماتیک و تدریس بسیاری از اهمیت مطالعه تاریخ از گوش دادن با دقت به طوری که برای نوشتن بدون نفس بلکه زیاده روی در بدترین رفتار فاشیستی خود را در بیست و خارج از دستور در زمان خود تهاجمی زبان تیز?

این قطعه منتشر شد نویسنده وبلاگ افکار در اروپا در ژوئن 15 سال 2020 است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن