دیدار با ازبکستان فعالان با استفاده از نرم افزار برای اتصال به تست HIV و مراقبت

دیما* طول می کشد یک جرعه آبجو و چشم خود را با اشک پر. او به ندرت در مورد به همین دلیل او تصمیم گرفت برای قرار

توسط NEWSATROPAT در 31 اردیبهشت 1399

دیما* طول می کشد یک جرعه آبجو و چشم خود را با اشک پر. او به ندرت در مورد به همین دلیل او تصمیم گرفت برای قرار دادن فعالیت خود را در خود نگه دارد. او به یاد می آورد که در آن بود یک روز بارانی در سال 2017 – این نوع از بعد زمانی که ساکنان معمولا آفتابی تاشکند پایتخت ازبکستان ترجیح می دهند به ماندن در خانه.

او برنامه ریزی شده بود به بازدید محلی بیماری های عفونی درمانگاه با یک مرد او شده بود در تماس با. این مرد شناخته شده ازبکی نوازنده تا به حال شده احساس ناخوشی برای مدت زمان طولانی و دیما وعده داده بود به حمایت از او در اولین آزمایش HIV.

این بود بخشی از دیما را می برند. او تا به حال شده است با استفاده از نرم افزار دوستیابی برای ارائه پشتیبانی و مشاوره به هموطنان گی مردان در ازبکستان که احساس آنها ممکن است HIV مثبت – سفر از ترس و ناامیدی است که او می خواهم از طریق رفته خود را چند سال قبل.

اما در آن روز بارانی خاص او تصمیم به ماندن در خانه و در به تعویق انداختن نشست. یک روز تاخیر او به فکر هیچ چیز را تغییر دهید. دیما زنگ زد نوازنده صبح روز بعد. اما او دیگر وجود دارد را انتخاب کنید تا گوشی.

"من می دانم که حتی اگر ما تا به حال ملاقات کرد که او احتمالا فوت کرده اند. او بسیار بیمار" دیما می گوید خیره در پاینت در مقابل او. "اما من دیگر نمی تواند انجام این کار است. من تا به حال هیچ قدرت بیشتر. فقط می خواهم که به من رسیده من محدودیت."

او نخواست نامش فاش شود در این مقاله برای ترس از عذاب. او یکی از معدود فعالان در ازبکستان تشویق به گرفتن تست HIV و حمایت از آنها را از طریق فرایند.

حتی قبل از COVID-19 اجتماعی, فاصله, قوانین, دیما, توضیح می دهد, گی ازبک نیست فرم عمومی و یا سازماندهی جوامع است. آنها لازم نیست که گی در باشگاه ها و یا سازمان هایی که از آنها حمایت خواهم کرد. آنها نمی جمع آوری در گروه های بزرگ در مکان های عمومی.

"تعداد بسیار کمی مایل به زندگی می کنند آشکارا می گوید:" Shukhrat* یکی دیگر از گی مرد که در محافظه کار در شهرستان ککند و در حال حاضر یک کارآفرین که زندگی در تاشکند. "ما زندگی در یک "دیکتاتوری جامعه'," او به من گفت.

ماده 120: در این قانون ضد همجنسگرایان

ازبکستان یکی از تنها دو پست کشورهای شوروی سابق (دیگر این است که ترکمنستان) که در آن مرد همجنسگرا در عمل هنوز هم غیر قانونی است. لزبین, روابط, اما حقوقی). اگر گیر افتاد, گی مردان به مدت سه سال در زندان تحت بدنام ماده 120. در حالی که این قانون است که به ندرت استفاده می شود در عمل فعالان حقوق زن می گویند که جرمانگاری منجر به ضد همجنسگرایان ننگ.

از آنجا که رئيس جمهور فعلی Shavkat Mirziyoyev آمد به قدرت در اواخر سال 2016 ازبکستان ستایش شده است برای آن اصلاحات لیبرال انتشار بیش از 50 بالا مشخصات زندانیان سیاسی و اجازه دادن به شهروندان برای انتقاد از دولت آشکارا.

اما گی جامعه داده نمی شد آزادی. در سال 2018 ازبکستان مقامات پذیرش تعدادی از سازمان ملل متحد توصیه هایی برای بهبود این کشور را نقض حقوق بشر از جمله از بین بردن استفاده از شکنجه. این قانون ضد همجنسگرایان اما دست نخورده باقی ماند.

نگرش خصمانه نسبت به افراد همجنسگرا نیز گسترده در Uzbek جامعه با گاهی اوقات وحشیانه عواقب. در سپتامبر سال 2019 25-year-old gay مرد Shokir Shavkatov به قتل رسید در آپارتمان خود روز پس از او بیرون آمد در Instagram.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب