روزنامه نگاری در مکزیک: گزارش یک زندگی کشته شدند به گزارش

از سال 2000 تا سال 2020 مکزیک از دست داده و بیش از یک صد نفر از آن نویسندگان که مشغول به کار بودند و بدون حفاظ

توسط NEWSATROPAT در 1 مرداد 1399

از سال 2000 تا سال 2020 مکزیک از دست داده و بیش از یک صد نفر از آن نویسندگان که مشغول به کار بودند و بدون حفاظت. تنها افغانستان و سوریه کشورهای در حال جنگ را ثبت مرگ و میر بیشتر از روزنامه نگاران. به عنوان یک نتیجه تحقیقات سازمان یافته جرم و جنایت و فقر و انحراف مسیر عمومی, پول, سلب مالکیت از مردم بومی " زمین توسط شرکت های چند ملیتی و همچنین ویرانی از سواحل و جنگل و جنگل ها قطع شده است ، مصونیت از مجازات غالب. تا کنون در بیش از 99 درصد از موارد وجود داشته است هیچ محکومیت یا تحریم.

در فوریه 1, 2000, روزنامه نگار لوئیس روبرتو کروز مارتینز از Multicosas مجله به قتل رسید در رینسا, Tamaulipas. قتل مشکوک اسکار Jimenez Gonzalez دستگیر شد و پس از آن ناپدید شد. ما هنوز هم می دانم که هیچ چیزی در مورد آنچه اتفاق افتاده است به او.

در 16 ماه مه سال 2020 روزنامه نگار Jorge میگوئل Armenta راموس صاحب Grupo Editorial Medios Obsonکه منتشر شده روزنامه El Tiempoبه قتل رسید در Cajeme, Sonora. او ترک یک رستوران که چند نفر را آتش او را با کالیبر های مختلف سلاح. یک بار دیگر ما می دانیم که هیچ چیزی در مورد آنها.

بین قتل اولین بار و آخرین, یک, 131 دیگران صورت گرفت. در وسط جدول زمانی که در 23 مارس سال 2017 Miroslava نقض شد در حالی که انتظار در کامیون برای پسرش کارلوس برای رفتن به مدرسه در چیئوائوا و در ظهر روز 15 مارس 2017, خاویر والدز بود به ضرب گلوله در وسط خیابان در مقابل Rio Doce, روزنامه او تاسیس کرده بود سال قبل در کولیکن, Sinaloa.

99.13% از زمان (با توجه به سازمان ماده 19 مکزیک) ما می دانیم که هیچ چیزی در مورد افرادی که در پشت این قتل و یا چرا آنها رخ می دهد.

تنها چیزی که روشن است این است که خطر روزنامه نگاران در مکزیک است که به لطف دو عامل اصلی یکی بودن خشونت افسارگسیخته توسط جنگ علیه کارتل های مواد مخدر و دیگر اینکه مصونیت از مجازات. معلوم نیست که کدام یک پیشی می گیرد و در واقع آنها وابسته به شرکت.

چرا این اتفاق افتاده است در مکزیک است ؟

11 متحده قوانینی که تاسیس حفاظت مکانیسم; دو لینک به فدرال حفاظت از مکانیسم های ایجاد شده توسط وزارت کشور. 11 متحده باید تایید نشده حفاظت از ابتکارات و باقی مانده هفت متحده هیچ قانون پیشنهادی.

دانشمندان علوم سیاسی و روزنامه نگاران در مورد مشکل خشونت علیه روزنامه نگاران که در 20 سال گرفته شده بیش از 100 روزنامه نگاران' زندگی. تنها افغانستان و سوریه - کشورهای در جنگ - ثبت نام کرده اند بیشتر مرگ و میر ناشی از روزنامه نگاران.

در مکزیک روزنامه نگاران کشته شده اند یک دلیل بسیار ساده برای انجام کار خود را. است که چرا آنها که داستان از چه سازمان یافته جرم و جنایت و فقر و اختلاس از بودجه عمومی سلب مالکیت از مردم بومی " زمین توسط شرکت های چند ملیتی و ویرانی از سواحل و جنگل ها و جنگل ها با هتل و معدن گروه را در دست گرفته است.

وجود دارد و نه تحریم. تصمیم به گزارش تهدیدات به ویژه دادستانی برای جنایت علیه آزادی بیان (FEADLE) و یا محلی دادسراها یک دور باطل. پاسخ بی اعتنایی, کلیشه, فساد و غفلت است.

زندگی و مرگ و میر کسانی که درگذشت دو دهه پیش بوده است از دست داده اند. جستجوی اثری از یک روزنامه نگار که درگذشت دو دهه پیش منجر به هیچ چیز اما یک قبر تحت پوشش در رمز و راز. قتل نمی شد دنبال کرد تا با مقامات این خانواده نقل مکان کرد و دور و همکاران نمی خواهم به بحث در مورد بسیاری از موارد.

جنگ علیه مواد مخدر

در سال 2006 دولت ویسنته فاکس Quesada ایجاد شده به ویژه دادستانی برای جنایت علیه روزنامه نگاران (FEADP) از طریق توافق به عنوان شناخته شده/031/06. آن را بسیار مورد نیاز است. فاکس شش سال است که از آمدن به پایان است. در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری فاکس تا به حال offfered برای ایجاد تضمین برای دفاع و حفاظت از حقوق بشر است. و 24 روزنامه نگاران حرفه ای که با توجه به سابق رئیس جمهور سخنرانی خواهد دیگر خود را مورد آزار و اذیت برای انجام کار خود را - به قتل رسیده بودند.

این FEADP شد اولین از نوع خود در جهان است. قانونی آن دستور به محافظت و به دنبال جلوگیری از مقامات و عملا قدرت از محدود یا سانسور "صدای مردم, افکار عمومی و آزادی بیان". اوکتاویو آلبرتو ارللنا Wiarco منصوب شد و پس از آن دادستان کل ادواردو مدینا مورا (در حال حاضر یک فراری از مکزیک عدالت) را به عنوان سر آن است.

در جولای سال 2006 انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت. Felipe Calderón هینجسا, 43 سال بود نامزد حزب اقدام ملی (PAN) همان جناح راست حزب سیاسی است که تا به حال نامزد ویسنته فاکس Quesada شش سال پیش از آن. در شمارش آرا چیزی بی سابقه ای رخ داده است: پان نامزد ضرب و شتم آندرس مانوئل لوپز Obrador تنها با 0.58 درصد از آرا. از آن لحظه لوپز Obrador او را به نام "Espurio" های الکی به جای مشروع رئیس جمهور مکزیک. نام مستعار "espurio" گیر شد و تکرار محبوب.

cuartoscuro_752176_digital-1.jpeg
د 2000 2020, México perdió más de un centenar de periodistas. | Foto: Paulina Razo, Archivo Cuartoscuro.

"Espurio" یک صفت است که Felipe Calderón تا به حال برای حمل و مقابله با. در عین حال به عنوان یک کودک او را تماشا پدرش در کنار رهبران سیاسی مانند مانوئل گومز Morín و Efraín گنزالز لونا پیوستن به یک جنبش همبستگی مبتنی بر اخلاق سیاسی, حقوق بشر, و توزیع عادلانه ثروت است.

اگر کلمات را هر وزن "الکی" شد یک بار برای Felipe Calderón هینجسا. به این ترتیب, او به دنبال برنده شدن اعتماد به نفس در خود دولت است. سرعت کمتر از ده روز پس از به دست گرفتن او تلاش برای توجیه جنگ علیه گروه های جنایی به عنوان لازم است. به زودی این نقل مکان از یک طرح به سیاست هر چند بعد از او آن را رد کرده بود " جنگ ".

اما سپس آن را خیلی دیر شده بود. مکزیک تا به حال تبدیل به یک میدان جنگ. خشونت - که شده بود وحشتناک تر و خشن تر. زندگی در هم شکسته شد. امیدوار است نقش برآب شد. قاچاق مواد مخدر گسترش کسب و کار در نرخ بی سابقه ای. و گزارش است که با هدف به رسیدن برای کسانی که درگیر و داستان خود را بگویید – شد با ریسک بالا فعالیت است.

انریکه توسن یک روزنامه نگار و کارشناس سیاسی کشف یک لینک مستقیم بین آغاز که سیاست امنیتی و زنجیره ای از مشکلات تجربه شده توسط مکزیکی خبرچینان که اغلب به پایان رسید و در مرگ. "مناطق بسیار بودند که بدترین تاثیر این فاجعه دوره ها دقیقا کسانی که در آن روزنامه نگاری شد غیر ممکن است برای تمرین. Michoacán و سیوداد خوارز شد آینه از خشونت آغاز شد که برای پوشش مکزیکی نقشه".

Balbina فلرس نماینده سازمان گزارشگران بدون مرز در مکزیک موافق است. "در طول دولت از Felipe Calderón هینجسا خشونت علیه روزنامه نگاران آغاز شد که تحت ویسنته فاکس شدت یافته است. آن را متوقف نمی. آن را در ادامه با انریکه پنا نیتو (2012-2018) و همه چیز در حال بهتر در حال حاضر تحت آندرس مانوئل لوپز Obrador.

منحرف بازی از کلیشه

در سال 2008 پس از آن ویژه دادستان برای جنایت علیه روزنامه نگاران (FEADP), Octavio آلبرتو ارللنا Wiarco ذکر سه دلیل مکزیکی روزنامه نگاران به قتل: به عنوان یک نتیجه از تهدید توسط باندهای قاچاق مواد مخدر پس از گزارش سوء استفاده از قدرت و به دلیل اتهام لینک برخی از روزنامه نگاران به جرم و جنایت سازمان یافته.

به عبارت دیگر روزنامه نگاران بودند که مخلوط با مجرمان به عنوان دلیل اصلی مرگ خود را.

میزان مرگ و میر از روزنامه نگاران بالا بود در تحت ویسنته فاکس قوسدا (2000-2006) اما جنگ علیه کارتل را بدتر می کند. و از آن پس روزنامه نگاران بودند که کشته شدند و همچنین کلیشه ای.

چه نقطه ای از تحقیق خود مرگ است ؟ چه نقطه از بررسی به همین دلیل تحقیقات خود را به حالت تعلیق شد? چه نقطه ای از صحبت کردن در مورد روزنامه نگاری در مکزیک است ؟ چه نقطه ای از صحبت کردن در مورد از دست دادن زندگی است ؟

cuartoscuro_periodista.jpg
En 2019, una decena de periodistas fueron asesinados en México, el país más peligroso en América

سازمان ماده 19 توضیح می دهد که در گزارش ویژه "پروتکل مصونیت از مجازات در جرایم علیه روزنامه نگاران" که آزادی بیان و روزنامه نگاری در مکزیک شد یک عمل مقاومت در برابر "تهدید توسط بازیگران مختلف از جمله سیاسی, اقتصادی, جنایی دولتی و روزنامه نگاران کار هر روز و بدون حفاظت و در معرض خطر خود را."

محقق Oswaldo Zavala, نویسنده کتاب لس carteles no existen, منتشر شده در سال 2018 که شکست زمین جدید در تجزیه و تحلیل صنعت مواد مخدر در مکزیک می گوید: خشونت تجربه شده توسط روزنامه نگاران انجام شده است توسط "ماموران دولت". او توضیح می دهد: "این است و نه فقط نیروی پلیس است. خشونت محدوده از تهدید به آزار و اذیت آشکار".

هر چه دلیل برای روزنامه نگاران, مرگ به دلیل بخشی از این حرفه است. در سال 2010 58 s کشته شدند. با توجه به FEADP گزارش Oaxaca شد دولت با کمترین تعداد از جنایت علیه روزنامه نگاران و پس از مکزیک و سپس مکزیک و ایالت تاباسکو و Tamaulipas.

BUDGET-100.jpg


tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب