است که قرقیزستان از دست دادن مبارزه با کروناویروس?

این کانون عفونت پدید آمده در پایتخت بیشکک اوش و چوی منطقه در شمال. بیشکک تا به حال بدترین از آن تا کنون. در عر

توسط NEWSATROPAT در 23 تیر 1399

این کانون عفونت پدید آمده در پایتخت بیشکک اوش و چوی منطقه در شمال. بیشکک تا به حال بدترین از آن تا کنون. در عرض چند روز شهر را از بیمارستان بیرون زد و از تخت و حتی در راهروها. جدی بیماران هنوز هم نمی توانند به بیمارستان منتقل شد. دو ساکنان بیشکک از ذات الریه درگذشت در حالی که انتظار در درب از بیمارستان ملی. آنها نمی دریافت درمان در زمان.

بعد درمانگاه در مراکز ورزشی و دیگر ساختمان شهرداری سعی کرده اند به برخی از فشار است. شما می توانید دریافت میگذرد تزریق و مشاوره پزشکی وجود دارد. اما با توجه به این واقعیت است که بیمارستان ها کامل مردم با موارد جدی را آغاز کرده اند در آینده به روز درمانگاه. هفت نفر در آنها در هفته اول بعد از باز کردن.

اما مشکلات به همین پایان با بستری شدن در بیمارستان. وجود دارد کمبود تخت هواکش و متمرکز کننده اکسیژن در واحد مراقبت های ویژه و همچنین پرسنل پزشکی که صفوف در حال نازک شدن است. با توجه به وزارت بهداشت هر ششمین فرد مبتلا به کروناویروس یک پزشک. در کل کادر پزشکی را تا 15 ٪ از تعداد کل موارد در کشور است.

واکنش اولیه

سه مورد در قرقیزستان اعلام شد در 18 مارس. عفونت شده بود کشف شده در جنوب کشور که در آن یک گروه از مردم در حال بازگشت از زیارت به عربستان سعودي. آن اعلام شد که یکی از آنها شکسته بود قرنطینه و سازماندهی یک حزب با 150 نفر است. به عنوان یک نتیجه اوش بزرگترین شهر در جنوب کشور تبدیل به یک کانون برای ویروس.

مقامات تصمیم به دنبال قزاقستان سرب و اعلام وضعیت اضطراری در بیشکک اوش و جلال آباد و در سراسر کشور است. شهروندان قرار نیست به ترک خانه های خود را بی ارزش و یا سفر در اطراف و یا خارج از شهرها. مدرسه کودکان و دانش آموزان معطوف به آموزش از راه دور از طریق ایستگاه های تلویزیونی محلی. حمل و نقل عمومی و تاکسی شد محدود بود به عنوان بسیاری از انواع کسب و کار. افرادی که شکست حکومت نظامی که به طول انجامید بین 8 شب و 7 صبح بودند دستگیر و جریمه شد. تا کنون 4,846 افراد بازداشت شده برای شکستن حکومت نظامی و 1,275 از آنها جریمه شده است بین 3000 تا 13,000 soms (38 دلار-$167).

به عنوان آنها بسته شهرستانها هر چند مقامات قرقیزستان را ارائه نمی دهد یک جایگزین برای افرادی که به تغذیه خانواده خود را. هیچ کس به نظر می رسد در نظر گرفته مردم آسیب پذیر که تا به حال سعی کنید و ذخیره خود را از گرسنه پس از دریافت دستمزد خود را. کمی وجود دارد نقطه انتظار کمک از دولت و بنابراین برخی از مردم در زمان ابتکار عمل را خرید و تحویل مواد غذایی به کسانی که در نیاز و همچنین PPE به پزشکان و پلیس. این است چگونه ساکنان قرقیزستان "جان سالم به در" یک ماه کامل.

Snapseed (2).jpeg
منبع: کامیلا Eshaliyeva

در 10 مارس, دولت به پایان رسید, وضعیت اضطراری, معرفی یک قرنطینه به جای آن. که در آن زمان وجود داشت 1,002 موارد تایید شده در کشور و این موارد داشت و بیشتر در میان افرادی که به تازگی وارد کشور شده بودند در تماس با آنها. در مقایسه با بقیه جهان ویروس پخش شد به آرامی در قرقیزستان و میزان مرگ و میر بسیار پایین است.

در 10 مارس, دولت به پایان رسید, وضعیت اضطراری, معرفی یک قرنطینه به جای آن. که در آن زمان وجود داشت 1,002 موارد تایید شده در کشور و این موارد داشت و بیشتر در میان افرادی که به تازگی وارد کشور شده بودند در تماس با آنها. در مقایسه با بقیه جهان ویروس پخش شد به آرامی در قرقیزستان و میزان مرگ و میر بسیار پایین است.

به نظر می رسد این وضعیت متقاعد وزارت بهداشت که اوج این بیماری همه گیر بود. به امید نتیجه مثبت مقامات شروع به کاهش قرنطینه اقدامات و در آغاز ماه ژوئن قرقیزستان شهروندان بازگشته بود به روش معمول خود را از زندگی است. که در آن زمان وجود دارد بیش از 2000 مورد تأیید.

اما آن را نمی ممکن است به جلوگیری از وخامت وضعیت. همانطور که انتظار می رود حذف قرنطینه اقدامات منجر به افزایش شدید عفونت و مرگ را به میزان اواسط ماه ژوئن و این ویروس در حال حاضر در هر منطقه از کشور است. پس از این که شامل قرقیزستان در فهرست کشورهایی که نرخ ابتلا به عفونت شد و به سرعت در حال افزایش است.

کمک های خارجی

تقریبا به عنوان به زودی به عنوان ویروس وارد کشور قرقیزستان را وزارت دارایی افتتاح حساب ویژه برای سلامت وزارت بهداشت و اعلام کرد که آن را جمع آوری وجوه موسوم به "هر شهروند است که بی تفاوت نیست و صمیمانه می خواهد به سهم خود". با توجه به وزارت, مردم تا کنون اهدا $1.8 m که $1.65 m در حال حاضر استفاده شده است.

این بودجه اختصاص داده شده برای پرداخت غرامت به پزشکان بود که بسیج به عنوان بخشی از پاسخ همه گیر. کارکنان پزشکی قرار بود برای دریافت پرداخت های اضافی به حساب های بانکی خود و در آغاز این چیزی است که اتفاق افتاده است. اما اولین پرداخت برگزار شد نام کامل گیرنده و این تلقی بالقوه نقض قرقیزستان قانون در داده های شخصی. در حال حاضر آن را در حال حاضر ممکن نیست به شناسایی دریافت کنندگان وجوه و اینکه آیا پرداخت در حال رسیدن به پزشکی کارکنان.

قرقیزستان نیز خواست کمک کنندگان بین المللی - صندوق بین المللی پول بانک انکشاف آسیایی بانک جهانی و اتحادیه اروپا برای بودجه تا $627.3 m. نیمی از این بودجه در حال حاضر منتقل شده اما پیچیدگی در اینجا این است که $461.5 m یا 74 درصد از این بودجه وام هستند. این به این معنی است که شهروندان را در نهایت مجبور به پرداخت این بودجه از طریق مالیات فقط مثل بقیه بدهی خارجی کشور. این دولت قرقیزستان به نظر می رسد تصمیم گرفته است به صرف بودجه تا حد زیادی در پر کردن بودجه دولت به جای حمایت از بهداشت و درمان. بسیاری از این وجوه رفته در پرداخت دستمزد پرداخت رفاه اجتماعی و همچنین انتقال به پزشکی صندوق بیمه.

قرقیزستان همچنین انتظار برای دریافت $30.4 متر از بانک انکشافی KfW برای حمایت از این کشور کشاورزان; $50m از آسیا و بانک سرمایه گذاری زیرساخت های توسعه بخش خصوصی و $15m برای خرید دارو از بانک توسعه اسلامی.

انتخابات آینده

بسیاری از مردم نیاز به درمان خود تجویز خود دارو بدون دانستن را به تشخیص خود را در کامل است. وزارت بهداشت و درمان از سوی مردم به خود درمانی, اما بسیاری از آنها هیچ گزینه ای دیگر - وجود دارد هیچ جایی برای درخواست کمک از. این بیشکک دفتر شهردار راه اندازی یک خط تلفن برای دریافت مشاوره, اما آن را نمی تواند مقابله با مقدار تماس - فقط مانند خدمات آمبولانس است که دریافت تا 5 ، 000 تماس در هر روز است.

Aliya (تغییر نام) یک توزیع کننده در یکی از ایستگاه های آمبولانس در بیشکک گفت: من که قبلا آنها می خواهم بیشتر در برخورد با موارد فشار خون بالا, اما که در حال حاضر بسیاری از تماس های آمده از افراد مبتلا به کروناویروس یا ذات الریه.

"وضعیت بسیار دشوار است. امروز ما هنوز در حال کار را از طریق روز گذشته callouts و بسیاری از آنان به بیمارستان ها overfull. جایی وجود دارد به مردم. ما مردم را در به در بیمارستان بستری شود اما ما در حال گفت که هیچ تخت. و سپس ما را به مردم فقیر بازگشت" علیه می گوید. "سپس آمبولانس تیم باید منتظر تخت بیمارستان به صورت رایگان. گاهی اوقات وجود دارد تخت بعد از شام گاهی اوقات در اواخر شب. بنابراین ما صبر کنید. به عنوان به زودی به عنوان یک بستر رایگان ما بازگشت به بیماران دچار مشکل و آنها را به بیمارستان."

پزشکان در خدمات اورژانس نیز در تامین کوتاه مدت با بسیاری از آنها آلوده به ویروس و تا به حال به مرخصی استعلاجی. از 447 پزشکان که در خدمات اضطراری 101 از آنها در حال حاضر در مرخصی استعلاجی. داوطلبان خود جای گرفته اند.

در همین حال رسانه های اجتماعی پر است از تماس برای کمک به - برخی از مردم جستجو برای غلظت اکسیژن ماشین آلات دیگران بپرسید برای زندگی-صرفه جویی در مواد مخدر است که می تواند یافت نمی شود در داروخانه ها. دیگران سهم خود را در غم و اندوه است. قرقیزستان شهروندان هرگز منتقل همدردی خود را به طوری به طور منظم.

Snapseed (1).jpeg
منبع: کامیلا Eshaliyeva

با وجود عدم حمایت از دولت و جامعه گرد هم می آیند. تجار و بازرگانان داده اند بیش از هتل ها برای درمان بیماران هنرمندان را خریداری هواکش برای بیمارستان ها و داوطلبان همکاری داشته برای کمک به پزشکان در خط اول جبهه. یکی از این داوطلبان Aigul به من گفت او تصمیم گرفت برای کمک به با وجود این خطر است.

"من نمی باید هر گونه آموزش پزشکی, اما من نمی توانستم به یک طرف ایستاده و به تماشای تراژدی اتفاق می افتد. من و برخی دیگر از داوطلبان کردم و با هم آنلاین و آمد به درمانگاه" او به من می گوید. "ما شوکه شده بودند در آنچه که ما تو را دیدم - یک کمبود اساسی به معنی برای مراقبت از بیماران مبتلا به خفگی. آنها همه ترسیده بودند از آنجا که وجود دارد هیچ کس به آنها کمک کند. ما در حال حاضر شروع به دیدن مشکلات و تا آنجا که ممکن است شروع به ارائه نوشیدنی های گرم و مواد غذایی و دارو است که ما می تواند تمیز کردن روز درمانگاه و مشاهده بخش های در تماس مستقیم با بیماران. اگر چه ما در حال سوختن عاطفی و جسمی ما باور داریم که ما می تواند نتایج مثبت همکاری با یکدیگر است."

دیگران شروع کرده اند برگزاری مشاوره آنلاین برای افراد با COVID-19. Bektur یک دکتر جوان با این نسخهها کار در یک بیمارستان صحرایی در طول روز و در شب کمک می کند ده ها تن از مردم درمان خود را از طریق تلفن.

"حدود 600 نفر به من نوشت و در اولین روز من تا به حال به مشورت با مردم تا صبح," او می گوید. "در حال حاضر وجود دارد کمتر پیام. اما هر کسی که می نویسد درک است منتظر یک جواب برای 12 یا حتی 24 ساعت. مردم وحشت دارند و بسیاری از سوالات. این است که چرا من تصمیم به کمک و حداقل به نحوی کاهش بار بر ما خدمات آمبولانس."

انتخابات در مقابل بهداشت و درمان

در برابر پس زمینه از آمادگی بیمارستان ها کمبود تجهیزات پزشکی آلوده پزشکان و نامشخص استفاده از وجوه اهدا شده قرقیزستان شهروندان را توسعه داده اند که نگرانی ها در مورد راه مقامات در برخورد با کروناویروس. این بیماری همه گیر است در معرض مشکلات است که جمع آوری شده اند در سیستم بهداشت و درمان برای سال.

قبل از مجلس رفتن در تعطیلات نمایندگان مجلس قرقیزستان ضرب و شتم تمام سوابق قبلی خود را و گذشت 63 قوانین در آخرین رای از جلسه. بحث برانگیز ترین, جدید, دروغ قانون که بازتولید تا 96 درصد از مشابه قوانین روسیه. هفتاد و نه نمایندگان مجلس رای دادند که این قانون با 10 رای مخالف. آنلاین, مردم ابراز نگرانی می کند که قانون جدید می تواند محدود کردن آزادی بیان و مقدار به معرفی سانسور پیش از انتخابات بعد از این سال.

در همین حال رئیس جمهور Sooronbai Jeenbekov اعلام کرده است که انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد در 4 اکتبر. در حالی که سیستم بهداشت و درمان مواجه است متمایز کمبود بودجه و پرسنل کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام کرد که آن را صرف 21 میلیون soms (approx. $280,000) در حمل و نقل بنر و انتخاب مواد.

با وجود این واقعیت است که وضعیت به وخامت مقامات هنوز برای معرفی بیشتر strictions با توجه به "وضعیت اقتصادی دشوار است". در آوریل رئیس جمهور اظهار داشت که مهم ترین چیز بود که برای حفظ جان و سلامت مردم - پیام او تکرار در 9 جولای. درخواست که مقامات دولتی کار سخت تر برای محافظت از سلامت مردم, رئیس جمهور Jeenbekov با این وجود نه معرفی یک وضعیت اضطراری است.

در همین حال روزنامه نگاران در Kloop سایت باید پیش بینی کنید که اگر تعداد موارد جدید همچنان به افزایش 5 ٪ در هر روز و سپس این کشور را 23,000 موارد در ماه آینده - و بیش از 100 ، 000 در دو ماه. این سطح از عفونت می تواند تبدیل به یک فاجعه برای قرقیزستان.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن