مالکیت معنوی باید تبدیل به قرار عمومی خوب قبل از خصوصی سود

هفته گذشته ما یک گام نزدیک تر به یک کشف برای واکسن به COVID-19 بعد از دانشگاه آکسفورد تولید شده امن, نسخه درما

توسط NEWSATROPAT در 9 مرداد 1399

هفته گذشته ما یک گام نزدیک تر به یک کشف برای واکسن به COVID-19 بعد از دانشگاه آکسفورد تولید شده امن, نسخه درمانی که ارائه یک پاسخ ایمنی قوی – یک کشف است که احتمالا می تواند نوشته شود در یک قطعه کوچک کاغذ را یکی از دارایی های با ارزش ترین در این سیاره است.

چنین پیدا کردن نشانه های باور نکردنی لحظه به جوامع دست و پنجه نرم کردن با قلب شکستن واقعیت این ویروس مرگبار است. اما پیشرفت این درمان حیاتی نیز در خدمت برجسته اساسا ناقص رویکرد به دسترسی به دارو و به طور خاص هزینه تمرین و ثبت اختراع محوطه قدرتمند و سودآور غول دارویی و در نتیجه بسیاری از محروم زندگی-صرفه جویی در درمان است.

واکسن در سوال است که تولید شده توسط شرکت های چند ملیتی شرکت دارویی AstraZeneca که با وجود دریافت قابل توجهی از بودجه عمومی برای واکسن ایجاد شده هنوز تایید نشده که آیا درمان خواهد شد از ثبت اختراع و انحصار است. بیشتر جمعی روش توصیه شده توسط رئیس جمهور آلوارادو کاستاریکا که گفت که "واکسن, تست, تشخیص, درمان و سایر ابزار کلیدی در coronavirus پاسخ باید به صورت جهانی در دسترس به عنوان جهانی کالاهای عمومی."

هر گونه تصمیم گیری به محصور حقوق ثبت اختراع برای یک حیاتی مواد مخدر است که می تواند حفاظت ما جمعی بهداشت و درمان در حالی که نگران کننده خواهد بود در همراهی با عقل متعارف در اطراف حقوق داده شده به دارایی های نامشهود. مالکیت معنوی انحصارات را تبدیل به یک مشخصه معاصر سرمایه داری از ماشین آلات به الگوریتم با a خاص معماری از قوانین و مقررات طراحی شده برای محافظت از این حقوق. و در حالی که گفت معماری محافظت مهم حقوق برای بسیاری از آن را در زمان عمل به عنوان یک راه برای حصار-در دسترسی به اختراع ثبت شده است که در خدمت مردم خوب است که به جای اختصاص برای به دست آوردن خصوصی به عنوان نشان داده شده توسط فقدان اشتها توسط غول دارویی برای ثبت اختراع تجمع این COVID-19 واکسن.

گسترده تر سرود رانندگی این رویکرد ریشه در trickle-down ارزش به موجب آن شرکت های بزرگ در حال دست پر سود معافیت های مالیاتی و بودجه عمومی به incentivise نوآوری که به نوبه خود ایجاد سود – مزایای است که تصور می شود channelled برای خدمت به مردم خوب طریق برای مثال ایجاد شغل. چه می کند این را به حساب نمی با این حال عواملی مانند بی جا مدیر عامل شرکت پرداخت و بیش از حد سهامداران پرداخت ناشران engrained در سود مدیریت و روان بسیاری از شرکت های بزرگ. و نه آن را به اندازه کافی برای مقابله با آنچه شرکت ها بهترین قرار داده شده برای به حداکثر رساندن نوآوری و یا اینکه آیا مالیات بر نقش برجسته و اعتبارات را می توان مورد استفاده برای ترویج تحقیق و توسعه (R&D) است که رخ داده است بدون در نظر گرفتن.

ثبت اختراع طرح جعبه برای مثال "طراحی شده برای تشویق شرکت ها برای حفظ و commercialise مالکیت فکری در انگلستان" اجازه می دهد آنها را به اعمال نرخ پایین مالیات بر شرکت ها به سود به دست آمده از آن اختراع ثبت شده. اما این مهم است که به نگاهی که تنظیم شده است برای بهره مندی بیشتر از چنین طرح: 96 درصد از کل امداد رفته است به شرکت های بزرگ که لزوما بالاترین نوآوران و موسسه مطالعات مالی (IFS) اشاره کرده است که هدف اصلی آن "شده است به دست آورد'. همراه با دولت بریتانیا R&D اعتبار مالیاتی که IPPR نازل شده است تولید قابل توجهی ضرر جانبی و یک الگوی شروع به ظهور یک رویکرد به مالکیت فکری است که نتواند به حداکثر رساندن نوآوری است.

در محل فعلی رویکرد ما نیاز به یک سیستم جدید یکی ریشه در اذعان است که تا زمانی که بخش دولتی در خطر قابل توجهی از آن باید به دست آوردن بخشی از مزایای سرمایه گذاری خود را. انجام این کار نیاز به reimagining نقش دولت; تغییر آن از کاهش برای 'تعمیر' بازار شکست, به یکی درگیر در شکل دادن به جهت نوآوری و های پاداش.

این هفته مشترک ثروت انتشار یک مقاله جدید توسط دانکن مک کین یک پژوهشگر ارشد در بنیاد اقتصاد جدید, کدام پیشنهاد یک راه جدید برای مدیریت مالکیت فکری است که به رسمیت می شناسد نقش دولت به عنوان یک حامی مالی از R&D; تغییرات رژیم مالکیت; حداکثر نوآوری; تضمین می کند که مالکیت معنوی (IP) از بودجه عمومی R&D دارای مجوز با هدف در ذهن; و تضمین می کند که غیر پولی ارزش IP می تواند اهرمی.

نقاشی بر روی نمونه های موفق در فنلاند و اسرائیل راه اول که این را می توان از طریق ایجاد یک بودجه عمومی و متعلق به شرکت سرمایه گذاری است که به طور فعال سرمایه گذاری در شرکت ها در همان راه به عنوان خصوصی شرکت های سرمایه گذاری که برای این امر دریافت سهام. دوم در خط با ماریانا Mazzucato چشم انداز و خطرات و پاداش برای بخش دولتی می تواند در تراز وسط قرار دارد از طریق اعمال یک سری خاص conditionalities مانند قیمت گذاری کنترل های عمومی برای کالا و خدمات و یا نیاز به ساخت محلی برای تحریک مولد کارآفرینی است.

مرکزی به McCann مفهوم است که باید با حفظ مالکیت IP است که از بودجه عمومی تحقیق و توسعه از طریق یک IP عوام' خواهد بود که با دقت موفق به دور زدن عوارض یا اینکه بیش از حد انحصاری و یا بیش از حد باز است. تحت IP عوام مالکیت معنوی است و از بودجه عمومی تحقیق را باید اختصاص داده شده به دولت توسط خالق آن و اداره مدیریت بدن که خیاط مختلف صدور مجوز ترتیبات. در حالی که چنین ترتیبات غیر معمول در قلمرو آنها به عنوان مرسوم در حوزه خصوصی که در آن نتیجه تحقیقات و توسعه ملک را از مالک. در این معنا دولت خواهد بود صرفا تکرار عمل موجود در بخش خصوصی با قابل منافع عمومی.

به عنوان توسعه COVID-19 واکسن نشان داده است ما نیاز به یک سیستم جدید مالکیت فکری مدیریت فراهم می کند که قوانین و راهبری مکانیزم های به اطمینان حاصل شود که همه ما بهره مندی از آی پی که ما ایجاد مشترک است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن