هند و افغانستان استقبال قدرت های مقابله

نوشته شده توسط Shubhajit Roy | دهلی نو | به روز شده: 18 مه سال 2020 1:01:47 am رئیس جمهور اشرف غنی

توسط NEWSATROPAT در 28 اردیبهشت 1399
نوشته شده توسط Shubhajit Roy | دهلی نو | به روز شده: 18 مه سال 2020 1:01:47 am
رئیس جمهور اشرف غنی حق و سیاسی رقیب عبدالله عبدالله نشانه قدرت های توافق در کاخ ریاست جمهوری در کابل, افغانستان, on May 17. (عکس: AP)

هند روز یکشنبه با استقبال از قدرت هسته ای اعلام شده توسط افغانستان از رییس جمهور اشرف غنی و رقیب خود عبدالله عبدالله که در پایان ماه از سیاسی اختلاف باعث شده در سال گذشته را مورد مناقشه انتخابات ریاست جمهوری.

"هند استقبال از توافق سیاسی به این نتیجه رسیدند توسط رهبری سیاسی در کابل امروز" وزارت امور خارجی در بیانیه ای گفت.

در این بیانیه گفت: هند امیدوار است این توافق سیاسی و ایجاد یک شورای آشتی ملی خواهد شد در نتیجه تلاش های تازه برای برقراری صلح پایدار و ثبات و پایان دادن به خارجی-حمایت از تروریسم و خشونت در افغانستان است.

آن گفت: هند نگران است بیش از ادامه خشونت ها و حملات تروریستی در افغانستان و برقراری فوری آتش بس و همچنین کمک به مردم وضعیتی وخیم تحت coronavirus بیماری همه گیر.

با توجه به معامله غنی خواهد ماند به عنوان رئیس جمهور در حالی که عبدالله خواهد راس شورای عالی آشتی ملی (HCNR) با قدرت اجرایی و تیم او خواهد شد که 50 درصد سهم در کابینه افغانستان گزارش های رسانه ها گفت.

این HCNR شده است موظف به سرب آینده مذاکرات صلح از جمله با طالبان.
"هند همواره پشتیبانی فراگیر, حکومت وحدت ملی, قوی, موسسات, قانون اساسی در نظم حقوق همه بخش های جامعه و تمامیت ارضی افغانستان" MEA گفت.

"ادامه و افزایش خشونت و ترور در افغانستان است که یک ماده از نگرانی عمیق. هند خواستار یک آتش بس فوری و کمک به مردم افغانستان برای مقابله با اوضاع انسانی ناشی از Covid-19" آن اضافه شده است.

غنی برنده اعلام شد افغانستان 2019 انتخابات ریاست جمهوری در ماه سپتامبر در آن کشور کمیسیون انتخابات اما او رقیب عبدالله حاضر به پذیرش نتایج و اعلام پیروزی برای خود.

پس از ماه ها عدم اطمینان سیاسی غنی بود سوگند به عنوان رئیس جمهور آمریکا در مارس 9, اما عبدالله همچنین اعلام کرد و خود را رئیس جمهور همان روز برگزاری خود سوگند-گرفتن مراسم است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن