چگونه آفریقا است که منجر به ضایعات صفر آینده

این مقاله بخشی از ourEconomy را"مالکیت عمومی در زمان coronavirus' سری با TNI.این Covid-19 pandemic, تأکید نیاز

توسط NEWSATROPAT در 17 اردیبهشت 1399

این مقاله بخشی از ourEconomy را"مالکیت عمومی در زمان coronavirus' سری با TNI.

این Covid-19 pandemic, تأکید نیاز نیست فقط کافی عمومی خدمات بهداشتی بلکه بسیاری از خدمات دیگر است که ضروری است برای حفظ جامعه در حال اجرا و حفظ پایدار محیط زیست است. مدیریت پسماند یکی از این خدمات: اگر به درستی مدیریت زباله می تواند آلوده ما آب خاک و هوا. این مورد برای بخش های بزرگی از آفریقا که در آن تا 45 درصد از تولید زباله است که به سادگی جمع آوری شده است. خصوصی سازی تلاش های کمک به کلی ضعیف زباله های ارائه خدمات. به حداکثر رساندن سود شرکت های خصوصی تمایل به حذف فقیر و یا مناطق روستایی است.

دارالسلام در تانزانیا در نظر گرفته شده است به عنوان یک پیشرو نمونه موفق از خصوصیسازی کنند مدیریت مواد زائد جامد توسط زیستگاه سازمان ملل متحد و در عین حال در واقع خصوصیسازی کنند سیستم موفق به نگه داشتن شهر تمیز.... ساکنان راضی نیست آن را به عنوان در نظر گرفته شده است بیش از حد گران قیمت و غیر قابل اعتماد می کند و پوشش کل منطقه است. این خصوصیسازی کنند خدمات مدیریت زباله است که به طور عمده تامین مالی از طریق خانواده پرداخت. در نتیجه بسیار وجود دارد انگیزه ای برای خصوصیسازی کنند شرکت ها برای ارائه خدمات به مردم است که نمی توانیم به پرداخت هزینه برای آنها را به طور موثر بخش بزرگی از جمعیت Dar es Salaam. شبیه به چگونه coronavirus به طور نامتناسبی تحت تاثیر آسیب پذیر جوامع چرا که آنها به سادگی نمی توانیم به دنبال لازم بهداشت و درمان توصیه های, این محرومیت قرار می دهد مردم فقیر بیشتر در معرض خطر. سمت چپ با هیچ گزینه ساکنان مجبور به دور از زباله یا غیررسمی از طریق غیر قانونی میکنند به آبراه یا سوزاندن آن.

به دنبال حل این مشکلات جوامع در سراسر این قاره توسعه مدیریت زباله راه حل به طور خاص طراحی شده برای دیدار با محلی و منطقه ای نیاز دارد. مصر در شهرهای قاهره الکساندرا و جیزه مقامات محلی اعضای جامعه و کارگران به ارمغان آورده اند زباله خدمات برگشت تحت کنترل و با آن به پایان رسید سال ناکارآمد مدیریت زباله. جاهای دیگر دوباره instating سنتی مدیریت زباله راه حل برای خلاص شدن از شر خود را از زباله های آلی است.

مبارزه با خصوصیسازی کنند مدیریت زباله در مصر

قبل از 2000s قاهره زباله سیستم رسمی مدیریت یک جامعه Zabaleen مسیحیان است. از طریق پیچیده مرتب سازی سیستم با استفاده از, در میان چیزهای دیگر خوک ها به تغذیه در ضایعات مواد غذایی به Zabaleen جامعه اعتقاد بر این است که طبقه بندی شده اند تا به دو-سوم – 15000 تن – از قاهره به طور کلی روزانه زباله. نرخ بازیافت شد تا در 85 درصد است. با وجود این موفقیت های دولت تصمیم به privatise سیستم به عنوان بخشی از یک بزرگتر gentrification روند در نهایت هل دادن Zabaleen خارج از مناطق شهری است. هر دو جیزه و اسکندریه دیده بود همان خصوصیسازی اتفاق می افتد فقط در سال پیش از آن.

آن را به سرعت مشخص شد که شرکت های خصوصی که در آن قادر به انجام همان کار کارآمد به عنوان Zabaleen. نرخ بازیافت کاهش یافته و به 20 درصد. ساکنان نیز به اتهام جمع آوری زباله و خدمات خود را از طریق قبوض برق به طور موثر به شرکت مالکیت بیش از جمع آوری زباله. نا امید شده توسط سرویس افزایش قیمت ها و از دست دادن کار هر دو ساکنان و Zabaleen مقاومت است. پس از سال ها از اعتراض دولت مصر در نهایت پذیرفته شده است که خصوصیسازی یک شکست بود و قاهره جیزه و اسکندریه به حال عمومی و جمع آوری زباله سیستم ابقاء. در 2011, دوم شد و برای اولین بار در شهرستان به پایان آن قرارداد خصوصی با Veolia و ایجاد خود شرکت دولتی Nahdet Misr به کار زباله خدمات.

آفریقا صفر-ضایعات بالقوه

این Zabaleen در مصر نشان می دهد که وجود دارد این است که پتانسیل عظیمی برای صفر-زباله برنامه ها در آفریقا است. در مقایسه با بسیاری از جاهای دیگر در جهان قاره زباله ترکیب است که با درصد بالایی از زباله های آلی با توجه به آماده سازی مواد غذایی تازه و استفاده محدود از بسته بندی. روش تغذیه از زباله های آلی به حیوانات است و اعمال شده است نیز در شهرستانها مانند سوسه در تونس و موشی در تانزانیا. یکی دیگر از نمونه های قابل توجه باماکو در مالی که به بالا نرخ بازیافت از طریق terreautage – عمل فروش فرآوری نشده و بخشی از کمپوست ضایعات محصول و سبزیجات کشاورزان است.

فرآیند مشابهی در حال وقوع است در زنگبار, تانزانیا. در سپتامبر 2017, جزیره آغاز صفر-زباله پروژه آزمایشی است که در آن 200 خانوار از مناطق کم درآمد بودند انتخاب شده و به انجام تفکیک زباله. هشت نفر نیز با توجه به مسئولیت به آموزش همسالان خود در مورد زباله های جمع آوری و پردازش. کارگران از دریافت حقوق ماهانه و آنها می تواند درآمد اضافی از فروش کمپوست به عنوان به خوبی به عنوان زباله خشک مانند فلز و پلاستیک و شیشه ای و کارتن و کاغذ.

سکس جایگزین

الجزایر و رواندا نمایندگی از دیگر نمونه های خوبی از آنچه عموم اجرا زباله سیستم می تواند دستیابی به. از سال 2002 الجزایر به تصویب رسید یکپارچه مدیریت پسماند برنامه که در آن زیرساخت های تامین شده توسط دولت مرکزی و مجموعه بودجه توسط شهرداری خانگی 'ناخواسته حذف مالیات'. این عموم اجرا و متعلق به مدیریت زباله سیستم منجر به بالا جمع آوری زباله نرخ در مناطق شهری و روستایی. رواندا از سوی دیگر تضمین می کند تمیز کردن خیابان ها از طریق تمرین Umuganda – اجباری کار جامعه طرح یک روز در ماه است. اگر چه آن اجباری طبیعت است مشکل ساز Umuganda در نظر گرفته شده است به عنوان یک فرصت برای کار با یک هدف مشترک و برای سازگاری با جامعه است.

هر دو این و بسیاری از نمونه های دیگر در سراسر این قاره به وضوح نشان دادن قدرت عمومی مدیریت زباله سیستم. ایجاد راه حل های یکپارچه و با استفاده از دانش محلی و تخصص شهرداری ها در مصر و تونس و تانزانیا می تواند در ارائه خدمات با کیفیت بالا به یک مقدار بزرگتر از جمعیت است. داده خوب چقدر مهم زباله های خدمات برای اطمینان از امن و سالم در محیط استدلال است بنابراین روشن است: به پشتیبانی عمومی جایگزین است که برای حمایت از یک آینده پایدار.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب