رئیس جمهور سابق آورده است که انتخابات مستقیم به تایوان می میرد

توسط: AP | تایپه | به روز شده: ژوئیه 30 سال 2020 10:51:56 pm فایل – آوریل 27, 1997, فایل, عکس, رئیس جم

توسط NEWSATROPAT در 9 مرداد 1399
توسط: AP | تایپه | به روز شده: ژوئیه 30 سال 2020 10:51:56 pm
فایل – آوریل 27, 1997, فایل, عکس, رئیس جمهور تایوان لی Teng-hui, چپ, دست در دست, با رهبر معنوی تبت دالایی لاما اشاره به منبع مورد علاقه خود را در اولین جلسه در دولت مهمان خانه در تایپه. رسانه های محلی گزارش داد که سابق تایوانی رئیس جمهور لی Teng-hui که نظارت این جزیره انتقال به دموکراسی کامل شده است. لی 97 و تا به حال تا حد زیادی کاهش یافته است از زندگی عمومی خود را در سال های بعد. (AP Photo/آهنگ یه تائو-chuan, استخر)

سابق تایوانی رئیس جمهور لی Teng-hui که آورده مستقیم انتخابات و دیگر تغییرات دموکراتیک به حکومت خود جزیره با وجود موشک راه اندازی و سایر شدید صابر-تند چین درگذشت. او 97.

تایپه جانبازان بیمارستان عمومی گفت: Lee درگذشت پنج شنبه شب پس از مبتلا به عفونت و مشکلات قلبی و نارسایی ارگان پس از بستری در فوریه.

لی سعی در ایجاد یک جداگانه غیر چینی هویت برای تایوان عصبی نه تنها چین است که در نظر این جزیره را بخشی از خاک خود را, اما همچنین اعضای حزب ملی که امیدوار به بازگشت پیروز به سرزمین اصلی است.

لی بعد آشکارا تایید رسمی استقلال برای جزیره اما بیماری او در سال های بعد او را وادار به تا حد زیادی برداشت از زندگی عمومی است.

جسمی تحمیل و کاریزماتیک, Lee میرسد تایوان تاریخ مدرن و بومی این جزیره بر خلاف بسیاری از کسانی که وارد شدند با چیانگ کای-شک در سال 1949 در پایان چینی جنگ داخلی.

در زمان ناهنجار در زمان شخصیت او کمی شک او مرد مسئول در تقریبا در هر محیط. "یک رهبر باید محکم و قوی به اندازه کافی به طوری که او می تواند پایان دادن به اختلافات و هرج و مرج شرایط" او در زندگینامه خود.

او در یک جامعه کشاورزی در نزدیکی تایپه در تاریخ 15 ژانویه سال 1923 در نزدیکی نقطه میانی ژاپن در نیم قرن حکومت استعماری. پسر یک پلیس دستیار او داوطلب در ارتش سلطنتی ژاپن و بازگشت به تایوان به عنوان یک تازه راه اندازی ستوان دوم برای کمک به مرد یک باتری های ضد هوایی.

او به دست آورده درجه در ژاپن و تایوان و همچنین در دانشگاه ایالتی آیووا و دانشگاه کرنل در نیویورک است.

او برای آمریکا-حمایت کمیسیون مشترک روستایی بازسازی که به دنبال تشویق اصلاحات ارضی و نوسازی تایوانی کشاورزی است. در سال 1971 لی پیوست حاکم بر حزب ملی. به عنوان یک نسل از افرادی که مهاجرت به این جزیره از چین در قرن 17th و 18th او بخشی از تلاش برای گسترش پایگاه خود را فراتر از سال 1949 ورود از سرزمین اصلی است.

او شهردار تایپه, تایوان استان و فرماندار و معاون رئیس جمهور قبل از موفقیت به ریاست جمهوری در سال 1988. در سال های اولیه خود را به عنوان رئیس جمهور لی ملاقات مقاومت قابل توجهی از ملی گرایان تندرو که طرفدار حزب سنت mainlander سلطه و ابراز تنفر لی بومی وضعیت. او ضرب و شتم به مقاومت تا حد زیادی با دادن مخالفان خود مهم مواضع سیاسی.

در سال 1990 لی نشانه های خود را برای حمایت از دانش آموز خواسته برای انتخابات مستقیم از تایوان رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و پایان رزرو قانونی کرسی به نمایندگی از مناطق در سرزمین اصلی چین.

سال بعد او نظارت برچیدن قوانین اضطراری قرار داده و به اثر توسط چیانگ کای-شک دولت و به طور معکوس ملی' دیرینه هدف بازگشت به سرزمین اصلی و از بین بردن کمونیست از قدرت است.

کمونیست چین دیدم دموکراتیک مراحل به عنوان یک تهدید مستقیم برای ادعای خود به تایوان و خشم خود را تشدید شد که لی تعداد بازدید ایالات متحده در سال 1995.

به پکن لی بازدید به کرنل نشانه ایالات متحده آمریکا مایل به توافق به رسمیت شناختن ویژه به حاکم از یک "تبادل نظر" چینی استان است.

ایالات متحده آمریکا ساخته شده مطمئن شوید که لی نه دیدار با عالی رتبه مقامات آمریکایی از جمله رئیس جمهور وقت بیل کلینتون اما تلاش خود را برای تعدیل چینی خشم ناموفق بودند.

چین به زودی شروع به یک سری از تهدید نظامی مانور در سواحل سرزمین اصلی استان فوجیان که شامل شلیک موشک درست کردن تایوان در ساحل.

بیشتر موشک از کار اخراج شدند بلافاصله قبل از مارس سال 1996 انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در واکنش به ارسال هواپیماهای حامل نبرد گروه به تایوان سواحل شرق در حمایت از. تایوانی بودند uncowed و انتخابات رفت جلوتر با لی پیروز است.

در یک جشن مصاحبه در اواخر سال 1996 Lee اعلام کرد که روابط بین تایوان و چین تا به حال شخصیت روابط بین دو جداگانه متحده است.

این ارتداد نه تنها در پکن بلکه برای بسیاری از ملی گرایان که در ادامه به دیدن تایوان به عنوان بخشی از چین و نگاه به جلو به احتمالی اتحادیه بین طرف هر چند نه لزوما کمونیست تحت کنترل است.

در سال 2000 تایوان انتخاب چن شویی-bian از مخالفان حزب دموکراتیک مترقی به عنوان رئیس جمهور پایان دادن به نیم قرن از ملی انحصار است.

انتخابات بود تقریبا تضمین شده توسط یک شکاف در حزب ناسیونالیست بود که دو نماینده در این مسابقه است. کناره گیر لی حمایت کرده بود یکی از آنها بود اما هنوز هم مقصر برای تقسیم و حزب نقل مکان کرد او را اخراج کند.

در سال 2001 طرفداران لی با تشکیل یک طرفدار استقلال ، تایوان همبستگی اتحادیه همچنین می خواستم برای شکستن فرهنگی و سیاسی ارتباط بین جزیره و سرزمین اصلی است.

لی خود را حمایت از تمایل رسمی اعلام استقلال تایوان و اصرار دارد آن را در حال حاضر با توجه به جزیره بود و نه کمونیست چین کنترل می شود.

در سال 2012 او حمایت استقلال فکر نامزد Tsai و نشستند ون DPP که از دست رفته به ملی گرایان' Ma Ying-jeou یک آواتار از روابط نزدیک تر بین چین و تایوان است.

Tsai زد و دوباره انتخاب شد در سال 2016 بردن تنش دوباره با چین است. لی بیمار در آن زمان و نقش کمی در انتخابات. Tsai و برنده انتخابات مجدد در این سال سالم و حاشیه بیش از او ملی چلنجر.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن