اتحادیه اروپا می گوید ایران باعث شده ایران اختلاف مکانیزم

توسط: AP | بروکسل | منتشر شده در تاریخ 4 ژوئیه سال 2020 10:42:14 am در اواخر ماه گذشته رئیس جمهور ای

توسط NEWSATROPAT در 16 تیر 1399
توسط: AP | بروکسل | منتشر شده در تاریخ 4 ژوئیه سال 2020 10:42:14 am
در اواخر ماه گذشته رئیس جمهور ایران هشدار داد که دیده بان هسته ای سازمان ملل به انتظار "استرن پاسخ" در مورد مطالبات خود برای ایران به فراهم کردن دسترسی به سایت ها به فکر ذخیره شده اند و یا با استفاده از مواد هسته ای اعلام نشده.(عکاس: جزوه/گتی ایماژ اروپا)

اتحادیه اروپا دیپلمات ارشد گفت که او دریافت نامه ای از ایران که باعث مکانیسم حل اختلاف در توافق بین المللی تهران محدود هسته ای با استناد به نگرانی های که بریتانیا و فرانسه و آلمان در حال زندگی نمی کند تا خود را به طرف مقابله.

این توافق که ایران امضا شده با آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه و چین و روسیه در سال 2015 شده است ریشه پس از رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن کشیده واشنگتن در سال 2018 رها کردن تحریم های طراحی شده برای فلج کردن جمهوری اسلامی اقتصاد است.

بخوانید| ایران را نمی خواهد فاش شود از اسرار آمیز هسته ای سایت آتش

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ Borrell که هماهنگ کننده این پیمان شناخته شده به عنوان طرح جامع اقدام مشترک یا JCPOA گفت: در روز جمعه که در نامه وزیر خارجه ایران جواد ظریف به دنبال جبران در "شورای حل اختلاف مکانیسم به عنوان مندرج در بند 36 از توافق".

هیچ جزئیات در مورد طبیعت ایران را "مسائل مربوط به اجرای" با بریتانیا و فرانسه و آلمان ارائه شد. اختلاف ساز فراهم می کند برای یک دوره از حدود یک ماه است که می تواند در طولانی مدت اگر همه طرف ها به توافق برسند به حل و فصل هر گونه اختلاف است.

در یک صدای جیر جیر در ژوئن 19, وی گفت: این سه کشور "باید متوقف چهره عمومی-صرفه جویی و جمع اوری شجاعت به دولت علنا آنچه آنها اعتراف خصوصی: عدم تحقق حتی (خود) را JCPOA وظایف با توجه به مجموع ناتوانی در مقاومت در برابر آمریکا قلدری."

ظریف نامه ای به Borrell فرستاده شد و یک روز پس از آتش سوزی مرموز شکست در نطنز تاسیسات در زیر زمین که در آن ایران اورانیوم غنی.

فرانسه و آلمان در نظر گرفتن ایران به عنوان یک سنگ بنای امنیت منطقه ای و جهانی و تلاش برای زنده نگه داشتن آن از ما بیرون کشیده و راه اندازی یک سیستم موازی سعی کنید به نگه داشتن بودجه جاری به ایران به عنوان اقتصاد آن پرچم.

در ژانویه 15, آنها اکراه باعث ناظر بر حل اختلاف ساز خود را برای وادار کردن ایران به بحث در نقض احتمالی قرارداد به تهران به نظر می رسد به backslide و حاضر به آن محدود می شود غنی سازی اورانیوم محدودیت. آنها بعد از آن به حالت تعلیق در عمل است.

Borrell گفت: اختلاف فرایند "نیاز به ويژه تلاش در ایمان خوب است." وی افزود: حمایت خود را از این توافق گفت که آن را "یک دستاورد تاریخی برای جهانی عدم گسترش هسته ای در کمک به امنیت منطقه ای و جهانی" است و او همچنان مصمم به حفظ آن است.

در اواخر ماه گذشته رئیس جمهور ایران هشدار داد که دیده بان هسته ای سازمان ملل به انتظار "استرن پاسخ" در مورد مطالبات خود برای ایران به فراهم کردن دسترسی به سایت ها به فکر ذخیره شده اند و یا با استفاده از مواد هسته ای اعلام نشده.

تهران بود تحریک شده توسط یک قطعنامه تصویب شده توسط هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار دسترسی به سایت. این قطعنامه پیشنهادی بریتانیا و فرانسه و آلمان. روسیه و چین علیه آن رای دادند. ایران اتهامات را رد کرد و از فعالیت های هسته ای ایران در سایت در سوال.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن