Eriksmoen: اولین زن حرفه ای داوری در نظر گرفته شد بهترین در غرب

آماندا کلمنت در نظر گرفته شد چنین خوب داوری است که بازیکنان به ندرت مورد سوال او تماس و زمانی که مسابقات مهم ب

توسط NEWSATROPAT در 27 اردیبهشت 1399

آماندا کلمنت در نظر گرفته شد چنین خوب داوری است که بازیکنان به ندرت مورد سوال او تماس و زمانی که مسابقات مهم بازی برنامه ریزی شده بود, او یکی از اولین داوران تماس به officiate آنها. به عنوان شهرت خود بزرگ شده, طرفداران, سفر بسیاری از مایل و شلوغ به ballparks فقط به تماشای این جوان داور نظارت یک بازی است.

او اخبار ملی در سال 1904 هنگامی که او اولین زن حرفه ای داوری و زمانی که او بعد از ملاقات رئیس جمهور تئودور روزولت, او به او گفت که او به خوبی آگاه است شهرت خود را. اکثر منابع گزارش کرده اند که هر دو ممنوعیت جانسون رئيس جمهور از لیگ آمریکا و هری Pulliam رئيس جمهور از لیگ ملی سعی در متقاعد کردن او برای تبدیل شدن به یک لیگ داوری اما او بنا به گزارش آنها را رد کرد چرا که او می خواست برای ادامه تحصیل در کالج.

پس از فارغ التحصیلی از کالج او رفت و به آموزش و پرورش تبدیل شدن به یک تربیت مربی در مدارس مختلف و YWCAs در نبراسکا, وایومینگ, ویسکانسین, و جنوب و شمال داکوتا از جمله چهار سال در دبیرستان جیمز تاون در اواسط دهه 1920. وجود دارد یک نمایشگاه گرامیداشت او در ملی بیس بال از شهرت در Cooperstown, n. y.

آماندا ادیت کلمنت متولد 20 مارس 1888 در هادسون چند مایلی جنوب, Sioux Falls, در داکوتای خاک به فیلیپ و هریت (آلن) کلمنت. فیلیپ کشاورز بود که در سال 1895 زمانی که آماندا بود 7 و برادرش آلن بهتر شناخته شده به عنوان هنک شد 10. برای به دست آوردن پول هریت در زمان کار خدمت به وعده های غذایی به کارگران راه آهن و آماندا اگر چه بسیار جوان با کمک مادر خود را.

WDAY logo

گوش زندگی می کنند

پخش زنده

آماندا شد بسیار متصل به کلاف بود که یک ورزشکار خوب و او غالبا همراه او را هنگامی که شرکت در ورزش در sandlots از هادسون. هنگامی که او در بازی بیس بال با دوستان خود وجود دارد که یکی از تیم های یک بازیکن کوتاه و آماندا را پر کنید در معمولا در پایه اول است اما بیشتر از زمان او ارائه شده به داوری.

هنگامی که او در بازی این تیم به احتمال زیاد رنج می برند نیست چرا که او فوق العاده ورزشکار. در مدرسه آماندا "به رقابت در بازی بسکتبال, آهنگ, ژیمناستیک و تنیس و نسبت داده شده (به برگزار شد) پرونده های دو سرعت و hurdling." ورزشکاری به نظر می رسد ژنتیکی پس از او پسر عموی Roy "Cy" Parkin خوب بود پارچ برای اوکلند اوکس از سواحل اقیانوس آرام لیگ در طول سال های اولیه قرن 20th.

آماندا ادامه داد: به دنبال هنک بیس بال حرفه ای هنگامی که او یک semipro پارچ برای یک تیم از Renville, Minn. در سال 1904 او و مادرش با حضور در یک بازی سخت آیووا که در آن Renville تیم را به یک تیم از هوردن, Iowa. قبل از این بازی برجسته وجود دارد مقدماتی بازی برنامه ریزی شده بین دو تیم آماتور.

زمان اولین بازی قرار بود برای شروع قرارداد داوری تا به حال نشان داده نشده است. هنک مطلع بازی حامیان مالی که آماندا به حال تازه umpiring تجربه بود و او را استخدام برای انجام officiating برای اولین بازی. آماندا هم چنین یک کار استثنایی است که او نیز خواسته شد به داوری های بازی. کلمه اطراف کردم در مورد کار عالی این 16 سال را در officiating بازی و رقابت با هم ارائه می دهد آماندا بود که به زودی قادر به انتخاب کنید و را انتخاب کنید که بازی به عنوان داور.

آماندا نیز فوق العاده فن جاذبه و نه تنها او معمولا حق تماس می دانید که تمام قوانین و ایستاده خود زمین که مورد سوال در تماس اما کلمه به سرعت کردم که او نمی تواند رشوه. شرط بندی بر روی بازی های برجسته که در آن زمان و قماربازان اغلب ارائه پول به داوران به تماس های مهم را به نفع خود است که می تواند تعیین نتیجه بازی. در آن زمان تنها یک داوری شد و معمولا استفاده می شود برای تماس با یک بازی. بسیاری از داوران مستقر خود را پشت پارچ به طوری که آنها می تواند نه تنها تماس توپ و حملات بلکه از نزدیک مشاهده این نمایشنامه ساخته شده در هر پایه است.

آماندا سرآمد در officiating بازی و یک خبرنگار روزنامه برای اوکلند (کالیفرنیا.) تریبون نوشت که آماندا "موفق به کسب شهرت بالا به عنوان یک متخصص و بی طرفانه داوری. هیچ نر داوری در کشور دارای دانش بهتر از خوب امتیاز از بازی از او یا می تواند سریعتر و دقیق تر تصمیم گیری زمانی که نزدیک نمایشنامه ساخته شده است." یک داکوتای جنوبی, روزنامه مورد ستایش قرار داد آماندا به عنوان "بهترین داور در غرب است."

از سال 1904 تا سال 1911 آماندا umpired حدود 50 semipro بازی هر تابستان در Dakotas, نبراسکا, مینهسوتا و آیووا درآمد بین 15 $و 25 $در هر بازی (در حدود 600 دلار امروز). او را نجات داد بیشتر از پول خود را برای تحصیل در کالج آغاز شد که در پاییز سال 1908 در ینکتون ، بودن یک فرد عمیقا مذهبی او حاضر به داوری هر بازی در روزهای یکشنبه و تیم هشدار داده است که او نمی خواهد تحمل هیچ گونه بی احترامی به زبان و یا اقدامات در طول یک بازی و هر بازیکن که درگیر در آن خواهد بود بلافاصله خارج.

به عنوان آماندا محبوبیت رشد بازی مروج شروع به انجام چیزی است که آنها تا به حال هرگز قبل از انجام داده اند: آنها ذکر شده نام داوری در تمام مواد تبلیغاتی برای بازی هایی که آماندا خواهد بود officiating چرا که او تا به حال تبدیل شدن به یک بزرگتر قرعه کشی نسبت به هر یک از بازیکنان.

در Oakes, N. D., Amanda و یک مرد استخدام شده بودند به داوری یک سری از بازی ها است. پس از اولین بازی طرفداران گرفت تا یک مجموعه به پرداخت برای حمل و نقل بازگشت به خانه به طوری که آنها می تواند ساعت Amanda officiate تمام بازی های خود را ،

ما را به این نتیجه داستان آماندا کلمنت هفته آینده.

Amanda Clement. South Dakota Sports Hall of Fame / Special to The Forum

آماندا کلمنت. داکوتای جنوبی Sports Hall of Fame / ویژه به فروم

بایگانی: "آیا شما می دانید که" ستون

"آیا شما می دانید که" نوشته شده است توسط Curt Eriksmoen و ویرایش شده توسط Jan Eriksmoen از فارگو. ارسال نظرات و پیشنهادات خود را تصحیح و یا پیشنهادات خود را برای ستون به Eriksmoens در cjeriksmoen@cableone.net.

Curt Eriksmoen, Did You Know That? columnist

کوتاه و مختصر Eriksmoen آیا می دانید که ؟ مقاله نویس




tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن