انتخابات در شمال مقدونیه: در حال انتظار برای یک kingmaker

مثل همیشه مدیریت interethnic روابط و اقلیت مسائل حفظ اولیه اهمیت – به خصوص به عنوان دور به عنوان بزرگترین گروه

توسط NEWSATROPAT در 30 تیر 1399

مثل همیشه مدیریت interethnic روابط و اقلیت مسائل حفظ اولیه اهمیت – به خصوص به عنوان دور به عنوان بزرگترین گروه اقلیت (قومی آلبانی) نگران است. قومی آلبانیایی صحنه سیاسی در شمال مقدونیه است که توسط یک درجه بالایی از تکه تکه شدن به بسیاری از احزاب که موقعیت خود را در طرف های مختلف از چپ به راست محور و نمایندگی انواع بهره گرفتند.

با این وجود قومی آلبانیایی نخبگان سیاسی به نظر می رسد به همگرایی نیاز به: (الف) حفاظت جمعی حقوق اعطا شده به جامعه خود توسط اوهرید توافق (2001); (ب) بررسی چالش های مطرح شده توسط Covid-19 بحران و همچنین به عنوان فرصت های در حال ظهور در چارچوب ناتو و عضویت در اتحادیه اروپا و الحاق با توجه به ارتباط بین قومی آلبانیایی اقلیت و مجاور کوزوو و آلبانی.

احزاب و اجرای

انتخاباتی بود که به روش کلی تکمیل و به سرعت با ده موارد ممکن است بی نظمی گزارش به کمیسیون انتخابات. SDSM و کوچکتر ائتلاف تحت آن بنر ('BESA') متشکل از قومی آلبانیایی احزاب امن اولین نقطه را با یک درصد از 36.12% و 46 کرسی (سه کمتری در مقایسه با 49 نمایندگان آن حزب منصوب کرده بود در انتخابات 2016). اجرای پرسپا توافق و اخیرا مدیریت coronavirus اضطراری دو سیاست گذاری مناطق که قطبی جامعه و این شامل هدف-گروه favourably تمایل به سمت SDSM. علاوه بر این اتهامات بیش از جایگزینی VMRO-DPMNE را مغبون شبکه سیاسی cientelism توسط یکی از جدید ساخته شده در اطراف SDSM به احتمال زیاد به هزینه حزب خاصی در صد از آرا.

با این وجود SDSM ثابت کرد و نه کارآمد در حفظ انسجام درون آن بخش از رای دهندگان که باقی می ماند به شدت نگران vis-à-vis میراث از آخرین تصدی VMRO-DPMNE و وزیر سابق نیکولا Gruevski در قدرت – یعنی اتهام حمایت از قوم و خویش های گسترده فساد نامشروع نظارت از مخالفان سیاسی و, بالای لیست استبداد. اینها معمولا بیشتر اجتماعی لیبرال و طرفدار اتحادیه اروپا رای دهندگان ساکن در بزرگتر مراکز شهری (به عنوان مثال شهر اسکوپیه ، بیتولا و کومانوفو) و همچنین کوچکتر حوزه در جنوب و غرب کشور (به عنوان مثال ورش). SDSM را قبل از مبارزات انتخاباتی در امتداد خطوط از تعهد به الحاق به اتحادیه اروپا-فرایند همچنین به نظر می رسد به ارتباط با پشتیبانی برای عضویت در اتحادیه اروپا در یک سری از نظر سنجی انجام شده در اوایل سال 2020 است.

به این باید اضافه کنید: (یک) این حزب موفق شبکه با یک رشته از گروه های ذینفع درون قومی آلبانیایی جامعه; (ب) خارجی حمایت از SDSM توسط سوسيال دموکرات ها و همچنین چهره های برجسته از گسترده تر در سمت چپ (به عنوان مثال Zoran Zaev کلیدی-متحد در یونان و با همکاری امضا از پرسپا توافق نخست وزیر سابق یونان). مجموع این ترکیب عوامل فعال SDSM به بازیابی هر گونه ضرر و زیان بالقوه از اتهامات بیش از نادرست از این بیماری همه گیر.

دونده تا

VMRO-DPMNE و Obnova/'نوسازی' اتحاد تحت نظارت آن اشغال دومین نقطه را با یک درصد از 34.85% و منتخب 44 نمایندگان به Sobranie (هفت کمتری در مقایسه با 51 نمایندگان مجلس که حزب منصوب کرده بود در سال 2016). این حزب موفق شد در بسیج یک آرایه گسترده ای از نارضایتی بیش از شرایط پرسپا توافق (نام-تغییر به 'شمالی مقدونیه و اصلاحات به برخی از نمادهای ملی به طور خاص) ریخته گری آنها را به حمایت انتخاباتی. VMRO-DPMNE ثابت کرد و نه کارآمد در حفظ آن درخواست تجدید نظر در میان محافظه کارانه تر لایه از رای دهندگان ساکن در روستایی حوزه به طور عمده در مرکز و شرق نقاط کشور (به عنوان مثال دبار, ولس, Štip و کریفا پلانکا). حمایت از حزب توسط برجسته طرفداران دمکراسی غیر لیبرال مدل (یعنی مجارستانی نخست وزیر) به طور بالقوه افزایش انتخاباتی groupness از VMRO-DPMNE اصلی پایگاه پشتیبانی اما در همان زمان بیشتر از خود بیگانه آن بخش که در حال حاضر harboured رزرو vis-à-vis ،

به این باید اضافه تداوم ناتوانی VMRO-DPMNE با موفقیت به شبکه در محافل قومی آلبانیایی جامعه تا حد زیادی به عنوان نتیجه بالا تکیه بر ناسیونالیسم به نهادینه شدن Neo-Macedonism (یا 'antiquization') مفهوم و ایجاد لینک ها نزدیک تر با روسیه در طول نیکولا Gruevski را در روابط.

پس از موفق سوابق از Možemo/'ما می توانیم!" در کرواسی و Levica/'چپ' در اسلوونی به چپ حزب Levica/'چپ' وارد Sobranie برای اولین بار (4.17 درصد آرا و 2 کرسی). تحت رهبری قانون, استاد, Dimitar Apasiev در آن برنامه حزب: (یک) خواستار توقف بی امان و غیر شفاف خصوصی سازی; (ب) ارج نهادن به ارزش های سوسیالیسم و خواستار ارتقاء سیستم رفاه اجتماعی; (c) مشترک ضد امپریالیسم و مخالف در شمال مقدونیه عضویت در ناتو است. توضیحات برای عملکرد موفق Levica باید به دنبال در حزب سرمایه بر: (الف) غیر ملی فشار از مخالفت با این بند از پرسپا توافق; (ب) نارضایتی بیش از رفاه اجتماعی و سوء ظن بر روی تمدید, ارتقاء, از قوم و خویش و سیاسی clientelism تحت SDSM – به ویژه در میان چپ متمایل شهری رای دهندگان.

تا آنجا که قومی آلبانیایی احزاب مربوط می شود (مرکز-راست) اتحادیه دموکرات از ادغام/DUI (به رهبری سیاستمدار کهنه علی Ahmeti) برنده 11.3 درصد آرا و منصوب 15 نمایندگان به Sobranie. قبل از انتخابات علی Ahmeti تا به حال به شدت با انتقاد از تصمیم BESA و رهبر آن بلال کاسامی به پیوستن به نیروهای با SDSM در امتداد خطوط که این حرکت را گفته 'تضعیف قومی آلبانیایی آرا و تضعیف ارتقاء قومی آلبانیایی منافع خود در مجمع ملی'. این نیست مانع DUI از در حال ظهور به عنوان محبوب ترین حزب در پیرک و جاهای دیگر در شمال غربی این کشور – به دنبال نزدیک توسط (مرکز-راست) اتحاد برای آلبانی-جایگزین/AA-یک حزب (8.52 درصد آرا و 12 نمایندگان مجلس) به رهبری Ziadin سلا. در ضمن قدیمی ترین و مغبون غالب حزب دموکرات آلبانی/DPA به دست آورد صرف 1.51% و انتخاب تنها یک معاون.

بعد چه ؟ اجازه چانه زنی شروع

نتایج انتخابات گواه اعتبار ارزیابی های ساخته شده قبل از شیوع Covid-19 بحران است. این اشاره در عمیق قطبی شدن جامعه بیش مهم سیاستگذاری سوالات و, به یک مکمل مدرک شهری-روستایی و همچنین بین منطقه ای تقسیم. همانطور که در کرواسی و صربستان پایین مردم در انتخابات نکات نه تنها در عملی موانع ناشی از کوروناویروس اضطراری بلکه به 'انتخابات خستگی' باعث رشد بی اعتمادی در میان بخش قابل توجهی از رای دهندگان vis-à-vis احزاب عمده.

با این وجود در نیمه اول سال 2017 هر دو SDSM و VMRO-DPMNE در حال حاضر در جستجوی یک "پادشاه ساز" است که قادر می سازد هر حزب برای تشکیل یک ائتلاف بزرگ". شروع با Levicaاین حزب سیستماتیک فعالیت علیه پرسپا توافق به عنوان به خوبی به عنوان آن برنامه ریزی و تعهد به انترناسیونالیسم و اجتماعی برابری ممکن است مشارکت در ائتلاف حاکم با هر SDSM یا VMRO-DPMNE بسیار مخاطره آمیز برای بقا به عنوان یک آلترناتیو در دیگر اجرا شود.

همانطور که قبلا برجسته SDSM دوباره تأیید ظرفیت خود را در شبکه های با قومی آلبانیایی جامعه در حالی که درخواست تجدید نظر از VMRO-DPMNE به گروه های ذینفع در همان گروه اقلیت قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. با این وجود, به عنوان نشان داده شده در پیوسته نوسان DUI بین SDSM و VMRO-DPMNE و تصمیم نهایی خود را برای ورود به یک ائتلاف حاکم با حزب سابق (2017) کوتاه مدت منافع سیاسی در سطح خرد گاهی اوقات ممکن است جایگزین ایدئولوژیک و یا دیگر شکاف به عنوان بخشی از فرایند چانه زنی.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن