مصر: دولت در خدمت نظامی

یکی دیگر از جنبه در روند de-نوسازی دولت مصر است که سیاسی کردن قوه قضائیه به عنوان یک شریک مستقیم سرکوب دولتی و

توسط NEWSATROPAT در 13 تیر 1399

یکی دیگر از جنبه در روند de-نوسازی دولت مصر است که سیاسی کردن قوه قضائیه به عنوان یک شریک مستقیم سرکوب دولتی و همچنین فرسایش استقلال آن است. این کار را با یکی از ویژگی های اصلی یک دولت مدرن یعنی تفکیک قوا و استقلال قوه قضائیه. پس از کودتای سال 2013 مصر قضائیه دارای نقش محوری در سرکوب های دولت از طریق جرم محاکمه که فاقد اصول اولیه دادرسی و جرم به اعدام محکوم شد. این همچنین شامل شم محاکمه اعضای برجسته اخوان المسلمین بدنام ترین است که محاکمه رئیس جمهور سابق محمد مرسی برای جاسوسی است.

اما مشارکت قوه قضائیه در موج پس از موج از سرکوب دولتی بود و نه کافی برای این رژیم است. بنابراین در سال 2019 به عنوان بخشی از طیف اصلاح قانون اساسی این رژیم پیشنهاد اصلاحات به تعدادی از مقالات که حذف استقلال از قوه قضائیه. اصلاحات افزایش قدرت ریاست جمهوری بیش از قوه قضائیه به رئیس جمهور قدرت را به انتخاب سران مختلف قضایی بدن علاوه بر از بین بردن خود را از بودجه استقلال است.

در نهایت وجود دارد این است که رابطه بین دولت و نظامی موسسه. به عنوان بخشی از قبلا ذکر شد اصلاح قانون اساسی و ماده 200 اصلاح شد anointing ارتش به عنوان نگهبان از وزارت امور خارجه اضافه کرد "حفاظت از قانون اساسی دموکراسی و دولت سکولار آن طبیعت و آزادیهای فردی" به نقش آن. از این رو قرار دادن ارتش در بالای دولت و باز کردن راه را برای مداخله نظامی به منظور حفاظت از "سکولار" ماهیت دولت است. این به طور موثر به معرفی یک مفهوم جدید حاکمیت که قدرت حرکت از انتخاب نماینده به چه کسی کنترل دولت می گذرد به ارتش به عنوان نگهبان از دولت است. علاوه بر آن در ماه جولای 2018 مصر مجلس تصویب قانون مربوط به درمان برخی از افسران ارشد نیروهای مسلح. این قانون ایمنی به اعضای ارشد نظامی متهم به جرم سرکوب و فساد مالی. این می افزاید: یک لایه حفاظتی به رهبری نیروهای مسلح.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن