Dundas باید به سمت چپ با چهره در خاک

اسکاتلند و انگلستان را توسعه داده اند متفاوت مکالمات در مورد امپراتوری. که در آن غالب داستان را در جنوب است که

توسط NEWSATROPAT در 20 خرداد 1399

اسکاتلند و انگلستان را توسعه داده اند متفاوت مکالمات در مورد امپراتوری. که در آن غالب داستان را در جنوب است که "این همه ما و عالی بود" در اینجا در اسکاتلند, ما دوست داریم به خودمان به عنوان یک کمی بیشتر تصفیه شده. و بنابراین ما تمایل به می گویند "افتضاح بود و آن این بود که همه آنها را".

این البته بی معنی است. یک راه بهتر برای درک رابطه این است که طبقات حاکم در دو کشور گرد هم آمدند برای تشکیل اتحادیه به طوری که آنها می تواند به راحتی غارت جهان است. و به طوری که آنها با هم ساخت بزرگترین امپراتوری در تاریخ بشر, رانندگی, انقلاب صنعتی و 'روشنگری' در صفحه اصلی در هزینه بردگی و فقر در خارج از کشور.

وجود دارد تا به درستی گفته شده است بسیاری از تمرکز بر روی وحشتناک اطلس تجارت برده در روزهای اخیر. اما اجازه دهید عبارتند از کنار که نسل کشی های آمریکا و استرالیا, گرسنگی, هند, جنگ تریاک و مرگبار ایرلندی قحطی; این castrations و اردوگاه های کار اجباری.

در هر یک از این اسکاتلندی مردان - بله معمولا مردان - نقش حیاتی بازی. این اسکاتلندی خانه استوارت – چارلز دوم و جیمز VII, II - که راه اندازی سلطنتی آفریقا شرکت که نقش کلیدی در دو سوی اقیانوس اطلس تجارت برده. آن Aberdeenshire را ایان هندرسون که در پایان قرن 20 شناخته شده به عنوان "قصاب بحرین" با توجه به موفقیت او در سرکوب دموکراسی ربایی و قتل کودکان از فعالان تا بازنشستگی اش در سال 1990.

برای بسیاری از مورخان این فرد که بیشتر به اطمینان حاصل شود که اسکاتلند طبقه حاکم کردم سهم خود را از امپریال غارت شد مردی به نام هنری Dundas, وایکانت ملویل.

Dundas (1742 – 1811) بود بالفعل فرماندار اسکاتلند رقم مهمی را در جنگ با فرانسه و بسیار دیگری علاوه بر. اما وجود دارد در نقش های خاص است که او باید به یاد داشته باشیم ، برای اولین بار بسیاری از بدنام است که به عنوان پیت دبیر خانه او تحت فشار قرار دادند در برابر فوری لغو اطلس تجارت برده, طولانی برای بیش از یک دهه در این دوره است که در آن ربودن و حمل و نقل از زنان و مردان و کودکان ادامه داد. دهها هزار نفر از افراد دیگری برده بودند ، شکنجه ، تجاوز و قتل در این دوره به عنوان یک نتیجه.

این نبود هر چند او تنها نقش مهمی در دفاع از برده داری. زمانی که برده معروف شورش اتفاق افتاده در سنت دومینیک در 1793 Dundas شد وزیر امور خارجه برای جنگ است. می ترسم که این شورش ممکن است گسترش به بردگان در انگلیسی مستعمرات او و پیت برپا جنگ علیه سیاه و سفید جدید جمهوری اسلامی ایران در مبارزه برای پنج سال به سعی و سرکوب شورش.

سوم چیزی است که ما باید به یاد داشته باشید او این است که او رئيس جمهور از هیئت مدیره از کنترل کمپانی هند شرقی انگليس در اواخر قرن 18. یک ضرب المثل رایج در آن زمان بود "اسکاتلند و هند Dundas حکومت و تغذیه با یک دیگر". به عنوان Sashi Tharoor اشاره کرده است که شرکت هند شرقی وارد هند در سال 1700 کشور در حال تولید حدود 27 درصد از تولید ناخالص جهانی. زمان بریتانیا چپ روند غارت است که در آن Dundas تا به حال نقش کلیدی کاهش داده بود که به بیش از 4 درصد.

من شروع به خواندن در مورد Dundas چون سال من خواهد بود و راه رفتن در گذشته یک مجسمه از او در هر روز است. زندگی یک پیاده روی کوتاه از ادینبورگ سنت اندرو در میدان من تا به حال فکر کرده اید که ناشناس رقم بالای گسترده ستون در مرکز مربع است. تنها پلاک در بنای تاریخی به سادگی گفت که این مجسمه قرار داده شده بود وجود دارد در اولین استفاده از یک تعادل جرثقیل. در گوشه ای از میدان کمین یک یادداشت کوچک به طور خلاصه لیست عناوین خود را, اما گفت هیچ چیز در مورد او.

به نظر من این به نظر می رسید یک استعاره کامل برای چگونه اسکاتلند شکست خورده است و برای مقابله با ما امپریالیستی میراث. ما اصلا بحث در مورد بزرگ مردان ما گذشته استعماری در راه است که به زبان انگلیسی انجام دهید. ما تظاهر آنها وجود ندارد. اما به عنوان آنها در خفا انجام دادن در تاریخ ما پس از خود مجسمه های آلوده شهر ما مراکز تا حد زیادی نادیده گرفته, نگاه کردن در ما. و به جای تصدیق آنها را ما در برای همیشه در مورد "روشنگری" و ما بزرگ علمی و مهندسی و فلسفی اکتشافات به عنوان اگر آنها نبودند بودجه غارت بیش از حد.

و بنابراین در سال 2015 من سفارش پلاک مثال چند از Dundas این جنایات و گیر آن را به پایین بنای تاریخی "به طوری که ما به یاد داشته باشید که به نظر می رسد پایین بر ما". آن را به سرعت پاره پاره کردن توسط یک مقام رسمی.

بعد من به ارمغان آورد یک درخواست به شورای شهر خواستار صادقانه پلاک و آنها موافقت کردند. کمیته ای تشکیل شد به مذاکره بیش از متن است و هرگز درباره توافق نهایی ،

و سپس این آخر هفته خوب مردم از بریستول, Black Lives Matter تولید کار خود را از درخشش و پاره کردن خود را یاد مجسمه های نژادپرستانه و ادوارد Colston پرتاب او به بندرگاه. سوال این بود که دیگر یک حاشیه مهم است. SNP شورای رهبر آدم McVey وعده صادقانه پلاک و گفت که احساس "هیچ حس از دست دادن' اگر آن را پایین گرفته شده است.

در مقابل جف پالمر اسکاتلند اولین بار, سیاه, استاد, بود که من متحد در مذاکرات بیش از متن پیشنهادی پلاک معتقد است که مجسمه باید باقی می ماند. اگر مجسمه پاک است او استدلال می کند به طوری خواهد بود که خدا ، و اسکاتلند در حال حاضر بیش از حد خوب در فراموش کردن آن امپریالیستی گذشته است.

به نظر من که گزینه دیگری وجود دارد. به عنوان او است Dundas است دور بالای سر مردم این شهر و تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. در عوض شاید او باید به پاره کردن و از پایه ستون ریخته و صورت برای اولین بار در زیر زمین با پلاک گفتن داستان چرا او وجود دارد deplinthed و dishonoured یک یادآوری از ما شرم ملی.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب