آیا کسی به خاطر حملات شیمیایی در سودان غیرنظامیان?

شکست پس از استعمار سودان دولت شده اند به ویژه آشکار در دارفور واقع در منطقه غرب کشور است. دارفور شد یک دولت مس

توسط NEWSATROPAT در 24 اردیبهشت 1399

شکست پس از استعمار سودان دولت شده اند به ویژه آشکار در دارفور واقع در منطقه غرب کشور است. دارفور شد یک دولت مستقل در 1650-1874 و 1898-1916; آن را بخشی از Turco-مصر و سودان در سال 1874 و سپس انگلیس و مصر سودان شد جمهوری سودان در سال 1956. ادریس ادامه می دهد: "خشونت سیاسی درگیری در سودان تظاهرات از میراث گذشته یعنی برده داری و استعمار."

با وجود این که به عنوان تنها چسب است که می تواند با متحد کردن قبایل متعدد در سودان هژمونیک وضعیت شمال را Arabized فرهنگ بود قبل از ضد انقلابی خشونت توسط خرطوم مخالف مسالمت آمیز توسط گروه های به حاشیه رانده شده در حاشیه — مانند غیر مسلمانان عرب از غرب و مسیحیان جنوب (در نهایت منجر به سودان جنوبی استقلال). "در 1980s زنان و مردان در جنوب led تظاهرات غیر خشونت آمیز در برابر رژیم دیکتاتور سودان Gaafar Nimeiry," توجه داشته باشید Nisrin Elamin و Tahani اسماعیل. "این تاریخ از مقاومت غیر خشونت آمیز به رهبری زنان (و مردان) در جنوب سودان دارفور را Nuba کوه و شرق سودان است هدفمند پاک شده و نوشته شده از سودان کتاب های تاریخ و حافظه است."

پس استقلال سودان در سال 1956 پروکسی جنگ میان سودان چاد و لیبی هم زده هرج و مرج در دارفور است. بسیاری از Darfuri اعراب شروع به گرفتن تا عرب supremacist ایدئولوژی حمایت توسط لیبی Muammar al-قذافی — یک واقعیت بود که بعد از weaponized توسط دولت سودان است که خود به دنبال نهادینه کردن و بافتن عربیسم و اسلام آن را به عنوان مسلح عشایری عرب شبه نظامیان سوار بر اسب شناخته شده به عنوان janjaweed. منطق پشت این رژیم سیاست حمایت از janjaweedیک نهاد مجزا از ارتش روشن است. به عنوان یک دیده بان حقوق بشر گزارش جزئیات: "Distrusting نیروهای مسلح بسیاری از آنها در اصل از دارفور سودان دولت استخدام 'Janjaweed' شبه نظامیان به عنوان اصلی نیروهای زمینی برای دولت ضد شورش کمپین در دارفور است."

در شروع قرن 21 که در آن زمان عمر البشیر در حال حاضر افزایش یافته است به قدرت درگیری در دارفور فوران به همه از جنگ به عنوان پراکنده خز Masalit و Zaghawa (غیر عرب از گروه های قومی در دارفور) جنبش های مقاومت نیروهای پیوست فرم نسبتا منسجم شورشی جبهه در برابر بشیر رژیم و متحد janjaweed اند. "با آغاز سال 2003" دولت جولی سنگ چخماق و Walex د وال, "جبل Marra احاطه شده بود توسط نیروهای دولتی و تحت حمله از دولت حمایت شبه نظامیان پشتیبانی شده توسط آنتونوف بمب افکن و هلی کوپتر توپدار." در سال های بعدی جنگ به سرعت بدل به یک دولت-تحریم در برابر نسل کشی دارفور را غیر عرب جمعیت.

اواخر 2015, دولت جبهه متشکل از سودان نیروهای مسلح (SAF) سریع, پشتیبانی نیروهای (RSF) و janjaweed شروع استراتژیک محاصره جبل Marra. بازتاب گروزنی دکترین استفاده شده توسط روسیه برای اولین له چچن و بعد از آن سوریه اکثریت قریب به اتفاق حملات رژیم در جبل Marra منجر به حملات شیمیایی "آغاز شد و با بمباران هوایی پس از ورود نیروهای زمینی ... [که] حمله می کرد, کشتن غیرنظامیان و زور جابجایی جمعیت است."

شواهد موجود قویا اشاره به استفاده از "گاز سمی" بین ماه های ژانویه و سپتامبر 2016 توسط دولت سودان تحت Omar al-Bashir سودان با وجود اینکه یک امضا به سلاح های شیمیایی کنوانسیون منع استفاده از چنین سلاح. با توجه به درخواست سازمان عفو بین المللی گزارش تحقیقی منتشر شده در سال 2016 52 ساکنان جبل Marra — یا بازماندگان حملات و یا کسانی که در زمان مراقبت از آنها — ارائه شده قابل اثبات برای دفاع از آنچه که یافت معتبر متعدد از سلاح های شیمیایی ، "برخی از گویاترین شواهد آمد از شهادت بسیاری از قربانیان که فرار کرده بود بمب و موشک و تفنگ حملات بدون هر گونه آسیب" توضیح می دهد که جاناتان لوئب در بولتن دانشمندان اتمی "تنها به توسعه زخم های ساعت و یا روز بعد."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن