کشورهای در حال توسعه به فوریت نیاز بیشتر فضای سیاست به مبارزه COVID-19

بحران اقتصادی جهانی باعث گسترش COVID-19 ارسال کرده است بسیاری از جهان در کشورهای در حال توسعه به یک اقتصادی ما

توسط NEWSATROPAT در 23 تیر 1399

بحران اقتصادی جهانی باعث گسترش COVID-19 ارسال کرده است بسیاری از جهان در کشورهای در حال توسعه به یک اقتصادی مارپیچی مرگ. در اولین نشانه از وحشت در اوایل ماه مارس فرار سرمایه گذاران به 'ایمنی' از عمیق تر بازارهای مالی و دلار در خاص است. فرار سرمایه, افزایش, گسترش, سقوط صادرات درآمد و سقوط نرخ ارز مرکب در حال حاضر متزلزل بدهی موقعیت در بسیاری از کشورها اوج یک عدد به طور پیش فرض و خروج بسیاری از در یک سطح بالایی از استرس است.

در حالی که وحشت فروکش کرده است در بخشی به یک دسته علف و غیره بزرگی دلار از فدرال رزرو صندوق بین المللی پول پیش بینی رکود در کشورهای در حال توسعه می تواند به طور متوسط توان تا حد 3 درصد در سال 2020 – اما با برخی از کشورها و مناطق ضربه بسیار سخت تر است. یکی دیگر از دست دهه است که بر روی کارت.

یک بار دیگر رژیمهای بینالمللی برای تجارت و سرمایه گذاری نشان از عدم توانایی خود را به آماده شدن برای چنین شوک و بسیج سریع و متناسب پاسخ برای آسیب پذیر کشورها و جوامع است. با حدود 2 تا 3 تریلیون دلار پرداخت کسری رو به کشورهای در حال توسعه بیش از هجده ماه آینده به حمایت از نقدینگی بدهی و مالی توسعه آنها نیاز به کمک به حرکت بحران و شروع به بهبود بوده است محزون می خوانی ناکافی است.

اضافه کردن توهین به جراحت که تعداد موارد جدید و مرگ و میر همچنان به افزایش در سراسر جهان در حال توسعه و مالی خود را در فضای فشرده با شروع رکود اقتصادی بهبود است که مانع حمایت اعطا شده به سرمایه گذاران خارجی در چند جانبه منطقه ای و دو جانبه موافقت نامه های تجارت آزاد (FTAs).

مالکیت معنوی طرف از این توافق نامه در خدمت جهان ضعیف در چهره COVID-19 همه گیر از جمله با توجه به تشخیص واکسن و دارو. اگر چه COVID-19 ژنوم – همراه با مکمل اطلاعات علمی – به اشتراک گذاشته شده در اوایل بزرگ اختصاصی شرکت های با سابقه سوء استفاده از چنین شیوه در حال حاضر به دنبال بیشتر siloed توسعه محصول مهار آینده نگر منافع مشترک باز علوم تحقیقات و توسعه محصول است.

در همان زمان به عنوان بسیاری از این شرکت ها دریافت حمایت عمومی قابل توجهی به نگه داشتن آنها را در کسب و کار و با وجود ضعیف ضبط بر روی واکسن توسعه آنها به هم ریختن جهان با ناهماهنگ بالینی در مسابقه سوپر-سود ناشی از COVID-19 بیماری همه گیر. این به احتمال زیاد مانع توسعه و استقرار محصولات برتر از اشخاص کوچکتر.

خطرات ناشی از تمرکز بر تولید داخل مرتبط با سلامت جهانی زنجیره ارزش نیز گذاشته شده است برهنه در طول این بحران است. این زنجیره توسط یک تعداد انگشت شماری از شرکت ها در چین و هند و ایالات متحده و اروپا کافی در کنترل هر دو عرضه و قیمت برای قرار دادن منافع کوتاه مدت بالاتر از سطح سلامت کشور است. در پاسخ کشورهای در تمام سطوح توسعه به دنبال ارائه یارانه معافیت های مالیاتی و درمان ترجیحی به شرکت های داخلی به خصوص شرکت های کوچک و متوسط. حتی اگر هر گونه تلاش برای گسترش و تنوع در تولید را به بازارهای جهانی رقابتی تر و نگه داشتن قیمت ها در بررسی آنها می تواند به چالش کشیده تحت تجارت و سرمایه گذاری معاهدات. در حال حاضر سرمایه گذاری وکلا در حال آماده خود را به شرکت ها و مشتریان مرتبط با اجاره-به دنبال فرصت های در حال ظهور از COVID-19.

استثنا برای امنیت ملی و بهداشت عمومی در شرایط اضطراری مجاز تحت سازمان تجارت جهانی (WTO) قوانین و منطقه ای و تجارت دو جانبه و سرمایه گذاری معاهدات و می تواند نامیده می شود برای کمک به کشورهای در حفاظت از این سیاست فضا را برای استقرار سریع از قابلیت های ساخت اجباری گواهینامه و واردات از داروهای عمومی. وجود دارد به طور کلی عدم سابقه در تجارت بین المللی و سرمایه گذاری دادگاه و بار اثبات بر متهم قرار دادن فشار بیشتر بر کشور به عنوان آنها در تلاش برای مبارزه با اورژانس. علاوه بر این بسیاری از کشورهای در حال توسعه فاقد ظرفیت های قانونی برای دفاع از خود اقدامات اضطراری اگر به چالش کشیده و در این مجامع.

پس از چهار دهه تحت hyperglobalisation یک تضعیف سیستم چندجانبه است و بدون شک نیاز به اصلاحات عمده. اما کشورهای در حال توسعه ساخته شود باید به پرداخت هزینه برای آن زمان نقایص در وسط بزرگترین بحران اقتصادی از سال 1930. در عوض جامعه بین المللی باید متعهد به اقدامات زیر را به آنها بدهد مالی و سیاست فضا نیاز آنها را برای مبارزه با بحران و ترویج بهبود اقتصادی:

1. افزایش مالی فضا از طریق یک شماره از 1 تریلیون دلار از صندوق بین المللی پول را در حقوق نقشه کشی ویژه و فوری بدهی برای همه کشورهای در حال توسعه است که در صورت تعادل در پرداخت ها و نقدینگی محدودیت.

2. یک "صلح بند" در COVID-19 مربوط به تجارت جهانی و FTA موارد کشورها را قادر می سازد تا به سرعت اتخاذ و استفاده از اقدامات اضطراری برای غلبه بر مالکیت معنوی داده ها و اطلاعاتی موانع COVID-19 بهداشتی مرتبط با فن آوری با یک دائم وقفه در تمام مجامع مربوطه در ادعای دولت اقدامات اجرا شده در زمینه COVID-19.

3. تعلیق سازمان تجارت جهانی و FTA مذاکراتو تعهدات جدید باید خواستار آن شدند تا از این بحران عبور به منظور اجازه می دهد کشورهای در حال توسعه به ارزیابی مجدد انعطاف آنها نیاز خود را برای بهبود اقتصادی و آینده انعطاف پذیری است.

4. فوری یک مهلت قانونی برای سرمایه گذار-دولت حل و فصل اختلاف (ISDS) موارد توسط شرکت های خارجی در برابر دولت ها با استفاده از سرمایه گذاری بین المللی معاهدات و دائم محدودیت در تمام COVID مربوط به ادعا.

اینها فوری اولین گام اما وجود دارد نیز باید تعهد به اصلاحات عمده ای از معماری حکومت جهانی اقتصادی با تصویب جدید چند جانبه اصول برای رفاه مشترک و بیشتر انعطاف پذیر آینده. هیچ جایی بهتر برای شروع از با تعمیرات اساسی از قوانین از یک سیستم تجارت چند جانبه است که باید برای بیش از حد طولانی قرار داده و سود چند قبل از این ثروت و شادی از بسیاری از.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن