Degrowth و در حال ظهور موزاییک جایگزین

در این صورت نامحدود جهانی شدن ظهور جناح راست جنبش در سراسر جهان و خطرات ناشی از فاجعه آب و هوا به نظر می رسد آ

توسط NEWSATROPAT در 20 خرداد 1399

در این صورت نامحدود جهانی شدن ظهور جناح راست جنبش در سراسر جهان و خطرات ناشی از فاجعه آب و هوا به نظر می رسد آسان تر به تصور پایان جهان نسبت به پایان دادن به سرمایه داری رشد و سلطه. اما در سال های اخیر چیزی جدید پدید آمده برای مقابله با آنچه که مارک فیشر به نام "سرمایه داری رئالیسم:" پس از چند دهه در دفاعی در برابر نئولیبرالیسم چپ بار دیگر آغاز شده و به آغوش سند چشم انداز مثبت از آینده است.

این می تواند دیده می شود در حرکات پشت افزایش جرمی Corbyn و برنی ساندرز مثلا بلکه در یک موج جدید از prefigurative جنبش های اجتماعی اعم از باغ جامعه و کارگر متعلق به co-ops برای زنان حفاظت واحد (یگانهای مدافع زنان) در روژاوا و "تحول اقتصاد" برجسته توسط 2019-20 جهان اجتماعی فروم در بارسلونا جدید مدل های اقتصادی و شیوه های اطراف عوام اگرواکولوژی و تعاونی ها با هدف ایجاد تحول در سیستم اقتصادی موجود. تمام این حرکات است که "تجسم اهداف نهایی خود و چشم انداز خود را از آینده جامعه خود را از طریق اجتماعی در حال انجام شیوه های روابط اجتماعی تصمیم گیری فلسفه و فرهنگ است."

این مترقی سند چشم انداز سقوط به دو گسترده اردوگاه به وضوح نماد محیط زیست-مدرن مفهوم "کاملا خودکار لوکس کمونیسم" از یک طرف و "degrowth" از سوی دیگر است. در حالی که به اشتراک گذاری یک درک عمیق از نیاز برای سیستمیک جایگزین و نقد سلطه, شکاف بین این دیدگاه و جنبش های اجتماعی مرتبط با آنها اجرا می شود ،

به عنوان استدلال با دنیا سیستم نظریه پرداز المللی ایمانوئل والرشتاین ، نه تنها اقتصادی جهان و نخبگان سیاسی تقسیم بین globalists و authoritarians نیز وجود دارد که تقسیم در سمت چپ بین "مترقی productivists" که در سنت سوسیالیستی و سوسیال دموکرات جنبش کارگری - تمرکز بر رشد بهره وری و توزیع مجدد و تمایل به ترجیح می دهند عمودی اشکال سازمان; و آن جنبش که نزدیک به سنت آنارشیسم تکیه بر خود سازمان از پایین به بالا و اساسا سوال رشد اقتصادی است.

جدید روایت از مترقی productivism - بهترین های نشان داده شده توسط پل میسون "Postcapitalism" و مفهوم "کاملا خودکار لوکس کمونیسم" - در آغوش مدرنیته جهانی شدن و فن آوری, پیشرفت, پس, آنها استدلال می کنند, این, ایجاد شرایط برای آزادی است. این رشته سوسیالیستی فوتوریسم تمایل به نادیده گرفتن سوالات زیست محیطی و مسائل جهانی عدالت اجتماعی (از جمله آب و هوا و عدالت) و به صراحت رد حرکات است که ترویج localism, luddism یا کفایی به عنوان "primitivist رمانتیسیسم." لی فیلیپس برای مثال condems degrowth به عنوان "ریاضت محیط زیست" و انتقاد از حرکات است که ترویج آن به عنوان "فروپاشی-انجمن معتادان است."

به سهم خود رشد-انتقاد از پایین به بالا prefigurative حرکات که به دنبال اجتماعی-زیست محیطی تحول استدلال می کنند که با تکیه بر نوآوری در فن آوری و بازارهای جهانی برای حل بشریت با چالش های خطرناک توهم است. طرفداران degrowth ادعا می کنند که سازگار با محیط زیست-مدرن موقعیت نمی تواند یک پاسخ به مهم ترین چالش قرن بیست و یکم یعنی چگونه می توانیم به خوبی زندگی می کنند بدون ريز هزینه بر روی دیگر سیاره ها و نسل های آینده ؟ پاسخ به این سوال تنها می توان یافت اگر اوایل کشورهای صنعتی پیدا کردن راه هایی برای فراتر اقتصادی مدرنیته. به جای تکیه بر تکنو-رفع ما نیاز به پیدا کردن مسیر به سمت پست-رشد یا degrowth جوامع است.

آنچه می تواند این prefigurative حرکات با هم ؟ Degrowth کلیدی در اینجا به دلیل آن نماد رادیکال ترین رد سازگار با محیط زیست-مدرن و جریان اصلی تمرکز بر رشد extractivism و صنعتی. در سال های اخیر degrowth نیز توسعه یافته به یک چارچوب برای بسیاری از اجتماعی و زیست محیطی حرکات ابتکارات و پروژه های ارائه مجموعه ای از نظریه های استدلال و سند چشم انداز است که به معنای به prefigurative "nowtopias."

Degrowth نیست فقط یک اصطلاح جدید برای ادامه بحث در جایگزین; همچنین ظهور جنبش اجتماعی است که همپوشانی قابل توجهی با دیگر جنبش های اجتماعی اعم از ضد جهانی شدن آب و هوا و عدالت به حرکات مانند عوام Buen Vivir مواد غذایی حاکمیت تعاونی غیر انتفاعی مراقبت انقلاب رایگان نرم افزار تعمیر DIY کارگاه های اساسی درآمد و انتقال شهرها.

هر یک جنبش خاص خود جهت انگیزه و استراتژی هنوز وجود دارد بسیاری از مشترکات:

  • یک جهت گیری نسبت به بتن نیاز دارد و یک زندگی خوب برای همه جایگزین های اقتصادی, مفاهیم انتزاعی و ارقام تولید و یا قوانین بازار ارز.
  • انسان به عنوان پیچیده رابطهای موجودات: مردم دیده نمی شود که گویا ابزار maximizers اما به عنوان اجتماعی و عاطفی انسان زندگی در رابطه با و بسته در هر یک از دیگر.
  • تجزیه و تحلیل جامع از جامعه قدرت و سیاست در نظر گرفتن بسیاری از جنبه های مختلف موجود نابرابری و بحران.
  • عدالت جهانی به جای تنها بحث سیاسی سوالات در یک بستر ملی.
  • رد 'اقتصاد سبز:' بحران های متعدد نمی تواند حل شد از طریق 'سبز' از رشد و سرمایه داری; در مقیاس بزرگ راه حل های تکنولوژیکی عمده منفی و عوارض جانبی.
  • دموکراسی: به جای واگذاری قدرت به شکل جامعه به یک انتخاب چند اکثر حرکات در تلاش برای فراگیر دموکراسی است که تضمین مشارکت همه مردم است.
  • سیستمیک تغییر و تغییر پارادایم: به جای امید است که تغییرات کوچک و یا اصلاحات سیاسی را حل کند و جامعه را از مشکلات این جنبش به دنبال آورد در مورد جامع و تغییرات اساسی است.
  • کار در اینجا و در حال حاضر: به جای به سادگی خواسته اکثر حرکات سعی کنید به اثر تغییر در حال حاضر یا از طریق پروژه های جایگزین است که در آن ناکجا آباد در حال آزمایش کردن و یا در مبارزات اجتماعی با بتن اهداف است.

این مشترکات می تواند اساس یک چارچوب مشترک برای ظهور اتحاد نیروهای مترقی است که به ارمغان می آورد با هم رشد-انتقاد از پایین تا prefigurative حرکات – a 'موزاییک' از گزینه های دیگر.

تقریبا یک دهه پیش, آلمانی, فعال سندیکایی هانس-یورگن شهری اظهار داشت که "آمیزه ای از جناح چپ گروه" خواهد بود که "چراغ امید از پس نئولیبرالی عصر." در این موزاییک خواهد بود ضد هژمونیک بلوک اعم از اتحادیه های کارگری به جنبش منتقد جهانی شدن سازمان های غیر دولتی اجتماعی خود کمک سازمان ها و مهم بخش فرهنگی باقی مانده است. شهری اظهار داشت: "فقط به عنوان یک موزاییک می تواند به آشکار شدن زیبایی های آن به عنوان یک کار حتی اگر هر قطعه منحصر به فرد است که هنوز هم قابل تشخیص چنین تازه تاسیس در سمت چپ دیده می شود می تواند و با ارزش به عنوان یک ناهمگن جمعی بازیگر."

مفهوم, موزاییک برجسته چشم انداز ساختمان, جمع, جهان, بر اساس های متعدد مبارزات با بسیاری از استراتژی های مختلف و تشکیل شده از انواع مختلف اقتصاد lifeworlds و فرهنگ همه گرده افشانی تعامل و همکاری با یکدیگر در یک "pluriverse." برای Ashish Kothari که درگیر در شبیه داد-جعل فرآیندهای در هند, دستاورد اصلی از Degrowth در جنبش(ع) – یکی از پروژه های خود در این موزائیک شده است برای شناسایی "جوهر از این طرح و برای دیدن اگر اصول و ارزش های در حال ظهور از آنها را نشان می دهد یک چارچوب منسجم برای به چالش کشیدن در حال حاضر غالب طرز فکر و عمل رشد-محور 'developmentality.'"

اعتقاد ما بر این است که این چارچوب در حال حاضر در حال ساخت است اما شکل آن هنوز در حال بحث مذاکره و رقابت. آنچه مهم است این است که این جنبش به طور فعال قرار داده و به عمل و آزمایش با اصول کلیدی degrowth. آنها تا حد زیادی رد یک جهت گیری نسبت به سود و بهره وری; آنها به دنبال کاهش دستمزد نیروی کار; آنها تاکید مستقیم انواع دموکراسی, روابط, های, و یک ذهنیت دادن که تمرکز بر نیازهای مراقبت و تولید مثل; و آنها تمایل به استفاده از فن آوری ها و ابزار است که افزایش استقلال و پایداری (چه Ivan Illich اشاره به عنوان "جشنی ابزار") شامل مصرف پایین تر و کوتاه تر تولید-مصرف مدارهای.

وجود دارد در نتیجه تعدد prefigurative جنبش های اجتماعی که در حال حاضر وجود دارد که ادغام degrowth ایده ها - چه degrowth اشاره به عنوان "nowtopias." ما فکر نمی کنم که degrowth خود را توسعه به جنبش اجتماعی است که به ارمغان می آورد در مورد فوریت مورد نیاز اجتماعی و زیست محیطی تحولات اما ما استدلال می کنند که چرخه بعدی از یک بزرگتر ضد-هژمونیک بلوک از جنبش های اجتماعی و نیروهای سیاسی مخالف هر دو نئولیبرالی جهانی شدن و استبدادی ناسیونالیسم باید ادغام کلید انتقادات, چشم انداز و طرح های پیشنهادی از degrowth بحث است.

این در حال ظهور آمیزه ای از جایگزین های اجتماعی-زیست محیطی تحول فراهم می کند و زمینه مناسبی برای توسعه ایده ها ، شیوه ها و اقدامات منجر به یک زندگی خوب برای همه. به جای امید است که پیشرفت های فن آوری در عصر پلت فرم سرمایهداری یا اقتصاد سیاسی از فن آوری اطلاعات را مورد سوسیالیستی آزادی این جنبش انتقاد نه تنها سرمایه داری و سرمایه داری اشکال مالکیت بلکه سایر اشکال سلطه. آنها انتقاد صنعتی و سلطه تعبیه شده در فن آوری و آنها را به طور جدی جهانی بی عدالتی که ایستاده در راه یک زندگی خوب برای همه. آنها تمرکز بر استراتژی ها و اقداماتی که شروع به ساخت جایگزین در اینجا و در حال حاضر در ترک سرمایهداری و قدرت.

نویسنده کتاب جدید "Degrowth در حرکات(s): کاوش در مسیر برای تحول" منتشر شده توسط صفر کتاب. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش اینجا را کلیک کنید



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن