Darshan: یک تجربه صمیمی تحول

"هنر زندگی است و زندگی هنر است می گوید:" Lok Chitrakar یک نپالی عامیانه هنرمند و معلم که لبخند چراغ تا چهره خو

توسط NEWSATROPAT در 8 مرداد 1399

"هنر زندگی است و زندگی هنر است می گوید:" Lok Chitrakar یک نپالی عامیانه هنرمند و معلم که لبخند چراغ تا چهره خود را به عنوان او به دوربین. چه Chitrakar در تلاش است برای قرار دادن به کلمات من تصور است که ناخودآگاه عمل از دست دادن 'خود' خلاق و شادی معنوی عرفانی دولت از"bhakti"یا فارغ از خود گذشتگی که از طریق آن تمام تشریفاتی هنر بیان شده است و با تجربه است.

این مفهوم نهفته در قلب دارشانیک فیلم جدید از نگار Vikram Zutshi و هنر مورخ Debashish Banerji که pulsates با قوی قبیله از هنرمندان مانند Lok, نقاشان, سنگ برش, دستگاه های خانگی conjurors, آکروبات و نوازندگان همه آنها جمع در سایت های مقدس به انتقادات و هنر خود را به روح آتشین خدایان و چند فرز و چابک الهه در محل اقامت.

تولید در زمان فیلمسازان در سه ماه نيمه زیارت در سراسر شبه قاره هند از معابد هندو جنوبی تامیل نادو غربی راجستان و شرقی اوریسا تمام راه را تا جنوب به صومعه های بودایی از هیمالیا نپال. تلاش و توجه به جزئیات مشهود است; دارشان است enthralling تجربه سینمایی گرداب رنگی, رنگ, اپرا عینک و واریته عملکرد.

جالب اینجاست که من به تماشای فیلم بر روی لپ تاپ من در خانه در دور بمبئی یک بار پر رونق شهر در حال حاضر فلج توسط pandemic ناشی مستند. اینجا ملت دو بیشتر آشنا برای تلفن های موبایل – موسیقی فیلم های بالیوود و شعار توده نماز افتاده اند silent (سینما و مکان های عبادت بسته شده اند پس مارس). یک صحنه در دارشان از دریایی از خورشید بوسید مردم رقص feverishly خارج پوری معروف Jagannath معبد ارائه می دهد درخشان مقابل به دل تنگی در اطراف من.

اصطلاح دارشان به معنای واقعی کلمه به معنی "به ناگهان" اما "دیدن" در این مورد فراتر از قانون صرف مشاهده است. Darshan اشاره به یک دولت که در آن خالق یا تماشاگر از یک هنر چنان شیفته آن است که ادغام آنها را به یک نهاد. این احساس نیز به عنوان مکشایی (سعادتمند روشنگری) توسط باستان متون ودایی و در Yoga Sutras از Patanjali وارد شده بیش از 5000 سال پیش.

یوگا یکی از شش دانشکده از تفکر فلسفی را توضیح مکشایی به عنوان تحقق خود و یا تولد غیر دوگانگی خالص خود یک بعد که در آن نفس انسان تسلیم شد و خود را به ناشناخته ها به طور کامل و بدون دنیوی و دلبستگی انتظار یا قضاوت. آن است که شبیه به آنچه عمل دارشان است که به منظور القاء: متعالی سحر.

ترین شکل مدرن و هنر پست مدرن تقاضا فکری بحث و آگاهی انتقادی از مخاطبان خود است. در انتهای دیگر این طیف به دور از دارشان's همهجانبه عرفانی کیفیت نهفته است نمایشنامه برشت Bertolt را بیگانگی اثر است.' برکت تجربه با یک تکنیک شناخته شده به عنوان " شکستن دیوار چهارم که درگیر بازیگران روی صحنه 'شکستن شخصیت توسط ناگهان پرداختن به مخاطبان به طور مستقیم.

هدف این بود که به ضربه محکم و ناگهانی طلسم سحر و جادو از انفعال و جذب است که هنر را ایجاد می کند و تکان خوردن مخاطبان را به واقعیت و عقلانیت. این جدایی میان هنر و تماشاگر در برکت این مدل در نقطه مقابل آنچه دارشان نماد: مایع ادغام موضوع و هدف که در فضای فراتر از دلیل یک قلمرو است که بی حد و حصر contextless وصف ناپذیر.

و در عین حال دولت از دارشان را نمی توان تعریف شده توسط باطنی نظریه. درخواست تجدید نظر خود را نهفته در آن پوپولیستی روستایی و قابل دسترس در طبیعت و در این واقعیت است که قدرت های خام خود را تنها می تواند تجربه زندگی می کنند. در واقع این بود که الهام بخش در پشت ساخت این فیلم با ایده گرفتن بتن پس از شکل نمایشگاهی از هنر سنتی و آثار باستانی در موزه سانتا باربارا از, هنر در سال 2016. این فیلم نویسنده و تهیه کننده Debashish Banerji که می آموزد هنر آسیایی در کالیفرنیا موسسه مطالعات انتگرال می گوید:

"دو هنر جهان – که در آن اشیاء هنری نمایش داده می شود خریداری شده و فروخته شده به عنوان آیتم از مجموعه سرمایه گذاری و لذت بردن و که در آن اشیاء زیبایی بخشی از زندگی جامعه رابطه با معنویت شده اند تفکیک به عنوان مدرن و premodern مدرن بودن هنجار زمان ما و premodern دیده می شود به عنوان پست 'هنر مردمی" یا "çraft" یا " دین " متعلق به جمعیت بی سواد و بخت به تبعیت و یا منسوخ شدن است."

در عین حال حتی به عنوان دارشان unfurls به عنوان یک ترکیب مقدس اساطیر کاباره سبک فانتزی و حماسی تصاویر آن را نیز ذاتا خرابکارانه به عنوان معتبر ترین هنر گرایش به. ساده و خاکی ریشه گسترش بیرون به عنوان شاخه از تحمل فراگیر و کثرت گرایی. جمعی اخلاق این فیلم امتیاز به الوهیت است که سکولار و همه جانبه و به رد تفرقه سیاست آمده است که به تعریف مدرن نهادی دین است.

یک مثال از هماهنگی جمعی مشهود است در Noya دهکده کوچک در غرب بنگال. در اینجا مسلمان صنعتگران تولید patachitraکه نقاشی های الهام گرفته از puranas یا هندو مقدس. این هنرمندان سفر از روستا به روستا مانند سرگردان رامشگران, unscrolling نقاشی و تصویب داستان های خود را به ربودهشده تماشاچیان. یکی از جامعه های ارشد بازیگران, یک مسلمان است که تمرین هنر خود برای نسل میگه خوش "ما همه کودکان از همان مادر است."

مدیر Vikram Zutshi می افزاید: به این چشم انداز و توصیف فیلمبرداری در Noya به عنوان یک تجربه در حال حرکت است. به عنوان او به من گفت که اخیرا در یک مکالمه تلفنی:

"وجود دارد یک همتایی – یک نوع از مردمی چند تلفیق مذهبی – که ما مشاهده در بسیاری از مکان ها که در حال حاضر متاسفانه محو دور."

Zutshi نظر است که دقیق مشاهده افزایش بنیادگرایی مذهبی در سراسر هند است. حکومت پس از 2014 توسط جناح راست تروریستی حزب و هند شده است به آرامی و به طور پیوسته شاهد تخصیص سکولار چند فرهنگی هندو به باریک یکپارچه ایدئولوژی است که Hindutva.

در زمستان 2019 در هند به تصویب مجلس بحث برانگیز 'شهروند متمم عمل است که ارائه یک مسیر به شهروندی برای تمام کشور را غیر قانونی اقلیت ها به جز مسلمانان است. این اولین بار در مدرن تاریخ هند است که قانون می تواند تبعیض علیه افراد بر اساس مذهب و از آن شده است به طور گسترده ای به چالش کشیده شده توسط شهروند تظاهرات در سراسر این کشور است.

از آن پس و با هند در چنگ جهانی همه گیر و دقیق مستند دولت بیشتر قوی تر آن حیوان قدرت به آزار و اذیت و سکوت صدای مخالفان است.

با جزمیت و عقب ناسیونالیسم در حال افزایش جهان در یک وضعیت در حال حاضر سوخت بیشتر از همه با بحران اقتصادی و کشیده زیرساخت - فراخوان نهادی و اصلاحات اجتماعی تبدیل شده است و همه بیشتر از فشار در سراسر جهان به عنوان اخیر Black Lives Matter تظاهرات گواهی دهند.

هند در تلاش است که کمتر پیچیده و دروغ در میان همیشه در حال گسترش شکاف بین ثروت و فقر امتیاز و ناتوانی. کمتر از دو درصد از بودجه ملی صرف بهداشت و درمان عمومی. در ضمن نادان تعصبات اطراف آن کاست و ایمان باقی بماند و خشونت های جنسی علیه زنان و کودکان است که در تمام زمان بالا. این کشور هرگز riper برای چه بسیاری بر این باورند آن نیاز دارد – وطنی فعال و تکاملی جنبش برای اصلاحات اقتصادی عدالت اجتماعی و ایدئولوژیک تغییر و تحول است.

Darshan نمی تواند ارائه راه حل به این مشکلات اما در راه کوچک خود آن را می گوید یک لایه به موقع داستان انقلاب بالقوه از هنر و روح و روان; وحدت انسان و آگاهانه کرامت; از ستایش برای زن زمین قدرت و یا شاکتی; ذاتی عملگرا حکمت از زمین و نسب; و در نهایت پیشرفت و تحقق ناشی از یک عشق برای تمام بشریت است.

در عمل دارشان نهفته است که امید است.

Darshan: زندگی هنر هند جریان در NYIFF پلت فرم های دیجیتال از تاریخ 24 ژوئیه تا اوت 2.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن