Covid-19: بحران نرمال مشکل بود

بنابراین ما یادگیری است که ما می توانیم زندگی می کنند بیشتر صرفه جو تر از قبل که ما می توانیم در ارتباط با دیگ

توسط NEWSATROPAT در 26 خرداد 1399

بنابراین ما یادگیری است که ما می توانیم زندگی می کنند بیشتر صرفه جو تر از قبل که ما می توانیم در ارتباط با دیگران از طریق اینترنت باید جلسات بدون ترک خانه های ما. و غیره. این ممکن است با دوام عواقب محدود کردن مسافرت هوایی پیاده روی محلی تولید و کاهش مصرف است.

بحران بهداشت و درمان نیز تا به حال تاثیر بر ذهنیت ما و به خصوص در ما تفاهم به زمان است که بسیاری از فیلسوفان مانند Bergson و هایدگر در نظر بگیرید این است که جوهر انسان است. در وهله اول با سرعت از زندگی ما است آهسته ، چه جامعه شناس رزا در نظر گرفته می شود ویژگی اساسی رابطه معاصر ما به زمان: شتاب در بازداشت است با حبس از نیمی از جمعیت جهان است.

ذهنی آن است آهسته ریتم زندگی میلیون ها نفر از مردم است. از سوی دیگر کیم استنلی رابینسون می نویسد که با این بیماری همه گیر افراد مسن دیده می شود خود را در افق زمانی کاهش می یابد با توجه به این واقعیت است که آنها را تبدیل به آگاه باشید که آنها ممکن است در صورت مرگ بلافاصله. اگر چه این درست است که هایدگر می گوید که ذات ما تعریف شده است مرگ ما معمولا فراموش نمی کنم از این چشم انداز است. همه گیر تحمیل کرده است این امکان بسیار واقعی و از نظر. اگر کسی که 60 سال فکر زندگی خود افق 20 یا 30 سال در حال حاضر وضعیت به طور ناگهانی و کوتاه شدن دامنه آن است.

ممکن است به عنوان برخی از تحلیلگران گفته اند که سلول افزایش داده است به یک صرفا ذهنی و conjunctural آگاهی که اضطراری است که بیش از همه چیز به حالت عادی بازگشت. تجربه چهل سال گذشته آغاز شد که با دولت های تاچر و ریگان که در نظر گرفته شده است که "وجود دارد هیچ چیز مانند جامعه است. وجود دارد فردی مردان و زنان و خانواده ها وجود دارد" می تواند ما را برای رسیدن به چنین نتیجه گیری.

ما ممکن است فکر می کنم همان اگر ما فکر می کنم با فوکو که قدرت در جهان معاصر است و دیگر بر ما تحمیل از مرکزیت دولت اما که آن را منتشر و در چنین شیوه ای که آن را کنترل ما پس به صحبت می کنند از درون خودمان که قدرت بوده است درونی. یک چشم انداز است که ما را به در نظر گرفتن غلط با توجه به Wieviorka که سازه های بیش از حد قوی هستند اجازه می دهد تا برای هر گونه تغییر.

تحول مفهوم زمان از افراد مسن ممکن است آنها را نزدیک به دلمشغولیهای از جنبش جوانان بود که پس فعال در نقاط مختلف جهان فقط قبل از این بیماری همه گیر. نگرانی هایی است که مربوط به راه است که در آن جوان تجربه موقتی امروزه. از خواسته های جنبش های خود را می تواند مشاهده کند که مردم احساس کنند که آینده خود را بسته است و آن زمان است که می گویند لیز بین انگشتان دست خود را.

این است که به خوبی نمونه گرتا Thurnberg که Eliane Brum در نظر به عنوان یک نماینده از نسل اول بدون امید. گرتا سازماندهی مدرسه اعتصاب پس از بیش از یک سال پیش با این استدلال که آن را بی ارزش رفتن به مدرسه وجود ندارد اگر در آینده اگر "زمان در حال اجرا است". او گفت: "من نمی خواهم شما امیدوارم که من نمی خواهم به شما امید. من می خواهم شما را به وحشت من می خواهم شما را به احساس ترس من احساس می کنم هر روز. من می خواهم شما را به عمل به قانون مانند خانه شما در آتش است به خاطر آن است."

این دختر تصویر از افراد جوان است که به گفته روانشناسان در بسیاری از نقاط جهان به دنبال کمک خود را برای نگرانی عمیق و غم و اندوه در مورد آینده است. در تظاهرات و اعتصاب ها به نمایش گذاشته اند این پریشانی: "بعد از آن من می خواهم برای زنده ماندن", "من مشق شب هنگامی که شما انجام شما". در سانتیاگو در شیلی دیدم برچسبها بر در و دیوار آن نقطه در همان جهت: "برای یک آینده بدون ترس" "ما فریاد دلیل ما امیدواریم که آن را می تواند در غیر این صورت".

در حالی که در گذشته جنبشهای اجتماعی بودند بر اساس مسیحی موقتی به عنوان آنها در تلاش برای آینده ای بهتر بر اساس این ایده است که یک زمینی مدینه فاضله بود و ممکن است از طریق انقلاب و آنها بر اساس ایمان, پیشرفت, بهبود (از طبقه کارگر و بشریت) امروز آنها بوجود می آیند از ناامیدی از نگرانی برای آینده است. پل Mutuku یک جوان کنیا فعال معتقد است که "جوانان ما تنها نسلی است که رشد کرده است تا در این عصر تغییر آب و هوا. آنها دیده نمی شود بهترین طبیعت است که دیگر نسل تا به حال امتیاز از دیدن."

A 10-year-old مبارز از هنگ کنگ, جنبش اعلام کرد: "...وجود دارد کمتر و کمتر امید به دلار هنگ کنگ در حال حاضر. آن را واقعا مهم نیست چه ما سعی می کنیم در مورد آن انجام دهد. وجود ندارد بسیار به آینده امیدوار باشیم به این معنی که وجود دارد امید زیادی برای ما یا نه. به همین دلیل ما باید به بیرون آمدن و مقاومت است." یکی دیگر از هنگ کنگ فعال می آید به همان نتيجه گيری: "آنچه که واقعا باعث می شود من و فراموش کاری ؟ من که مطمئن شوید. شاید به این دلیل که آن را در حال حاضر بد آینده و یا هیچ آینده در همه."

هنگامی که ما فراتر از بحران بهداشتی ما ممکن است ظهور این جنبش های اجتماعی است که جوانه زدن در سراسر جهان: از فرانسه با gilets jaunesبه شیلی با دانش آموزان از هنگ کنگ به بیروت. این حرکات انجام خواسته بودند که سیاسی, اقتصادی و اجتماعی بلکه زیست محیطی. و به عنوان فمینیستی به نوبه خود از همه آنها نشان داد که در مرکز آنها ذهنی ادعا می کند.

ممکن است که زمانی که این جنبش اندکی آنها را دریافت خواهید کرد یک انگیزه جدید توسط آگاهی در حال رشد است که بسیاری از افراد به دست آورد در طول بیماری همه گیر. و در این صورت هنگامی که ما در غلبه بر سلامت فعلی بحران ممکن است ما آگاه است که به عنوان برچسب بر روی دیوار در سانتیاگو شیلی در طول mobilizations از پایان سال گذشته که "نرمال مشکل است."

++++

این یک نسخه تجدید نظر شده از یک مقاله است که به نظر می رسد (به زبان اسپانیایی) در مجله El País.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن