COVID-19 بحران : نزدیک به 13 درصد از موزه ها در سراسر جهان ممکن است هرگز دوباره باز

توسط: PTI | سازمان ملل متحد | منتشر شده در تاریخ: مارس 19 سال 2020 1:40:35 pm در یک صدای جیر جیر دبی

توسط NEWSATROPAT در 30 اردیبهشت 1399
توسط: PTI | سازمان ملل متحد | منتشر شده در تاریخ: مارس 19 سال 2020 1:40:35 pm
COVID-19 crisis : Nearly 13 per cent museums around the world may never reopen در یک صدای جیر جیر دبیر کل آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ گفت که موزه ها ممکن است به طور موقت بسته شد اما آنها باقی می ماند یک منبع دانش و کشف برای بسیاری از – در حال حاضر از طریق تورهای مجازی در خاص است. (بازنمودی تصویر)

نزدیک به 13 درصد از موزه ها در سراسر جهان ممکن است هرگز بازگشایی سازمان ملل متحد فرهنگی سازمان هشدار داده است که در حدود 90 درصد از آنها در سطح جهان مجبور به بستن درهای خود را به دلیل COVID-19 بیماری همه گیر.

به مناسبت موزه بین المللی روز دوشنبه دو مطالعات سازمان ملل متحد, آموزشی, علمی و فرهنگی سازمان (یونسکو) و شورای بین المللی موزه ها (ICOM) گفت که موزه ها شده اند به خصوص تحت تاثیر COVID-19 گیر با نزدیک به 90 درصد از آنها را یا بیشتر از 85,000 موسسات بسته درهای خود را برای طول های مختلف از زمان و در طول بحران.

بعلاوه در آفریقا و جزیره کوچک کشورهای در حال توسعه (SIDS) تنها 5 درصد از موزه ها قادر به ارائه محتوای آنلاین به مخاطبان خود را.

"نزدیک به 13 درصد از موزه ها در سراسر جهان ممکن است هرگز بازگشایی" این سازمان در بیانیه ای گفت. دو مطالعات مربوط به کشورهای عضو و موزه حرفه ای بودند حاضر با هدف بررسی تاثیر COVID-19 در موزه ها و موزه موسسات.

آنها همچنین با هدف پیدا کردن چگونه این بخش تا به حال اقتباس به همه گیر و کشف راه هایی برای حمایت از موسسات در پیامدهای آن. "موزه ها نقش اساسی در انعطاف پذیری جوامع" یونسکو مدیر کل آدری Azoulay گفت.

"ما باید کمک به آنها برای مقابله با این بحران و نگه داشتن آنها را در ارتباط با مخاطبان خود را". مطالعه انجام شده توسط ICOM برجسته این واقعیت است که موزه ها شده اند که محروم از بازدید کنندگان خود را در صورت کاهش درآمد خود را.

مشاغل مرتبط با موزه ها و عملیات خود را و کمک رسانی نیز می تواند به طور جدی تحت تاثیر قرار. "ما به طور کامل آگاه و با اعتماد به نفس در سرسختی از موزه حرفه ای برای دیدار با چالش های مطرح شده توسط COVID-19 pandemic" گفت: ICOM جمهور سوای Aksoy.

"این موزه فیلد نمی تواند زنده ماندن خود را در آن بدون حمایت از بخش خصوصی و عمومی. آن را ضروری است برای جمع آوری کمک های اضطراری بودجه و به در جای خود قرار داده و سیاست برای محافظت از متخصصان و کارگران خود اشتغال در مخاطره قرارداد."

در یک صدای جیر جیر دبیر کل آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ گفت که موزه ها ممکن است به طور موقت بسته شد اما آنها باقی می ماند یک منبع دانش و کشف برای بسیاری از – در حال حاضر از طریق تورهای مجازی در خاص است.

این تجزیه و تحلیل همچنین کاوش در این بخش تطبیق با این بیماری همه گیر و راه های که در آن می تواند ارائه پشتیبانی هنگامی که این بیماری همه گیر به پایان می رسد. با توجه به تأیید انعطاف پذیری از هنر یونسکو راه اندازی ResiliArt جنبش در ماه گذشته که در میان چیزهای دیگر انجام مجازی بالا-سطح مبادلات بین المللی حرفه ای و تساوی پشتیبانی فرهنگی جهان در طول بحران.

با توجه به یونسکو حمایت اجتماعی از موزه کارکنان digitisation و inventorying از مجموعه و آنلاین توسعه محتوا در میان اولویت های اصلی است که نیاز به خطاب — که همه آنها نیاز به منابع مالی است.

یونسکو همچنین با اشاره به این که از سال 2012 این تعداد موزه ها در سطح جهان افزایش یافته است و تقریبا 60 درصد به حدود 95,000 موسسات نشان دادن چقدر مهم آنها تبدیل شده اند در سیاست های ملی و فرهنگی در طول دهه گذشته است.

این مطالعه همچنین نشان داد گسترده و نابرابری های منطقه ای با آفریقا و جزیره کوچک کشورهای در حال توسعه (SIDS) حسابداری برای تنها 1.5 درصد از کل تعداد موزه ها در سراسر جهان است. تنها پنج درصد از موزه ها در آفریقا و SIDS قادر به ارائه محتوای آنلاین به مخاطبان خود را.

"این بیماری همه گیر نیز به ما یادآوری می کند که نیمی از بشریت نمی کند دسترسی به فن آوری های دیجیتال," یونسکو رئیس گفت.

"ما باید برای ترویج دسترسی به فرهنگ برای همه به خصوص آسیب پذیر ترین و جدا شده".

این یافته ها تکرار یک گزارش قبلی در اجرای 2015 یونسکو توصیه های مربوط به حفاظت و حمایت از موزه ها و مجموعه های تنوع آنها و نقش آنها در جامعه است.

در این آژانس تاکید بر نقش اساسی که موزه ها در آموزش و پرورش و فرهنگ و در حمایت از محلی و منطقه ای اقتصاد خلاق.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب