COVID-19 و ورشکستگی نئولیبرالیسم در زمینه تغییر جهانی

وضعیت ما خودمان را در طول هشت هفته گذشته توسط حقیقی. ما تنها و منزوی تر از همیشه برای بسیاری از ما و همه این ا

توسط NEWSATROPAT در 16 اردیبهشت 1399

وضعیت ما خودمان را در طول هشت هفته گذشته توسط حقیقی. ما تنها و منزوی تر از همیشه برای بسیاری از ما و همه این است که بسیار پر تنش و بسیار disorienting. آن است که تقریبا مانند هیچ آینده وجود دارد.

یک کلمه توضیح می دهد چشمگیر شرایط بیش از هر دیگر – نئولیبرالیسم. این نئولیبرالی مرحله از سرمایه داری استوار بر ساختگی سرمایه گسترده ای گسترش در بدهی ایجاد زدایی برون سپاری و خصوصی سازی تقریبا تمام خدمات عمومی مانند انرژی, آب, آموزش, بهداشت, آموزش و پرورش, جاده ها و زندان ها. نئولیبرالیسم در سیستم بهداشت و درمان منجر به کاهش میزان و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی. ثابت نئولیبرالی بازسازی تمرکز بر سود و نه از حقوق بشر شاخص که disempower مردم که نیازهای بهداشتی هستند تابع به نیازهای بازار است. نئولیبرالیسم رفتار بهداشت و درمان به عنوان یک خصوصی خوب برای فروش به جای یک مکان خوب برای پرداخت با ما مالیات.

این جابجایی از بهداشت و درمان را از دولت به بازار آزاد یک اثر مضر هر دو در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و کیفیت آنچه که مقرون به صرفه برای بسیاری از مردم است. در بسیاری از کشورها تعداد تخت بیمارستان بودند کاهش می یابد, بخش از ضروری بهداشت و درمان بودند خصوصیسازی کنند و/یا برون سپاری و جدی کاهش ساخته شد در بودجه های بهداشت. اثرات نئولیبرالیسم دیده می شود به عنوان یک شکل از خشونت ساختاری, به طور نامتناسبی آسیب پذیر ترین بخش از جمعیت است. چهل سال از نئولیبرالیسم در سراسر این قاره به خصوص در به اصطلاح "پیشرفته" غربی اقتصاد را ترک کرده اند این کشورها کاملا آمادگی لازم برای مقابله با بحران بهداشت عمومی از این نوع است. بیش از هر چیز دیگری این بحران ها نمایش داده می شود نقص از نئولیبرالیسم و سرمایه داری فاجعه.

مرکزیت عمومی مراقبت های بهداشتی ارائه

ویروس جهش در همه زمان ها. هر ویروس جهش ژنتیکی است که بخشی از چرخه زندگی ویروس. چنین جهش همیشه یک معامله بزرگ اما شرایطی که در آن یک جهش تبدیل به تهدید کننده زندگی بستگی دارد قبل از ترک های موجود و آسیب پذیری های اجتماعی-اقتصادی ، بر اساس قبلی و موارد مشابه آن را باید ممکن باشد برای توسعه پیشگیرانه پزشکی است. اما این تعهد عظیم است که نیاز به سرمایه گذاری سنگین در تحقیق و توسعه است. فقط متحده می توانیم چنین پیشگیرانه تحقیق و توسعه است. اما از آنجا که در عصر نئولیبرالیسم های سرمایه گذاری در زیرساخت ها و تجهیزات تحقیق و توسعه واکسن و داروها و مهارت به طور معنیداری کاهش آن را در سمت چپ به بخش خصوصی شرکت های دارویی. Corporatist بزرگ شرکت های دارویی با این حال هیچ علاقه ای به غیر پاداشی تحقیقات بیماری های عفونی مانند Covid-19. آنها به ندرت به سرمایه گذاری در پیشگیری است. سرمایه گذاری در پیشگیری مراقبت های پزشکی کمک نمی کند ارزش سهام به حداکثر رساندن (به طور متوسط) نرخ سود است. طراحی درمان بعد از ما بیمار است بسیار سودآور است. این مریض تر ما بیشتر از آنها می تواند شارژ خود را برای داروهای بیشتر آنها سود خود را افزایش دهد.

حداقل نئولیبرالی کشورهای جهان بسیاری در جنوب جهانی را تا کنون از طریق این بیماری همه گیر در شکل بهتر: چین, کره جنوبی و تایوان است. بیشتر تحت نیوزیلند و ویتنام است. پنج هفته پس از راه اندازی تهاجمی در سراسر کشور مستند حتی قبل از اینکه این بیماری تا به حال ادعا کرد هر زندگی به مبارزه با این بیماری همه گیر کوروناویروس همراه با یکی از قوی ترین و اقتصادی امداد بسته های هر کشور نیوزیلند دولت اعلام کرد در اواخر ماه آوریل که جدید کروناویروس در حال حاضر "حذف" در کشور است. نیوزیلند دولت نیز تست های عمومی در یکی از بالاترین نرخ در جهان است. این بیماری همه گیر است منجر به کشته شدن 19 نفر در نیوزیلند کمتر از یک در هر 100,000 نفر است.

ویتنام یک کشور با منابع محدود است که تا کنون ایستاده بود به عنوان چراغ چگونه به انجام بیشتر با کمتر شده و احتمالا موثر ترین مورد در برابر این بیماری همه گیر. با وجود واقع شدن آن در کنار درب به چین و داشتن گسترده اجتماعی و اقتصادی در ارتباط با چین و ویتنام تا به حال هیچ مرگ و میر به عنوان یک نتیجه از این بیماری همه گیر در زمان نوشتن (3 مارس سال 2020). ویتنام فعال تلاش می آیند پس از دو دهه است که در آن کشور دارای تجربه زیادی در بهبود کیفیت زندگی است. بین سال های 2002 و 2018 یک تحول اقتصادی کمک به بلند کردن بیش از 45 میلیون نفر از شهروندان از فقر.

در اروپا و آلمان با آن مرکزی سازمان ordoliberal مدل سرمایه داری است و نشان دیگر کشورهای اروپایی راه رو به جلو به دلیل آن را به خوبی تامین مالی نظام سلامت. بلافاصله پس از چند مورد آلمان تسهیل سریع بهداشت عمومی پاسخ. آلمان دارای بالاترین تعداد تخت ICU در اروپا با 29,2 در هر 100,000 نفر از جمعیت (این رقم در انگلستان کمتر از یک چهارم, 6,6). این بیماری همه گیر است آمار آلمان با بیش از 100 ، 000 نفر آلوده. اما درصد موارد منجر به مرگ شده است قابل ملاحظه ای پایین در مقایسه با کسانی که در بسیاری از کشورهای همسایه. آلمان مرگ و میر در ایستاده بود 1.2 درصد در مقایسه با 12 درصد در ایتالیا و در حدود 10 درصد در اسپانیا و فرانسه و بریتانیا. این تفاوت به اصطلاح "آلمانی استثنا" می توان توضیح داد که در اوایل و گسترده آزمایش و درمان بسیاری از تخت های مراقبت ويژه همراه با قاطع اقدام دولت که اجتماعی فاصله دستورالعمل به طور گسترده ای مشاهده شده است. همچنین دولت حمایت مالی به هزاران بیمار شرکت ها و میلیون ها نفر از کارگران به نظر می رسد عادلانه و صالح است که کمک می کند تا به نگه داشتن مردم در خانه در طول مستند بدون احساس نیاز به رفتن به محل کار.

مسئولیت نئولیبرالی بریتانیا

انگلستان از سوی دیگر است که پیش بینی شده به بالاترین مرگ و میر در اروپا و احتمالا در رتبه دوم در جهان پس از ایالات متحده است. در طول یک دهه از ریاضت مالی فشار در سرویس های بهداشتی بسیار زیاد شده است و اثرات این ریاضت رژیم در حال حاضر احساس در سراسر انگلستان بيمارستان وجود دارد کمبود پزشکان و پرستاران و همچنین به عنوان یک کمبود تخت های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی. به عنوان یک نتیجه از نئولیبرالی ریاضت اقتصادی, 17,000 تخت بیمارستان از دست داده بودند و با وجود بیش از 40 ، 000 خالی پرستار پست در سراسر بیمه خدمات درمانی. دکتر ریچارد هورتون, editor-in-chief از لانست – پیشرو در British medical journal – گفت: "ریاضت blunted جاه طلبی و تعهد دولت برای محافظت از مردم خود را". در حال حاضر انگلستان خدمات سلامت یکی از پایین ترین سطوح از پزشکان و پرستاران در هر سر از تقریبا هر کشور غربی.

دو مورد اول در انگلستان مشخص شد در 29 ژانویه اعلام کرد که یک اورژانس بهداشت جهانی روز بعد. حتی قبل از این در 20 ژانویه, ریچارد هورتون در 20 ژانویه ارائه یک هشدار روشن با اشاره به یک اپیدمی جهانی: "برنامه آمادگی باید آماده برای به کارگیری در کوتاه مدت متوجه از جمله تامین امنیت زنجیره تامین دارو تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان, لوازم و لازم منابع انسانی برای مقابله با عواقب ناشی از شیوع جهانی این قدر."

با وجود این واقعیت است که دولت تا به حال کافی هشدار در مورد این بیماری همه گیر وجود دارد هیچ آمادگی ندارند. دکتر ریچارد هورتون گفت که بریتانیا به "تلف تمام فوریه هنگامی که ما می تواند عمل کرده اند. زمان ما می تواند ramped تا تست. زمان ما می توانست تجهیزات حفاظت شخصی آماده و منتشر. ما این کار را نکردم." در اینجا مختصری از وقایع از بی کفایتی:

در 3 فوریه سال 2020 در یک سخنرانی در گرینویچ در Brexit ما ظ گفت که "coronavirus نباید اجازه داد به جداسازی بازار" آنجا که این "فراتر از آنچه که پزشکی منطقی". در آن زمان Covid-19 بود که به طور گسترده ای گسترش در چین به خصوص در بخش شمال شرق کشور است. ایتالیا به حال اول آن موارد در 30 ژانویه.

در 3 مارس با COVID-19 به سرعت در حال گسترش و بیش از 100 ، 000 موارد ثبت شده در سطح جهان بوریس جانسون گفت: در یک کنفرانس مطبوعاتی که او ادامه داد: "دست دادن" و حتی زمانی که او در بازدید از یک بیمارستان با COVID-19 بيمار او گفت که او تا به حال متزلزل همه دست.

دو روز بعد به انگلستان اولین مرگ ناشی از کوروناویروس اعلام شد و سازمان بهداشت جهانی تعیین شده این بیماری به عنوان یک بیماری همه گیر جانسون بود پرسید: چرا با وجود لغو رویدادهای عمومی و یا بسته شدن مدارس. او پاسخ داد: "یکی از نظریه ها این است که شاید شما می توانید آن را بر روی چانه, آن را همه در یک بروید و اجازه می دهد که بیماری آن را به عنوان به حرکت را از طریق جمعیت بدون در نظر گرفتن به عنوان بسیاری از اقدامات سخت گیرانه." "اساسا ما گفت:" بریتانیا PM استدلال "شستن دست های خود و کسب و کار به طور معمول"است.

در 12 مارس, جانسون و پزشکی خود را ماموران اعلام کرد که به اصطلاح "گله ایمنی سیاست". یک روز زودتر سلامت وزیر نادین Dorries اعلام کرد او تا به حال گرفتار این ویروس. او تا به حال شده است در تماس با صدها نفر از مردم از جمله جانسون.

با وجود صحنه های وحشتناک از ایتالیا و هشدارهای مکرر از متخصصان سلامت دولت در اینجا چیزی را نه برای آماده سازی این کشور برای این بحران بهداشتی. توصیه های سازمان بهداشت جهانی (WHO) نادیده گرفته شد بیش از حد. این است که به طور مداوم ارائه روشن, مشاوره برای همه, دولت, تاکید بر توده تست و دقیق جداسازی اقدامات که هر دو بودند با موفقیت اعمال شده توسط چین, کره جنوبی, تایوان, نیوزیلند و آلمان است. مدیر کل, که,,,,, Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus بارها و بارها گفت: "شما نمی توانید مبارزه با ویروس اگر شما نمی دانید که در آن است. این بدان معناست که نظارت قوی برای پیدا کردن جدا تست و درمان هر مورد به شکستن زنجیره انتقال."

چنین بی دقتی از دولت حزب محافظه کار برای جلوگیری از همه گیر در سه هفته اول آوریل که در فرانسه تهدید به بستن مرز خود را با بریتانیا مگر اینکه دولت حزب محافظه کار در زمان قوی تر اقدامات لازم برای جلوگیری از این ویروس.

به عنوان مرگ و میر نصب شده Johnson شد و در نهایت مجبور به اعلام "اجتماعی فاصله" اقدامات و پس از آن یک مستند در 23 مارس. در پایان جانسون اعلام کرد او تا به حال ویروس خود اعتراف علیه خود را مغبون مربی مارگارت تاچر که "وجود دارد چنین چیزی به عنوان جامعه". در 5 آوریل پس از ده روز از خود انزوا او وارد واحد مراقبت های ویژه از سنت توماس " بیمارستان در لندن است. که به طور کامل قربانی خود را در بازار آزاد, سیاست, به عنوان او خارج شد در بخش مراقبت او اتفاق افتاده بود پر از ستایش برای بیمه خدمات درمانی.

چینی ها راه

Coronavirus همه گیر شده اثرات جدی موجود در ساختار قدرت در نظام جهانی. به عنوان جهان غرق coronavirus چین است که به آرامی اما به سرعت در حال حرکت از مرحله بحران و اقدام مانند یک رهبر اعزام کادر پزشکی و کمک های اولیه به کشورهای غربی مانند ایتالیا که دچار ضرر و زیان فوق العاده ای به عنوان یک نتیجه از ویروس. این شکل از "قدرت نرم" اجازه داده است که رهبری چین برای کنترل این روایت نشان دادن خود به طور فعالانه کمک در کاهش درد و رنج در سطح جهان است.

آن بحران 2008 که برای اولین بار منتقل تعادل روانی چشمگیری تولید گسترده درک است که آمریکا هژمونی آن رسیده بود بیشترین محدودیت. در حالی که پاسخ به رکود بزرگ سال 2008 در غرب بودند تعمیق نئولیبرالیسم و ریاضت اقتصادی چین به دنبال یک حرفه ای-کینزی مسیر. این را می توان از رشد دستمزد واقعی و از بودجه را افزایش می دهد در مراقبت های بهداشتی ارائه شده است. بر خلاف رشد دستمزد واقعی در "پیشرفته" کشورهای G20 است و نه غیر موجود, در حالی که دولت رفاه حال retrenched بیشتر به دلیل فشار زیادی توسط شرکت های خصوصی و نئو لیبرال حکومت به commodify هر مکان عمومی, فضای اقتصادی است. رشد دستمزد واقعی در چین پایدار است بهره وری نیروی کار پس از رکود بزرگ. پس از سال 2009 به بهره وری نیروی کار در چین افزایش یافت 7-8 درصد در سال در حالی که در ایالات متحده آمریکا این افزایش لخت 1%. در اتحادیه اروپا رشد بهره وری بدتر از ایالات متحده آمریکا به ویژه در منطقه یورو که "ماند زیر 1 درصد" post-2009.

بی شک ایالات متحده آمریکا و انگلستان بدترین تامین رفاه از کشورهای آتلانتیک هسته. بیشتر کالایی/خصوصیسازی قصد دارد در حال حاضر شده است را در خود نگه دارد با توجه به Covid-19 اضطراری قرار می گیرد که کل اقیانوس اطلس بلوک های اقتصادی در وقفه. آسیا و اقیانوس آرام دیده می شود سالانه رشد دستمزد افزایش از سال 2000 تا 5,5 درصد است. همچنین از نظر رفاه اصلاحات چین در واکنش به رکود اقتصادی بزرگ از 2007-08 شد با کیفیت متفاوت از آن از غرب است.

در سال 2009 چین مطرح است "Equalisation اساسی خدمات بهداشت عمومی" (EBPHS) سیاست با هدف ترویج مراقبت های بهداشتی جهانی و تقویت بهداشت عمومی, مراقبت های ارائه. بر خلاف به طور گسترده ای برگزار شد و نمایش ها در غالب تامین سمت باورها غربی استان مقامات چینی در نظر گرفتن سلامت به عنوان "هسته قضیه از توسعه انسانی". پس از یک سری زمانی و مقطعی تجزیه و تحلیل از جمله مقایسه با 131 کشور چین تا سال 2017 نوسازی گزارش پیش نویس توسط کارشناسان در چین فرهنگستان علوم چهارم یک پیشنهاد رادیکال با هدف استفاده از مهندسی "سوپر بزرگراه شیوه" برای نوسازی کشور و نظام سلامت است. به رسمیت شناختن است که سرمایه گذاری در این کشور در آن سیستم بهداشت و درمان کم است در مقایسه با غرب اقتصاد (10 درصد به عنوان مخالف به 15 درصد از دولت هزینه) این گزارش پیشنهاد شده تعمیرات اساسی بهداشت حکومت در چین مبنی بر افزایش سرمایه گذاری و نوسازی و کاربرد فن آوری با هدف رفاه و سلامت سالمندان.

توصیه های این گزارش را به اطلاع چین سیاست های بهداشتی پس و کمک این کشور در ارتباط با Covid-19 بیماری همه گیر. بیشتر نظارت دیجیتال از شهروندان عمدتا از طریق دستگاه های تلفن همراه خود و "بنتام مانند panopticon" دوربین های قرار داده شده در ساختمان کمک چین برای مقابله با این بیماری همه گیر و نه شایستگی. چینی زیستی-سیاسی استبدادی نفوذ به زندگی خصوصی ثابت کارآمد, اگر نه بیشتر کارآمد در برخورد با این بیماری همه گیر در حالی که نئو لیبرال استبدادی polities اطلس هسته ای با pro-کسب و کار نگرش ریاضت برنامه و غفلت از زندگی انسان شکست خورده اند به هماهنگی و تولید یک پاسخ مشترک.

در حال حاضر به عنوان دولت ایالات متحده در تلاش برای آزمون شهروندان خود و ساخت منابع به اندازه کافی ضروری بهداشت و درمان مواد مانند facemasks دولت چین و برجسته شرکت های چینی در حال ارائه مقدار زیادی از منابع به کشورهای غربی از جمله ایالات متحده است. این است که در خط با این واقعیت است که در سال های اخیر چین گسترش داده و حمایت خود را برای بهداشت جهانی. سلامت جاده ابریشم تاسیس در سال 2017 در نظر دارد برای تقویت بیشتر آن هزینه های بهداشت و درمان و گسترش بهداشت و پژوهشی و همکاری بین کشورها در چین کمربند و جاده ابتکار (BRI). در ماه ژانویه حتی قبل از این بیماری همه گیر به طور کامل آمار کشور چین موفق به ساخت یک بیمارستان با 2000 تخت فقط در 10 روز از آغاز به پایان برساند. وقتی تهمت و تهدید است که با خروج آمریکا حمایت مالی چین امیدوار است بودجه اضافی برای کمک به این سازمان است.

Coronavirus بحران ممکن است علامت نهایی تغییر قدرت های جهانی به دور از ایالات متحده و می تواند "فرصت قرن" برای چین به سیمان جایگاه خود را به عنوان جهان جهانی هژمونیک قدرت.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب