COVID-19 اروپا و بهداشت جنسی و باروری و حقوق

این COVID19 همه گیر ضربه سخت زنان و دختران در اروپا است. نه تنها به دلیل آنها اغلب در مقایسه با نسبت جمعیتی در

توسط NEWSATROPAT در 17 اردیبهشت 1399

این COVID19 همه گیر ضربه سخت زنان و دختران در اروپا است. نه تنها به دلیل آنها اغلب در مقایسه با نسبت جمعیتی در حرفه های با خطر بالای عفونت و یا اینکه آنها شده اند بیشتر در معرض خشونت مبتنی بر جنسیت. برخی از اقدامات اتخاذ شده برای جلوگیری از گسترش این کروناویروس در حال تضعیف زنان و دختران بهداشت جنسی و باروری و حقوق.

دسترسی به سقط جنین مراقبت شده است دشوار برای زنان در برخی از کشورهای اروپایی برای سال. مستندات و محدودیت های مسافرتی را بدتر این وضعیت به خصوص برای زنان و دختران که در چند کشور اروپایی مانند مالت که در آن سقط جنین غیر قانونی است و یا به شدت محدود شده است و که در حال حاضر نمی تواند سفر خارج از کشور به دنبال کمک و مراقبت است. اما حتی در کشورهای که در آن سقط جنین قانونی است قبل از موانع موجود از جمله اجباری شدن دوره انتظار و مشاوره های غیر ضروری بستری گسترده فسخ مراقبت بر اساس وجدان و استفاده محدود از پزشکی سقط جنین قرص ممکن است مانع دسترسی به زمان حساس خدمات.

دسترسی به پیشگیری از بارداری نیز مانع است. موانع در حال حاضر در محل قبل از همه گیر از جمله هزینه های بالا جلوگیری از بارداری در برخی از کشورها حتی سخت تر برای غلبه بر در این زمان اقتصادی محدودیت و محدود آزادی حرکت.

تا همه چیز را بدتر تعدادی از گزارش ها نشان داده اند مضر شیوه های تحمیل شده بر زنان در هنگام زایمان از نظر پزشکی غیر قابل توجیه جدایی مادران و نوزادان, نوزادان, امتناع از تولد همراه حضور و شکست دیگر برای اطمینان از کافی استانداردهای مراقبت و احترام به حقوق زنان و عزت و استقلال در زایمان. در اسلواکی مثلا مدافع از حقوق بشر ابراز نگرانی در مورد چنین شیوه ها در این کشور تاکید کرد که آنها در تضاد با استانداردهای بین المللی حقوق بشری و دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی.

متاسفانه در لهستان مجلس از مجلس شورای اسلامی به تازگی موفق به رد لایحه که بیشتر محدود کردن دسترسی به سقط جنین نگه داشتن آن به جای بررسی بیشتر. نیز وجود داشته اند نگران کننده تلاش های فوق العاده محافظه کار گروه برای استفاده همه گیر به عنوان یک فرصت برای تماس برای عقب زنان بهداشت جنسی و باروری و حقوق.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب