کلمبیا معمای بیش از پابلو اسکوبار را فراری اسب آبی

توسط: | منتشر شده در تاریخ: 21 مه سال 2020 12:11:16 pm با هیچ یک شناخت کاملا چیزی برای انجام با آنه

توسط NEWSATROPAT در 1 خرداد 1399
توسط: | منتشر شده در تاریخ: 21 مه سال 2020 12:11:16 pm
Colombia's conundrum over Pablo Escobar's escapee hippos با هیچ یک شناخت کاملا چیزی برای انجام با آنها در نیمه آبزی غول رونق گرفت و ضرب و در حال حاضر تعداد بین 65 و 80 با توجه به محیط زیست محلی ، (منبع: DW)

در اوج حکومت خود مواد مخدر-شخص مهم در میان یکدسته پابلو اسکوبار وارداتی چند اسب آبی برای خود باغ وحش خصوصی. چهار دهه بعد آنها رفته وحشی و ضرب و هیچ کس کاملا می داند چه باید بکنید با آنها. کارلوس Valderrama یک دامپزشک با محیط زیست NGO WebConserva. نباید با اشتباه خود را فوتبال-ستاره اسم او با اینحال دارای یک رکورد جهانی و نه حتی 100 دربسته در محیط هافبک می تواند با رقابت: Valderrama دارای عنوان اولین فرد در جهان برای عقیم کردن یک کرگدن وحشی.

حیوانات خیلی بزرگ آن تا به حال به مانور با جرثقیل و این روش در زمان 12 ساعت. چه حتی بیشتر قابل توجه است که در آن زمان محل در کلمبیا — هزاران کیلومتر از کرگدن سرزمین مادری در آفریقا است.

از خاکستری سنجاب در شمال اروپا به گربه وحشی در استرالیا, موش در نیوزیلند و خرگوش در استرالیا, گونه های مهاجم می تواند پرتاب کل اکوسیستم خارج از ضربت سخت زدن مصرف طعمه با هیچ سیستم دفاعی طبیعی در برابر مهاجمان و یا muscling بومی کردن رقبا.

بسیاری از این غیر قابل کنترل آفات معرفی شدند توسط انسان اما کلمبیا کرگدن تهاجم را می توان مستقیما به یک خاص انسان — هیچ یک دیگر از کوکائین شخص مهم در میان یکدسته پابلو اسکوبار.

در ارتفاع Escobar جنایی اوج در 1980s و 1990s پروردگار مواد مخدر ساخته شده است یک باغ وحش در گسترده خود را Hacienda Napoles تگزاس بین مدلین و Bogota. هنگامی که او در نهایت کشته شده توسط نیروهای دولتی در سال 1993 مزرعه باقی مانده بود به خراب کردن.

دیگر گونه های عجیب و غریب از خصوصی دامگاه مانند گورخر منتقل شده بودند به بین المللی و کلمبیا باغ وحش اما باغ وحش بودند مایل و یا قادر به عظیم تهاجمی اسب آبی یک خانه.

بیش از حد که مسئولیت رسیدگی به

Valderrama می گوید اغلب بازگو داستان نشان می دهد یک کرگدن دستگیر شد توسط مقامات تنها برای فرار از یک وسیله نقلیه اواسط حمل و نقل. ممکن است جعلی اما دامپزشک می گوید که او نمی خواهد در دسترس نباشد شگفت زده برای دیدن یکی از این موجودات قدرتمند است که می تواند وزن بیش از سه تن — ساخت چنین یک پیشنهاد برای آزادی است.

"من می توانم آن را باور," او گفت:. "هنگامی که ما حمل و نقل کرگدن ما قرمز آن را نقل مکان کرد و در حالی که کمی anaesthetized و پشت چرخ از کامیون برداشته شده است."

با هیچ یک شناخت کاملا چیزی برای انجام با آنها در نیمه آبزی غول رونق گرفت و ضرب و در حال حاضر تعداد بین 65 و 80 با توجه به محیط زیست محلی ، یک مطالعه اخیر از هومبولت موسسه نشان می دهد وجود دارد می تواند 150 کلمبیا اسب آبی در منطقه یک دهه از هم اکنون.

بسیاری هنوز ساکن در دریاچه در هکیندا Napoles و آن را جذاب حیات وحش توقف برای برگشت و گردشگران است. دیگران ساخته اند در نزدیکی Rio Magdelena صفحه اصلی. بزرگ آبراه است که زیستگاه ایده آل اجازه می دهد آنها را به گل و لای غوطه خوردن در روز و سپس در ساحل می آیند در شب.

یک کرگدن بهشت

حتی در آفریقا اسب آبی هیچ شکارچیان طبیعی نادر پررنگ شیر را کنار بگذارند. شده اند وجود دارد جگوار رؤیت در نزدیکی Hacienda Napoles اما جنوب امریکا apex predator ایستاده شانس گرفتن Escobar فراری.

"یک جگوار است که ما بزرگترین درنده. آن را بزرگ, این زیبا" Valderrama گفت. "اما آن را 100 کیلو. آن است که رفتن به قادر به انجام هر چیزی در برابر رشد کرگدن."

در زیستگاه طبیعی خود کرگدن اعداد نگهداری می شوند در بررسی فصلی خشکسالی که تحت فشار قرار دادن قلمرو خود و منابع غذایی. اما در سرسبز گرمسیری کلمبیا وجود دارد به نظر می رسد کمی به برهم زدن تبادل نظر جانوران' صلح است.

در واقع آنها خیلی راحت آنها حتی به نظر می رسد رسیدن به بلوغ جنسی زودتر و پرورش و قبل از آن و تولید فرزندان بیشتر با توجه به CORNARE دولت محلی به آژانس برای مدیریت زیست محیطی.

تهاجمی همسایگان

انسان نیز تا حد زیادی به سمت چپ اسب آبی تنها تا 2000s. اما پس از آن ماهیگیران شروع به شکایت از مهاجم اسب آبی جلوگیری از آنها را از دسترسی به رودخانه است. Valderrama می گوید گزارش از اسب آبی حمله به انسان ها و قایق ها و حتی کشتن گاو پاشیدند وحشت در جوامع محلی.

و این نه فقط اسب آبی' انسان همسایگان که در حال پیدا کردن آنها را دشوار زندگی می کنند. جاناتان Shurin یک زیست شناس در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو که مشغول به کار در یک مطالعه اخیر به کرگدن اثرات زیست محیطی گفت: خود مدفوع است که در اصل بیش از لقاح رودخانه.

"وجود دارد بیش از حد از مواد آلی و بزرگ فراوانی باکتری ها مصرف که" Shurin گفت: DW "و سپس این باکتری ها می توانید درایو سطح اکسیژن پایین و باعث مرگ و میر ماهی و [آسیب] شکوفه جلبک."

آن است که خیلی زود به این نتیجه اگر که تاثیر منفی بر روی محلی گونه هایی از قبیل گاو دریایی اما Shurin پیش بینی اثرات فقط بدتر خواهد شد به عنوان اسب آبی همچنان به ضرب و گسترش دامنه خود را با شکوفه جلبک به طور بالقوه آسیب رساندن به ماهی و به سلامت انسان.

اگر هیچ چیز انجام شده است کرگدن اعداد را "افزایش تصاعدی" Shurin می گوید. این راه حل برای این مشکل ممکن است بسیار لذت بخش است اما این همه به این دلیل بیشتر به عمل زودتر و نه بعد از او استدلال می کند. "آن را انسانی تر به آنچه که شما در حال رفتن به انجام به 80 حیوانات از یک هزار نفر است."

هنوز هم فقط آنچه را به انجام دقیقا همان باقی می ماند زندگی می کنند بحث است.

پر هزینه و پیچیده و بحث برانگیز

"ما شده اند قادر به کنترل رشد جمعیت کمی" CORNARE زیست شناس دیوید Echeverri گفت: DW. "با این حال از آن شده است به اندازه کافی به علت مشکلات hippos نمایندگی به عنوان یک گونه; آنها تهاجمی ارضی و صرف زمان زیادی را در آب خیلی سخت برای نظارت بر. این همه باعث می شود اجرای اقدامات کنترل دشوار و گران قیمت و خطرناک است."

CORNARE موفق به استریل 10 کوچکتر و در نتیجه حیوانات کوچکتر بیش از دهه گذشته است. اما به عنوان Valderrama عملیات نشان داد و آن را به دور از ساده و یا گزینه ارزان. و نه آن را آسان در بیمار است.

امروز یک مهاجم حیوانات مملو از خطر است. خود را در پوست سخت است سخت به پیرس و دیگر آنها تحت بیهوشی بیشتر تهدید به کرگدن زندگی است. و این که اگر شما می توانید در نزدیکی به اندازه کافی در وهله اول.

باغ وحش ها هستند نه علاقه و نه قادر به گرفتن آنها را با توجه به هزینه ظرفیت و مدارک و آنها را نمی توان منتقل به آفریقا با توجه به پتانسیل خطر ابتلا به بیماری.

این برگ گزینه ساده و جمع اوری کردن. اما در حالی که از بین بردن این حیوانات ممکن است به لحاظ فنی امکان آن بسیار پرهزینه خواهد بود و بحث برانگیز است. زمانی که ارتش-حمایت عملیات معدوم تهاجمی نر کرگدن در سال 2009 وجود دارد یک واکنش. "هر کس فکر می کند اسب آبی در حال چاق زیبا, زیبا و دلفریب," Valderrama گفت. "آنها فکر می کنم از [گلوریا] در ماداگاسکار فیلم است."

محلی دامداران, اگر چه, نیست, چنین, طرفداران و به طور فزاینده شکایت از حیوانات صدمه زدن به نرده ها و اخلال در گاو.

Echeverri نه اسب آبی بودند موجود در محصور رزرو و موثر تر تولد کنترل توسعه یافته است. اما او می گوید که تنها به احتمال زیاد به رخ می دهد بین المللی بودجه, و هر زمان به زودی — به خصوص در حال حاضر کشور است که در مستند به دلیل COVID-19 بیماری همه گیر.

در ضمن Escobar را فراری هستند به پرسه زدن و نژاد خوبی مثل اسب آبی.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب