شهرستانها در مقابل شرکت های چند ملیتی: چه کسی برنده خواهد شد ما پست-Covid آینده ؟

امروز ما به طور کامل انتشار نشریه ما "شهرستانها در مقابل شرکت های چند ملیتی" co-منتشر شده توسط شرکت های بزرگ ر

توسط NEWSATROPAT در 5 تیر 1399

امروز ما به طور کامل انتشار نشریه ما "شهرستانها در مقابل شرکت های چند ملیتی" co-منتشر شده توسط شرکت های بزرگ رصدخانه اروپا (بروکسل), Observatori دلم Deute en la Globalització (بارسلونا) Observatoire des cci de bordeaux (پاریس) و فراملی موسسه (آمستردام).

از خصوصی سازی آب به Airbnb و بارگذاری از مبارزه با خودرو و دیزل آلودگی به ترویج "relocalised"اقتصاد می کند که نشت نقدی به نفع از راه دور سهامداران این نوشته ها انتشار تسهیل ENCO (شبکه اروپایی شرکت های بزرگ رصدخانه) شبکه ارائه می دهد یک نگاه جامع در بحرانی تقابل بین شهرستانها – مترقی شهرداری ها و جنبش های اجتماعی و قدرت شرکت های بزرگ در سراسر اروپا است.

برنامه های ما برای راه اندازی این نشریه قطع شد توسط Covid-19 بحران است. این وقفه به ما فراهم می کند با یک فرصت برای تأمل در تحولات گذشته و هفته و ماه و چگونه آنها خرس در هسته اصلی بحث ما نشریه: که شهرها را تبدیل به یک کلید میدان نبرد در جنگ بین دموکراسی و قدرت شرکت های بزرگ. دولت های محلی شده اند در سمت چپ برخورد با عواقب ناشی از ریاضت خصوصیسازی و مخرب مدل اقتصادی بدون منابع به انجام این کار. شهرستانها به طور فزاینده ای هدف مالی بین المللی سرمایه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و یا دیجیتال خدمات با افزایش اثرات منفی برای ساکنان خود را. در همان زمان, اما, مترقی شوراهای شهری و جنبش های اجتماعی به طور فزاینده ای مصرف کردن دستکش بلند از تغییرات اجتماعی و اقتصادی انعطاف پذیری و آب و هوا و عدالت است.

این هسته استدلال تا حد زیادی تایید شده توسط Covid-19 بحران است.

اهمیت مراقبت و جمعی خدمات و اغلب ضعیف درمان کارگران بوده و قابل مشاهده برای تمام طول حبس دوره. در کشورهایی مانند اسپانیا و فرانسه و بلژیک خصوصی مراقبت از سالمندان خانه شده است تمرکز از رسوایی های عمومی در رابطه با سوء مدیریت ناخالص اپیدمی تقویت این مورد ساخته شده در بلانکا Bayas' کمک به ما برای انتشار remunicipalising خدمات عمومی از مراقبت است که پرورش زندگی در شهرها بر اساس یک عوام عمومی مشارکت ، این ویروس اغلب رخ داد سخت تر در محلات فقیر که در آن شرایط زندگی در تنگ آپارتمان اجازه نمی دهد برای اجتماعی فاصله و که در آن کارگران که بر نامیده می شدند به تهیه کردن به نیازهای همه در حبس (تحویل سوپر مارکت جمعی خدمات و غیره.) بیشتر زندگی می کنند.

بحران نیز در معرض خطرات ناشی از بدون کنترل وابستگی به بخش خصوصی و در delocalised و جهانی زنجیره تامین برای کالاهای ضروری خدمات و تجهیزات – یک مدل طراحی شده و تحت فشار قرار دادند توسط شرکت های چند ملیتی. شواهد نشان می دهد که گردش این ویروس به طور مستقیم با تسهیل برخی از مشکلات شرکت های بزرگ جهانی شدن مانند جنگل زدایی گسترده صنعتی و کشاورزی و آلودگی هوا. همه ناگهانی است که شما به ارمغان می آورد بحث در مورد حاکمیت و استقلال, اما که ممکن است به زودی ترجمه فقط بیشتر جزوات به شرکت های خصوصی برای ایمن سازی تجهیزات و یا خرید وفاداری خود را به عنوان ما می بینیم در بخش دارویی. در "شهرها در مقابل شرکت های چند ملیتی" ما در حال حاضر چندین مدل برای relocalising اقتصاد و ساختمان واقعی ثروت جامعه که منافع هر دو مردم و محیط زیست, شروع با "پرستون مدل" در فارسی شهری-led تولید مواد غذایی سیستم در فرانسه و یا استفاده از مناقصه توسط بسیاری از شهرستانها در اروپا برای تقویت ارزش های اجتماعی, آب و هوا و عدالت است.

مهم ترین و شاید می خواسته برای تغییر و انرژی نشان از بحران. در بسیاری از شهرها شوراهای محلی گروه ها و شهروندان را به شدت به حفاظت از آسیب پذیرترین ابداع فرم های جدید از همبستگی های محلی ایجاد سیستم های تامین. مستند نشان داده است که یکی دیگر از راه زندگی و کار یکی دیگر از اقتصاد است که با این نسخهها کار برای مردم و سیاره و نه تنها برای شرکت های بزرگ است که در واقع ممکن است. زنجیره های خرده فروشی بزرگ و غول خرده فروشی آنلاین مانند آمازون به دنبال پول نقد در بحران است. خوشبختانه روند مخالف نیز درست با مردم محلی کوچک, خرده فروشی, مواد غذایی ارگانیک, تولید و همبستگی بخش اقتصادی در طول بحران. شوراها و دولت گرفته اند و تاکنون غیر قابل تصور سیاست مراحل مانند توقف اخراج, ارائه سرپناه برای افراد بی خانمان و یا زنان قربانیان خشونت خانگی به طور مستقیم حمایت از کسب و کارهای محلی و فعالیت های فرهنگی در حال تغییر حمل و نقل و تحرک قوانین رو به رشد مواد غذایی برای خانواده های فقیر در پارک های عمومی ،

پس از همه گیر جای تعجب بسیاری در مورد آینده از شهرستانها و اینکه آیا آنها را نمی خواهد ترک غنی و به طور فزاینده کارگران همراه ترس از اجتماعی قاعدگی. آینده شهرها بستگی دارد چقدر از این تلاش ها را تحمل خواهد کرد. در برنامه ریزی برای "deconfinement" شهرستانها در سراسر اروپا به دنبال ایجاد فضای بیشتر برای عبور و مرور دوچرخه سواران کافه ها و رستوران ها و بسته شدن خیابان ها برای تردد در یک پیشنهاد برای حمایت از کیفیت زندگی و محلی فعالیت اقتصادی است. آنها ramped تا حمایت خود را به کسب و کارهای محلی (که ممکن است به اجرا در تناقض به بازار و تجارت آزاد رژیمهای مورد علاقه اتحادیه اروپا) و یا حتی متعهد به ساخت مسکن اجتماعی است. در بارسلونا همبستگی اقتصاد شبکه XES (برجسته در یکی از فصل از نشریه ما) خود را توسعه داده است "همبستگی اقتصاد طرح اقدام" به آدرس این بخش را با مشکلات Covid-19 و پیشنهاد اقدامات برای تغییر سیاست های عمومی و ترویج جدید تولیدی محلی ماتریس. در تمام این راه, بحران ممکن است شتاب برخی از این تغییرات که مترقی شهرستانها تلاش کرده اند را به شما معرفی برای سال های بسیاری است.

بدون قصد بازگشت به "عادی"

جای تعجب نیست که امروز به عنوان بحران فروکش دولت ها و کسب و کار بازیکنان در حال تلاش برای عجله ما را به کسب و کار به طور معمول با تمرکز بر "بازگشایی" برای سرمایه گذاران و گردشگران و اصرار ما برای رفتن به محل کار و مصرف و حتی سخت تر از قبل به دفع بحران اقتصادی. برخی از آنها حتی با استفاده از بحران به فشار بیشتر از قبل موجود شرکت محور برنامه های مانند "دیجیتال شدن دستگاه" اقتصاد و کار.

نشریه ما در معرض ماندگار اثرات بحران مالی 2008 و پیامدهای آن در (عمدتا جنوب) اروپا است. افزایش نگرانی در این است که ما نباید تکرار همان اشتباهات را دوباره: عظیم هزینه های عمومی به کمک مالی شرکت های بزرگ و شدید ریاضت اقتصادی تحمیل شده بر مردم در قالب کاهش خدمات عمومی و محدود اجتماعی و به ویژه برای آسیب پذیر ترین. این یکی از علل مستقیم افزایش مترقی شهرداری ها در اروپا و به خصوص اسپانیا "شهرستانها تغییر".

این Covid بحران در معرض عواقب وخیم پست-2008 سیاست های مالی اعمال شده توسط "ترویکا" (کمیسیون اروپا بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول) و دولت های اروپایی و نیاز به سرمایه گذاری در خدمات عمومی است. به شدت از این وضعیت مجبور است برای اولین بار یک شل از ریاضت اقتصادی در سطح اتحادیه اروپا از جمله از برخی از محدودیت های تحمیل شده بر مقامات محلی که ما در توصیف چاپ است.

شهرداران از آمستردام بارسلونا, میلان و پاریس – زیر در تماس مشابه توسط شهرداران از اسپانیا بزرگترین شهرستانها – خواسته اند که دولت های اروپایی به "یادگیری از بحران 2008 و آن ریاضت اقتصادی مبتنی بر پاسخ" و تمرکز بر سرمایه گذاری عمومی: "اقدامات صورت گرفته پس از coronavirus بحران باید مبتنی بر همبستگی و اجتماعی-اصول گرا است که کمک خواهد کرد که مردم خدمات عمومی و شرکت های بازیابی و تقویت". آنها به نام خاص برای دسترسی مستقیم به اتحادیه اروپا بهبود بودجه. یک موضع مشترک کاغذ که اثر راه اندازی شد در طول بحران شهرستانها از براتیسلاوا بوداپست پراگ و ورشو که پیوست 20 شهرهای اروپایی از جمله پاریس و بارسلونا. اگر این تلاش ها میوه, بحران می تواند منجر به ایجاد توازن قدرت در درون اتحادیه اروپا به نفع شهرها و شوراهای محلی به طور بالقوه با شل گرفتن بودجه و قوانین بازار طراحی شده به نفع شرکت های بزرگ.

بحران جدید منتشر کرده است انرژی و باز ویندوز جدید از فرصت ها. سیاست های جدید و مدل های توسعه یافته توسط مترقی شوراهای شهری و جنبش در سال های اخیر در تقابل با قدرت شرکت های بزرگ هستند و مربوط تر از همیشه و حتی می تواند به دست آوردن کشش در یک مقیاس بزرگتر. اما ما همچنین می دانیم که شرکت های بزرگ و قدرت مالی را به دنبال بهره مندی از بحران و حفظ قدرت خود را در همه هزینه که آنها ده سال پیش. مبارزه بین شهرستانها و شرکت های چند ملیتی می رود. آن را تا به همه ما به مطمئن شوید که آن را به پایان می رسد با تعمیق دموکراسی قوی خدمات عمومی و یک سیستم اقتصادی است که تضمین یک آینده پر جنب و جوش.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب