چاک Haga: جدی ملی گفتگو

من به یاد داشته باشید او صحبت – 50 سال پیش – در مورد ویرانی از شهرهای آلمان خرابه های سمت چپ توسط پیوسته روز و

توسط NEWSATROPAT در 7 تیر 1399

من به یاد داشته باشید او صحبت – 50 سال پیش – در مورد ویرانی از شهرهای آلمان خرابه های سمت چپ توسط پیوسته روز و شب از متفقین (آمریکا ، و من به یاد داشته باشید خط لاتین او به نقل از بریتانیا مورخ آلن بولاک در سال 1952 بیوگرافی "هیتلر: یک مطالعه در ظلم و ستم."

"Si monumentum requiris, circumspice."

بولاک گرفته بود کلمات از کلیسای سنت پل در لندن است. این نوشته روی سنگ قبر برای کریستوفر رن انگلیسی معمار که بیش از دو قرن قبل تا به حال ساخته شده, St. Paul و بسیاری دیگر از کلیساهای لندن.

"اگر شما به دنبال او بنای تاریخی به اطراف نگاه کنید."

WDAY logo

گوش زندگی می کنند

پخش زنده

این یک اتصالات نوشته روی سنگ قبر, بولاک فکر برای آدولف هیتلر و P. V. موافقت کرد. رفتن به آلمان. ایستاده در زیر آوار.

آیا شما به دنبال هیتلر بنای?

به اطراف نگاه کنید.

من شده فکر کردن در مورد آثار تاریخی – مجسمه ها به ویژه – و چگونه ما به یاد داشته باشید تاریخ به عنوان تظاهرات رفت و برگشت کشور در حال حاضر هدف قرار دادن خاطرات به چهره های معروف از گذشته ما است. مجسمه Robert E. Lee و دیگر مؤتلفه ژنرال شده اند مخدوش و سرنگون شود. حمله به مجسمه سازی گسترش یافته برده-داشتن رئیس جمهور و دیگر مقام عالی رتبه نژادپرستان.

من درک می کنم و من در تضاد. من خوانده ام به اندازه کافی توسط توماس جفرسون به حرمت فیلسوف ، سیاستمدار انقلابی. امید او در واشنگتن دی سی شده است یکی از مکان های مورد علاقه من برای تامل به کشور است. اما من خوانده ام به اندازه کافی بیش از حد می دانم که Jefferson مانند جورج واشنگتن تداوم و بهره مند از یک, وحشیانه, بد سیستم. مشکل با مجسمه های "بزرگ" آمار و ارقام است که آنها تمایل به آنها را نگاه مقتدر و اینکه آیا یا نه آنها همیشه نجیب در زندگی است.

اما آنچه که باید ما را از تخریب سه شنبه شب در مدیسون, Wis., از یک مجسمه سرهنگ هانس کریستین Heg? معترضان کشیده مجسمه پایین شماری از آن و پرتاب آن را به یک دریاچه است.

چرا هدف Heg? او یک مهاجر از نروژ سرسخت ضد برده داری که فعال جنگیدند و مردند برای این اتحادیه در طول جنگ داخلی که منجر به بیشتر اسکاندیناوی 15 ویسکانسین داوطلب هنگ.

رژیم صهیونیستی. تونی ایوانز گفت: "چه اتفاقی افتاد در مدیسون شب گذشته با ارائه یک تضاد کامل از تظاهرات مسالمت آمیز ما را دیده اند و در سراسر دولت ما در هفته های اخیر."

دیگران نمی رسم چنین تمایز و این یک مشکل است. من درک خشم و بی صبری شد. اما مردم مخالف سیستمیک تغییر سریع به در دست گرفتن خشونت – هر کس مرتکب آن به توجیه خود را مقاومت در برابر. و افرادی که ممکن است برنده بیش از نیاز برای تغییر بحال خود برگشتن.

رئیس جمهور تهمت صحبت بعد از پلیس کشف و خنثی تلاش برای پایین کشیدن مجسمه و از داشتن, هندی-brutalizing اندرو جکسون در واشنگتن گفت که دولت او "نگاه طولانی مدت زندان برای این خرابکاری و این اشرار و این آنارشیست ها و آشوبگران."

سناتور. میچ مک کانل R-Ky., اعلام کرد "این گارد سرخ که هیچ کس انتخاب" و اظهار تاسف کرد که "پدران بنیانگذار ما در حال طناب به زمین مانند آنها صدام حسین."

و تشکر. جیم Hagedorn, R -, Minn. ارسال شده در Facebook و "دموکرات" سیاه زندگی از ماده " حزب همراه با ارتش از تظاهر کنندگان در جنگ با کشور ما اعتقادات ما و فرهنگ غرب است."

که در آن تمرکز ؟ نگرانی ها در مورد پلیس و نژاد پرستی و بی عدالتی ؟ هیچ. آن را در "تظاهر" و "آشوبگران" و "این گارد سرخ."

خاک رس Jenkinson, the North Dakota مورخ و نویسنده است که به تصویر کشیده جفرسون در رادیو و در ظاهر در سراسر کشور – از جمله در کاخ سفید مطرح "چه در حال حاضر" سوال در یک بحث این هفته در WGN رادیو در شیکاگو است.

میزبان پرسید Jenkinson آنچه که او فکر برنامه ریزی برای از بین بردن مجسمه تئودور روزولت – یکی دیگر از Jenkinson موضوع – از محل آن در موزه آمریکایی تاریخ طبیعی در نیویورک است. روزولت به تصویر کشیده شده است سوار بر اسب و در طرف او رفتن یک آمریکایی هندی و آفریقایی تفنگ حامل.

به میزبان را غافلگیر Jenkinson گفت: او فکر کرد که مجسمه باید بروید.

در که بلند مطرح TR است "نمونه تمدن پیشرو این شکلهای هندسی اولیه ... به سوی نور به سوی تمدن او گفت:" و ارائه "آیا بیرون کشیدن همه چیز را که ما در حال حاضر واقعا نگران با توجه به استعمار امپراتوری امپریالیسم نژادی سلطه و سلسله مراتب نژادی."

او نمی خواهد سپردن آن را به پشته قراضه ، "آیا آن را ذوب. قرار دادن آن در داخل موزه با تفسیری پانل" بنابراین نسل می تواند منعکس کننده در این دوره از تاریخ ما و روزولت در آن نقش دارند.

اما Jenkinson پرسید: "کجا پایان می یابد. ما شروع به سوزاندن کتاب?" روزولت نوشت: حجم مورد "برنده شدن غرب" کتاب "پر از چیزهایی است که شما می خواهید به انقباض غیر ارادی ماهیچه ... در مورد امپریالیسم و مرد سفید ماموریت و وظیفه ما را به مردم جهان را از تاریکی به نور."

ما به دنبال یک دنیای بهتر. این مسائل گرچه چگونه ما وجود دارد. "ما فقط بر روی لبه عمل اراذل و اوباش در اینجا" Jenkinson گفت. "ما نیاز به سرعت آن را پایین باید جدی ملی گفتگو."

اما می تواند ما?

چاک Haga تا به حال یک زندگی حرفه ای طولانی در چنگال بزرگ هرالد و مینیاپولیس استار تریبیون قبل از بازنشستگی در سال 2013. او را می توان در تماس crhaga@gmail.com.

آخرین مطالب