چین باعث می شود ادعای جدید در مرز شرقی با بوتان

نوشته شده توسط Shubhajit Roy | دهلی نو | منتشرشده: ژوئیه 6 2020 4:53:09 am رئیس جمهور چین. (عکس) با

توسط NEWSATROPAT در 16 تیر 1399
نوشته شده توسط Shubhajit Roy | دهلی نو | منتشرشده: ژوئیه 6 2020 4:53:09 am
رئیس جمهور چین. (عکس)

با چین ساخت جدید ادعای ارضی در مرز شرقی آن با بوتان در این هفته قابل توجهی وجود دارد ناآرامی در دهلی نو.

پکن ساخته شده است این ادعا در حالی که اعتراض به یک درخواست به توسعه Sakteng پناهگاه حیات وحش, در شرق بوتان را حرکت کردن منطقه در یک نشست آنلاین از تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF). راه اندازی در سال 1992 GEF مبتنی بر جهانی بدن برای تامین مالی پروژه ها در بخش محیط زیست.

بوتان اعتراض به چینی ها ادعا می کنند و این طرح به تصویب شورای این پروژه برای تامین مالی. این طرح با توجه به منابع رد چینی ادعا و تصویب پروژه — اما از دیدگاه هر دو طرف منعکس شد در دقیقه.

بوتان نشان داده بود Aparna Subramani مدیر اجرایی در هیئت مدیره بانک جهانی. یک افسر IAS او نشان دهنده بنگلادش بوتان هند و سریلانکا از تاریخ 1 سپتامبر 2017.

این موضوع به سر آمد و به عنوان چین ساخته شده بود ادعای ارضی در 58 GEF جلسه شورای ژوئن 2 و 3.

با توجه به منتشر دقیقه از جلسه شورای چینی نماینده گفت: "با توجه به Sakteng پناهگاه حیات وحش در این پروژه ID 10561 واقع شده است و در چین-بوتان مناطق مورد مناقشه است که در دستور کار چین-بوتان مرز صحبت چین مخالف و نه عضویت در شورای تصمیم گیری در این پروژه".

این عضو شورای برای حوزه از هند و بنگلادش و بوتان مالدیو و سریلانکا درخواست کرد که دیدگاه های بوتان منعکس شود به شرح زیر است: "بوتان کاملا رد این ادعا ساخته شده توسط عضو شورای چین است. Sakteng پناهگاه حیات وحش است که جدایی ناپذیر و قلمرو حاکمیت از بوتان و در هیچ نقطه ای در مرز بحث بین بوتان و چین آن را برجسته به عنوان یک منطقه مورد مناقشه".

آن است که آموخته بوتان نیز منتقل موقعیت خود به چین را از طریق سفارت خود در دهلی نو — از آنجا که هر دو کشور ندارد و سفارتخانه ها در هر یک از دیگر کشورها و انجام ارتباطات دیپلماتیک خود را از طریق ماموریت های خود را در دهلی نو.

منابع گفت بوتان و چین برگزار شد 24 دور از مرز ایران و اگر پکن را افزایش می دهد این موضوع در آینده دور از مرز مذاکرات تهیمفو مقابله با آن است.

محراب واقع در شرقیترین بخش از بوتان را پوشش می دهد 650 کیلومتر مربع است و نه مورد مناقشه با چین در گذشته است.

چه پیچیده این موضوع در حال حاضر این است که وزارت خارجه چین در بیانیه صادر شده به هندوستان تایمز در پکن در روز شنبه گفت: "مرز بین چین و بوتان هرگز تحدید. شده اند وجود دارد اختلافات شرقی و مرکزی و غربی بخش برای یک مدت زمان طولانی و با وجود جدید در مناطق مورد مناقشه. چین همیشه می ایستد برای مذاکره حل بسته به چین-بوتان مرزی موضوع است."

این بیانیه در ماندارین بیشتر گفت: "یک شخص ثالث نباید انگشت اشاره" در چین-آسیا و اقیانوسیه با موضوع حاشیه – اشاره آشکار به هند است.

هنگامی که تماس با سفارت چین در دهلی نو هر گونه بیانیه. نه بوتانی سفارت ارائه هر گونه اظهار نظر در مورد جدید ادعا می کنند.

اما وزارت امور خارجی است که به تماشای جدید ادعا از نزدیک از بوتان و چین تا به حال مناطق مورد مناقشه تنها در دو نقطه شمال و غرب است. این شده است به طور گسترده ای شناخته شده به عنوان در هر 24 دور از مرز ایران بین سالهای 1984 و 2016.

وجود ندارد هر جلسه بین دو کشور پس از سال 2017 زمانی که Doklam مرز stand-off قرار داده و آن را خاموش. منبع گفت که به دلیل "مسائل برنامه ریزی" و پس از آن در حال حاضر به دلیل وضعیت همه گیر. پس از هند در حال حاضر دارای اختلاف مرزی با نپال در Kalapani منطقه بسیاری در دهلی نو این را به عنوان چین باز کردن یک جبهه جدید.

هنگامی که تماس سابق سفیر هند به چین, Ashok K Kantha — که در حال حاضر مدیر موسسه چینی مطالعات -- گفت: هند اکسپرس "چین در حال گسترش است ادعاهای ارضی خود را در برابر بوتان. Sakteng در مناطق مورد مناقشه شناسایی شده و به طور مشترک بررسی بوتان و چین در غرب و مرکز بخش."

Kantha گفت که این "بخشی از چین فشار تاکتیک در برابر بوتان" و نیز "بخشی از الگوی چین به دنبال آن رقابت ادعاهای ارضی قدیمی و جدید, در برابر همسایگان زمین و دریایی."

سابق سفیر هند بوتان V P ابرام گفت: هند اکسپرس "این تعجب آور جدید توسعه است. Sakteng و یا هر بخش دیگری از شرق آسیا و اقیانوسیه شد, مورد مناقشه نیست. Sakteng کاملا برخی از راه دور از مرز با چین است. وجود دارد یک اختلاف تنها در دو بخش از مرز: در شمال – Pasamlung و Jakarlung و در غرب – Doklam و برخی از مناطق مجاور به شرق است. میدان مشترک بررسی های انجام شده در سال 2013 و 2015 بود."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن