تغییرات به استانبول ایاصوفیه می تواند باعث میراث نقد و بررسی – یونسکو

توسط: رویترز | پاریس | منتشرشده: ژوئیه 10 سال 2020 1:09:39 pm فایل عکس: نفر بازدید این ایاصوفیه یا Ay

توسط NEWSATROPAT در 20 تیر 1399
توسط: رویترز | پاریس | منتشرشده: ژوئیه 10 سال 2020 1:09:39 pm
Changes to Istanbul's Hagia Sophia could trigger heritage review – UNESCO فایل عکس: نفر بازدید این ایاصوفیه یا Ayasofya, یک سایت میراث جهانی یونسکو است که بیزانس کلیسای جامع قبل از آن را تبدیل به یک مسجد و در حال حاضر یک موزه در شهر استانبول ترکیه به تاریخ 2 ژوئیه سال 2020 است. REUTERS/Murad Sezer/فایل عکس

یونسکو باید اطلاع از هر گونه تغییر در وضعیت استانبول ششم-قرن ایاصوفیه به موزه و تغییرات ممکن است به مرور توسط آن کمیته میراث جهانی ایالات فرهنگی کشور در بدن گفت: در روز پنج شنبه.

ترکیه دادگاه اداری است به احتمال زیاد به اعلام روز جمعه که در سال 1934 با تبدیل ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و غیر قانونی دو مقامات ترکیه گفت: هموار کردن راه برای ترمیم آن به عنوان یک مسجد.

یونسکو به رویترز گفت که ایاصوفیه در آن فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یک موزه و به این ترتیب تا به حال برخی از تعهدات و وظایف قانونی.

"بنابراین دولت باید مطمئن شوید که هیچ اصلاح تضعیف ارزش برجسته جهانی از یک سایت ذکر شده در قلمرو خود" یونسکو گفت.

"هر گونه تغییر باید از قبل اطلاع داده شده توسط دولت به یونسکو و بررسی شود و اگر نیاز بود توسط "کمیته میراث جهانی" به آن اضافه شده است.

یونسکو در گفت و گو با ابراز نگرانی خود را به مقامات ترکیه در چندین نامه و كوير به سفیر ترکیه در این موسسه در روز پنج شنبه.

"ما مصرانه از مقامات ترکیه برای شروع یک گفت و گو قبل از هر گونه تصمیم گرفته شده است که می تواند تضعیف ارزش جهانی از سایت" یونسکو گفت.

میراث جهانی یونسکو بود که در مرکز هر دو مسیحی بیزانس و مسلمان امپراتوری عثمانی است و امروز یکی از ترکیه بیشترین بازدید از بناهای تاریخی.

چشم انداز تغییر در این موزه وضعیت بازگشت به مسجد مطرح شده زنگ هشدار میان ایالات متحده, فرانسه, روسی و یونانی مقامات و همچنین رهبران کلیسای مسیحی.

 

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن