تظاهرات در بلغارستان: جنگ بر ضد فساد ؟

این تظاهرات در بلغارستان از تابستان سال 2020 تشکیل غیر معمول فوران سیاسی انرژی است. بلغارستان شناخته شده برای

توسط NEWSATROPAT در 6 مرداد 1399

این تظاهرات در بلغارستان از تابستان سال 2020 تشکیل غیر معمول فوران سیاسی انرژی است. بلغارستان شناخته شده برای آن بی تفاوتی و عدم تحرک اجتماعی با بسیاری از آن افراد جوان مهاجرت به غرب برای حداقل دو دهه است. امروز نسل جوان – مردم در دهه بیست سالگی خود را – در حال قابل رویت ترین چهره از تظاهرات. اما این اعتراضات نیز 'جهانی': یک تلفیق از همه نوع از ایدئولوژی قرون و ژئوپولیتیک تعلقات را می توان نشان داده شده در این میادین از شهرستانها بزرگ است.

احساسات اولیه پشت این نسخه از انرژی است که آشکارا صادقانه انزجار بی پایان بدبینی در گروه هایی که تسلط سیاسی و اقتصادی کشور زندگی است. در نگاه اول به نظر می رسد مانند خیابان مطالبات بسیار روشن است: استعفای نخست وزیر Boyko Borisov و رئیس دادستان ایوان Geshev. هر دو آنها در نظر گرفته شده توسط اکثر معترضان به عنوان نمایندگان "اسیر دولت" که در خدمت الیگارشی و مافیای اما نه شهروندان عادی. به نظر میرسد این موقعیت نه تنها نسل جوان بلکه از طبقه ی متوسط شهری. دومی در نهایت خود را مجاز به احساس جرم توسط حکومت یک نخست وزیر که جادویی توضیح برای نگه داشتن قدرت بیش از حد از 11 سال گذشته است: "من احمق هستم. شما [مردم] احمق هستند بیش از حد. بنابراین ما درک یکدیگر را [کاملا]."

اعتراض مارک به عنوان یک "اخلاقی" یکی فراتر از چپ و راست که متحد صادقانه و منزجر مردم در برابر ممتاز نخبگان. ("هنگامی که منزجر ترک [قدرت] را نفرت انگیز باقی می ماند" یک ضرب المثل معروف.). اما اخلاقی بالاتر زمین تنها آغاز است نه پایان از آنچه که این اعتراض مورد تمام شده است. رسما از آن است که در مورد مبارزه با فساد اما واقعی سهام می تواند حتی بالاتر است.

دو روش

به تازگی شده است وجود دارد رشد درگیری میان دو روش برای مبارزه با فساد در بلغارستان. بلغارستان شروع به توسعه آن شکل خاص از مبارزه با فساد متشکل در میان چیزهای دیگر در ایجاد یک تخصصی فرایند تعقیب و تخصصی دادگاه و دادگاه روش برای مصادره غیرقانونی اموال به دست آورد. تجسم این خاص 'بلغاری مبارزه با فساد مدل' است ایوان Geshev که شد رئیس دادستان در سال 2019 پس از یک تعداد به خوبی به اطلاع عموم مبارزه با فساد فعالیت های او قبلا تصویب به عنوان معاون دادستان کل.

اگر چه اسمی یک توهم است خود رسانه ها نقش و اقدامات به حال رفتگان از تصویر سنتی از رئیس و دادستان به عنوان یک خنثی و بی طرف نگهبان از قانون است. دادستان تحقیقات را به دو کابینت ریاست جمهوری شد یکی از جرقه که مشتعل زمان تظاهرات. این بود چرا که برای بسیاری از تظاهر کنندگان در این تظاهرات از قدرت تنها می تواند به این معنی است که دادستان بود و خود را یک بازیکن در بلغاری سیاسی اختلافات بین نهادهای بیش از یک دوره طولانی از زمان زمانی که رئیس جمهور Radev بود در درگیری با نخست وزیر Borisov. دفتر دادستان تا به حال در نتیجه تبدیل به یک سیاسی بازیکن با توانمند قدرت اختیاری.

یک جایگزین مبارزه با فساد فرمول بموقع پیشرفته توسط جامعه Facebook صفحه و طرح سایت "عدالت برای همه" که برخوردار از حمایت از حزب "بله بلغارستان", محبوب ترین ها در میان طبقه ی متوسط شهری. "عدالت برای همه" دارای 7 ایده های کلیدی برای اصلاحات قضایی است که با هدف محدود کردن قدرت رئیس دادستان و همچنین کاهش نفوذ سیاسی بیش از سیستم قضایی از طریق محدود کردن سهمیه مجلس در دادستانی شورای.

این رقابت با فساد فرمول در حال حاضر تضاد به عنوان آنها حاوی نمایند با توجه به ماهيت رئیس دفتر دادستانی.

رومانیایی مبارزه با فساد – یک منبع الهام بخش

اساسی این برخورد از مدل رومانیایی مبارزه با فساد فرمول بود که در بلغارستان محبوب تا 2017-2018. رومانیایی مبارزه با فساد به دست آورده شهرت خود را تحت رهبری رئیس سابق دادستان ملی مبارزه با فساد اداره (DNA) لورا Kövesi در حال حاضر دادستان کل اروپا دادستانی است.

به عنوان رومانیایی رئیس دادستان از سال 2013 تا 2018 او ریاست متعدد دستگیری سیاستمداران به طور گسترده ای گزارش شده در مطبوعات بین المللی. "در رومانیایی مدل ضد فساد" بود و بوق و کرنا در رسانه های جمعی به عنوان یک مدل نمونه برای ارائه عدالت و ایجاد حکومت قانون است. علاوه بر آن با اعتبار رومانی توسعه اقتصادی قابل توجهی که به سرعت پیشی گرفته است که از بلغارستان.

این مدل از مبارزه با فساد بر اساس قدرتمند رئیس دادستانی نتیجه به دست می آمد دیده می شود در بلغارستان به عنوان یک مسیر به سمت اروپا استاندارد زندگی. بلغاری طبقه متوسط به نظر می رسید به خود حسادت رومانیایی همتای آن درجه از توانمندسازی به عنوان یک نتیجه از ادامه رومانیایی مبارزه با فساد تلاش کنند. که در طول کل دوره آن قطعا نبود تسکین دهنده برای بوریسوف نخست وزیر بلغارستان را به گوش دادن به ستایش بالا از رومانیایی سیستم قضایی. در حالی که در رومانیایی دادستان جشن گرفته شد برای داشتن زندانی "کل شورای وزیران" بیش جملات برای فساد اصلی و سیاستمدار بودن را در پشت میله ها در بلغارستان.

در سال 2016 Borisov ادعا کرد در یک مصاحبه برای نوا تلویزیون که در مقابل رومانی وجود دارد محکوم بلغاری وزرای چرا که هیچ کس در دولت فاسد بود. او به عنوان ضعیف در مبارزه با فساد و در سال 2017 شکمبه Radev با حمایت حزب سوسیالیست برنده انتخابات ریاست جمهوری با استقرار در میان چیزهای دیگر ضد فساد و بلاغت آن به دادگاه تجدید نظر به جناح راست رای دهندگان نیز هست.

در طول رومانی 'عصر طلایی" ضد فساد نیروهایی که در حال حاضر علیه رئیس دادستان ایوان Geshev در بلغارستان پشتیبانی رومانیایی مبارزه با فساد ، در آن زمان چند تلاش هایی برای روشن کردن جوهر از رومانی مبارزه با فساد ، آن پیشنهاد شد که آن را به معنای استقلال قوه قضائیه از فشار سیاسی – تحول از دادستانی به درست تکنوکرات اند. اما با وجود این بسیاری از مقالات در مورد Kövesi موفق عملیات با وجود بلغارستان تور سخنرانی رومانیایی مبارزه با فساد مدل باقی مانده است بیشتر از یک شعار و یا یک نقطه وحدت از چیزی بود که درک مفهومی و یا اجتماعی است. معلوم شد که آنچه وارد شده از کشور رومانی شد این ایده از یک بی بند و دادستان کل. این درب برای سوء استفاده از قدرت و درک عمومی از این سوء استفاده است که در حال حاضر باعث دور دیگری از اعتراضات.

در واقع رومانی مبارزه با فساد مدل مشخص شده است توسط تعدادی از خصوصیات. هدف اصلی این است که منتخب سیاستمداران که ریاست clientelist شبکه. آن را به ندرت لمس در شرکت های بزرگ اقتصادی ، این مدل از فساد قدرت طبقه متوسط مردم با درآمد بالاتر از کسب و کار. آن را به تدریج پاک چشم انداز سیاسی از دایناسورها از شوروی دوره گذار است. اما در همان زمان آن را نیز به طور قابل توجهی محدود دسترسی به طبقات پایین جدا از قدرت اقتصادی و خارج به خود و روستایی در گروه خود را به نمایندگی سیاسی در یک دموکراسی است.

این بود که با موفقیت به بهره برداری توسط رهبر سوسیالیست و محلی بارون Liviu Dragnea که بسیج مقاومت در برابر DNA یافت پشتیبانی در بخش هایی از دولت و موفق به اخذ استعفای Kövesi. با وجود این واقعیت است که کمتر از یک سال بعد او در زندان خود را برای داشتن دو اعضای حزب توسط دولت پرداخت می شود به صورت جعلی شغل.

بلغاری با فساد مدل های امروز

رومانیایی سیستم عدالت است و دیگر گچ بری بر مطبوعات بلغاری. مصاحبه با رومانیایی کارشناسان به ندرت ارائه هر گونه وضوح در مورد آنچه اتفاق افتاده در رومانی در سال های اخیر است. اما یک استثنا – "قبل از 2017 'عصر طلایی' از مبارزه با فساد در رومانی جعلی بود" – بود thoroughgoing 2019 مصاحبه در رومانیایی عدالت برای بلغاری سایت "مانع" در رومانیایی مبارزه با فساد متخصص Codru Vrabie. او توضیح داد که در رومانیایی ضد فساد بود مستقل از مداخلات سیاسی اما بدهکار آن دیدنی موفقیت برای یک نامقدس اسارت به راز خدمات.

در ضمن بلغارستان دریافت یک نقشه راه در سال 2018 اجازه می دهد آن را به وارد میگم II ساز (اتاق انتظار برای یورو) که شامل تقویت آن تکنوکرات سازه. بلغاری با فساد مدل شروع به شکل گرفتن در اطراف فرد و فعالیت ایوان Geshev.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب