برزیل مردم بومی فراخوان که صندوق اضطراری برای مبارزه با کروناویروس

توسط: رویترز | برازیلیا | منتشر شده در تاریخ: 5 مه سال 2020 11:19:56 am در نامه ای که به سر Tedros A

توسط NEWSATROPAT در 20 اردیبهشت 1399
توسط: رویترز | برازیلیا | منتشر شده در تاریخ: 5 مه سال 2020 11:19:56 am
Brazil’s indigenous people call for WHO emergency fund to fight coronavirus در نامه ای که به سر Tedros Adhanom Ghebreyesus آنها خواسته برای کمک به ارائه تجهیزات حفاظت شخصی که در دسترس نیست به سلامت کارگران در قبیله ای رزرو و روستاها. رویترز/دنیس Balibouse/فایل عکس

بومی رهبران در برزیل خواسته سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز دوشنبه به راه اندازی یک صندوق اضطراری برای کمک به محافظت از جوامع خود را از خطر این بیماری همه گیر کوروناویروس.

بسیاری از برزیل 850,000 مردم بومی زندگی در دور افتاده آمازون مناطق با دسترسی به بهداشت و درمان و گروه های بومی می گویند دولت از رئیس جمهور Jair Bolsonaro نشده است جوامع در برنامه های ملی برای مبارزه با ویروس.

در نامه ای که به سر Tedros Adhanom Ghebreyesus آنها خواسته برای کمک به ارائه تجهیزات حفاظت شخصی که در دسترس نیست به سلامت کارگران در قبیله ای رزرو و روستاها."این یک اورژانس واقعی," Joenia Wapichana رهبر تجدید نظر به که و اولین بومی زن برگزیده برزیل کنگره به رویترز گفت.

"مردم بومی آسیب پذیر هستند و هیچ حمایت می کند." تعدادی از مردم بومی در برزیل کشته شده توسط این ویروس افزایش یافته است به 18 گفت: بومی چتر سازمان APIB هر چند دولت تنها گزارش رسمی شش.

چرا که بومی خدمات سلامت Sesai تنها گزارش مرگ و میر در روستاهای قبیله ای و نه کسانی که از قبیله عضو است که از نقل مکان به مناطق شهری است. یکشنبه 107 مردم بومی در آمازون تایید شد آلوده با اکثریت یا 59 در بالا می رسد از رودخانه آمازون در نزدیکی مرز با کلمبیا و پرو APIB گفت.

هماهنگی سازمان های بومی از آمازون برزیل (Coiab) شکایت کرده در مورد Sesai عدم تست و عدم مراقبت از زندگی مردم خارج سنتی روستاها در شهرستانها مانند مانائوس, که در آن ویروس موارد ضعف سیستم بیمارستان.

Bolsonaro جدید وزیر بهداشت, Nelson Teich گفت: حفاظت از مردم بومی در اولویت است. دولت بومی در امور آژانس FUNAI را متوقف کرده است مبلغان مسیحی از اسناد جدا قبایل در این بیماری همه گیر برای جلوگیری از سرایت.

درخواست شده توسط گروه های بومی یک روز پس از نامه سرگشاده ای به Bolsonaro از ده ها بین المللی هنرمندان و بازیگران اصرار او برای محافظت از برزیل مردم بومی.

امضاء کنندگان شامل هنرمندان Ai Weiwei و دیوید هاکنی نوازندگان نیش و Paul McCartney, بازیگران گلن کلوز و سیلوستر استالونه و فیلم و مجری برنامه تلویزیونی اپرا وینفری.

"افراطی تهدید" در مواجهه با مردم بومی در برزیل تکثير شد با تهاجم محافظت از قبیله ای سرزمین غیر قانونی کارگران معدن وبلاگ نویس و گاو دامداران نامه ای هشدار داده است."

این فعالیت های غیر قانونی باید شتاب در هفته های اخیر به دلیل برزیلی مقامات متهم به حفاظت از این اراضی شده است تثبيت شده با این بیماری همه گیر" به آن اضافه شده است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب