بهترین توصیه شما می‌توانید همیشه دریافت درباره بازوبند شنا

بازی تا دقیقهٔ ۷۵ با همین نتیجه ادامه داشت تا اینکه عباس مژدهی کار را به تساوی کشاند. در دقیقهٔ ۳۳ مسابقه اکب

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

بازی تا دقیقهٔ ۷۵ با همین نتیجه ادامه داشت تا اینکه عباس مژدهی کار را به تساوی کشاند. در دقیقهٔ ۳۳ مسابقه اکبر کارگرجم گل دوم را وارد دروازهٔ پاس نمود که تا پایان بازی پاسخی را در پی نداشت. تاج در ۲۰ دقیقهٔ پایانی مسابقه به دلیل آسیبدیدگی یکی از بازیکنان پس از انجام هر سه تعویض، با ۹ نفر در برابر حریف ایستادگی کرد. تاج از سد آریای مشهد عبور کرد و در برابر تاج آبادان و کارگر آبادان به تساوی دست یافت. پس از این تحولات، لیگ فوتبال ایران از سال ۱۳۵۲ با ساختاری نوین و به نام «جام تخت جمشید» به راه خود ادامه داد و نخستین دورهاش از ۸ تیر ۱۳۵۲ با حضور ۱۲ تیم در یک گروه آغاز گردید. برگزاری بازیها تا تیر ۱۳۵۰ ادامه یافت و تاج رایکوف که همچنان در اوج قرار داشت، با ۱۰ برد، چهار تساوی، و بدون شکست، جام قهرمانی مسابقات باشگاههای تهران را نیز از آن خود کرد.

مسابقات جام حذفی ۵۷-۱۳۵۶ در بهار و تابستان ۱۳۵۷ و همزمان با برگزاری اردوی آمادگی و حضور تیم ملی در جام جهانی آرژانتین ادامه یافت و تاج با پیروزی در مراحل یک چهارم و نیمهنهایی به فینال راه یافت و در نهایت در دیدار فینال در ۱۲ تیر ۱۳۵۷ با پیروزی ۲ - ۰ برابر هما قهرمان این مسابقات بازوبند شنا بادی شد. دور اول بازیها در ۴ منطقهٔ کرمان، رضائیه (ارومیه)، اصفهان و رشت برگزار شد و تیمهای اول و دوم هر منطقه به دور دوم مسابقات راه یافتند. در دور دوم بازیها تاج تهران با تیمهای تاج آبادان، کارگر آبادان و آریای مشهد در گروه دوم بازیها به رقابت پرداخت. در اواخر دههٔ ۱۳۳۰ مصطفی مکری در دورهٔ نخست صدارت خود در فدراسیون فوتبال ایران کوشید تا مقدمات برگزاری لیگ باشگاهی را در ایران فراهم کند. رایکوف همچنین در کشف و پرورش استعدادهای جوان مهارت داشت و نسلی از بازیکنان جوان را به سطح اول فوتبال ایران معرفی کرد. This was creat ed by GSA Content Gen​er at or​ D emov ersion!

جام حذفی تهران ۱۳۴۹ تنها رویداد این سال بود که تاج در آن به قهرمانی نرسید و با شکست برابر پاس به مقام دومی بسنده کرد. صعود به یک چهارم نهایی جام حذفی ایران (ادامه در فصل بعد). مربیان و بازیکنان تاج پس از قهرمانی در جام حذفی ۵۷-۱۳۵۶. بخشی از این بازیکنان به همراه تعدادی دیگر از جوانان تیمهای پایهٔ تاج در قهرمانی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در آسیا در ۱۳۵۲ نقش داشتند. داناییفرد به غیر از مربیگری تیم اصلی تیمهای جوانان تاج را هم تمرین میداد و تحت نظر وی تعدادی از این جوانان تبدیل به بازیکنان تیم بزرگسالان تاج شدند تا وی تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین چهرههای تاریخ این باشگاه شود. پرسپولیس در این سال بار دیگر بازیکنان شاهین را در ترکیب خود داشت و تیمی پُرمهره بود. این دگرگونیها همزمان با شروع دوران تازهای از حیات باشگاه تاج بود و با توجه به سیر پیشرفت و تکامل فوتبال در ایران و آسیا (راهاندازی لیگ سراسری فوتبال در ایران و رقابتهای باشگاهی در آسیا) تاج پس از سه دهه رقابت با باشگاههای تهرانی برای نخستین بار پای به میدانهای کشوری و آسیایی میگذاشت.

تاجیها در بازی نیمهنهایی بار دیگر به پلیس بغداد برخورد کردند و با پذیرش شکست ۰−۲ از راهیابی به دومین فینال آسیایی خود بازماندند. بازی ردهبندی در ۱۲ فروردین برگزار شد و تاج با شکست دادن دوبارهٔ ارتش کره جنوبی در ردهٔ سوم مسابقات جای گرفت. تاج با برتری یک بر صفر قهرمان شد. چهارمین دورهٔ مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا از ۱ فروردین ۱۳۵۰ در بانکوک آغاز شد و تیمها در گام نخست برای تعیین گروهبندی بازیها، یک دیدار مقدماتی برگزار کردند. فصل ۱۳۵۰ به سرعت پس از پایان مسابقات لیگ منطقهای، مسابقات جام باشگاههای تهران ۵۰-۱۳۴۹ از بهمن ماه ۱۳۴۹ آغاز و بعد از برگزاری هفته نخست، ادامه بازیها به فروردین ۱۳۵۰ موکول شد. شما با جوابدادن به سؤالات هر قسمت، به مراحل بعد میروید و در انتها برنده میشود. تاج در ۱۳۴۹، ۲۵ سال بعد از تأسیس و در آستانه کسب قهرمانی جام منطقهای، نخستین جام سراسری ایران. تفاوت این دوره با دورهٔ اول جام منطقهای، در مرحلهٔ دوم بازیها بود که ۸ تیم صعودکننده به دور دوم به جای حضور در دو گروه چهار تیمی، در یک گروه متمرکز به صورت رفت و برگشت به مصاف هم میرفتند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن