فراتر از جنگ بیولوژیکی: چرا COVID-19 ماده از توزیع زمین در آمریکای لاتین

این COVID-19 انجام شده است علت مستقیم مرگ صدها نفر از مردم بومی در آمریکای لاتین است. برجسته است که دولت موفق

توسط NEWSATROPAT در 8 مرداد 1399

این COVID-19 انجام شده است علت مستقیم مرگ صدها نفر از مردم بومی در آمریکای لاتین است. برجسته است که دولت موفق به کنترل گسترش ویروس با توجه به سهل انگاری و عدم آماده سازی است. اما رهبران سابق که کمک به مدل اقتصادی مبتنی بر غلظت زمین نیز پرورش فاجعه بار گسترش coronavirus در میان جوامع بومی.

مقایسه بین گسترش COVID-19 در جوامع بومی و استعماری 'جنگ بیولوژیکی' عادی هستند. اما این ممکن است دقیق ترین مقایسه.

در واقع جنگ بیولوژیکی یکی از عواملی است که اجازه خشونت استعمار و سلطه بر مردمان بومی. در آن زمان ناشناخته بیماری نابود و تضعیف جوامع اجازه می دهد که استعمارگران برای تحمیل یک رژیم از خشونت به حاشیه راندن و استثمار. جنگ بیولوژیکی کمک به دولت از precariousness است که همچنان بیش از مردمان بومی برای قرن ها.

امروز قرن پس از ایبری تهاجم آمریکای لاتین قاره مردمان بومی در حال حاضر مجبور تماس با بیماری های مشترک غیر بومی مردم است. اما به عنوان یک نتیجه از ساختارهای اجتماعی به ارث رسیده از استعمار و استثمار دوره زندگی آنها در شرایط نزدیکی در مجموع عدم دسترسی به اساسی ترین خدمات بهداشتی و درمانی. در آمریکای لاتین تا 30 درصد از کسانی که زندگی در فقر شدید و سلامت آسیب پذیری بومی هستند.

از آنجا که فرایند غلظت زمین آغاز شده است که در دوران استعمار جوامع بومی بودند تحت فشار و اخراج از سرزمین اجدادی خود. همیشه از آنها نادیده گرفته شده توسط کشورهای هم تراز با زمین-گرفتن پروژه. صد طولانی مبارزات و خشونت های سمت چپ آنها را در معرض بحران بهداشتی مانند است که از COVID-19.

در حالی که برزیل بیش از 80,000 COVID-19 مرگ و میر, آمار رسمی نشان می دهد که 50 نفر از این مرگ و میر بودند از مردم بومی. اما از آنجا که virus است به احتمال زیاد به گسترش در میان جوامع انتظار می رود تاثیر به احتمال زیاد بیشتر شدید. این Xavante گروه قومی به عنوان مثال گزارش شده 21 مرگ و میر به عنوان یک نتیجه از ویروس و 168 عفونت.

به عنوان این اعداد تبدیل شدن به بخشی از آمار رسمی بی اندازه تاثیر از دست دادن بومی بزرگان خواهد بود بی حد و حصر. در برزیل در هفته های اخیر به Mundukuru مردم دچار 12 کشنده coronavirus قربانیان 11 از آنها افراد مسن. بزرگان هستند چهره های کلیدی در جوامع به عنوان آنها را حمل اجدادی دانش و نقش رهبری در مبارزه بر روی زمین. در کشورهایی که مردم بومی را سازمان داده اند به مبارزه برای حق آبا و اجدادی خود و بزرگان و ضروری برای تعامل و بسیج.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب